9. SINIFTA DERSLER Türk Dili ve Edebiyatı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Daha önce ALAN SEÇİMİ şeklinde olan uygulama kaldırılmış yerini DERS SEÇİMİ uygulaması almıştır.
Advertisements

İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
HACI ALİ AKIN ANADOLU LİSESİ
ŞEVKET RAŞİT HATİPOĞLU ANADOLU LİSESİ
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
DÜNDAR UÇAR LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ALAN SEÇİMİ.
EDİRNE İLHAMİ ERTEM ANADOLU LİSESİ
NAMIK KEMAL LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
2010-ÖSYS Sunum , TEKİRDAĞ/ÇORLU OCAK 2011
SINIF GEÇME ve DERS SEÇİMİ.
YGS- LYS NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
YGS’de DERSLERE GÖRE SORU SAYILARI
L İ S E L E R D E    S I N I F    G E Ç M E    S İ S T E M İ
VKV KOÇ ÖZEL LİSESİ 2010 – SINIFLAR DERS SEÇİM SÜRECİ HAKKINDA
ALAN SEÇİMİ SUNUSU KIRŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
ALAN SEÇİMİ SEMİNERİ.
ÖZEL SEYMEN ANADOLU LİSESİ ÖSYS 30.YILI GURURLA KARŞILIYORUZ.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
Efor Dershanesi Rehberlik Birimi
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
SINIF GEÇME ve Ders seçimi.
. Hülya SUFRACI PSi. Dan ve Reh. Öğr YGS- LYS 2015 Fahrettin Arar Çok Programlı Anadolu Lisesi.
Nakipoğlu cumhuriyet ANADOLU LİSESİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
MEB HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ
SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
YGS - LYS Üniversite Girişte İki Aşamalı Sınav Sistemi.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA
Sınıf Geçme Yönetmeliği
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
SINIF GEÇME BAĞCILAR LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ. Not Sistemi Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde 5’li not sistemi uygulanır. PUAN NOT DERECE PUAN NOT.
2014 SINAV SİSTEMİ.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SINIF GEÇME BİR DERSİN DÖNEM PUANI; a) Sınavlardan alınan puanların,
MEB ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
HAZIRLAYAN MELTEM PİROĞLU
“İSTEDİĞİNİZİ ELDE ETMENİN TEK YOLU NE İSTEDİĞİNİZİ BİLMEKTİR”
LYS - YGS SINAV SİSTEMİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
DERS SEÇİMİ VE SINIF GEÇME SİSTEMİ
YGS-LYS SUNUMU.
9. sınıfı başarısı hangi meslek = uygun dersler istediği üniversite bölümünü puanı kırılmadan Ders seçimi sisteminde öğrenim gören bir öğrencinin alanı.
YGS - LYS. 2015’DE UYGULANACAK SINAV MODELİ 1.Basamak Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.Basamak Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
ORTAÖĞRETİM SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ REHBERLİK SERVİSİ.
Hayat Biçimini Seçmektir
REHBERLİK SERVİSİ Haftalık ders çizelgelerinde ortak dersler, alan/dal dersleri (mesleki ve teknik ortaöğretim okulları) ve seçmeli dersler bölümleri.
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
ALAN SEÇİMİ TM TS MF DİL TAŞOVA ANADOLU LİSESİ Gökhan GÜNAY.
DERS SEÇİMİ VE ÖNEMİ VELİ SUNUMU
SINIF GEÇME VE SINAV YÖNETMELİĞİ. PUAN Ortaöğretimde Sınav, ödev, projeler ve uygulamalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilmektedir. Ortaöğretimde.
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) 1. BASAMAK SINAVI.
DERSLERDERS SAATİ TÜRK DİLİ2 TÜRK EDEBİYATI3 TARİH2 COĞRAFYA2 FİZİK2 KİMYA2 BİYOLOJİ2 SAĞLIK BİLGİSİ1 MATEMATİK4 GEOMETRİ2 YABANCI DİL6 İKİNCİ YABANCI.
SINIF GEÇME VE DERS SEÇİMİ
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS-1 ( MATEMATİK ) LYS-2 ( FEN BİLİMLERİ ) LYS-3 ( EDEBİYAT-COĞ. )
MESLEK SEÇİMİ ve MESLEKLERİ TANITMA
ALAN SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Öğretmen görüşlerinin alınması Öğrenci sınav notlarının değerlendirilmesi Öğrencinin ilgilerinin göz önünde bulundurulması 10.Sınıf.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
REHBERLİKSERVİSİREHBERLİKSERVİSİ Mehmet Ali OLGUN Reh.Serv.Sor. KARACASU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
ALAN – DERS SEÇİMİ.
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI AKSARAY REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sunum transkripti:

