Www.tariheglencesi.com.  Projenin Amacı: Farklı öğrenme ortamlarından, farlı öğrenme tekniklerinden yararlanma, öğrencileri derse motive etme, zevkli,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
Ders Hazırlama Şablonu
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
BİLGİSAYAR DERSİ FİDAN ÇİFTÇİ
Genel Öğretim İlkeleri
WINDOWS Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Dr. Hakan TÜZÜN.
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
3D DEFTER VE SES.
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SORULARI
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
7/yazim-kurallari-konu-anlatm.html Bu sitede,konunun derinlemesine incelenmesi ve ayrıntılar ile konunun pekiştirilmesi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Tasarım Aşamaları.
Öncelikle site anlaşılır bir şekilde hazırlanıp değişik ve çarpıcı örnekler vermiştir. Konuya girmeden.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
KOORDİNATÖR ÖĞRETMENLER TOPLANTISI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
9. Sınıf akıllı fizik defteri
6. SINIF MATEMATİK DERSİ Test : 3
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ ETKİNLİK VE ÇALIŞMALARI ( )
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Çalışma Yaprağı.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
* BİLGİSAYAR * PROJEKSİYON ALETİ * AKILLI TAHTA.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)nedir?
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
EBA v2 Öğrenim Yönetim Sistemi (LMS) kuruldu Zengin, etkileşimli içerikler hazırlandı.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
COLOR CUPS İREM AKSOY HÜSEYİN YÜKSEL.
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
BURCU AKMAN-RAHMİYE EZER FERUZE SAĞLAM-AYŞE TURGUT
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
EĞİTİM ORTAMLARI & FİZİKİ İMKAN ALANLARI
Hikaye tahtası.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

 Projenin Amacı: Farklı öğrenme ortamlarından, farlı öğrenme tekniklerinden yararlanma, öğrencileri derse motive etme, zevkli, kalıcı bir öğrenme sağlama.

 Bu projeyle amacımız, farklı tekniklerle tarihe ilgiyi çekmek, teneffüsü derse ön hazırlık gibi değerlendirmek, zevkli ve kalıcı bir öğrenme sağlamaktır.

 Etkileşimli Tahta kapalı olduğunda "Kara Tahta" diye ifade edebileceğimiz bölümü atıl vaziyette durmaktadır. Biz de bu bölümü nasıl değerlendirebiliriz diye düşündük ve bir çözüm ürettik.

 Etkileşimli Tahta'nın bir özelliği mıknatısa duyarlı olması. Mıknatısa duyarlı olan bu bölümüne mukavvadan konunun başlıklarının renginin farklı, konunun bölümlerinin renginin farklı olduğu mıknatıslı kartlar hazırladık. Hazırladığımız kartlar işlediğimiz konuya paralel olarak hazırlandı.

 Akıllı tahta dışında sınıfın arka alanında oluşturduğumuz bölümle de yine işlenen konuya paralel eşli kart diye adlandırdığım, konunun görselleri, tabloları ve kronolojisiyle çift kartlar oluşturuldu.

 Kartlar ters çevrilerek eşleri bulunmaya çalışıldı. Bunun bir oyun havasında teneffüslerde yapılması sağlandı.

 Konuyla ilgili haritaları mıknatıslı puzzle şeklinde hazırlayarak haritayı oluşturmalarını istedik.

 Çalışmanın en önemli özelliği etkileşimli tahtanın farklı bir özelliğinin ortaya çıkarılması ve ondan eğitsel açıdan yararlanılması açısından orijinal olmasıdır.

 Bir diğer konu bu kartların hazırlanma süreci ve buradaki emek ve zorluktur. Bu amaçla bir öğretim yılı boyunca yüzlerce kart hazırlandı ve bu kartlara mıknatıslar yapıştırıldı.

 Bir diğer nokta, ilk önce farklı teknikler uygulandı, öğrencinin ilgisini çeken bu üç teknik uygulanmasına karar verildi.

 Bilgi kartları, padişah kartları gibi kartlar (bu kartlarda sınıfta yine tutuldu), yukarıdakiler kadar ilgi çekmedi. Dolayısıyla bu çalışmayla öğrenci ihtiyaçları da dikkate alınmıştır.

 Sonuç, derse daha motive olmuş öğrenciler, daha zevkli ve kalıcı öğrenme, derse hazırbulunuşluk, hafızayı güçlendirme.