Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Kalite Kavramı.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
KalDer - Üye Memnuniyeti Araştırması TMME Araştırma, KalDer’in 2005 yılından bu yana KA Araştırma tarafından yürütülen TMME modelinin KalDer müşterileri.
TKY 405 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ CROSBY’ NİN KALİTEYE BAKIŞ AÇISI
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
ISO 9000:2000 REVİZYONU – GETİRDİKLERİ ve GETİREMEDİKLERİ Dr. TÜRKAY DERELİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ GAZİANTEP TEL: ++
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Toplam Kalite Yönetimi
Toplam Kalite Yönetimi
HİZMET KALİTESİ.
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
KAL İ TE VE VER İ ML İ L İ K. Kaliteli ve daha verimli üretim ancak standardizasyon ve sürekli kaynak iyileştirilmesi (Makina,Teçhizat,İnsan, vb.)ile.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
KAVRAMLAR.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Sunum transkripti:

Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR KALİTE YÖNETİMİ Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

Kalite “Qualites” “Qualis “ 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

Kalite Kurumun hizmet verdiği kesimin stratejik ihtiyaçlarını ve isteklerini belirleyerek, müşterinin beklentilerini ve isteklerini sürekli karşılayacak şekilde ürün veya hizmet üretme, onlara uygun ürün veya hizmet sunumuna odaklanan bir felsefe ve süreçtir. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

Kalite 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya Bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerinin toplamıdır. TS 9005(ISO 8402) Kullanıma uygunluktur.Temeldir. Dr. J.M. Juran Şartlara uygunluktur. P.B. Crosby İhtiyaçların karşılanabilme oranıdır. Müşteri memnuniyetidir. İstenen; ilk defada, zamanında ve her defasında uymaktır. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

Kalite Sağlık hizmetleri sisteminin çeşitli öğelerinin, standartlara uygunluk ya da mükemmellik derecesidir . 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

Kalite “Rekabet” Unsurları 1960 Üretim, 1970 Maliyet, 1980 Kalite, 1990 Hızlılık 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

Kalitede Aşamalar Kalite Güvencesi, Ürün veya hizmetin, kalite için belirlenen istekleri karşılamak maksadıyla, yeterli güveni sağlaması için gereken planlı ve sistematik faaliyetlerin bütünüdür. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

Kalitede Aşamalar Kalite Güvencesi Kalite Kontrolü Kalite isteklerini sağlamak için faaliyetlerin standardı karşılayıp karşılamadığının araştırılması için kullanılan uygulama teknikleri ve faaliyetleridir. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

Kalitede Aşamalar Kalite Güvencesi Kalite Kontrolü Kalite Yönetimi Genel yönetim fonksiyonunun kalite politikasını saptayan ve uygulayan bölümüdür. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

Kalitede Aşamalar Kalite Güvencesi Kalite Kontrolü Kalite Yönetimi Toplam Kalite Yönetimi “TKY” Yönetim ve tüm çalışanların katılımı ile müşteri isteklerinin tatmin edilmesidir 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

TKY FELSEFESİNİ OLUŞTURAN TEMEL PRENSİPLER Ekip çalışması; TKY ekip çalışmasını ön plana alır. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

TKY FELSEFESİNİ OLUŞTURAN TEMEL PRENSİPLER Ekip çalışması, Süreçlerin yönetimi; üretim sürecinde ürün yanında veri de üretilir.Bu veriler kullanılarak sürecin daha iyi yönetilmesi olanaklı olur. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

TKY FELSEFESİNİ OLUŞTURAN TEMEL PRENSİPLER Ekip çalışması, Süreçlerin yönetimi, Sistem düşüncesi; her çalışanın, kuruluşun amaç ve hedeflerini bilmesi, ekip arkadaşlarının beklentilerini anlaması ve kendi çalışmasını bu doğrultuda düzenlemesi gerekir. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

TKY FELSEFESİNİ OLUŞTURAN TEMEL PRENSİPLER Ekip çalışması, Süreçlerin yönetimi, Sistem düşüncesi, Kurumsal veri/bilgilere dayalı karar alma; TKY’de karar süreci üretimde sağlanan verilerin analizi ile elde edilen bilgiler doğrultusunda gerçekleştirilir. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

TKY FELSEFESİNİ OLUŞTURAN TEMEL PRENSİPLER Ekip çalışması, Süreçlerin yönetimi, Sistem düşüncesi, Kurumsal veri/bilgilere dayalı karar alma, Lider yöneticilik TKY’de liderlik, ortak kurumsal hedeflerin gerçekleştirilmesi yönünde çalışanların motive edilme fonksiyonudur. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

TKY FELSEFESİNİ OLUŞTURAN TEMEL PRENSİPLER Ekip çalışması, Süreçlerin yönetimi, Sistem düşüncesi, Kurumsal veri/bilgilere dayalı karar alma, Lider yöneticilik Müşteri odaklı olarak kalitenin sürekli olarak iyileştirilmesi 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

TKY FELSEFESİNİ OLUŞTURAN TEMEL PRENSİPLER TKY Sisteminin uygun ve uygulanabilir bir tasarım olmasının ön koşulu, tasarlanan sistemin yönetimin “içine sinmesi”dir. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

TKY FELSEFESİNİ OLUŞTURAN TEMEL PRENSİPLER TKY Sisteminin uygun ve uygulanabilir bir tasarım olmasının ön koşulu, tasarlanan sistemin yönetiminin “içine sinmesi”dir. Tasarımcı, yönetici ve ilgililer, görüş birliği sağlamaya yönelik çalışmalar yapmalıdır. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

KALİTE SAĞLAMA YAKLAŞIMLARI ÖNLEYİCİ SİSTEM YAKLAŞIMI Hatalar ortaya çıkmadan önlemeye çalışıldığından kalitede gelişme ve iyileşme sağlanmakta ve sonuçta pazara girme süreci daha hızlı olmaktadır. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

KALİTE SAĞLAMA YAKLAŞIMLARI ÖNLEYİCİ SİSTEM YAKLAŞIMI DÜZELTİCİ SİSTEM YAKLAŞIMI Hatayı ortadan kaldırmak için müşteri şikayetinin analizi ve hatanın yakalanması beklendiğinden daha yavaş tepki verir. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

KALİTE SAĞLAMA YAKLAŞIMLARI ÖNLEYİCİ SİSTEM YAKLAŞIMI DÜZELTİCİ SİSTEM YAKLAŞIMI KALİTE VE VERİMLİLİK Kaliteli ve daha verimli üretim ancak standardizasyon ve sürekli kaynak iyileştirilmesi (makine, teçhizat, insan vd.) ile mümkün olabilir. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

KALİTE SAĞLAMA YAKLAŞIMLARI 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

KALİTE SAĞLAMA YAKLAŞIMLARI Stratejimiz; Hata kaynaklarını ortadan kaldırmak suretiyle daha verimli ve kaliteli üretim olmalıdır. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

KALİTE YÖNETİMİNDE STRATEJİ Görev, yetki ve sorumluluklar açık Müşteri isteklerinin saptanması, Müşteriden geri besleme, pazar araştırmaları, Çalışanların eğitimi, Çalışanların TS-EN- ISO 9000 Kalite Güvence Sistemine katılımını sağlamak, Kalite Güvence Sisteminin kanallarının saptanması, Kaynakların ve proseslerin sürekli iyileştirilmesi. 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya

GATA Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon AD “YOĞUN BAKIM ÜNİTESİ” 13. Ulusal Yoğun Bakım Kongresi 3-7 Mayıs 2006 Antalya