‘Akıllı Ulaşım Sistemleri - AUS’

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
Advertisements

ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
Prof.Dr.Ercan TEZER Genel Sekreter / OTOMOTİV SANAYİİ DERNEĞİ
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Meriç Belediyeler Birliği
Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
-Demografik- Nüfus Analizi
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
ULAŞIM VE EKOLOJİ.
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Türkiye’nin Ekonomik Güvenliği: Fırsatlar ve Tehditler
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI AVRUPA YATIRIM BANKASI
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
T.C. Başbakanlık Başbakanlık Düzenleyici Reform Grubu
ENERJİ VERİMLİLİĞİ KANUNU İKİNCİL MEVZUAT
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
UluslararasI Rekabet Gücü PolİtİkalarI
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
Otomotiv Sanayii – inci İzmir İktisat Kongresi 01 Kasım 2013İzmir Otomotiv Sanayii – inci İzmir İktisat Kongresi 01 Kasım 2013İzmir Prof.Dr.Ercan.
SAĞLIKSIZ KENTLEŞME (ÇARPIK KENTLEŞME)
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
Türkiye Bilişim Derneği 1 TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ TBMM Bilişim ve İnternet Araştırma Komisyonu Ankara 3 Mayıs 2012.
ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ Strateji Geliştirme Başkanlığı
Tedarik Zincirinde İşbirliği “Otomotiv Sanayi” Prof.Dr.Ercan TEZER OSD Genel Sekreteri ISO 7.Sanayi Kongresi 03/04.Aralık.2008.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Hayrettin GÜNGÖR TBB Genel Sekreteri
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
ENERJİDE VERİMLİLİK AHMET SEFEROĞLU KAYSERİ OSB ELEKTRİK DANIŞMANI
BP ve Emisyon Ticareti Tahir Uysal BP Türkiye. 2 BP ve Yenilenebilir Enerjiler Emisyonların azaltılması −İş kollarında emisyonların azaltılması −Alternatif.
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
GREEN MARKETING KONFERANSI
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
EU EU (PROGRAMLAR-BÖLGESEL TARİFLER) FEDERAL HÜKÜMET (FEDERAL TANIMLAR-BÖLGESEL TANIMLAR) EYALET HÜKÜMETİ EYALET EKONOMİ BAKANLIĞI-KALKINMA ŞİRKETLERİ.
DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.
Karma Personel Taşıma Organizasyonu Günaydın Turizm
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
Akıllı Ulaşım Sistemleri
16/08/1962 yılında petrol ve petrol ürünleri ticareti yapmak amacıyla BEL-PET adıyla kurulan şirketimiz önce İGATAŞ daha sonra da İSTANBUL ENERJİ adını.
Elektrik Araç Şarj Altyapısı ve Akıllı Şebeke Yönetimi
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ (AUS) Ali Rıza YÜCEULU Karayolu Düzenleme Genel Müdürü.
2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE TASARISI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 18 EKİM 2011.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İLLER BANKASI.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
VE ATIK YÖNETİMİ DESTEKLERİ
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
YASAMA FAALİYETLERİNDE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ENERJİ SEKTÖRÜ
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
Sunum transkripti:

‘Akıllı Ulaşım Sistemleri - AUS’ Otomotiv Sanayii Prof.Dr.Ercan TEZER / Genel Sekreter Akıllı Ulaşım Sistemleri Çalıştayı 25.05.2012 İstanbul WoW Hotels&Convention Center

Otomotiv Sanayii Derneği / OSD Kuruluş 1974 Temel Amaçlar: Kamu Kurum ve Kuruluşları İle Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlarda Otomotiv Sanayini Temsil Etmek Otomotiv Sanayi İle ilgili Bilgileri Derlemek, Değerlendirmek ve Yaymak Sanayiyi İlgilendiren Alanlarda Ortak Çalışmaları Düzenlemek ve Koordine Etmek OSD, MARTEK’nin Kurucu Aktif Üyesidir OSD, Aşağıdaki Uluslararası Kuruluşlarda Aktif Üyedir:  OICA  ODETTE  ACEA Liaison Committee  ENX OSD, ACEA/EUCAR ve AB ERTRAC Kuruluşlarında Gözlemcidir OSD, Birleşmiş Milletler AEK WP29 ve EU Motor Vehicle Technical Committee Çalışmalarında Türkiye’deki Otomotiv Sanayini Temsil Etmektedir www.osd.org.tr/