9. SINIFTA DERSLER 4 1 2 5 Türk Dili ve Edebiyatı       Türk Dili ve Edebiyatı     Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi     Tarih     Coğrafya     Matematik    Biyoloji     Fizik     Kimya     Sağlık Bilgisi     Yabancı Dil     Beden Eğitimi     Seçmeli Ders 1 (Bilgisayar)     Seçmeli Ders 2 (Resim)     Rehberlik

ÖĞRENCİ BAŞARISIN BELİRLENMESİ Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde 5’li not sistemi kullanılır. Puanların not değeri ve derecesi aşağıdaki gibidir.   PUAN NOT DERECE 85-100 5 PEKİYİ 70-84 4 İYİ 55-69 3 ORTA 45-54 2 GEÇER 25-44 1 GEÇMEZ 0-24 0 ETKİSİZ

BİR DERSTEN BAŞARILI SAYILMA    Bir dersten yıl sonunda başarılı olmak için, - İkinci dönem notu en az GEÇER olmalıdır. Ancak, birinci dönem notunun ETKİSİZ olması durumunda, İkinci dönem notunun en az ORTA olması gerekir. - Öğrenci yalnızca bir dönem notu almışsa, dönem notunun en az GEÇER olması gerekir. 1. Dönem Notu 2. Dönem Notu Yıl Sonu Notu Sonuç 1 MATEMATİK 3 2 Başarılı Başarısız 4 5

DOĞRUDAN SINIF GEÇME Tüm derslerden başarılı olmak veya    Okulumuz 9. Sınıf öğrencilerinin doğrudan sınıf geçebilmeleri için; Tüm derslerden başarılı olmak veya Türk Dili ve Edebiyatı dersi dışında bazı dersleri zayıfsa, YIL SONU BAŞARI ORTALAMASINI Genel Lise Öğrencisi ise en az 2.50, Yabancı Dil Ağırlıklı Lise öğrencisi ise en az 3.00 tutturmuş olmalıdır.

YIL SONU BAŞARI ORTALAMASININ HESAPLANMASINA BİR ÖRNEK

DOĞRUDAN SINIF GEÇME ÖRNEK 1. (Genel lise öğrencisi için) DERS ADI 1.D. 2.D. Yıl Sonu Not 1 Türk Dili ve Edebiyatı 3 5 4 2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Tarih Coğrafya Matematik 6 Biyoloji 7 Fizik 8 Kimya 9 Sağlık Bilgisi 10 Yabancı Dil 11 Beden Eğitimi 12 Seçmeli Ders 1 (Bilgisayar) 13 Seçmeli Ders 2 (Müzik) 14 Rehberlik Yıl Sonu Başarı Ort. 118 / 32 = 3,68

DOĞRUDAN SINIF GEÇME ÖRNEK 1. (Yabancı Dil Ağırlıklı Lise Öğrencisi için) DERS ADI 1.D. 2.D. Yıl Sonu Not 1 Türk Dili ve Edebiyatı 3 5 4 2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Tarih Coğrafya Matematik 6 Biyoloji 7 Fizik 8 Kimya 9 Sağlık Bilgisi 10 Yabancı Dil 11 Beden Eğitimi 12 Seçmeli Ders 1 (Bilgisayar) 13 Seçmeli Ders 2 (Müzik) 14 Rehberlik Yıl Sonu Başarı Ort. 142 / 36 = 3,94

OYS İLE SINIF GEÇME Tanım : Ortalama Yükseltme Sınavı (OYS) : Öğrencilerin yıl sonu başarı ortalamalarını yükseltme amacıyla yapılan sınavdır. OYS sonunda, başarısız olduğu dersten GEÇER not alan Öğrenciler ve yıl sonunda notlarının ağırlıklı ortalaması İle sınıf geçme şartlarını taşır hale gelen öğrenciler doğrudan sınıf geçer. OYS sonunda sınıf geçemeyen Lise 1. Sınıf öğrencileri ve Devamsızlık nedeniyle başarısız olmuş öğrenciler sınıf tekrar ederler.

