ERGENLİK DÖNEMİ(15-22 YAŞ)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERDAL YILMAZ PSİKLOJİK DANIŞMAN
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
ÇOCUKTA VİCDAN GELİŞİMİ
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
MADDE BAĞIMLILIĞINDA BİZE DÜŞENLER
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
? ? ? Bugünlerde şu soruları kendinize soruyor musunuz?
Şİddet Muhammet GÜLER.
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.
ANNE BABA TUTUMLARI.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Ruh Sağlığı.
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Okul Rehberlik Servisi
Çocuklarda Tırnak Yeme Alışkanlığı
OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
İÇERİK BOŞANMA BOŞANMIŞ ANNE OLMAK BOŞANMIŞ BABA OLMAK BOŞANMANIN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ.
Rehberlik Servisi Veli Bilgilendirme Semineri
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALİAĞA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Rehberlik ve.
SINAV KAYGISI VE AİLE.
KIZLARDA GÖRÜLEN ERGENLİK DÖNEMİ DEGİŞİKLİKLERİ VE SORUNLARI
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
ZEYNEP YILMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
Okul Aile Birliği Olağan Toplantısına Hoş Geldiniz 23/10/2012
Psikososyal Gelişim Erik Erikson, Freud’un kuramını ergenlikten sonra yaşlılığa kadar genişleterek sekiz psikososyal gelişim dönemini tanımlamıştır. Gelişimde.
ERGENLİK DÖNEMİ.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
GENCİN MESLEK SEÇİMİNDE ANNE – BABAYA ÖNERİLER.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Ergenlik Döneminin Genel Özellikleri
Ergenlik Döneminde Aile Etkisi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
ERGENLİK DÖNEMİ(15-22 YAŞ)
ÇOCUK VE ERGENLERDE CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sağlık Sunumları:
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

ERGENLİK DÖNEMİ(15-22 YAŞ) KİMLİK ARAYIŞI KUŞAKLAR ARASI ÇATIŞMA YABANCILAŞMA AİLE İÇİ SORUNLAR MESLEK SEÇİMİ PSİKOLOJİK VE RUHSAL SORUNLAR

KİMLİK ARAYIŞI Ergenler hızlı gelişim süreci içinde olduğundan bir takım sakarlıklarla karşı karşıyadır Kas –iskelet sistemi orantısızlığı SAKARLIĞA Düşünce-konuşma gücü orantısızlığı KEKEMELİĞE Duygu-Düşünce orantısızlığı ROMANTİZME,KAFA KARIŞIKLIĞINA Hızlı büyüme-sorgulama çevresini,kendini beğenmemeye Kendine model alabileceği kişileri seçemezse BUNALIMA,DEGER KARIŞIKLIĞI

KİMLİK ARAYIŞI ÇÖZÜMÜ Önemli kişilerin hayat hikayelerini okumalıdır İçindeki duygu,düşüncelerini takıntı yapmadan anlatabilmelidir Çevresiyle sevgi saygıya dayalı ilişkiler kurarak kendini olumlu ifade etmelidir Anne-baba-eş-çocuklar –öğretmen gibi hayatını etkileyecek kişilerle küsmemelidir Gerektiğinde profesyonel yardım almalıdır

Kuşaklar Arası Çatışma Ergenler kişiliklerini oluştururken alabilecekleri değerleri sorgularlar,bu bazen karşısındaki sorguluyor izlenimi verir. Aslında kendine yakışan elbiseyi bulmak için inceleyen mağaza müşterisinden farkı yoktur. Ergen müşteri,toplum mağazadır. Ergen inceleyecek eleştirecek beğendiklerini alacaktır.Diğer duygusal sorunlar araya girdiği zaman yetişkinlerle çatışmalar kaçınılmaz olacaktır. Yetişkinler ergenin inceleme,araştırma…süreçlerinden rahatsız olacaktır.Bu durumu hisseden ergende yetişkinleri beğenmeme,eleştirme gibi etkinlikler