AB (27) de Üretim Sıralaması 2011 Yılında Küresel Üretimin Değişimi (x 1.000) AB (27) de Üretim Sıralaması Toplam Üretim 5 Hafif Ticari Araçlar 1 Otobüs 2 Otomobil 8 2009 Yılında: Dünyada 17 inci ve AB’nde 7 inci 2010 Yılında: Dünyada 16 ncı AB’nde 5 inci 2011 Yılında: Dünyada 17 ncı AB’nde 5 inci 1.190.000 Adet Üretim OICA - 2012 3

Sanayimizde Değişim 2002/2010 ve 2011 Yılı Üretim Toplam Pazar İhracat / Milyon $ İhracat 2002/2008 X 3,6 2002/2008 X 5,4 2002/2008 X 3,5 2002/2008 X 3,3 4

2011 Yılı Sonuçları ve 2012 Yılı Beklentileri 2012 Yılında İç Talebin Düşmesi Beklenmektedir AB Pazarındaki Risklerin Devam Etmesi İhracatı Sınırlıyor 2012 Yılı İlk İki Ayda İç Talepte ve İhracatta Azalma Devam Ediyor

Otomotiv Pazarı Doymamış Bir Pazardır 1000 Kişi Başına Düşen Motorlu Araç Sayısı 135 Ve Dünya Ortalaması 155 Araç/1000 Kişi, Bulgaristan’da 408 Araç/1000 Kişidir Türkiye’de 1,000 Kişiye Düşen Araç Sayısı, Ülkemiz Ekonomisine Benzer Ülkelerin de Gerisindedir Gelecek 10 Yıl İçinde Bu Düzeye Ulaşmak İçin Gerekli Araç Sayısı 10 Milyon Adettir Bu Talebin İthalatla Karşılanmasının Bedeli İse Yaklaşık 100 Milyar $ Olacaktır Bu Talebin, Yüksek Katma Değer Yaratan Ve Rekabetçi Bir Otomotiv Sanayi İle Karşılanması Zorunludur

Otomotiv Sanayii Potansiyel Ve Üstünlükleri ile Küresel Yatırımlar İçin “Çekim Merkezi” Olabilir “Vizyonumuz Daha Fazla Katma Değer Üreterek Avrupa Birliği İçindeki En Rekabetçi Üretim Ve Gelişmiş Bir Ar Ge Merkezi Olmaktır” Kısa Vadede 2008 Yılında: 1,14 Milyon Adet Üretim Ve 0,910 Milyon Adet Araç / 24 Milyar $ İhracat 300 Bin Kişilik İstihdam (Pazarlama ile Birlikte Toplam 400 Bin Kişi) Yaratılmıştır En Az 5 Milyar $ Tutarında Doğrudan, Yeni Ve Küresel Kaynaklı Sabit Sermaye Yatırımı İle Orta Vadede: 2,0 Milyon Adet Üretim Ve 1,5 Milyon Adet / 50 Milyar $ İhracat 250 Bin Kişilik Nitelikli Ek İnsan Gücü İstihdamı Yaratılabilir

