Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Advertisements

Avrupa Birliği.
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Özlem TEMİZÖZ 15 Ekim ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
BOLOGNA SÜRECİ: Atatürk Üniversitesi’de Uygulaması
ERASMUS PROGRAMI ve İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Özlem Temizöz 27 Haziran ERASMUS KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI Erasmus Öğrenim Hareketliliği.
ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME SUNUMU
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
Eğitim alanında Topluluk eylem programı
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ: Öğrenci Konseyi Başkanlarına Yönelik Toplantı 14 Mayıs 2010 Akdeniz.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Sağlık Bilimleri Enstitüsü Erasmus Bilgilendirme Toplantısı.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
SIK SORULAN SORULAR Hale ŞEN Atılım Üniversitesi AB & ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ Kasım, 2009.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
ERASMUS ve HİBELER İstanbul Üniversitesi Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
Öğretim Elemanı Değişimi Doç.Dr. Nagihan OKTAYER 14 Mayıs 2009 Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı.
1 AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ) (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
Erasmus ve Hibeler Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu 29 Kasım 2007 Erasmus Koordinatörler Toplantısı.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
ERASMUS+ ANA EYLEM 1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ Yükseköğretimde Personel Hareketliliği Harran Üniversitesi AB Ofisi.
ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Hibe ve Performans. Üniversitelerin Hibe Miktarları Merkez Hibe Tahsisatını Nasıl Yapar : Merkez üniversitelerin talep ve performanslarına dayanarak toplam.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Avrupa Birliği Ülkeleri
- Önlisans ve Lisans öğrencileri için en az 2 ay -Üniversitemiz daha fazla öğrencinin yararlanması için herkese eşit olarak 2 aylık hibe vermektedir.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Diploma Eki
Erasmus+ Değişim Programı 2018 Projesi Öğrenci Tanıtımı Mart 2019
Sunum transkripti:

Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi

Bologna Süreci/ Nedir? 2020 yılına kadar bilgi temelli bir Avrupa ekonomisi için: öğrenci, öğretim elemanı ve idari kadro hareketliliği yüksek, ulusal eğitim alanları birbiri ile karşılaştırılabilir, ulus ötesi eğitim boyutlarını dikkate alan, eğitim ve araştırma etkinliklerini birbiri ile sıkı ilişkilendirmiş, tüm süreci iç ve dış paydaş katılımı ile sürekli denetleyen ve izleyen bir süreçtir. Bologna Süreci, Amerika Birleşik Devletleri ve Japonya'nın ekonomik gelişimiyle rekabet etmek amacıyla Avrupa bölgesinde ortak bir Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA) oluşturmak üzere başlatılmıştır. Üye ülkelerde karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim alanı oluşturmak hedefiyle ortaya çıkan Bologna Süreci'nde ülkelerin uygulamalarına bağlı olarak, belirlenen hedefler de ihtiyaçlar çerçevesinde geliştirilmektedir. Yükseköğretim Reformu

Bologna Süreci/ Kronoloji  Sorbonne Bildirgesi, 1998 (4 ülke)  Bologna Deklarasyonu, 1999 (29 ülke)  Prag Bildirgesi, 2001 (32 ülke, Türkiye’nin katılımı)  Berlin Bildirgesi, 2003  Bergen Bildirgesi, 2005  Londra Bildirgesi, 2007 (46 ülke)  Leuven, 2009  Mart 2010 Budapeşte ve Viyana Bakanlar Konferansı (+1=47 ülke)

Bologna Süreci/ Katılımcı Ülkeler 19 Haziran 1999 (29 ülke) Avusturya, Macaristan, Portekiz, Belçika, İzlanda, Romanya, Bulgaristan, İtalya, Slovak Cumhuriyeti, Çek Cumhuriyeti, Letonya, Slovenya, Danimarka, Litvanya, İspanya, Estonya, Lüksemburg, İsveç, Finlandiya, Malta, İsviçre, Fransa, Hollanda, İngiltere, Almanya, Norveç, İrlanda, Yunanistan, Polonya 19 Mayıs 2001 Prag Bakanlar Konferansı (+4=33 ülke) HırvatistanLihtenştayn Kıbrıs Türkiye 19 Eylül 2003 Berlin Bakanlar Konferansı (+7=40 ülke) ArnavutlukRusya FederasyonuAndora Sırbistan-KaradağBosna-HersekMakedonya Vatikan Cumhuriyeti Mayıs 2005 Bergen Bakanlar Konferansı (+5=45 ülke) ErmenistanAzerbaycanGürcistan MoldovaUkrayna 2007 Londra Bakanlar Konferansı (+1=46) Karadağ Mart 2010 Budapeşte ve Viyana Bakanlar Konferansı (+1=47) Kazakistan

Bologna Süreci/ Küresel Görünüm Bologna Süreci'ne üye ülkeler. Bologna Süreci'ni ve faaliyetlerini yükseköğretim sistemlerinde kullanmak üzere takip eden ve 2009'dan itibaren Bakanlar Konferansındaki Bologna Policy Forum toplantılarına katılan ülkeler.

