1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
ÖZEL EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
ÖZEL EĞİTİM VE ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname
Özel Eğitim ve Kaynaştırma Eğitimi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
VE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
Özel eğitim: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
Özel Eğitime Giriş Şeyda Demir.
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
ÖZEL EGİTİMİN TANIMI: Özel eğitimin tanımına geçmeden bazı kavramların anlamını vermek, yapacağımız tanımların anlaşılmasını kolaylaştıracaktır.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Özel eğitime ilişkin devlet ve akademisyenler tarafından yapılan çeşitli tanımlar mevcuttur. Özel eğitime ilişkin M.E.B. tarafından.
TANILAMA.
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Özel Gereksinimli Çocuklar
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
  Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini.
BE BEP NEDİR ?.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR
BÖLÜM 1: KAYNAŞTIRMA: TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE ve İLKELER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
Özel EĞİTİM Doç. Dr. Necati HIRÇA.
Sunum transkripti:

1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim Engelli Oluş Nedenleri Engel Gruplarının Yaygınlığı Dünya'da Özel Eğitim Türkiye'de Özel Eğitim

Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim Her çocuk, bir diğerinden farklıdır. Bedensel, bilişsel ve duyuşsal farklılıklar. Özel eğitim, ortalama öğrenci özelliklerinden önemli ölçüde farklılaşan öğrencilere sağlanan, bireysel olarak planlanmış ve bireyin bağımsız yaşama olasılığını en üst düzeye çıkarmayı hedefleyen eğitim hizmetlerinin bütünüdür.

Özel Gereksinimli Öğrenciler; Zihin engelliler Öğrenme güçlüğü gözlenenler Duygu ve davranış bozukluğu olanlar Bedensel yetersizliği olanlar Konuşma ve dil sorunlular İşitme engelliler Üstün zekalılar ve üstün yeteneği olanlar

Özür ve Engel Kavramları Özür, bedenin belli bir bölümünün (örneğin, bacaklar) ya da organının (örneğin, gözler) işlevlerini yeterince yerine getirememesi durumudur. Engel, özürlü bireyin toplumsal yaşamın gereklerini yerine getirmede karşılaştığı sınırlılıklardır. Not: Özürün engele dönüşmesinin önlenmesinde iki temel etmen vardır: • Özel eğitim aracılığıyla özel gereksinimli bireylere bilgi ve beceri kazandırmak. • Yaşadığımız çevreyi özel gereksinimli bireylerin kullanabilecekleri hale getirmek. Siz, özel gereksinimli bireyler için hangi terimleri kullanmayı yeğliyorsunuz? Belirli bir nedeniniz var mı?

Engelli Oluş Nedenleri Doğum Öncesinde Oluşan Nedenler Genetik Nedenler Kromozomal Nedenler Doğuştan Getirilen Diğer Nedenler Çevresel Nedenler Doğum Anında Oluşan Nedenler Erken Doğum Oksijen Yetmezliği Doğum Sonrasında Oluşan Nedenler Beden Sağlığıyla İlişkili Nedenler Eğitsel Nedenler Duygusal-Toplumsal Nedenler

Engel Gruplarının Yaygınlığı Özel gereksinimli bireylerin toplam nüfus içindeki oranlarını belirlemek oldukça zordur Ancak A.B.D. verileri ile kıyaslama yapacağız. Zihin engelli öğrenciler % 2.8 Öğrenme güçlüğü gözlenenler % 4 Duygu ve davranış bozukluğu gözlenenler % 8 Bedensel yetersizliği olanlar % 2.4 Konuşma ve dil sorunu olan öğrenciler % 8 İşitme engelli öğrenciler % 1 Görme engelli öğrenciler % 0.1 Üstün yetenekli öğrenciler % 5

Şekil 1.1: Engel Gruplarının Özel Eğitim Gerektiren Öğrenciler İçerisindeki Oranları

Dünya'da Özel Eğitim Amerika Birleşik Devletleri'nde Özel Eğitim A.B.D.’de 1975 yılında yürürlüğe giren ve 1990 yılında kapsamı genişletilen Özürlü Bireyler Yasası, 0-21 yaş arasındaki tüm bireylerin, engelleri ne olursa olsun, devlet tarafından ücretsiz eğitilmelerini zorunlu kılmıştır. A.B.D. Özürlü Bireyler Yasası beş temel özelliğe sahiptir Uygun eğitim hizmetleri Nesnel eğitsel değerlendirme Bireyselleştirmiş eğitim planı En az kısıtlayıcı eğitim ortamı Eğitsel kararları ve uygulamaları denetleme

İngiltere'de Özel Eğitim İngiltere’de 1994 yılında yürürlüğe giren Özel Eğitim Uygulama Kılavuzu ile tüm özel gereksinimli çocuklara ilişkin eğitsel düzenlemelerin esasları belirlenmiştir. En önemli özelliği, özel eğitim kapsamına girecek çocukların önemli bir bölümünün eğitimlerinin, formal eğitim süreçlerine yer vermeksizin, normal sınıflarda yapılabileceğini öngörmesidir. İngiltere’de, her okulda bir özel eğitim koordinatörü bulunmaktadır Beş aşamalı bir özel eğitim değerlendirme ve öğretim sistemi

Türkiye' de Özel Eğitim Türkiye’de 6 Haziran 1997 tarihinde yürürlüğe giren Özel Eğitim Yasası'nda (KHK/573) özel eğitimin temel ilkeleri şöyle ifade edilmektedir: Özel eğitim gerektiren tüm bireyler, ilgi, istek, yeterlilik ve yetenekleri doğrultusunda ve ölçüsünde özel eğitim hizmetlerinden yararlandırılır. Özel eğitime erken başlamak esastır. Özel eğitim hizmetleri, özel eğitim gerektiren bireyleri sosyal ve fiziksel çevrelerinden mümkün olduğu kadar ayırmadan planlanır ve yürütülür. Özel eğitim gerektiren bireylerin, eğitsel performansları dikkate alınarak, amaç, muhteva ve öğretim süreçlerinde uyarlamalar yapılarak diğer bireylerle birlikte eğitilmelerine öncelik verilir.

Türkiye’de özel eğitimin temel ilkeleri (devam) Özel eğitim gerektiren bireylerin her tür ve kademedeki eğitimlerinin kesintisiz sürdürülebilmesi için her tür rehabilitasyonlarını sağlayacak kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapılmalıdır. Özel eğitim gerektiren bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı geliştirilmesi ve eğitim programlarının bireyselleştirilerek uygulanması esastır. Ailelerin, özel eğitim sürecinin her boyutuna aktif katılımlarının sağlanması esastır. Özel eğitim hizmetleri, özel eğitim gerektiren bireylerin toplumla etkileşim ve karşılıklı uyum sağlama sürecini kapsayacak şekilde planlanır. Teşekkürler, lütfen tekrar ediniz…