Güncel Pazarlama Yaklaşımları -6

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Performans, etkinlik, erişim ve fiyat önemli ise...
MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
Beyin Fırtınası Ekibi – İstanbul - S U N A R -
REKLAMCILIK Hafta 2.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Sosyal Medya.
PRIME AJANS m.
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
Türkiye’nin ilk ve en etkili WOMM Ajansı. Hangisine daha çok güvenirsiniz? Basın ilanlarına mı? TV - Radyo reklamlarına mı? Ünlülerin mesajlarına mı?
Global pazarlama stratejisi
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
Pazarlama-4 Maliye Bölümü.
Yandex Reklamları.
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
MEDYANET DISPLAY REKLAM ÜRÜNLERİ
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
REKLAMCILIK Hafta 3.
Spor’un Gelişmesini İstiyorsak…
HAFTA I.
YÜKSEK SADAKAT KONSERİ
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
REKLAMCILIK Hafta 3 KISIM 1.
HAFTA III KISIM 4. Raketler 118x115 boyutlarında Işıklı ve cam çerçeveli.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
Neden açıkhava?. Televizyondan sonra en hızlı ulaşan mecra! %88 %56 %48 %42 %30 %14 %6 Kaynak: TGI 2013r1 İlkbahar (Mart 12- Şubat 13) (TV, açıkhava,
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
YÜKSEK SADAKAT KONSERİ
VESTEL YEREL MEDYA SUNUMU
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
PROGRAM ADI : SİHİRLİ MUTFAK PROGRAM YAYIN GÜNÜ : CUMARTESİ YAYIN SAATİ : 12:30-13:15 PROGRAM SÜRESİ : 45 dakika YAYIN KANALI : FOX PROGRAM SUNUCUSU :
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Efe Ayakkabı A.Ş.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
İZİNLİ PAZARLAMA.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
MEDYA VE ÇOCUK
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Tanıtım Çalışma Grubu
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? En basit tabiriyle sosyal medya; Haber, içerik ve bilgi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesidir.
Medya Planlaması ve Stratejisi
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Güncel Pazarlama Yaklaşımları -6

Reklamın Makro Ekonomik Rolü Ad=Market Power Ad=Information Sentezci görüş

Reklam Türleri Doğrudan harekete geçirici Dolaylı olarak etkili Birincil talep yaratan reklamlar Seçici talep yaratan reklamlar Açık reklam Gizli reklam

Bilinen Reklam Mecralarından hangisini seçeceğiz? Ürün tipi (bayan giysileri – dergiler) Mesajın niteliği (yarın başlayacak promosyonun duyurumu-radyo ve gazete) İzleyicilerin medya alışkanlığı (yaşlılar-internet???) Medya türünün erişilebilirlik, etki ve maliyeti

Sürekli Program Kalp Atışı Program Uçuş Programı O Ş M N M H T A E E K

TV Reklamları Tüm görsel ve işitsel unsurlar kullanılabilir İtibarlı ve popüler bir araçtır Seçici izleyici kitlesini yakalamada güçlük Reklam maliyeti yüksek TV programlarının birbirine çok benzemesi Reklam kalabalığı Zapping Prime Time (20:00-23:00) Günde yaklaşık 5-5,5 saat izleniyor

TV Reklam Türleri Program sponsorluğu Katılma şovları Spot reklamlar Bant reklamlar BBR Modeli Single Spot Reklam Jeneriği Sponsorluğu

Ürün Yerleştirme Markalı ürünlerin belirli bir bedel karşılığında sinema filmlerine, TV programlarına, bilgisayar oyunlarına ve kitaplara yerleştirilmesi Film karakterlerinin markalı bir yaşam sürmesi Kolay kolay herşeyi beğenmeyen film starının onayını göstermekte Amaç: marka farkındalığını arttırmak Kullanan kişiyle özdeşleşmek Marka imajı ile karakter uyumlu olmalı

Ürün Yerleştirme Ekrana Yerleştirme Senaryoya Yerleştirme Olay Örgüsüne Yerleştirme Fütüristik Ürün Yerleştirme

Radyo Reklamları Spesifik dinleyici kitlelerine seslenilir. Ses, mizah, ima yoluyla anlatım etkin biçimde kullanılır Radyo kanalları tüm ülkede yaygındır. Son birkaç yıldır radyonun pazar payı yükseliyor Erişim % 66 (internet hariç) 2004 yılında % 2,4; 2009 sonunda % 11,6 (internet radyo) Bu mecra bir mekandan bağımsız, hayatın içinde