Bologna Süreci/ Eylem Başlıkları 1.Kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir akademik derece sistemi ve temel olarak 3 aşamalı yükseköğretim sistemi (Lisans, Mastır ve Doktora), 2.Ortak bir kredi sistemi (ECTS-AKTS), 3.Öğrenci, idari-akademik personel hareketliliği, 4.Kalite güvencesi konusunda işbirliği, 5.Yükseköğrenimde Avrupa boyutu, 6.Yaşam boyu öğrenim, 7.Öğrencilerin süreçlere katılımı, 8.Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA)’nın çekiciliğinin artırılması, 9.Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA) ile Avrupa Araştırma Alanı (ERA) arasındaki sinerjinin oluşturulması, 10.Bu çalışmaların 2010 yılına kadar tamamlanması ve EHEA ‘nın oluşturulması, hedeflenmektedir.

Bologna Süreci/ Üniversitelerden Beklenenler Bologna sürecine uyum kararlılığı, Bologna Sürecinin tanıtılması ve paydaşların sürece katılımının özendirilmesi, Üniversite içinde bir Bologna Süreci birim/çalışma grubu kurulması ve bu gruba yönetsel destek verilmesi ( Bologna Eşgüdüm Komisyonu ), Bu amaçlar doğrultusunda stratejik planlama yapılması, Öğrenim Programlarının gözden geçirilmesi, Sürekli kalite iyileştirme mekanizmalarının kurulması, Bologna sürecine bütün programlar düzeyinde katılımın sağlanmasıdır.

Bologna Süreci/ Neden? Uluslararası rekabette yer almak, Öğrenci merkezli uygulamaları ve ders programlarını oluşturmak, Mezunların istihdam edilebilirliğini artırmak, Derece ve diplomaların tanınırlığını artırmak, Yükseköğretimimizi yeterlilikler çerçevesinde yeniden yapılandırarak kaliteyi ve şeffaflığı artırmak, Kalite güvencesi sisteminin uygulanmasını sağlamak, Öğrencilerin, idari-akademik personelin ve mezunların dolaşımını özendirmek, kolaylaştırmak ve kalitesini artırmak.

Bologna Süreci/ Bologna Eşgüdüm Komisyonu 20/11/2008 tarihli YÖK Genel Kurul Kararı ile her yükseköğretim kurumunda bir “Bologna Eşgüdüm Komisyonu-BEK” oluşturulması istendi. BEK’ler, Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın yeniden yapılandırılması için yürütülen Bologna Süreci kapsamındaki; Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS), Diploma Eki (DE), Tanınma, Kalite Güvencesi, Yeterlilikler, Program/Öğrenim Çıktıları, Hareketlilik, Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut konularında yükseköğretim kurumlarında yapılacak olan çalışmaları yürütür.

Bologna Süreci/ Yapılması Gerekenler  Yükseköğretim kurumlarında yeniden yapılanma çalışmalarına ağırlık verilmesi,  Kurum içinde öğretim elemanlarına, personele ve öğrencilere bilgilendirmenin yapılması,  İstihdam edilebilirliği artırmak için iş dünyasıyla ve diğer paydaşlarla diyalogun artırılması,  AKTS çalışmalarının öğrenci iş yüküne dayalı olarak hesaplanması,  Diploma Eki çalışmalarının tamamlanması,  Avrupa, Ulusal ve Alan Yeterlilikleri temel alınarak program/öğrenme çıktıları, ders programları ve müfredatın güncellenmesi,  İç ve Dış Kalite Süreci mekanizmalarının oluşturulması ve çalıştırılması,  Yıllık Eylem Planının hazırlanması ve yapılanların Senato’ya sunularak kurumsallaştırılması gerekmektedir.

Bologna Süreci/ Yapılan Çalışmalar 1. Bologna Süreci çalışmaları akademik yılında başladı, 2. Bilgilendirme Toplantıları düzenlendi,Bilgilendirme Toplantıları düzenlendi 3. Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) çalışmaları başlatıldı, 4. Diploma Eki (DE) çalışmaları yapıldı, 5. Üniversitemizin İngilizce Bilgi Paketi hazırlandı, 6. İngilizce transkript ve öğrenci belgesi verilmeye başlandı, yılında ders içerikleri hazırlandı, 8. Erasmus Programı başlatıldı, 9. Yurtdışındaki üniversite ve işletmelerle ikili anlaşmalar yapıldı,üniversiteişletmelerle 10. Yurtdışındaki anlaşmalı üniversite/işletmelere öğrenci ve akademik-idari personel hareketliliği başladı,Yurtdışındaki anlaşmalı üniversite/işletmelere öğrenci ve akademik-idari personel hareketliliği başladı 11. Üniversitemizi tanıtıcı İngilizce web sitesi hazırlandı, 12. Yerinde Ziyaret Programı kapsamında YÖK Bologna Uzmanları üniversitemize davet edildi, Bologna Sürecinde yaptığımız çalışmalar incelendi, bilgilendirme toplantıları düzenlendi, 13. Sürekli Eğitim Merkezi açıldı (Hayat Boyu Öğrenme), 14. Bologna Eşgüdüm Komisyonu kuruldu.