ÖĞRENCİLERİMİZİN YÖNELEBİLECEĞİ ALANLAR ve KAYNAKLIK EDEN DERSLER FEN BİLİMLERİ ALANI Biyoloji – Fizik – Kimya - Matematik SOSYAL BİLİMLER ALANI Türk Dili ve Edebiyatı – Tarih - Coğrafya TÜRKÇE MATEMATİK ALANI Türk Dili ve Edebiyatı – Matematik SANAT ALANI Türk Dili ve Edebiyatı - Seçmeli Resim / Müzik SPOR ALANI Beden Eğitimi - Biyoloji

YÖNELMEK İSTEDİĞİNİZ MESLEĞE UYGUN ALAN SEÇİMİ ALAN SEÇİMİNİN ÖNEMİ ÖSS’yi kazanan öğrenciler, lisede öğrenim gördüğü alanlara uygun tercih yapmaları durumunda ; Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları 0.5 ile Alanları dışında tercih yaparlarsa Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları 0.2 ile çarpılır. Alanı dışında bir bölümü tercih eden lise mezunu öğrenciler, mezuniyet derecelerine göre; 9 ile 24 puan aralığında puan kaybına uğrarlar. Bu da yaklaşık 100.000 Kişinin gerisinde kalmaları anlamına gelir. Bu nedenle, YÖNELMEK İSTEDİĞİNİZ MESLEĞE UYGUN ALAN SEÇİMİ

ALANLARA YÖNELME KOŞULLARI Öğrenciler; ilgi istek yetenek ve derslerdeki başarı durumlarına göre alanlara yönelir veya yönlendirilirler. Yönlendirme; öğrenci ve velisinin görüşü alınarak ilgili müdür yardımcısı, sınıf öğretmeni ve rehber öğretmen tarafından yapılır. Yönelme ve yönlendirmede; 9. sınıfta okutulan ve alanlara kaynaklık eden derslerin yıl sonu notlarının ağırlıklı ortalaması ya da bu derslerin yıl sonu notları esas alınır. Buna göre; a) Öğrenci; 1)  Alana kaynaklık eden derslerine ait yıl sonu notlarının ağırlıklı ortalamasının 3.00 ve daha yukarı, 2) Yıl sonunda 32. madde hükmüne göre, alana kaynaklık eden derslerin her birinden başarılı olduğu alan veya alanlardan birine yönelir. b)  Alanlara yönelme şartı taşımayan öğrenci, alanlara kaynaklık eden derslerin yıl sonu notlarının ağırlıklı ortalaması, hangi alan için daha yüksek ise o alana yönlendirilir.    C) Birden fazla alana yönelme şartını taşıyıp herhangi bir alana yönelmiş bulunan öğrenci; istemesi halinde ders yılının başlamasını takip eden bir ay içinde alan değişikliği yapabilir....   Yabancı Dil, Sanat ve Spor alanları, koşulları uygun olan okullarda öğretime açılır. ...

Kaynaklık Eden Dersler ALANLARA YÖNELME ÖRNEK 1. DERS ADI 1.D. 2.D. YS. Notu 1 Türk Dili ve Edb. 2 Din Kült. ve Ahl.Bil. 4 3 Tarih Coğrafya 5 Matematik 6 Biyoloji 7 Fizik 8 Kimya 9 Sağlık Bilgisi 10 Yabancı Dil 11 Beden Eğitimi 12 Bilgisayar 13 Müzik 14 Rehberlik FEN BİLİMLERİ ALANI Kaynaklık Eden Dersler Haft. Saat Yıl Sonu Notu Yıl Sonu A.Not. 1 Fizik 2 4 8 Kimya 5 10 3 Biyoloji Matematik 15 Bu derslerin Y.S. B.O. 3.18 SONUÇ SEÇEBİLİR (35/11)

Kaynaklık Eden Dersler ALANLARA YÖNELME ÖRNEK 2. DERS ADI 1.D. 2.D. YS. Notu 1 Türk Dili ve Edb. 2 3 Din Kült. ve Ahl.Bil. 4 Tarih Coğrafya 5 Matematik 6 Biyoloji 7 Fizik 8 Kimya 9 Sağlık Bilgisi 10 Yabancı Dil 11 Beden Eğitimi 12 Bilgisayar 13 Müzik 14 Rehberlik SOSYAL BİLİMLER ALANI Kaynaklık Eden Dersler Haft. Saat Yıl Sonu Notu Yıl Sonu A.Not. 1 Türk D.Edb. 4 3 12 2 Tarih Coğrafya 6 Bu derslerin Y.S. B.O. 2.50 SONUÇ SEÇEMEZ (20/8)

ALANLARA YÖNELME SONUÇ Yıl sonu notları, ÖRNEK 3. DERS ADI 1.D. 2.D. YS. Notu 1 Türk Dili ve Edb. 2 Din Kült. ve Ahl.Bil. 4 3 Tarih Coğrafya 5 Matematik 6 Biyoloji 7 Fizik 8 Kimya 9 Sağlık Bilgisi 10 Yabancı Dil 11 Beden Eğitimi 12 Bilgisayar 13 Müzik 14 Rehberlik SONUÇ Yıl sonu notları, yandaki gibi olan bir öğrenci, her dersten başarılı olduğu için Sınıf Geçme Yönetmeliğinin 45. Maddesinin a bendine göre istediği bir alana yönelebilir.

