Kaynak Gösterme Teknikleri Prof. Dr. Serap Kurbanoğlu’ nun 24 Ocak 2008 tarihinde Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarına yaptığı sunumundan alınmıştır.
Kaynak Göstermenin Önemi Bilim ahlakının gereğidir. Bilginin asıl sahibini belirtir. Araştırmacının katkısını açıkça ortaya koyar.
Kaynak Göstermenin Önemi Çalışmanın güvenirliğini arttırır. Çalışmanın derinliği konusunda fikir verir. Sunulan bilginin doğruluğunu destekleyen başka kaynaklar olduğunu gösterir. Denetim olanağı sağlar.
Kaynak Göstermenin Önemi Kullanılan kaynaklara erişim olanağı sağlar. Doğruluk Yeterlilik
Kaynak Göstermenin Aşamaları Çalışmanın sonunda kaynak gösterme: Kaynakça/Bibliyografi Çalışmanın içinde kaynak gösterme: Gönderme
Kaynak Gösterme Biçimi Olarak APA
Kitap Soyad, Ad. (Basım Tarihi). Eser adı. Basım yeri: Yayın evi. Baysal, J. (1982). Kütüphanecilik alanında yeni kavramlar. İstanbul: İstanbul üniversitesi Edebiyat Fakültesi. Gönderme: (Baysal, 1982, s. 56).
Kitap Tonta, Y., Bitirim, Y. ve Sever, H. (2002). Türkçe arama motorlarında performans değerlendirme. Ankara: Total Bilişim. Gönderme: (Tonta, Bitirim ve Sever, 2002, s. 59). veya (Tonta ve diğerleri, 2002, s. 59).
Not: Kaynakçada kaynağı gösterirken, çok yazarlı çalışmalarda yazarlar 6 yazara kadar tam olarak yazılır, 6. yazardan sonraki yazarlar “ve diğerleri” olarak yazılır.
Makale Soyad, Ad. (Basım Tarihi). Eser adı. Dergi Adı, Cilt Numarası, Bulunduğu Sayfa Aralığı. Uçak, N. Ö. (2000). Sosyal bilimler alanında nitel araştırma yöntemlerinin kullanımı. Bilgi Dünyası, 1, 255-279. Gönderme: (Uçak, 2000, s. 256-257).
Tez Soyad, Ad. (Basım tarihi). Tez adı. Yayımlanmamış doktota/yüksek lisans tezi, Üniversite adı, Basım yeri. Köprülü, D. (1994). Üniversite kütüphanelerinde kitap koleksiyonunun kullanımı üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Gönderme: (Köprülü, 1994, s. 78).
Web Sayfası Soyad, Ad. (Tarih). Eser adı. Erişim tarihinde www.hopetilmann/findq.htm adresinden erişildi. Tillman, H. N. (2003). Evaluating quality on the net. 15 Ocak 2008 tarihinde www.hopetilmann/findq.htm adresinden erişildi. Gönderme: (Tillman, 2003).
Alıntı “Ev ödevi, öğretim sürecinde öğrencinin herhangi bir konuya hazırlanması ya da öğretimin öğrenci üzerindeki etkisinin arttırılması ve kalıcılığın sağlanması amacıyla öğrenciye yaptırılan etkinlikler” şeklinde tanımlanmaktadır (Binbaşıoğlu, 1988, s. 82). Not: Alıntı 40 kelimeyi geçiyorsa blok alıntı olarak yazılır.
Gönderme Ödevler şu amaçlarla verilir. (Kleppinger, 1994, s. 10; Demir, 2000, s. 29): Öğrencilerin öğrendikleri bir konuyu uygulamalarına fırsat vermek, Öğrencileri yeni öğrenecekleri konuya hazırlamak, İyi anlaşılmayan konuların anlaşılmasını sağlamak.
Gönderme Ev ödevleri mutlaka verilmelidir. Ancak, zorunlu ve gönüllü ödevlerin bir karışımı en faydalı olanıdır (Demir, 2003, s. 202).
DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM