Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Advertisements

Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Mustafa Kemal Üniversitesi
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
“BESLENME DOSTU OKULLAR” PROJESİ
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Eğitim Enformatik Bölümü Ar-Ge Bilgisayar Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi Alt Yapı & Uygulama Bilgi İşlem Daire Başkanlığı.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
Fen Bilimleri Enstitüsü Akademik Kurul Toplantısı
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
A-MEB’NA BAĞLI KURULUŞLAR 1.MİLLİ EĞİTİM AKADEMİSİ 2.YÜKSEKÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU 3.FİLM,RADYO,TELEVİZYONLA EĞİTİM MERKEZİ.
“ INDICATE” UZUN SÜRELİ SAYISAL KORUMA SAHA ÇALIŞMASI Hakan Koray OZLUK Bahadır AYDINONAT 15 – 16 Ekim 2012 Ankara.
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI İDARİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI “Geleceğe… En İyiye…” Nisan 2016 İDARİ DEĞERLENDİRME.
DERS KAYIT SUNUMU Üniversitemize yeni kaydolmuş ve ilk defa ders kaydı yapacak olan öğrenciler için ders kayıt sunumu.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
AKTS Hesaplaması.
Ömer halİsdemir üniversitesİ Bilgi İşlem Daire BAŞKANLIĞI’na Hoşgeldiniz.. Arzu YILMAZ.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Uzaktan ve Karma Eğitim
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
İÇERİK Giriş Parçalı Geçiş Sistemi
Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü Ali Haydar DOĞU Karadeniz Teknik Üniversitesi, Enformatik Bölümü, Trabzon Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Yüksek Öğretim Kurulu 1997 yılında, tüm üniversitelerde Enformatik Bölümü kurulması kararını almış ve bu bağlamda Enformatik Bölümleri kurulmuştur. Bölümün kuruluş misyonu, üniversiteye kayıt yaptırarak okumaya hak kazanan tüm öğrencilerin temel bilişim eğitiminden faydalanmasını sağlamaktır. Bu misyon ile, bölge, il, üniversite adı gözetmeksizin her üniversitelinin eşit olanaklarda ve eşit miktarda bilgiyi alması hedeflenmektedir. Kuruluşunun üzerinden yaklaşık 13 yıl geçen Enformatik Bölümleri geçen süreç içerisinde hedefe ne kadar ulaşmıştır ve günümüzdeki vizyonları hangi durumdadır. Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Bu çalışmada; üniversitelerdeki Enformatik Bölümlerinin yaygınlığı, yürüttükleri çalışmalar, ders içerikleri ve benzeri özellikleri incelenmiştir. Gerek bölüm yöneticileri gerekse akademik personellerinin görüşleri internet üzerinden yapılan anket çalışması ile toplanarak analizler ortaya konmuştur. Elde edilen sonuçlar, kuruluşundan buyana geçen süre içerisindeki dağınıklığı, temel bilişim eğitimindeki ders içeriklerinin güncellenmesi gerekliliğini, ortaöğretim kurumları ile koordineli çalışılması gerçeğini ortaya koymaktadır. Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Kuruluş Tarih:17.6.1997 Misyon: Üniversite ve YTE’ lerin tüm öğrencilerine, Temel Bilgi Teknolojilerinin öğretilmesi için gerekli örgütlenmeyi yapmak, fiilen dersleri koordine etmek ve/veya gerçekleştirmek, Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Dersler: TBTK (Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı) ders içeriği için; Temel bilgiler, dos, Windows Kelime işleme Veri tabanı kullanma Sunu hazırlama Grafik uygulamaları Bilgi ağları kullanma (internet) Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Dersler: TBB (Temel Bilgisayar Bilimleri); Bilgisayar organizasyonu Algoritmalar Bir programlama dili Unix işletim sistemi Bilgisayar ağları Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Anket Çalışması Ülkemizdeki resmi devlet üniversitesi sayısı 94 ‘tür. Bu üniversitelerin resmi web siteleri incelendiğinde yaklaşık 32 Enformatik Bölümüne rastlanmaktadır. Bunlardan 29 Enformatik Bölümü’nün değişik konularda görüşleri alınmış ve sonuçlar grafikler halinde sunulmuştur Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Şekil 1. Akademik personel sayısı (%) Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Şekil 2. İdari personel sayısı (%) Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Şekil 3. Zorunlu Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı Derslerinin Anlatılmasına Enformatik Bölümü Dışından Diğer Akademik Birim Öğretim Elemanları Destek Veriyor Mu? (%) Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Şekil 4. Bölümün faaliyetleri (%) Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Şekil 5. Zorunlu Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı Dersleri Üniversitenin Tüm Bölümlerine Okutuluyor mu? (%) Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Şekil 6. Dönem Öncesinde Muafiyet Sınavı Yapılıyor mu? (%) Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Şekil 7. Öğrencilerin muaf olabilmesinde sertifika kriteri kullanılıyor mu (%)? Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Şekil 8. Muafiyet İçin, ECDL (Avrupa Bilgisayar Yetkinlik Sertifikası) veya MEB Sertifikaları Kullanılıyor mu? (%) Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Şekil 9. Enformatik Bölümleri Tarafından YÖK Onaylı Ortak Bir Sertifika Verilmeli Mi? (%) Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Şekil 10. Yılda En Az Bir Kez Enformatik Bölümleri Toplantısı Yapılmalı mı? (%) Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Şekil 11. Zorunlu Olarak Anlatılan Bilgisayar Dersinizin Adı Nedir? (%) Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Şekil 12. Zorunlu Olarak Anlatılan Dersin Haftalık Saati Nedir? (%) Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Sonuç ve Değerlendirme 94 resmi devlet üniversitesinin yaklaşık 1/3 ‘ün de Enformatik Bölümleri faal olarak çalışmaktadır. Diğerlerinde bu bölüm ya kağıt üzerinde kuruludur ya da hiç kurulmamıştır. Enformatik Bölümlerindeki akademik personel sayısı çoğunlukla 1-3 arasındadır. Derslerin anlatılmasında dışarıdan gelen akademik personel yüzdesinin de 82,7 olduğu düşünüldüğünde; bölümlerin daha çok koordinasyon görevi üstlendikleri sonucuna varılmaktadır. Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Sonuç ve Değerlendirme YÖK ‘ün kuruluş gerekçesinde her ne kadar Temel Bilişim derslerinin verilmesi ya da koordine edilmesi yer almakta ise de bölümlerin, web tasarımı yapmak, yazılımlara destek vermek, sürekli eğitim ve uzaktan eğitim birimlerinde görev almak gibi kendi misyonlarının dışına da çıktıkları görülmektedir. Bölümlerin %55,1 ‘i ders yarıyıllarının başlamasından önce muafiyet sınavı yapmaktadır. Günümüzde , ilk ve orta öğretimde temel bilişim dersi gören öğrenci yüzdesi % 56 ‘dır. Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Sonuç ve Değerlendirme Bölümlerin % 31 ‘ ECDL sertifikası sahibi öğrencileri muaf edebilmektedir Bölümlerin % 93 gibi büyük bir oranı, YÖK tarafından da geçerliliği kabul edilecek ortak bir sertifika verilmesi konusunda çalışmalar yapılmasını istemektedir. Üniversitelerde anlatılan zorunlu temel bilişim ders saatlerinin çeşitlilik gösterdiği görülmektedir. Haftada (2+2), (2+1) ve (1+2) saatleri en çok tercih edilmiş saatler arasında yer almaktadır Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Öneriler Enformatik Bölümlerinin kuruluşundan buyana yaklaşık 13 yıl geçmiştir. 1997 yılı şartlarına göre misyonu ve vizyonu çizilen bu bölümlerin bu kriterleri YÖK tarafından güncellenmelidir. Bu çalışmalarda, Enformatik Çalıştaylarında alınan tavsiye kararları mutlaka dikkate alınmalıdır. Yılda en az bir kez Enformatik Bölümleri toplantısı yapılmalı ve tecrübeler paylaşılmalıdır Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Öneriler Her Enformatik Bölümüne göre farklılık gösterebilen ders adı, içeriği ve haftalık saatleri konusunda ortak bir çalışma yapılmalıdır. Tüm Enformatik Bölümleri tarafından eş zamanlı olarak, üniversiteyi kazanan yeni öğrenciler üzerinde bir tarama çalışması yapılarak Türkiye haritası ortaya konmalıdır. Milli Eğitim Bakanlığı ile ortak bir çalışma yapılarak, ilk ve orta öğretimdeki bilişim ders içeriğinin devamı niteliğinde bir yüksek öğretim içeriği hazırlanmalıdır. Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Öneriler Bilgi Toplumu Dairesi Başkanlığı tarafından hazırlanan Türkiye Eylem Planı çalışmalarına Enformatik Bölümleri de katılmalıdır. YÖK kararında yer alan güncelliğini kaybetmiş ders konuları müfredatlardan çıkarılmalı ve bu konuda Enformatik Bölümlerinden rapor istenmelidir. YÖK ‘ün kararında belirtilen ders konuları fen, sosyal, sağlık gibi alanlarda eğitim alan öğrenciler için kendi mesleklerine yönelik olarak yeniden sınıflandırılmalıdır. Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü