MERHABA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
Advertisements

TEVHİD-İ TEDRİSAT (ÖĞRETİMİN BİRLEŞTİRİLMESİ) ve LAİK EĞİTİM
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
TÜRK Eğitim Sistemi.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
DOÇ. Dr. M. F. ERGÜNGÖR  2010 YILINDA ANKARA’DA BİR GRUP GÖNÜLLÜ SAĞLIKÇI TARAFINDAN KURULMUŞTUR!
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
MERHABA.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
MERHABA KPSS EĞİTİMDE DERS ve KONU AĞIRLIKLARI DERSLER PUANA ETKİSİ %SS Eğitime Giriş (21/2) 1 PROGRAM GELİŞTİRME (178/7) Sınıf Yönetimi (26/3)
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
İTHİLAF HALİNDE ANKARA MAHKEMELERİ YETKİLİDİR.
Sosyalbilgiler Öğreniyorum
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
MERHABA.
TÜRKİYE’DE EĞİTİM REFORMLARI Dr. Mustafa Ergün
TÜRK Eğitim Sistemi.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
T.C. MEZİTLİ KAYMAKAMLIĞI DAVULTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ 
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
TÜRKİYE EĞİTİM SİSTEMİ
Türk Milli Eğitiminin Amaçları ve İlkerleri
EĞİTİMİN HUKUKİ TEMELLERİ
DERS:ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Öğretmenlik Mesleği.
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
TÜRK Eğitim Sistemi.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
1739 M İ LL İ E Ğİ T İ M TEMEL KANUNU SORU VE AÇIKLAMALI CEVAPLARI AAte ş AHMET ATEŞ AHİ EVRAN İLKOKULU+ORTAOKULU OKUL MÜDÜR.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Bölüm I Sosyal Bilgiler Öğretimine Giriş
TÜRK Eğitim Sistemi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN TARİHİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
1/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ YASAL TEMELLERİ VE SORUNLARI
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ HAZIRLAYICI EĞİTİM KURSU
a AMAÇYAPI SÜREÇHAVA Türkiye Milli Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları 1. T.C. Anayasası, 2. Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar 3. Milli Eğitim Şuraları.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
PROGRAM GELİŞTİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR.
Sunum transkripti:

MERHABA

KPSS EĞİTİMDE DERS ve KONU AĞIRLIKLARI DERSLER PUANA ETKİSİ % SS Eğitime Giriş 2 PROGRAM GELİŞTİRME 8 10 12 Sınıf Yönetimi 2 ÖĞRETİM STRATEJİLERİ YÖNTEM VE TEKNİKLER 25 30 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 15 18 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 10 12 ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ 25 30 REHBERLİK 15 18 EĞİTİM BİLİMLERİ %40, GENEL YETENEK %30, GENEL KÜLTÜR %30

EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR

EĞİTİM? BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTILARI YOLUYLA, KASITLI OLARAK İSTENDİK DEĞİŞME MEYDANA GETİRME SÜRECİDİR. 1

BİREYİN DAVRANIŞLARINDA *GÖRÜLEBİLİR HAREKET *İÇ VE DIŞ TEPKİ *BİLİŞSEL *DUYUŞSAL *DEVİNİŞSEL *ÖĞRENİLMİŞ İSTENDİK İSTENMEDİK *ÖĞRENİLMEMİŞ *DOĞUŞTAN GELEN *GEÇİCİ *OLGUNLAŞMA 15

KASITLI OLARAK İSTENDİK DEĞİŞME SÜRECİDİR. KENDİ YAŞANTILARI YOLUYLA YAŞANTI: ÇEVREYLE ETKİLEŞİM SONUCUNDA ORTAYA ÇIKAN KALICI İZ KASITLI OLARAK İSTENDİK DEĞİŞME SÜRECİDİR.

