Hassas Doğal Alanlar-Çevre Bilgisi Mavi Bayrak panosunda bulunması gereken hassas-doğal/kültürel alan/ekosistem bilgisi konusunda zaman zaman kavram kargaşası.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

İZTUZU KUMSALI’nda çevre koruma adına YAPILAŞMA GİRİŞİMİ.
Arıcılığın Tarihi Arıcılığa ait ilk bulgular yıl öncesine dayanır.
Bodrum’da turizm Yakın zamana kadar Bodrum Turizminin referans unsurları; Deniz, kum ve güneş, Balık ve yöresel yemekler Bodrum Kalesi, Antik Tiyatro,
Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
TÜRKİYE’DE TARIM.
KÜÇÜK YATIRIMLAR FONU ORMANLARIMIZIN EKONOMİK, SOSYAL VE ÇEVRESEL KATKILARI ÜZERİNE YEREL UYGULAMALAR PROJESİ “Yaşam için Fırsat, Doğa için Destek” İÇERİK.
TURİZMDE 2011 YILI VE GELECEĞE BAKIŞ OSMAN AYIK TÜROFED Başkanı.
TURİZM COĞRAFYASI.
MUĞLA COĞRAFYASI Yüzölçümü : k m 2 İl Trafik No : 48
EDA PEKCAN HATAY.
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
DÜNYA’NIN HIZLA GELİŞEN ENDÜSTRİSİ: TURİZM
Turizm Çevre İlişkileri
ÜLKEMİZDE NÜFUS Rasitgokhansucu.com.
8. Mavi Bayrak Yerel Sorumlular Semineri
SWOT ANALİZİ SWOT analizi güçlü ve zayıf olan yönlerin tanımlanması, fırsatların ve engellerin gözden geçirilmesi konusunda en etkin yöntemdir. SWOT yöntemiyle.
EGE BÖLGESİ.
2014 Sezonu Genel Değerlendirme Kuzey Ege İlleri Mavi Bayrak Koordinatörlüğü.
DEĞERLENDİRMESİ DENEYİMLER Mavi Bayrak Muğla İl Koordinatörü
Korunan Alan Kavramı Doç. Dr. Nilgül KARADENİZ
Arıcılığın Yeri ve Önemi
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALTINDAĞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
=>SES BİLGİSİ
MAVİ BAYRAK PROGRAMI’NDA ÇEVRE EĞİTİMİ VE BİLİNÇLENDİRME
5.SINIF SOSYAL BİLGİLER BÖLGEMİZİ TANIYALIM “AKDENİZ BÖLGESİ”
ÜLKEMİZDE NÜFUS ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
TÜRKİYE’DE TARIM.
Kimyasallar Yönetimi Dairesi Başkanlığı 1 ANKARA 6 Ocak 2011 (26 ARALIK 2008 Mükerrer R.G. Sayı:27092)
Bodrum Yarımadasında yer alan turistik işletmelerin çalışma süreleri ortalama olarak 6 aylık bir dönemde sıkışmış kalmıştır. Bu sürenin uzatılması için.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
kayaköy KAYAKÖY KAYAKÖY Kayaköy, birbirinden çok farklı iki yerleşim alanından oluşmaktadır. Bunların birincisi; turizmde de önemli.
Baransel KUMBUL ve Tuna EDİZ
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Arıcılığın Yeri ve Önemi
AB DESTEKLİ BÖLGESEL KALKINMA PROGRAMLARI HİBE PROGRAMI
Fethiye, Muğla ilinin 13 ilçesinden birisi ve ilçenin yönetim merkezi olan şehir.
ESK İ FETH İ YE Kentin eski adı Me ğ ri'dir. Bu ad, Rumca’da "uzak diyar" anlamına gelen Makri'den gelir.
Çevre ve Doğa Bilimleri Uygulama Araştırma Merkezi Bülteni Ekim-Kasım-Aralık 2015.
Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya Bu proje Avrupa Birliği ve.
Turizmin gelişimi, büyük ölçüde doğal kaynaklara bağlıdır.Turizmin gelişmesi doğaya zarar vermektedir. Doğal kaynakların içinde turizm için vazgeçilmez.
BESYO.
MAMASIN BARAJ GÖLÜ HAVSASINA DAİR GENEL SOSYO- EKONOMİK TESPİTLER Ağırlıklı ekonomik geçim tarım ve hayvancılık: Yem bitkileri, tahıl, baklagiller, yumrulu.
“ INDICATE” UZUN SÜRELİ SAYISAL KORUMA SAHA ÇALIŞMASI Hakan Koray OZLUK Bahadır AYDINONAT 15 – 16 Ekim 2012 Ankara.
Aralık 2015 T.C. ÇANAKKALE VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ.
MATEMATİK DERSİ ORAN ORANTI SORU VE ÇÖZÜMLERİ.
Ege Bölgesi turizm potansiyeli olarak Türkiye'de Akdeniz Bölgesinden sonra gelmektedir. Birçok tarihi eser, yapıt, kalıntı.
TURİZMİN FİZİKSEL ÇEVRE ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
Konu: Kırsal kalkınmada çalışma alanları ve envanter çıkarımı
EGE BÖLGESİNİ TANIYALIM
2017 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Türkiye’nin Biyolojik Çeşitliği
2017 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
MAVİ BAYRAK ETKİNLİKLERİ
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
GENEL BİLGİ YILI MAVİ BAYRAK ÇEVRE EĞİTİM ve BİLİNÇLENDİRME ETKİNLİKLERİ DOSYASI.
Turizm Türlerinin Oluşmasında Çevrenin Etkisi
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
ANTALYA İLİ TANITIM SLAYTI
 Son yıllarda yapılan araştırmalar sonucunda ülkemizde yaklaşık civarında bitki ve civarında hayvan türü olduğu tespit edilmiştir. Üstelik.
TÜRKİYE’DE NESLİ TÜKENMEKTE OLAN HAYVANLAR ADI: EFE BEKİR DERS: FEN BİLİMLERİ SOYAD: TÜMGAN NUMARASI: 451 SINIFI: 5-A OKUL: FATİH TEMİZ ORTAOKULU.
Konular : Ortak Payda : Bölge Bütünden Parçaya Bölge Sınırları Kesin Hatlara Ayrılabilir Mi? Bölge Sınırları Değişir Mi? Bölge Sınırları Nasıl Oluşturulur?
BİTKİ ÖRTÜSÜ VE UĞRADIĞI ZARARLAR
Bireyi tanıma ve teknikleri
2018 YILI YAPILAN ÇEVRE ETKİNLİĞİ
2018 Yılında Gerçekleştirilmesi Planlanan Çevre Etkinlikleri
2016 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Sunum transkripti:

Hassas Doğal Alanlar-Çevre Bilgisi Mavi Bayrak panosunda bulunması gereken hassas-doğal/kültürel alan/ekosistem bilgisi konusunda zaman zaman kavram kargaşası yaşanabilmektedir. Panoda yer alması gereken bilgi, 4 no’lu kriterimizde açık bir şekilde anlatılmaktadır. Bulunması gereken bilginin adı daha önce tabir ettiğimiz gibi sadece“hassas alan bilgisi” değil, aynı zamanda“çevre bilgisi” dir.

Panoda yer alacak “Çevre Bilgisi” Özet olarak söylemek gerekirse her plajın, ya da ortak bir çevresel bölgede yer alınıyorsa bölge yönetiminin hazırlaması ve her bir plajda yer alması gereken bilgi şu olmalıdır: –Eğer plaj, özel bir çevresel/kültürel alanda ise ya da yakınında bulunuyorsa (ÖÇK, caretta üreme/yuvalama alanı, akdeniz foku yaşam alanı, doğal sit, arkeolojik sit, vb.) öncelikle bu bilgilere yer verilmelidir. –Bilgi, hassas alanlarla ilgili tüm ayrıntıları ve ziyaretçiler için buralarda uyulması gereken davranış kurallarını da içermelidir. –Eğer panoda yeterli alan yok ise en azından halkı yakın çevredeki hassas alanlarla ve ayrıntılı bilgiye ulaşılabilecek yerlerle ilgili bilgilendiren kısa bir nota yer verilmelidir.

Panoda yer alacak “Çevre Bilgisi” –Eğer böyle bir alanda veya yakınında değilse, yerel diğer çevresel/kültürel bilgilere yer verilmelidir. (ülkemizdeki zenginlikleri düşünürsek mutlaka bu bilgilerden birisi bulunacaktır) Ör. Antalya-Kaş ilçesi, doğal sit bölgesinde yer almakla birlikte yoğun olarak dalış amaçlı ziyaret edilmektedir. O zaman panoda öncelikle Kaş’ın bir doğal sit alanı olduğu, ve dalış yapanlar için yöredeki deniz ekosistemi hakkında bilgi vermek gerekir. Ör. Muğla-Bodrum ilçesinde herhangi bir özel alan bulunmamaktadır. Bunun için ilçenin kendi doğal ekosistemi hakkında bilgi (mandalin, portakal, limon ve sığla ağacı gibi) verilmelidir. Ayrıca Bodrum kıyılarında Akdeniz fokunun da görüldüğü bilinmektedir. Bununla ilgili de bilgi verilmelidir. –Verilebilecek bilgiler bulunulan ildeki üniversitelerin Biyoloji Bölümü’nden elde edilebileceği gibi, İl Çevre veya Turizm Müdürlüklerinin envanterlerinden de elde edilebilir.