Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

UTANDIM ÇOCUK Yazı:Taner Yenidoğan Slayt tasarım: Mustafa Kaplan.
1) Maddenin Katı Hali Katı halde bulunan kalem ve silgimizin şekillerini inceleyelim. Hangi yönden bakarsak bakalım belirli bir şekle sahip olduklarını.
Değişkenler.
NASIL ÖĞRENİYORUM?.
BOŞANMA SEBEBİ.
Tanrı, melek ve bebek:.
SENİ ÇOK SEVİYORUM ANNE …
Mümkün Olmuyor Ağlamak Ama
TEKNOLOJİ VE TASARIM AD: FATMA ERVA SOYAD:DEMİR SINIF: 8A NO: 295
Anne Mümkün Olmuyor Ağlamak Ama Sol Yanım Acıyor Necdet YILMAZ 2008
Sayın kaymakamım. Sayın İlçe Milli Eğitim müdürüm ve Şube Müdürlerim
Biraz moral bulalım.
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
?.
(Rehberlik Danışmanı)
Temel, arkadaşıyla yolda giderken elindeki çakısıyla parmağını kesti
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
AİLELERİMİZDEN NELER ÖĞRENDİK?. HAVA RAPORU TAHMİNİ YAPMAYI: > >" Şu dağınıklığa bak... yabancı biri görse odanın ortasından kasırga geçmiş sanır..."
BİR KORUYUCU MELEĞİ VARDIR
TÜKETİCİ HAKLARI BİZİM AFACAN ile UZMAN ÖĞRT.Erdoğan GÜL
DiŞ DOKTORU Diş hekiminin odasına giren genç ve güzel kadın:
Ömer Hayyam Rubailer BÖLÜM-2
*Öğrenmek * Çalışmak ve *Başarmak
HAYATIMIZDAKİ MATEMATİK
Etkili İletişime Giriş
Sarı Yumak ile Kara Yumak arkadaş olmuşlardı
TUTUMLU DAVRANIYORUM ÖNCE HİKAYELER.
SIVILARI ÖLÇME Sıvı : maddenin ana hallerinden biridir. Sıvılar, belli bir şekli olmayan maddelerdir, içine konuldukları kabın şeklini alırlar, akışkandırlar.
KİM KİMİ YENECEK? Kazanım: *Öfke ile baş etmede yapıcı yollar kullanır. 9. Sınıf 33 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik özel bilgi ve deneyim gerektirdiği.
"Neden saklambaç oynamıyoruz?"
?
UZUNLUKLARI ÖLÇME 2.Sınıflar.
GELECEĞİN SUÇLUSUNU YETİŞTİRMENİN  8 BASİT KURALI
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
KÜÇÜK KAPLUMBAĞA.
DESTE VE DÜZİNE.
KARAGÖZ İLE HACİVAT MEKTUP HÜSEYİN ÖZDEMİR 6/B 1230.
Bir zamanlar Dünyaya gelmeye hazırlanan bir çocuk varmış
KENDİNİ SEV HAZIRLAYAN : ELİF ÖZDEMİR
NOKTALAMA İŞARETLERİ ... ? . ‘’ , !.
Gözlerine Selam Söyle gözlerine selam söyle benden Selamlarımı söyle benden O güzel gözlerine Dalıp dalıp gidersem.
MADDELERİN ÖLÇÜLMESİ.
YA KİMSEYE GÜVENEMESEYDİK
Öğretmenler Günü.
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ
DÜRÜSTLÜK BİR ERDEMDİR…
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ. MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ.
Tam Sayılar.
Çıkarma İşlemi-4
PARA BİRİKTİRİYORUM.
Nasrettin Hoca henüz çocukmuş. Annesi bir gün onu yanına çağırmış:
MADDELERİN ÖLÇÜLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
MATEMATİK DERSİ TOPLAMA İŞLEMİ (Toplamları 10’a kadar olan sayılar)
NASRETTİN HOCA SÖYLER BAKALIM NELER SÖYLER.
Konu : Sıvıların Ölçülmesi
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
CANIN KUŞLARI Can, o gün annesine ne kadar çok sıkıldığını anlatıyordu: — Neden oyuncaklarınla oynamıyorsun? diye sordu annesi. — Ama onlar benimle oynamıyorlar.
Bir zamanlar dünyaya gelmeye hazırlanan bir çocuk varmış.
BİRİKİM YAPACAĞIM.
KARIŞIM PROBLEMLERİ CİHAN KIR.
ZAMİRLER HAZIRLAYAN UMUT ÖZBEY TÜRKÇE ÖĞRETMENİ. 1- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir kullanılmamıştır? A) Onları geçen gün gördüm. B) Bu soruyu kim.
1 tane yüzlük 100 birlik 1 tane yüzlük 10 tane onluk.
GÜRKAN’IN YALANI Elif Emine BALCI. Gürkan ve Semih adında birbirlerine çok yakın iki arkadaş vardı. İkisi de sekiz yaşında ve aynı sınıftalardı. Bir hafta.
MATEMATİK DERSİ ORAN ORANTI SORU VE ÇÖZÜMLERİ.
Değişmeyen madde miktarına kütle denir.
MATEMATİK DERSİ PARALARIMIZ
Sunum transkripti:

Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…

DERSİMİZ MATEMATİK KONUMUZ SIVILARI ÖLÇMEYDİ. VE ÖĞRETMENİMİZ BİZE SORDU… Anneleriniz size pasta yapar mı? Kremasını nasıl hazırlar peki? İçine neler koyar? Hımmm demek süt… peki ne kadar süt koyacağını nereden bilir? Demek arkasında yazıyor… peki anneniz nasıl ölçer sütü? Bardak ile mi? Peki kaç bardak süt 1 litre süt ediyor? Süt nasıl bir madde çocuklar? Sıvı nedir çocuklar? Sıvılar ölçülür mü? Ölçülürse ne ile ölçülür?

