SINIF YÖNETİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
6. BÖLÜM OKUL ÖRGÜTÜ VE YÖNETİMİ
Advertisements

MUSTAFA YEŞİLADA
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ
İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI Gül Nur AKMAN
AHMET NAFİZ DEMİR * * 2005 a.g.b k.g.b z.g.e a.g.b a.g.b o.l.m a.g.b
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
I. SINIF YÖNETİMİNİN ÖZELLİKLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
İ zleme- Uzamsal Araştırma. Araştırma birimlerinin T zaman periyodunda izlenerek de ğ işkenler ile ilgili tekrarlı ölçümlerin (tekrarlı veri) elde edildi.
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
Uzaktan Eğitim Kuramları
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
HAYATIN İ Ç İ NDEN PS İ KOTERAP İ MERKEZ İ YÖN VE HEDEF BEL İ RLEME.
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
MERHABA.
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
PORTFOLYO NEDİR? NASIL HAZIRLANIR? ELEKTRONİK PORTFOLYO NEDİR?
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
EKO OKULLAR PROJESİ.
Ekinözü Çok Programlı Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin etkinlikleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik hizmeti anlayışı çerçevesinde;
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
Özel Gereksinimli Çocuklar
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SINIF YÖNETİMİ Etkili bir eğitimin değişkenleri arasında en çok yer kaplayanlar sınıf yönetimine ilişkin özelliklerdir: Sınıf iklimi, etkileşim düzeni,
IFBO5520-Bilimsel acıklamalar ve argumanlar 03/04/2015
SINIF YÖNETİMİ A.İ.B.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ 2010 / BOLU
Sınıfların Fiziksel Düzeni
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ Hazırlayanlar: Ahmet ATAÇ Gülenaz SELÇUK Cihan ÇAKMAK.
SINIF YÖNETİMİ.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ.
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ.  Bu bölümde;  Ö ğ retim Aranılan Yanıt mıdır?  İ htiyaç De ğ erlendirme Nedir?  İ htiyacın Belirlenmesi ve Analizi 
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ
GÖRKEM KARAKUŞ HAT İ CE AKGÜL ALPEREN AKGÜNEŞ BEK İ R GÜL.
SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ
 GELİŞMESİNE VE UYUMUNA YARDIMCI OLABİLMEK  EĞİTİM ORTAMINDAN YARARLANMASINI SAĞLAMAK
ORTAOKUL 5. SINIF OKULA UYUM PROGRAMI YÖNET İ C İ KILAVUZU Fatma AYDINLI.
SINIF YÖNETİMİ MODEL VE YAKLAŞIMLARI
ETKİLİ ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
OKUL ADI ADI: SOYADI: SINIFI: NO: DERS: Ö Ğ RETMEN: KONU.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ Eğitim-Okul- Sınıf İlişkisi Sınıf Nedir?
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
Yaz Kur’an Kursları İçin Sınıf Yönetimi
Sunum transkripti:

SINIF YÖNETİMİ

Eğitim, yalnızca okullarda gerçekleştirilen bir etkinlik değildir, ama okul,eğitim amacıyla kurulmuş özel bir çevredir (Bursalıoğlu,1987:58) Okulun varlığı, bu özel çevrenin oluşturulup denetlenmesi amacından kaynaklanmıştır

SINIF YÖNETİMİ Sınıf yönetimi, eğitim yönetimi sıradizininin ilk ve temel basamağıdır. Sınıf, öğrencilerle yüz yüze olunan bir yerdir. Eğitimin hedefi olan öğrenci davranışının oluşması burada başlar. Eğitim için gerekli birincil kaynaklar olan öğrenci, öğretmen, program, kaynaklar, sınıfın içindedir.

SINIF YÖNETİMİNİN ÖZELLİKLERİ Etkili bir eğitimin değişkenleri arasında en çok yer kaplayanlar, sınıf yönetimine ilişkin özelliklerdir: Sınıf iklimi, Etkileşim düzeni, İyi ilişkiler, Öğrenci katılımı, Örgütleme, Davranış düzeni

SINIF YÖNETİMİ Sınıf yönetimi, sınıf yaşamının bir orkestra gibi yönetilmesidir İçinde öğrenmenin gerçekleştiği bir çevrenin oluşturulabilmesi için gerekli olanak ve süreçlerin, öğrenme düzeninin, ortamının, kurallarının sağlanması, sürdürülmesidir Öğretmen ve öğrencilerin çalışma engellerinin en aza indirilmesi, öğretim zamanının uygun kullanılması, etkinliklere öğrencilerin katılımının sağlanmasıdır Sınıftaki kaynakların, insanların, zamanın yönetimidir

SINIF YÖNETİMİNİN BOYUTLARI Sınıf yönetimi etkinliklerinin bir boyutunu, sınıf ortamının fiziksel düzenine ilişkin olanlar oluşturur Sınıfın genişliği, sınıf alanının çeşitli etkinliklerin yapımı için bölümlenmesi, ısı, ışık, gürültü düzenekleri, renkler, temizlik, estetik, eğitsel araçlar, oturma düzeni, öğrencilerin gruplanması, bunların başlıcalarıdır. "Eğitim" olarak tanımlanan davranış değişikliği, uygun ortamlarda gerçekleşir.

Sınıf yönetiminin ikinci boyutunu plan-program etkinlikleri oluşturur. Üçüncü boyut, zaman düzenine yönelik etkinliklerdir. Sınıf yönetiminin dördüncü boyutunu ilişki düzenlemeleri oluşturur. Sınıf kurallarının belirlenip öğrencilere benimsetilmesi Beşinci boyut, davranış düzenlemelerinden oluşur

Değişime Karşı Tutum Tutum Reddetme Direnme Tahammül Etme Kabul Etme Ekonomik Faktörler Psikolojik Faktörler Reddetme Direnme Değişimi Değerleme Değişimin Karakteri Tutum Tahammül Etme Kabul Etme Kişisel Faktörler Sosyal Faktörler

SInIf Yönetİmİ Modellerİ Eğitim alanındaki gelişmeler, toplumsal gelişmelere de bağlı olarak, sınıf yönetimi modellerini; Baskıcıdan demokratiğe, Şekil yönelimliden amaç yönelimliye Öğretmen ağırlıklıdan öğrenci ağırlıklıya yönlendirmiştir

Bu yönelimlerin seçimi, yine de yönetim durumuna, ortama, olaylara, sınıf sisteminin çevresine göre kaymalar gösterebilir. Örneğin; Yönetim algısı şekil ağırlıklı olan bir okulda öğretmen, amaç yönelimli modeli kullanmak için bu şekil özelliklerinde değişiklik yapmaya kalktığında, okul yönetiminin tepkisiyle karşılaşabilir. Bu tepki aşılamazsa, öğretmenin benimsediği modelde, tepkiye yanıt verici değişimler gerekebilir.

SInIf Yönetİmİ Modellerİ Sınıf yönetimi modelleri, Tepkisel Önlemsel Gelişimsel Bütünsel olarak gruplanabilir.