ALANLARDA DERSLER FEN BİLİMLERİ ALANI ALAN DERSLERİ 10. SINIF 1) Biyoloji 2) Fizik 3) Kimya 4) Matematik 5) Geometri 1) Biyoloji 2) Fizik 3) Kimya 4) Matematik

ALANLARDA DERSLER SOSYAL BİLİMLER ALANI ALAN DERSLERİ 10. SINIF 1) Edebi Metinler 2) Genel Türk Tarihi 3) Türkiye Fiziki Coğrafyası 4) Ülkeler Coğrafyası 5) Psikoloji 1) Edebi Metinler 2) Osmanlı Tarihi 3) Türkiye Beş. Eko. Coğr. 4) Sosyoloji 5) Mantık

ALANLARDA DERSLER TÜRKÇE - MATEMATİK ALANI ALAN DERSLERİ 10. SINIF 1) Edebi Metinler 2) Psikoloji 3) Türkiye Fiziki Coğrafyası 4) Matematik 5) Geometri 1) Edebi Metinler 2) Psikoloji 3) Türkiye Beş. Eko. Coğr. 4) Matematik 5) Geometri

ALANLARDA DERSLER YABANCI DİL ALANI ALAN DERSLERİ 10. SINIF 11. SINIF 1) Yabancı Dil 2) Dil Bilim

HANGİ ALANDAN HANGİ MESLEĞE? FEN SOSYAL TM DİL - Bilgisayar Müh. - Biyoloji - Çevre Müh. - Deri Müh. - Diş Hekimliği - Ebelik - Eczacılık - Elektrik Müh. - Fizik - Gıda Müh. - İşletme Müh. -  Kimya Müh. -  Maden Müh. - Tıp - Veteriner -Ana Okulu Öğrt. -Basım ve yayımcılık -Coğrafya Öğrt. -Gazetecilik -Görme Eng. Öğrtm. -Halkla İlişkiler -İlahiyat -İletişim -Kütüphanecilik -Radyo, TV ve Sinm. -Sanat Tarihi -Sosyal bilgiler Öğrt. -Tarih Öğretmenliği -Tv. Gazeteciliği -Türkçe Öğretmenliği -Avrupa Birliği İlş. -Bank. ve Finans -Ekonomi -Finans -Felsefe Öğrt. -Hukuk -İşletme - İktisat -Kamu Yönetimi -Psikoloji -Reklamcılık -Sigortacılık -Siyaset Bilimi -Turizm İşletmeciliği -Uluslararası İlişkiler -Yönt. Blşm. Sist. Alman Dili ve Edb. Dil Bilimi Fransız Dili ve Kült Fransızca Öğrt. İngiliz Dil Bilimi İngiliz Dili ve Edb. İngilizce Öğrt. Japonca Öğrt. Karşılaştırmalı Edb. Kore Dili ve Edb. Latin Dili ve Edb. Mütercim-Tercm. Turist Rehberliği Urdu Dili ve Edb. Yunan Dili ve Edb. Not : Bu tabloda bazı meslekler yer almamaktadır.

FAKAT KİMİ MESLEKLER . . . MESLEKLER FEN SOSYAL T-M. Y. DİL Anaokulu Öğrtm. X Avrupa Birliği İlş. Çalış.Eko.End.İlş. Çocuk Gelş.ve Eğt. Ebelik Ekonomi Felsefe Görme Eng. Öğrt. İktisat, İşletme Matematik Öğrt. Okul Önc. ve Sınıf Öğrt. Psikoloji Türkçe Öğretm. Uluslararası İlişk.

S O N U Ç 9. Sınıftaki Ders Başarınız İlgileriniz Yetenekleriniz ALAN SEÇİMİNDE 9. Sınıftaki Ders Başarınız İlgileriniz Yetenekleriniz Değerleriniz Mesleğin sağladığı olanaklar Belirleyici olmalıdır.

E V Ö D E V İ ? HANGİ ALANI, NİÇİN SEÇMEYİ DÜŞÜNÜYORSUNUZ

Başarı Dileklerimizle... Edebiyat Fakültesi Diş Hekimliği Tıp Fakültesi