KUŞAK ÇATIŞMASI-2 İçine girerek kuşak çatışmasını başlatacaktır. Bu bitmeyen savaş aslında kavgalı alışveriştir. Yetişkinlerin hayatını devam ettiren değerler ergenlerin hayatı için yetmeyebilir. Ergenler eski değerlerden faydalanarak yeni değer sistemlerini,kişiliklerini,üretkenliklerini oluşturmalıdır

KUŞAK ÇATIŞMASI-3 Ergenin alış verişine yardımcı olmak için kendisini önemli hissetmesi gereklidir Alış verişte ihtiyaçlar giderildikten sonra huzursuzluk,uyumsuzluk ortadan yavaş yavaş kalkacaktır Ergen bunu özetle şöyle der;ben on beş yaşımda babamın hiçbir şey bilmediğini zannederdim,yirmi beş yaşıma geldiğimde babamın on yılda ne kadar çok şey öğrendiğine şaşırdım .

YABANCILAŞMA Ergenler bünyelerine aldıkları bilgi,değer,davranışları eğer taklit aşamasında kalırsa kendilerini bir süre farklı hissederler,sonra topluma ve kendine yabancılaşırlar.Sonuçta sapık inanışlar,alkol,kumar,uyuşturucu,tetikçilik,…gibi kötü yollardan kendilerini ifade etmeye çalışırlar,Sinirli,öfkeli,karamsar,isyankar görüntüler ortaya çıkar

YABANCILAŞMANIN ÇÖZÜMÜ Değer ,duygu,kişilik alış verişi kavgasız yapılmalıdır Kişi değer sistemlerini sürekli incelemeli,duygular,düşünceler,davranışlar GERÇEK,FAYDALI,GÜZEL değilse hemen değiştirilmelidir. Çalışkanlık,dürüstlük,yardım severlik değerleri temel alınarak diğer değerler geliştirilmeli,toplumla uyum içinde olmaya gayret göstermelidir

Aile İçi Sorunlar Nedenleri:Baskı,korku,anne-babanın sağlık,kişilik sorunları,gelecekle ilgili kaygılar aile içinde ergenlere bir şekilde yüklenir. Yakınmalar,bizim çocuk adam olmaz,yalnız başına bir iş yapamaz,sorumsuzdur,sürekli baskı altında tutulması gerekir,Boş bırakırsan ya davulcuya ya zurnacıya gider….gibi bazen haklı bazen yersiz endişeler ergeni ailede mutsuz eder

Aile İçi Sorunları Çözümü Ergene değer ve sorumluluk verilmeli, Soruların çözümünde fikri alınmalı Kişiliğine,arkadaşlarına,yaptıklarına saygı gösterilmeli,bununla birlikte gerektiğinde sınırlandırılmalı Hayat,iş,ilişkiler vb konularda görüşülmeli davranışlarını olumlu yönlendirilmeli Yanlışlar,eksiklikler ifade edilmeli,suçlayıcı tavırlar içine girilmemeli Karar vermesi,risk alması,sonuçlarına katlanması…. Sürekli teşvik edilmelidir

Meslek Seçimi Kendine uygun meslek seçmesine yardım edilmeli Çeşitli ortamlara,etkinliklere katılması sağlanmalı,meslek erbabları ile tanıştırılarak doğruları yanlışlar görmesine imkan verilmelidir Meslekler anlatılmalı,yaşatılmalı ancak neyi seçeceğine müdahale edilmemelidir Onun iradesi zaman zaman zorlanmalı,ancak zorla işler yaptırılmamalıdır

PSİKOLOJİK SORUNLAR Ergenleri,boyunu,kilosunu,gözlerini,burnunu,ağzını,ailesini,arkadaşlarını,saçlarını beğenmemesi normaldir. Bu hisler oluştuğunda ifade edilebilirse takıntılar oluşmaz,aksi halde ölene kadar bunları kafasında taşır. Ergen bazen yetişkin,bazen çocuk gibi hareket eder bu onun ciddiye alınmamasına neden olur,gelişiminin normal olması için çevresiyle olumlu ilişkiler kurmaya devam etmesi gerekir. Neyin doğru olduğunu öğrenmesi için araştırmaya yöneltilmesi doğru davranışları kolay bulur.