Ulaştırma Sektörü ve Otomotiv Sanayii Ulaştırma Sektörü Ekonomik Gelişmenin Temelidir Ulaştırma Sektörü, Ülkemizde Toplam Enerji Tüketimi İçerisinde Yaklaşık Yüzde 25 Paya Sahip Bulunmaktadır Sektörün Ülkemizde Toplam CO2 Emisyonu İçerisindeki Oranı Yüzde 19 Dolayındadır Yolcu (Yüzde 95) Ve Yük (Yüzde 91) Taşımacılığının Önemli Bölümü Karayolu Ulaşımı İle Sağlanmaktadır Otomotiv Ürünleri Enerji Tüketerek, İnsan ve Yük Hareketliliği Sağlar ve Egzoz Emisyonu Yaratır Ana Enerji Kaynağı Fosil Yakıtlardır, Sınırlı Olan Bu Kaynak Yenilenebilir Alternatif Yakıtları da Gündeme Getirmektedir Enerji Tüketiminde Arz-Talep Dengesi ve Emisyonların Azaltılması İle Ulaştırma Sektörünün Sürdürülebilir Gelişmesi Yakından İlgilidir

Kentleşme ve Toplu Ulaşım Türkiye Özellikle 1980 li Yıllarda Başlayan Yeni Ekonomik Politikalar Kapsamında Hızla Kentleşmekte Ve Büyük Metropoller Oluşmaktadır Kentleşme Sürecinde Kent Merkezi Dışında Yeni Ve Çağdaş Yerleşim Alanlarının Geliştirilmesi Kamu Politikaları İle De Desteklenmektedir Yeni Oluşan Ve Genişleyen Kentlerde “Toplu Ulaşım” Çevrenin Korunması Ve Ulaştırmanın Verimliliği Açısından En Önemli Konu Olarak Gündemdedir Çeşitli Taşımacılık Modları Üzerinde Çalışmalar Yapılmakla Beraber Gelecekte de Karayolu Taşıtlarının Etkinliğinin Devam Edeceği Bilinmektedir Bu Araçlar Taksi, Dolmuş, Minibüs, Otobüs Olarak Tüm “Tarifeli Taşımacılık” Alanlarında Yaygın Olarak Kullanılmaktadır Ülkemizdeki Otomotiv Sanayii Her Türlü Yolcu Taşımacılık Araçlarının Geliştirilmesi Ve Küresel Pazarlar İçin Üretiminde Önemli Başarılar Sağlamıştır

Kent/Kır Nüfusunda Değişim Kent Nüfusu Oranı Artıyor % 25 1960 % 32 1980 % 44 1990 % 58 2000 % 65 2010 % 75 2009 Yılında Toplam Belediye Sayısı 2,700 ve Büyük Şehir Belediyesi Sayısı 16 Nüfusu 1 Milyonu Aşan Kent Sayısı 1990 Yılında 5 ve 2010 Yılında 19 Nüfusu 100 Bin ve Daha Yüksek Kentlerin Payı 1960 Yılında % 45 İken 2010 Yılında % 75 Oldu Kent Nüfusu Son 20 Yılda 2,7 Katı Artış Gösterdi, 54 Milyon Oldu

Toplu Ulaşımda Temel İlkeler “İnsanların Hareketliliği” Sağlayan Yeni Nesil “Çevre Dostu Toplu Ulaşım Araçları” Temiz, Verimli, Güvenli Ve Akıllı Yol Ulaşım Sistemlerini Bir Araya Getirmektedir Yeni “Kentsel Ulaşım Ve Hareketlilik” Kavramı; Yaratıcı, İşlevsel Yönetim Planları Ve Yüksek Kaliteli Yerel Ulaşım ile Birden Çok Taşıma Türünün Birleşmesine Tam Erişimi Sağlamayı Amaçlamaktadır Ulaşımın Kirletici Olmayan Şekillerine, Alt Yapılarına Ve Servislerine, Bilgi Ve Haberleşme Stratejileri İle Talep Yönetimine Özel Bir Önem Verilmektedir «Akıllı Ulaşım Sistemleri» Özellikle Kentlerde Ulaştırma Verimliğimi Trafik Güvenliği ve Çevre Korunması İçin Gereklidir