KÜLTÜRLENME, KÜLTÜRLEME, KASITLI KÜLTÜRLEME, KÜLTÜRLEŞME, KÜLTÜR ŞOKU SÜREÇ? OLUŞUM/AYNI HEDEFE YÖNELİK OLAYLAR BÜTÜNÜ EĞİTİM-KÜLTÜR İLİŞKİSİ KÜLTÜR EĞİTİMİ KAPSAR. PLANLI/PROGRAMLI DEĞİLDİR. DEĞİŞİME DİRENİR. GELENEKSELDİR,AYNEN KABUL EDER. EĞİTİM KÜLTÜRDEN ETKİLENİR. PLANLI/PROGRAMLIDIR. KÜLTÜRÜ YENİ NESİLLERE AKTARIR. BİLİMSELDİR, SORGULAR. DEĞİŞİMİ HAZIRLAR. KÜLTÜRLENME, KÜLTÜRLEME, KASITLI KÜLTÜRLEME, KÜLTÜRLEŞME, KÜLTÜR ŞOKU 6,19

EĞİTİM KURUMLARININ İŞLEVLERİ? TOPLUMSAL: KÜLTÜR MİRASI ve SOSYALLEŞME TOPLUMSAL GELİŞME ve DEVAMLILIK KASITLI KÜLTÜRLEME TOPLUM SORUNLARINI ÇÖZME SİYASAL: İYİ VATANDAŞ GÖREVLERİNİ BİLEN VATANDAŞ MİLLET BİLİNCİ BİLİNÇLİ SEÇMEN DEMOKRATİK BİREY LİDER EKONOMİK: İYİ ÜRETİCİ/TÜKETİCİ ÜLKE KAYNAKLARINI VERİMLİ KULLANAN ÜLKE KALKINMASINDA ETKİLİ İNSAN SEÇME İŞLEVİ GİZİL İŞLEVLER 2,4 BİREYSEL: BİLİŞSEL/DUYUŞSAL/DEVİNİŞSEL GELİŞME KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME ÖZELLİKLERİNE UYGUN BECERİ/TUTUM KAZANDIRMA ÖĞRENME ÇEVRESİNİ BİREYİN İHTİYAÇLARINA GÖRE DÜZENLEME MESLEKİ ÖZELLİKLER 7,8 9,11,12

SÜREÇ TOPLUMUN GELİŞMESİNİ ve KALKINMASINI SAĞLAR. SÜREKLİDİR. EĞİTİM TOPLUMUN GELİŞMESİNİ ve KALKINMASINI SAĞLAR. SÜREKLİDİR. DEĞİŞİME AÇIKTIR. KAPSAMLIDIR. HER YERDE, HER ZAMAN OLUŞABİLİR. KÜLTÜREL YAPI ve EĞİTİM HEDEFLERİ AÇISINDAN TUTARLIDIR.

İNFORMAL ve FORMAL OLARAK OLUŞUR SÜREÇ EĞİTİM İNFORMAL ve FORMAL OLARAK OLUŞUR İNFORMAL EĞİTİM FORMAL EĞİTİM AMAÇSIZ, PLANSIZ KONTROLSÜZ, RİSKLİ RAST GELE ZAMAN VE ORTAM SINIRSIZ KADEMELİ DEĞİL AMAÇLI,PLANLI, PROGRAMLI KURUMSAL, KADEMELİ KONTROLLÜ ÖĞRETİME DAYALI DEĞERLENDİRMELİ ÖRGÜN EĞİTİM OKULLARDA, AŞAMALI YAŞ GRUPLARINA YÖNELİK MİLLİ EĞİTİM AMAÇLARINA BAĞLI YAYGIN EĞİTİM İLGİ ve GEREKSİNMELERE YÖNELİK OKUL ÖZELLİKLE YERLERDE AŞAMALI DEĞİL 13, 17,18

ÖĞRETİM? *ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ ORTAMLARDA, *PLANLI ve PROGRAMLI OLARAK *BİLGİ, BECERİ, TUTUM ve DAVRANIŞ KAZANDIRMA ÇALIŞMASIDIR

DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİ ÖĞRETME? EĞİTİM ve ÖĞRETİMDEKİ DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİ KILAVUZLAMA ÖĞRENME? KILAVUZLAMA SONUCUNDA DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME

EĞİTİM-ÖĞRETİM İLİŞKİSİ? EĞİTİM-ÖĞRETİM BENZERLİĞİ? *KALICI DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ OLUŞUR *DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİ SAĞLAYACAK BİR ORTAM VARDIR EĞİTİM-ÖĞRETİM FARKLILIĞI? EĞİTİM HER YERDE OLUR. YAŞAM BOYU SÜRER. ÖĞRETİMİ KAPSAR. HER TÜRLÜ BİLGİ ve DENEYİME AÇIKTIR. ÖĞRETİM OKULDA OLUR. ZAMAN SINIRI VARDIR. EĞİTİMİN PROGRAMLI KISMIDIR. PROGRAMLANMIŞ BİRİKİMİ VERİR.

