Projenin Amacı: Farklı öğrenme ortamlarından, farlı öğrenme tekniklerinden yararlanma, öğrencileri derse motive etme, zevkli, kalıcı bir öğrenme sağlama.
Bu projeyle amacımız, farklı tekniklerle tarihe ilgiyi çekmek, teneffüsü derse ön hazırlık gibi değerlendirmek, zevkli ve kalıcı bir öğrenme sağlamaktır.
Etkileşimli Tahta kapalı olduğunda "Kara Tahta" diye ifade edebileceğimiz bölümü atıl vaziyette durmaktadır. Biz de bu bölümü nasıl değerlendirebiliriz diye düşündük ve bir çözüm ürettik.
Etkileşimli Tahta'nın bir özelliği mıknatısa duyarlı olması. Mıknatısa duyarlı olan bu bölümüne mukavvadan konunun başlıklarının renginin farklı, konunun bölümlerinin renginin farklı olduğu mıknatıslı kartlar hazırladık. Hazırladığımız kartlar işlediğimiz konuya paralel olarak hazırlandı.
Akıllı tahta dışında sınıfın arka alanında oluşturduğumuz bölümle de yine işlenen konuya paralel eşli kart diye adlandırdığım, konunun görselleri, tabloları ve kronolojisiyle çift kartlar oluşturuldu.
Kartlar ters çevrilerek eşleri bulunmaya çalışıldı. Bunun bir oyun havasında teneffüslerde yapılması sağlandı.
Konuyla ilgili haritaları mıknatıslı puzzle şeklinde hazırlayarak haritayı oluşturmalarını istedik.
Çalışmanın en önemli özelliği etkileşimli tahtanın farklı bir özelliğinin ortaya çıkarılması ve ondan eğitsel açıdan yararlanılması açısından orijinal olmasıdır.
Bir diğer konu bu kartların hazırlanma süreci ve buradaki emek ve zorluktur. Bu amaçla bir öğretim yılı boyunca yüzlerce kart hazırlandı ve bu kartlara mıknatıslar yapıştırıldı.
Bir diğer nokta, ilk önce farklı teknikler uygulandı, öğrencinin ilgisini çeken bu üç teknik uygulanmasına karar verildi.
Bilgi kartları, padişah kartları gibi kartlar (bu kartlarda sınıfta yine tutuldu), yukarıdakiler kadar ilgi çekmedi. Dolayısıyla bu çalışmayla öğrenci ihtiyaçları da dikkate alınmıştır.
Sonuç, derse daha motive olmuş öğrenciler, daha zevkli ve kalıcı öğrenme, derse hazırbulunuşluk, hafızayı güçlendirme.