Soruları cevapladıktan sonra sıra geldi 1litre, yarım litre ve çeyrek litreyi öğrenmeye… Öğretmenimiz tahtaya 1 litrelik, yarım litrelik ve çeyrek litrelik kaplar çizdi… VE 1 LİTRENİN 2 YARIM LİTRE 1 LİTRENİN 4 ÇEYREK LİTRE 1 YARIMIN 2 ÇEYREK LİTRE OLDUĞUNU SÖYLEDİ.

Ama kafamız çok karıştı… Anlamadığımızı söyledik… Öğretmenimiz gülümsedi “ Peki nasıl anlatmalıyım size” dedi… Hepimiz düşündük ama bir şey bulamadık.. Sonra öğretmenimiz dolaptan 3 tane su şişesi çıkardı. Bunlardan biri 1litrelik 2 tanesi de yarım litrelikti… 1 litrelik şişe boştu. Yarım litrelik şişeler ise doluydu. “Çocuklar biraz önce size 2 tane yarım litre 1 litre eder demiştim değil mi?” diye sordu. Evet diye bağırdık. “Şimdi size bunu ispatlayacağım.” dedi ve yarım litrelik 2 şişedeki suyu 1 litrelik şişeye boşalttı.

Azat dayanamayıp “Vayyyyyyy…” diye bağırdı… Çünkü gerçekten de 2 yarım litrelik su 1 litrelik şişeyi tamamen doldurdu. Zeynep ayağa kalkarak “Öğretmenim 2 yarım litre 1 litre etti. Siz haklıymışsınız” dedi. Umut: “Öğretmenimiz hiç yalan söyler mi? Tabi ki de haklıydı.” dedi. Öğretmenimiz:”Kimse yalan söylememeli sadece öğretmenler değil.” dedi.

Hepimiz öğretmenimize hak verdik. Sıra çeyrek litrenin kaç litre ettiğini öğrenmeye gelmişti. Öğretmenimiz dolaptan çeyrek litrelik bir kap çıkardı “Ben şişeleri doldururken siz kaç defa su koyduğumu sayın.” dedi. İlk olarak yarım litrelik şişeyi doldurdu. 2 defa çeyrek litrelik kap ile su koydu. Melek ayağa kalktı ve “Öğretmenim 2 tane çeyrek litrelik su yarım litrelik şişeyi doldurdu. Demek ki 2 çeyrek litre 1 yarım litre ediyor.”dedi. Hepimiz Melek’i alkışladık.

Sıra 1 litrelik şişeyi doldurmaya geldi Sıra 1 litrelik şişeyi doldurmaya geldi. Öğretmenimiz bu şişeyi doldurmak için tam 4 defa çeyrek litrelik kap ile su koydu. Sevgi: “Aaa öğretmenim 4 tane çeyrek litre 1 litre ediyor.” dedi.

Evet hepimiz görmüştük. 4 tane çeyrek litre 1 litre ediyor Hala anlamayanlar vardı ama… Öğretmenimiz: “Peki, şimdi bir canlandırma yapacağız. Kim sucu olmak ister?” dedi. Umut hemen parmak kaldırdı ve sucumuz Umut oldu. Öğretmenimiz: “Tamam sucumuzu bulduk peki kim bu sucudan su almak ister?” dedi. Aramızda en çok su içen Zeynep hemen “ben ben ben” dedi ve öğretmenimiz onu seçti.

Sıra canlandırma yapmaya gelmişti… Öğretmenimiz ne söyleyeceklerini onların karar vermelerini istedi ve kısa bir süre verdi… Umut ve Zeynep baş başa verip ne yapacaklarını düşündüler ve canlandırmaya başladılar…

Sucu… Çetin Su Gel abla gel…

Sucu bana 1 litre su verir misin? Tamam abla hemen.

Ama senin 1 litrelik kabın yok ki. Nasıl ölçeceksin Ama senin 1 litrelik kabın yok ki. Nasıl ölçeceksin? Sakın beni kandırmaya çalışma. Öyle şey olur mu abla. Bak burada 2 tane yarım litrelik şişe var. Bunların ikisi 1 litre eder.

Bak buda çeyrek litrelik kap. Bununla da 4 kez koyarsam 1 litre eder.

İşte bak dolduruyorum. Gördün mü abla 2 yarım litre 1 litre eder. Bak senin 1 litrelik kabın tam doldu.

Hepimiz umut ve Zeynep’ in alışverişini çok beğendik ve öğrendik ki 1 litre 2 yarım litre ve 1 litre 4 çeyrek litre ediyor. Umut birde Zeynep’e paramı ver demez mi.. Hepimiz çok güldük. Rolüne kendini kaptırmıştı. Evet günlükçüm hem eğlendik hem öğrendik.. Matematiği artık daha çok seviyorummmmmmmmmmmmmm 

Şimdi uyumam lazım günlükçüm Şimdi uyumam lazım günlükçüm.  Bakalım yarın nasıl bir gün olacak inşallah öğretmenimiz hep böyle eğlenceli etkinlikler yaptırır bize 