Toplu Ulaşım ve İdari Mevzuat Büyükşehir Belediyesi Kanunu “No. 5216 / Tarihi : 10.07.2004” Büyükşehir Belediyesinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları Madde 7.- Büyükşehir belediyesinin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: f) Büyükşehir ulaşım ana plânını yapmak veya yaptırmak ve uygulamak; ulaşım ve toplu taşıma hizmetlerini plânlamak ve koordinasyonu sağlamak; kara, deniz, su ve demiryolu üzerinde işletilen her türlü servis ve toplu taşıma araçları ile taksi sayılarını, bilet ücret ve tarifelerini, zaman ve güzergâhlarını belirlemek; durak yerleri ile karayolu, yol, cadde, sokak, meydan ve benzeri yerler üzerinde araç park yerlerini tespit etmek ve işletmek, işlettirmek veya kiraya vermek; kanunların belediyelere verdiği trafik düzenlemesinin gerektirdiği bütün işleri yürütmek. Belediye Kanunu “No: 5393 / Tarihi: 03.07.2005” Belediyenin Yetkileri Ve İmtiyazları Madde 15 - Belediyenin yetkileri ve imtiyazları şunlardır: f) Toplu taşıma yapmak; bu amaçla otobüs, deniz ve su ulaşım araçları, tünel, raylı sistem dâhil her türlü toplu taşıma sistemlerini kurmak, kurdurmak, işletmek ve işlettirmek. Tekerlekli Karayolu Taşıtları İle Kent Ulaşımı Karayolu Taşımacılığı Mevzuatı Dışındadır Halk Otobüsleri de Dahil Ayrı Bir Mevzuat Gereklidir

Ulaştırmada Trafik ve Taşıt Araçları Trafik Yol, Taşıt Aracı ve İnsan Arasında Karmaşık İlişkilerinden Oluşur Trafik İnsan Taşıt Yol Hızla Artan Kentleşmede Ulaştırma Sorunun Çözümü İçin Yalnız Fiziki Altyapı Yeterli Değildir, Hatta Sorunu Daha Çözümsüz de Kılabilir Bunun Yanında İletişim; Bilgi İşlem ve Diğer Teknolojiler Bir Bütünlük İçinde Akıllı Ulaşım Sistemini Oluşturmalıdır Böylece İnsan; Yol ve Taşıt Arasında İleri İletişim Teknolojileri Aracı İle Bütünleşik Kurulabilir

Kentsel Ulaştırmada Gelecek Beklentileri İklim Değişikliği  Teknik Düzenlemeler Enerji Tüketimi  Ulaştırma Yüksek Sistem Verimliliği İşletme Maliyeti  Kapasiteye Uygun Talep Yönetimi Demografik Değişim  Nüfusun Yaşlanması ve Göç  Yeni Taşıt Araçları Yüksek Enerji Verimi  Akıllı Araçlar  Alternatif Tahrik Sistemleri Taşıma Modları Arasında Hızlı Değişim (Co-Modallty)

Akıllı Ulaşım Sistemleri – AUS (ITS) Akıllı Ulaşım Sisteminin Temel Amaçları: Kent Yollarında Kapasiteyi Arttırmak Ortalama Hareket Hızını Arttırmak Yakıt Tüketimini Azaltarak CO2 ve Diğer Egzoz Emisyonlarını Azaltmak Trafik Kazalarının Sınırlandırmak Farklı Taşımacılık Modları Arasında Bütünleşmeyi Sağlamak Yol Ücretlerin Belirleme ve Ödeme Kolaylıkları Gelişmiş Ülkelerde Uygulamalar Yaygınlaşmaktadır: ABD’nde 1970 yıllarında Eletronic Road Guidance System (EGRS) Uygulamaya Girdi. 1980 Yıllarında AB’nde Almanya Fransa ve İngiltere Ortak Girişim Japonya ve G.Kore’de AUS Teknolojisi Yaygın Kullanılıyor AUS Büyük Kentlerimizde Henüz Kısmen Kullanılmaktadır Sanayimiz Otomotiv Teknoloji Platformu (OTEP) Çerçevesinde Konu İle İlk Çalışmaları Tamamlamış ve Konu OTEP Stratejik Araştırma Programı (SAP) İçinde Öncelikli Olarak Yer Almıştır

