İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi KPI ANALİZİ –MART 2014 KALİTE GELİŞTİRME
SUNUM İÇERİĞİ I. Giriş II. Süreç Ölçeğinde Analiz III. AUZEF Ölçeğinde Analiz IV. KPI ‘Sisteminin’ Analizi
I. Giriş
II. Süreç Ölçeğinde Analiz İÜ AUZEF Süreç İzlem Raporu
Süreç Ölçeğinde Analiz- Line KPI - Kasım 2013
III. AUZEF Ölçeğinde Analiz
Süreçlerin Karşılaştırılması
Süreçlerin ŞUBAT-MART Trendleri - GENEL DEĞ.
Yorum- 1 Mart ayında Genel Değerlendirme açısından sıralama; 1.İçerik ve Destek Süreçleri 2.Ses ve Görüntü Hizmetleri Süreci 3.Müfredat Yönetim Süreci 4.Eğitim Öğretim Süreci 5.Ölçme ve Değerlendirme Süreci 6.Bilişim Hizmetleri Süreci 7.ADEK
Yorum- 2 Genel Değerlendirme açısından en fazla artışın görüldüğü süreç Müfredat Yönetim Süreci’dir. Şubat puanı 47 olan bu süreç, Mart ayında 22 puanlık artışla 69 puana ulaşmıştır. Değişim Oranı %47 olmuştur. En fazla düşüş ise Bilişim Hizmetleri Süreci’nde yaşanmıştır. Şubat Genel Değerlendirme puanı 62 olan Bilişim, Mart ayında 11 puanlık düşüşle 51 puana gerilemiştir. Değişim Oranı % 17 olarak tespit edilmiştir.
Süreçlerin ŞUBAT-MART Trendleri - ÖZ DEĞ.
Yorum- 1 Mart ayında Öz Değerlendirme açısından sıralama; 1.İçerik ve Destek Süreçleri 2.Ses ve Görüntü Hizmetleri Süreci 3.Müfredat Yönetim Süreci 4.Eğitim Öğretim Süreci 5.Ölçme ve Değerlendirme Süreci ve Bilişim Hizmetleri Süreci 6.ADEK
Yorum- 2 Öz Değerlendirme açısından en fazla artışın görüldüğü süreç Destek Süreci’dir. Şubat puanı 73 olan bu süreç, Mart ayında 11 puanlık artışla 84 puana ulaşmıştır. Değişim Oranı %15 olmuştur. En fazla düşüş ise Bilişim Hizmetleri Süreci’nde yaşanmıştır. Şubat Öz Değerlendirme puanı 71 olan Bilişim, Mart ayında 5 puanlık düşüşle 66 puana gerilemiştir. Değişim Oranı % 7 olarak tespit edilmiştir.
Tüm Süreçlerde MART ÖZ-GENEL Farkları
Yorum-1 Yukarıdaki grafikte görüldüğü gibi Öz ile Genel Değerlendirme açısından Mart ayı farkı en çok olan süreç Bilişim Hizmetleri Süreci’dir. Ses ve Görüntü ikinci sırada olurken, İçerik ve Destek aynı puanla üçüncü olmuştur. Farkın en az olduğu süreç ise 0 puanla Kalite Geliştirme Süreci’dir.
ŞUBAT ve MART ayları baz alınarak yapılmıştır. ÖD açısından düşüş yaşanan iki süreç bulunmaktadır: Bilişim Hiz. ve Ölçme ve Değ. Süreçleri. Ortalama düşüş 3 puan olarak tespit edilmiştir. ÖD açısından 6 süreçte artış tespit edilmiştir. Ortalama artış 7 puan olmuştur.
ŞUBAT ve MART ayları baz alınarak yapılmıştır. GD açısından 3 sürecimizde düşüş yaşanmıştır. Bilişim 11 puan, Ölçme 3 puan, Adek 1 puan düşüş, yaşamıştır. Ortalama düşüş 5 puandır. GD açısından diğer 5 sürecimizde artış yaşanmıştır. Ortalama artış 11.8 puan olmuştur.
Sonuç Şubat ayına oranla Mart ayında performansımız artmıştır. Öz ve Genel Değerlendirme arasındaki farkın 2 süreçte fazla olmasından dolayı standart sapma yaklaşık 5 olmuştur. Sistem uyumumuz açısından bu iki süreçteki farkların incelenmesi gerekmektedir.