SÜREÇ EĞİTİM BİR SİSTEMDİR GİRDİ İŞLEM ÇIKTI DÖNÜT-DÜZELTME ÖĞRENME SONUÇLARI NİTELİKLİ İNSAN NİTELİKLİ TOPLUM (İSTENDİK DAVRANIŞ) ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN, YÖNETİCİ, DESTEK PERSONELİ, EĞİTİM ORTAMI YATIRIMLARI (HAZIR BULUNUŞLUK/DUYGUSAL HAZIRLIK) ÖĞRENME-ÖĞRETME DÖNÜT-DÜZELTME İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI AÇIK, YARI AÇIK, KAPALI SİSTEM

SÜREÇ İLETİŞİM SÜRECİDİR EĞİTİM İLETİ ALICI KAYNAK KANAL DÖNÜT BİLGİ, DUYGU, HAREKET, SES, RESİM, YAZI ALICI ÖĞRENCİ KAYNAK ÖĞRETMEN, ARAÇ YORUMLAMA ÇEVİRME-ÖTELEME), NEDENİNİ AÇIKLAR, TARTIŞIR, BİLDİKLERİNİ YORUMLAR, GENELLEMELER YAPAR. KANAL EĞİTİM DURUMLARI, ORTAM, YÖNTEM, TEKNİK DÖNÜT

ÖĞRETİM ÇALIŞMALARININ YAPILDIĞI YERDİR. OKUL? ÖĞRETİM ÇALIŞMALARININ YAPILDIĞI YERDİR. HER KURUM GİBİ BELLİ BİR AMACI VARDIR. OKULA DEVAM ZORUNLUDUR. TOPLUMUN GÖZÜ OKULUN ÜZERİNDEDİR. OKULUN KAYNAKLARI SINIRLIDIR. OKULDAKİ ROL ve STATÜLER SINIRLIDIR. OKULLARDAKİ İŞLER GENELLİKLE KÜÇÜK GRUPLARLA YÜRÜTÜLÜR 5

MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU MİLLİ EĞİTİMLE İLGİLİ YASALAR MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU MİLLİ EĞİTİM TEŞKİLAT YASASI

MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN GENEL AMAÇLARI TÜRK MİLLETİNİN BÜTÜN FERTLERİNİ; ANAYASADA İFADE EDİLEN TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİNE BAĞLI, MİLLİ, AHLAKİ, KÜLTÜREL ve MANEVİ DEĞERLERİNİ BENİMSEYEN, KORUYAN, GELİŞTİREN; AİLESİNİ, MİLLETİNİ, VATANINI SEVEN ve DAİMA YÜCELTMEYE ÇALIŞAN; İNSAN HAKLARINA ve ANAYASANIN BAŞLANGICINDAKİ TEMEL İLKELERE DAYANAN DEMOKRATİK, LAİK ve SOSYAL BİR HUKUK DEVLETİ OLAN TÜRKİYE CUMHURİYETİNE KARŞI GÖREV VE SORUMLULUKLARINI BİLEN ve UYGULAYAN BİREYLER YETİŞTİRMEK, (İYİ VATANDAŞ) BEDEN, ZİHİN, AHLAK, RUH ve DUYGU BAKIMINDAN DENGELİ ve SAĞLIKLI ŞEKİLDE GELİŞMİŞ BİR KİŞİLİĞE ve KARAKTERE, HÜR ve BİLİMSEL DÜŞÜNME GÜCÜNE, GENİŞ BİR DÜNYA GÖRÜŞÜNE SAHİP, İNSAN HAKLARINA SAYGILI, KİŞİLİK ve TEŞEBBÜSE DEĞER VEREN, TOPLUMA KARŞI SORUMLULUK DUYAN, YAPICI-YARATICI ve VERİMLİ KİŞİLER OLARAK YETİŞTİRMEK, (İYİ BİREY) İLGİ, İSTİDAT ve KABİLİYETLERİNİ GELİŞTİREREK BİLGİ, BECERİ ve DAVRANIŞLAR ve BİRLİKTE İŞ GÖRME ALIŞKANLIĞI KAZANDIRMAK SURETİYLE HAYATA HAZIRLAMAK ve ONLARIN KENDİLERİNİ MUTLU KILACAK ve TOPLUMUN MUTLULUĞUNA KATKIDA BULUNACAK BİR MESLEK SAHİBİ OLMALARINI SAĞLAMAKTIR.(ETKİLİ ÜRETKEN BİREY) 10

TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN GENEL İLKELERİ FERDİN ve TOPLUMUN İHTİYACI YÖNELTME EĞİTİM HAKKI GENELLİK ve EŞİTLİK FIRSAT ve İMKAN EŞİTLİĞİ SÜREKLİLİK ATATÜRK İLKE ve İNKILAPLARI ile ATATÜRK MİLLİYETÇİLİĞİ DEMOKRASİ EĞİTİMİ LAİKLİK BİLİMSELLİK PLANLILIK KARMA EĞİTİM OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİ HER YERDE EĞİTİM

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KONTROLÜNDE YAPILMASI AMACIYLA ÇIKARILMIŞTIR. TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU ÖĞRETİMİN BİRLEŞTİRİLMESİ KANUNU DEĞİŞİK BAKANLIKLAR AZINLIKLAR DİNİ TEMSİLCİLİKLER MEZHEPLER TARİKATLAR DERNEKLER *ARACILIĞI İLE *HERKESİN KENDİ HEDEFLERİNE GÖRE DÜZENLEDİĞİ EĞİTİMİN, MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KONTROLÜNDE YAPILMASI AMACIYLA ÇIKARILMIŞTIR. 14,17

MADDE 1: TÜRKİYE DAHİLİNDEKİ BÜTÜN MÜESSESAT-I İLMİYE VE TEDRİSİYE MAARİF VEKALETİNE MERBUTTUR. MADDE 2: ŞER'İYE VE EVKÂF VEKALETİ VEYAHUT HUSUSİ VAKIFLAR TARAFINDAN İDARE OLUNAN BİLCÜMLE MEDRESE VE MEKTEPLER MAARİF VEKALETİNE DEVİR VE RAPTEDİLMİŞTİR. MADDE 3: ŞER'İYE VE EVKAF VEKÂLETİ BÜTÇESİNDE MEKÂTİB VE MEDARİSE TAHSİS OLUNAN MEBALİĞ, MAARİF BÜTÇESİNE NAKLEDİLECEKTİR.

MADDE 4: MAARİF VEKÂLETİ, YÜKSEK DİNİYAT MÜTEHASSISLARI YETİŞTİRMEK ÜZERE DÂRÜLFÜNUNDA BİR İLÂHİYAT FAKÜLTESİ TESİS VE İMAMET VE HİTABET GİBİ HİDEMAT-I DİNİYYENİN İFASI VAZİFESİYLE MÜKELLEF MEMURLARIN YETİŞMESİ İÇİN DE AYRI MEKTEPLER KÜŞAD EDECEKTİR. MADDE 5: BU KANUNUN NEŞRİ TARİHİNDEN İTİBAREN TERBİYE VE TEDRİSAT-I UMUMİYYE İLE MÜŞTEGİL OLUP ŞİMDİYE KADAR MÜDAFAA-I MİLLİYEYE MERBUT OLAN ASKERÎ RÜŞDİ VE İDADİLERLE, SIHHIYE VEKÂLETİNE MERBUT OLAN DARÜLEYTAMLAR BÜTÇELERİ VE HEYET-İ TALİMİYELERİ İLE BERABER MAARİF VEKALETİNE RAPTOLUNMUŞTUR. MEZKUR RÜŞDİ VE İDADİLERDE BULUNAN HEYET-İ TALİMİYELERİN CİHET-İ İRTİBATLARI ÂTİYEN AİT OLACAĞI VEKALETLER ARASINDA TAHVİL VE TANZİM EDİLECEK VE O ZAMANA KADAR ORDUYA MENSUP OLAN MUALLİMLER ORDUYA NİSBETLERİNİ MUHAFAZA EDECEKTİR."

MİLLİ EĞİTİM TEŞKİLAT YASASI MİLLİ EĞİTİM ŞURASI (DANIŞMA) TALİM TERBİYE KURULU GENEL MÜDÜRLÜKLER TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞI (DANIŞMA) İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ OKUL MÜDÜRLÜĞÜ ÖĞRETMENLER KURULU (DANIŞMA) ZÜMRE-BÖLÜM KURULU (DANIŞMA) ZÜMRE-BÖLÜM BAŞKANI 3

DOSTÇA KALIN