Bologna Süreci/ 2011 Eylem Planı 1.Diploma Eki’nin tüm akademik birim mezunlarına otomatik olarak verilmesi (17 Şubat 2011) 2.Bologna Bölüm Kurullarının (BBK) oluşturulması (24 Mart 2011) 3.Bologna Süreci kapsamında tarafların konu hakkında bilgi sahibi olması (24 Mart 2011) 4.Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ), Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ve Alan Yeterliliklerinin (AY) incelenmesi (28 Nisan 2011) 5.Yurt içi ve yurt dışı programların incelenmesi (28 Nisan 2011) 6.AYÇ, TYYÇ ve AY çerçevesinde Program çıktısının hazır olması (26 Mayıs 2011) 7.Aynı ve/veya benzer içerikli derslerin belirlenmesi (30 Haziran 2011) 8.Üniversite web sitesinin TR ve İNG olarak güncellenmesi (30 Haziran 2011) 9.Ara değerlendirme toplantıları (07 Temmuz, 8 Eylül, 6 Ekim, 3 Kasım 2011) 10.Bologna Süreci internet sayfasının oluşturulması (4 Ağustos 2011) 11.Öğrenim çıktıları, ders içeriklerinin tamamlanması (Türkçe- İngilizce), (24 Kasım 2011)

Bologna Süreci/ İlk Hedef: Bologna Bölüm Kurulu Kurul Üyeleri Meslek Elemanları Ulusal Uzmanlar Mezunlar Ö ğ retim Elemanları Ö ğ renciler Sosyal Taraflar

Takım çalışması “kaldıracı” ile Bologna Yükünü Kaldırmaya Talibiz

Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi

Bologna Süreci/ Düzenlenen Toplantılar tarihinde Bologna rehberlerinden Prof. Dr. Nezih GÜVEN, Prof. Dr. Mehmet Ali KISAKÜREK ve Yrd. Doç. Dr. Mehmet ARICAN’ın katılımı ile “Bologna Süreci’nin Türkiye’de Uygulanması” konulu toplantı düzenlendi /05/2007 tarihinde üniversitemiz Çanakkale Salonunda AKTS, Diploma Eki ve Bologna Süreci konularında Fakülte/MYO/Enstitü Erasmus-AKTS koordinatörlerine yönelik bilgilendirme toplantısı düzenlendi. 3. Şubat 2008’de YÖK’ün “Yerinde Ziyaret Programı” kapsamında Bologna uzmanlarından Prof. Dr. Selda ÖNDEROĞLU (Hacettepe Üniversitesi), Prof. Dr. Tamer GÖK (Mersin Üniversitesi) ve Prof. Dr. Nezih GÜVEN (ODTÜ) üniversitemize iki günlük çalışma ziyareti gerçekleştirdiler. Ziyaret kapsamında üniversitemizin Bologna Süreci’nde yaptığı çalışmalar incelendi. Cumhuriyet Salonu, İİBF, Veteriner ve Mühendislik Fakültelerinde toplantılar düzenlendi , ve akademik yıllarının sonunda üniversitemiz Erasmus/AKTS Koordinatörlerine yönelik genel değerlendirme ve bilgilendirme toplantıları düzenlendi /01/2011 tarihinde Cumhuriyet Salonunda Akademik Birim Yöneticileri, Bölüm Başkanları ve Erasmus koordinatörlerine yönelik “Bologna Sürecinin Türkiye’de Uygulanması Projesi: ” kapsamında bilgilendirme toplantısı düzenlendi. İlgili Sayfa

Bologna Süreci/ Erasmus Anlaşmalar İlgili Sayfa KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ'NİN ANLAŞMALI OLDUĞU ÜNİVERSİTELER FAKÜLTE/MYOBÖLÜM ÜLKEÜNİVERSİTE Eğitim Fakültesi Eğitim, Öğr.Eğitimi LetonyaUniversity of Latvia Eğitim Bilimleri LetonyaUniversity of Latvia Eğitim Psikolojisi LetonyaUniversity of Latvia Sosyal Bilimler PolonyaAkademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej Eğitim PolonyaAkademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej Beden Eğitimi ve Spor Romanya"Ovidius" University of Constanta Eğitim Bilimleri YunanistanTechnological Educational Institute of Ionian Islanda Sınıf Öğretmenliği YunanistanTechnological Educational Institute of Ionian Islanda Hukuk FakültesiHukuk İtalyaUniversita DI Pisa İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme PolonyaWyzsza Szkola Gospordaki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi LitvanyaKlaipeda University PolonyaUniversity of Silesia PolonyaHigher Vocational School in Suwalki AlmanyaFachhochshule Nordhausen Kamu Yönetimi PolonyaUniwersytet Warminsko - Mazurski W Olsztynie PolonyaWyzsza Szkola Gospordaki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi LitvanyaMykolas Romeris University Uluslararası İlişkiler PolonyaUniwersytet Warminsko - Mazurski W Olsztynie PolonyaWyzsza Szkola Gospordaki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi İktisat LitvanyaMykolas Romeris University PolonyaUniversity of Economic and Computer Science LitvanyaKlaipeda University Mühendislik Fakültesi MühendislikFinlandiyaHäme Polytechnic University of Applied Sciences İnşaat MühendisliğiPolonyaHigher Vocational School in Suwalki Veteriner FakültesiVeteriner LetonyaLatvia University of Agriculture, Faculty of Veterinary Medicine PolonyaUniversity of Agriculture in Lublin, Faculty of Veterinary Medicine PolonyaAgriculture University of Wroclaw, Facultu of Veterinary Medicine Fen-Edebiyat Fakültesi SosyolojiLetonyaLatvia University of Agriculture SosyolojiRomanyaUniversitatea Din Bucuresti Fransızca Müt-TercPolonyaUniversity of Silesia Fransızca Müt-TercBelçikaUniversite De Liege Fransızca Müt-TercİspanyaUniversity of Almeria MatematikRomanyaAlexandru Ioan Cuza University MatematikPolonyaLublin University of Technology Fen Bilimler EnstitüsüFizikİtalyaUniversita Degli Studi Di Padova Diş Hekimliği FakültesiDiş HekimliğiMacaristanUniversity of Szeged Yabancı Diller Bölümü İngilizceRomanyaAlexandru Ioan Cuza University FransızcaRomanyaAlexandru Ioan Cuza University Güzel Sanatlar FakültesiMüzikMacaristanUniversity of Szeged Sağlık Bilimleri FakültesiHemşirelikİngiltereUniversity of Plymouth

Bologna Süreci/ Erasmus Anlaşmalar İlgili Sayfa KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ'NİN ANLAŞMALI OLDUĞU İŞLETMELER FAKÜLTE/MYOBÖLÜM ÜLKEİŞLETME Hukuk FakültesiHukuk AlmanyaRechtsanwälte Emili İngiltereAnatolia Cultural&Educational Society İspanyaEsmovia İspanyaNureler KimyaİspanyaNureler KimyaİtalyaSistema MatematikİspanyaNureler MatematikİtalyaSistema AB Ofisi İspanyaNureler Hacılar H.Aytemiz MYOMatematik/BilgisayarİngiltereWisdom Pirmary & Secondary School Keskin MYO TekstilİtalyaSistema MuhasebeİspanyaEsmovia PazarlamaİspanyaNureler Çocuk GelişimiİspanyaNureler ElektrikİspanyaNureler TekstilİspanyaNureler Kırıkkale MYO Bilgisayar ProgramıİspanyaNureler MantarcılıİtalyaSistema Organik TarımİtalyaSistema

Bologna Süreci/ Erasmus Programı İlgili Sayfa Erasmus Programı Değişim Sayıları: Giden Öğrenci: akademik yılları: 109 öğrenci akademik yılı: 44 öğrenci (henüz tamamlanmadı) Gelen Öğrenci: akademik yılları: 27 öğrenci akademik yılı: 5 öğrenci Giden Öğretim Elemanı: akademik yılları: 67 öğretim elemanı akademik yılı: 15 öğretim elemanı (henüz tamamlanmadı) Gelen Öğretim Elemanı: akademik yılları: 17 öğretim elemanı akademik yılı: 2 öğretim elemanı (henüz tamamlanmadı)

 YÖK Bologna Süreci internet sitesi:  66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları: İ.PDF  Sakarya Üniversitesi, E ğ itim Ö ğ retim Bilgi Sistemi  Karadeniz Teknik Üniversite, Bilgi Paketi  Kocaeli Üniversitesi, E ğ itimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci Bologna Süreci/ İ nternet Siteleri

 /  İ.PDF  Sektörel ve Alan Yeterlilikleri ve Uluslararası Standartlar.pps, Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz, Bologna Uzmanı Bologna Süreci/ Kaynaklar