Akıllı Ulaşım Sistemleri Uygulamaları Akıllı Ulaşım Sistemi İçinde Uygulanan Başlıca Teknolojiler: Global Positioning System (GPRS) Dedicated-Short Range Communication (DSRC) Wireless Networks Mobile Telepony (3G or 4G) Roadside Camera Recignation Büyük Kentlerimizde AUS, Yerel Yönetimler ve Trafik İdaresi Tarafından Ortak Olarak Uygulanmaktadır: Yol Sensörleri Trafik Kameraları (EDS) Trafik Yoğunluğu Harita İle Bilgilendirme (İstanbul) Değişkem Mesaj Sistemi (DMS) Mobil Bilgilendirme Sistemi Kural İhlal Sistemleri

Otomotiv Sanayiinde Teknik Mevzuat Araçlar İle Bunların Aksam Ve Parçalarında Performansa Ait Teknik Koşulları Küresel Düzeyde Belirler Üreticilerin Zorunlu Veya İhtiyari Olarak Uymaları Gereken Teknik Düzenlemeleri İçermektedir Teknik Mevzuatın Amacı: Artan Taşıt Parkı Ve Trafik Yoğunluğunun Yarattığı Yüksek Kaza Riskine Karşı Trafikte Can Ve Mal Güvenliğinin Sağlanması Çevrenin Emisyon Ve Gürültüye Karşı Korunması Teknik Mevzuat Küreselleşiyor ve Belgeler Karşılıklı Tanınıyor: Otomotiv Ürünlerinin Üretiminin Ve Ticaretinin Küreselleşmesi Dünya Ticaretinin Daha Serbest Hale Gelmesi İçin Teknik Engellerin Kaldırılması Uluslar Arası Karayolu Transit Taşımacılığı ve Turizmin Gelişmesi AUS Uygulaması İçin de Teknik Mevzuat Gereği Dikkate Alınmalıdır

Kentsel Ulaştırmada Yeni Mevzuat İhtiyacı Yerel Yönetimlerin Mevzuatına Göre Kent İçi Toplu Taşımacılık İle İlgili Tarife, Durak, Hat vb Düzenleme Bu Yönetimlerin Yetkisindedir Kentleşmenin % 75 leri Aştığı Günümüzde Toplu Taşımacılık ile İlgili Kurallar Ulusal Düzeyde Yeniden Düzenlenmelidir Kent İçi Yük Taşımacılığında da Mevzuat Yetersizdir Bu Alanda Bir Ulusal Temel Mevzuat Gereklidir Özellikle İklim Değişikliği Yükümlükleri Çerçevesinde Kullanılan Araçların Çevreye Etkisi ile Can Güvenliği ve Konfor Açısından Belirli Standartlara Ulaşması Zorunludur

Sonuç ve Öneriler Kentleşme Süreci Gelecek Yıllarda da Devam Edecektir Karayolu Taşımacılık Mevzuatı, Şehirlerarası Taşımacılık Alanında Önemli Gelişmeler Sağlamıştır Kentlerde de Taşımacılık Yeni Mevzuata Kavuşturulmalıdır Kentsel Ulaştırmada AUS Uygulamaları, Ülke Düzeyinde Sektörler ve Teknolojiler Arasında Bütünleşik Uygulama Gerektirmektedir İletişim Altyapısı ve Uygun Yazılım Programları Yatırım ve ArGe Teşvik Sistemi İçinde Özel Olarak Değerlendirilmelidir Bu Alanda Ulaştırma, Denizcilik ve İletişim Bakanlığı Yeni İşlevler Yüklenebilir Otomotiv Sanayi OTEP Bünyesinde Ulusal Programlar Hazırlayabilir Sistem İçinde Yer Alabilir

İlgilerinize Teşekkür Ederiz INTERNET http://www.osd.org.tr e-MAIL osd@osd.org.tr