SORUNLARIM VE ÇÖZÜMLERİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
Advertisements

MIT503 Veri Yapıları ve algoritmalar Algoritma Oluşturma – Açgözlü algoritmalar ve buluşsallar Y. Doç. Yuriy Mishchenko.
Öğretim yöntem ve teknikleri
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Evde Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturmak
SINAV KAYGISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
Matematik Günleri.
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
İçerik Analizi.
Tapu Müdürlüklerindeki havale işlemlerine ilişkin çalışmalar incelendiğinde standart bir sistemin olmadığı görülmüş ve buna ilişkin bazı düzenlemelerin.
Allah bize ne marka araba kullandığımızı sormayacak... Ama gerektiğinde kaç çaresiz insana yardım etmek için arabamıza aldığımızı soracak Allah bize kaç.
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
AğAraştırması'nın Uygulanması. Hazırladığınız AğAraştırması'nı uygulamadan önce sınıftan başka bir grup tarafından AğAraştırması Değerlendirme Rubric'ini.
SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.
STRES TEPKİLERİM Kazanım:*Stres durumlarında kullandığı tepkileri etkililiği açısından değerlendirir. 11. Sınıf 67 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik.
ÇATIŞMANIN BASAMAKLARI
Problem Çözme Becerileri
ZAMAN....
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
ÇÖZÜM MERDİVENİ Kazanım: *Etkili sorun çözme basamaklarını kullanır.
KARARIM ETKİLİ Mİ? *Etkinlik işlenirken etkili karar vermede sorun yaşayan öğrencileriniz için okul rehber öğretmeni, okul rehber öğretmeni yoksa RAM.
TAKDİR ETMEK Kazanım: Başkalarının başarılarını ve olumlu davranışlarını takdir eder. 10. Sınıf 42 nolu kazanım etkinliği.
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
PEER SUPPORT TEAM.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLE EĞİTİMİ GÜZ DÖNEMİ SEMİNERLERİ…
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
SINAV KAYGISI.
3-B Sınıfı Veli Toplantısına Hoşgeldiniz
Amaç: Bu kısımda öğrenciden beklenen, öğrencinin her türlü problemin çözülebileceğine inanması, kafasındaki yargıları gözden geçirmesi ve bazı problem.
ERGENLE İLETİŞİM.
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
SORUNLARIM VE ÇÖZÜMLERİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
CÜMLE TÜRLERİ.
PARA BİRİKTİRİYORUM.
Birlikte Düşünelim Hayatta gerçekleştirmek istediklerinize yardımcı olabilir miyiz? ‘‘Eğer hayatınızı değiştirmek istiyorsanız, düşünce tarzınızı değiştirmelisiniz.”
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
FAİZ PROBLEMLERİ Faiz: Bir paranın, belirli bir süre bir bankada kalıp bir miktar değerlenmesidir. * Faiz problemleri aslında bir çeşit yüzde problemidir.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
BİRİKİM YAPACAĞIM.
1)…..saydı tipi düşünmediler Zamanım olsaydı İmkanım olsaydı Param olsaydı Özel dersim olsaydı Daha zeki olsaydım.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
KONU: TAM SAYILARDA TOPLAMA ÇIKARMA FURKAN KARA F
AKLIMI SEVEYİM Hikmet SIRMA. Evimiz anne, baba, kardeş ve diğer yakınlarımızla birlikte içinde yaşadığımız, bizi her türlü tehlikeden koruyan yuvamızdır.
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
SORUN ÇÖZME.
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ YGS ve LYS test tekniğine dayalı sınavlardır. Bu sınavlarda başarılı olmak test çözme becerisi kazanmayı gerektirir.
PROBLEM ÇÖZME.
Sunum transkripti:

SORUNLARIM VE ÇÖZÜMLERİM Kazanım: *Günlük hayatında kullandığı sorun çözme yollarını etkililiği açısından değerlendirir. 11. Sınıf 46 nolu kazanım etkinliği

SORUN ÇÖZME BASAMAKLARI “Sorunlar hayatımızın doğal bir parçasıdır. Her insanın bazı sorunları olabilir. Sorunlardan kaçmak, yok saymak yerine, sorunları doğru tanımlamak ve çözmeye çalışmak daha uygun bir davranıştır. Sorunlar başarı ve mutluluğumuzu engelleyebilir. Bu yüzden sorun çözme becerisi kazanmak önemlidir. Bunun için de sorun çözmenin basamaklarını bilmemiz gerekir.”

Sorun çözme basamakları: a. Sorunun tanımlanması: Sorunun ne olduğu açık ve net olarak belirtilir. b. Sorunun kime ait olduğunun belirtilmesi: Bu aşamada sorunun bizim mi yoksa bir başkasının mı olduğu ortaya konur. Eğer sorun bir başkasına aitse çözülmesinde ona yardımcı olabiliriz. Ancak başkasının sorununu üstlenmememiz gerekir, sorunu üstlenirsek o kişinin sorumluluk duygusu geliştirmesi mümkün olmaz. Böylece her zaman sorununu bir başkasının çözmesini bekler. Aynı şekilde kendi sorunlarımızı da başkasının çözmesini beklememeliyiz.

Sorun çözme basamakları: a. Sorunun tanımlanması: Sorunun ne olduğu açık ve net olarak belirtilir. b. Sorunun kime ait olduğunun belirtilmesi: Bu aşamada sorunun bizim mi yoksa bir başkasının mı olduğu ortaya konur. Eğer sorun bir başkasına aitse çözülmesinde ona yardımcı olabiliriz. Ancak başkasının sorununu üstlenmememiz gerekir, sorunu üstlenirsek o kişinin sorumluluk duygusu geliştirmesi mümkün olmaz. Böylece her zaman sorununu bir başkasının çözmesini bekler. Aynı şekilde kendi sorunlarımızı da başkasının çözmesini beklememeliyiz.

Sorun çözme basamakları: c. Eğer sorun bizimse, yani birinci derecede rahatsız olan biz isek, çözüm seçeneklerinin üretilmesi: Bu basamakta akla gelen bütün çözüm seçenekleri sıralanır. ç. En uygun çözüm yolunun/yollarının saptanması: Sıralanan çözüm seçenekleri içinden en gerçekçi ve uygulanabilir olan ya da olanlar seçilir. d. Çözüm yolunun uygulanması: Seçilen çözüm yolu uygulamaya konur. e. Çözümün değerlendirilmesi: Sorunun çözüme ulaşıp ulaşmadığı değerlendirilir. Eğer sorun çözüme ulaşmamışsa aşamalar tekrar gözden geçirilir.

ÖRNEK SORUN ÇÖZME BASAMAKLARI Aşağıda sorun çözme basamaklarına göre hazırlanmış örnek bir sorun çözümü verilmiştir. Kendi yaşadığınız bir sorunu da bu basamakları kullanarak çözüme ulaştırmaya çalışınız. Örnek: Mağazada gördüğünüz, beğendiğiniz bir kazağı almak istiyorsunuz. Ama anneniz pahalı olduğu için almanızı istemiyor. Bu duruma çok üzüldünüz, ne yaparsınız? 1. Sorunu açık bir şekilde tanımlayınız. Mağazada gördüğüm kazağı çok beğendim. Fakat çok pahalı olduğu için annem almak istemiyor. Bu durumdan çok üzgünüm. Bu kazağı almak için annemi nasıl ikna edebilirim? 2. Sorunun kime ait olduğunu belirleyiniz. Bana ait.

ÖRNEK SORUN ÇÖZME BASAMAKLARI 4. Yukarıdaki alternatiflerin her birinin muhtemel sonuçlarını değerlendirerek uygun olmayanları eleyiniz. a) Sorunlarımı olay çıkararak çözmem uygun değil. Daha uygun bir yol düşünmeliyim. b) Arkadaşlarımdan borç para alabilirim fakat sonunda bu borcu ödemek zorundayım. Bunun için yine paraya ihtiyacım olacak. Yani bu seçenek bana sadece geçici bir çözüm getiriyor. c) Her paraya ihtiyacım olduğunda değerli bir eşyamı satamam ve eğer böyle yaparsam sonunda hiç değerli eşyam kalmaz. ç) Aslında hafta sonları çalışmak güzel bir fikir ama bu ders çalışmamı aksatmama sebep olabilir. 3. Problem sizinse çok sayıda alternatif çözüm yolu üretiniz. a. Evde olay çıkarırsam belki annem kazağı alabilir. b. Harçlıklarımı biriktirerek alabilirim. c. Arkadaşlarımdan borç para alabilirim. d. Değerli bir eşyamı satabilirim. e. Hafta sonları çalışabileceğim bir iş bulabilirim.

ÖRNEK SORUN ÇÖZME BASAMAKLARI Aşağıda sorun çözme basamaklarına göre hazırlanmış örnek bir sorun çözümü verilmiştir. Kendi yaşadığınız bir sorunu da bu basamakları kullanarak çözüme ulaştırmaya çalışınız. Örnek: Mağazada gördüğünüz, beğendiğiniz bir kazağı almak istiyorsunuz. Ama anneniz pahalı olduğu için almanızı istemiyor. Bu duruma çok üzüldünüz, ne yaparsınız? 5. Geriye kalan seçeneklerden en uygun olanını belirleyiniz. Benim için en uygun alternatif, harçlıklarımı biriktirerek kazağı almak. 6. Uygun olan alternatifi gerçekleştirmek için bir zaman belirleyiniz. Haftalıklarımdan biriktirirsem… hafta sonra o kazağı alabilirim.

Yetişkin özelliklerini kazanmaya çalıştığımız gençlik döneminde; günlük hayatımızda kullandığımız sorun çözme yolları çocukluk döneminin değil yetişkinlerin kullandığı yollar olmalıdır. Sorunların çoğu kez bizim bakış açımızdan dolayı o bize büyük gelebileceğini unutmayalım. Sorunlarınızla ilgili güvendiğimiz büyüklerimizle konuşmaktan çekinmeyin.

Katılımlarınız için teşekkürler…