Nerede Radyo Dinliyoruz? % 65 arabada % 65 muftakta % 50 ev işi yaparken % 40 evden çıkmak için hazırlık yaparken Başka bir iş yaparken bir yandan da radyo dinleyenlerin dinledikleri reklamları hatırlama oranı, radyo dinlerken başka bir faaliyet içerisinde olmayanlardan çok daha yüksek

% Radyo Oto Radyo Cep Tel. İnternet Uydu 60 50 40 30 20 10 -20 21-30 31-40 41-50 51+

Rakamlar Erkeklerin % 62’si, kadınların % 70’i AB SES grubunda en yüksek dinlenme oranı 21-40 yaş arası en yüksek dinlenme oranı arabada % 65 muftakta % 50 ev işi yaparken % 40 evden çıkmak için hazırlık yaparken Başka bir iş yaparken bir yandan da radyo dinleyenlerin dinledikleri reklamları hatırlama oranı, radyo dinlerken başka bir faaliyet içerisinde olmayanlardan çok daha yüksek

Müziğin dili iyi kullanılmalı Özellikle marka yatırımının başında olan firmalar için hedef kitleye erişim Dimes ilk dönemde sadece radyo reklamlarını tercih etti Dönemsel kullanım için uygun Destekleyici özelliği var –tek mecra yerine

Ya mesaj?? Mesajda yaratıcılıktan önce basitlik-hedef kitlenin işi gücü var Monoton olmamalı, fark edilebilir formatta tasarlanmalı Hedef kitleye uygun olmalı Üstünlük=mesajınızı iletin, gerisini tüketicinin hayal gücüne bırakın Ama bu mecrada kirlendi-uzun kuşaklar

Örnek Bir Proje=yemeksepeti.com

Eve yemek siparişini en çok kimler verir? ÇALIŞAN ve BEKARLAR Bu kitle internetten sipariş verilebildiğini biliyor mu? Bu kitle ne zaman radyo dinler? İŞTEN EVE GİDİP GELİRKEN Reklam kuşağı=drive-time??? Eve ulaşmadan hemen önce, yani yemek planlarının yapıldığı anlarda tüketiciye ulaşmak

Uygulama Konumlandırma= Dünyanın En Büyük Mutfağı Ali Nazik, Sütlü Nuriye gibi kişi adlarına benzer isimleri olan yemekler “kişilere” dönüştürüldü. 10 farklı spot oluşturuldu Her biri kendi adına yakışan seslerle konuşan yemekler kendilerini tanıttı ve yemeksepeti.com’da olduklarını söyledi Sonuç=Aylık sipariş adedi % 33 arttı

Dergi Reklamları Yüksek baskı kalitesine sahiptir. Reklamın ömrü uzun olur, reklamlar kesilip saklanabilir. Karmaşık bilgi içeren reklamlar iletilebilir. Reklam hangi yönde yer alacak? Meslek, konu ve ilgi gruplarına göre ayrımlaşma Asıl satın alanların dışında ikincil okuyucu kitlesi fazladır

Gazete Reklamları Yerel pazarlara hitap edilebilir. Düşük maliyetlidir. En karmaşık bilgiler sunulabilir. Bir gazeteyi 4 kişi okur

Açık Hava Reklamcılığı Düşük maliyetlidir. Yerel pazarlara odaklanma Görünürlük düzeyi yüksek Mesaja maruz kalma fırsatı yüksektir. Çok az kelimeyle mesaj

İnternet Reklamları Mesajı güncellemek kolaydır. Yeni bir mecra Hangi site???

Bir Reklam Mecrası Olarak Ekşi Sözlük En çok hit alan Türkçe siteler arasında Kutsal bilgi kaynağı İçeriği internet kullanıcıları tarafından oluşturuluyor Google’la sözlükteki metinlere ulaşılabiliyor Teknoloji şirketleri sitenin sponsoru Sözlük yazarlarının (50000) çoğu ünv. öğrencisi

Tribal marketing uygulamaları Absolut Vodka, Pink Floyd Kampanyanın geleceğini şekillendiren alternatif görüşlerin elde edilmesi Çift taraflı iletişim-reklamveren + yazarlar

Ekşi Sözlükte Reklam Türleri Banner Entry reklam Ağızdan ağza reklam Virütik reklam Skin reklam

Sinema Reklamı Özellikle yerel ürünler için kullanılır Rating oranı yüksektir İzleme oranı=satılan bilet sayısı Seyirci sayısının düşüklüğü Özellikle gençlere yönelik ürünler Fazla reklam seyircinin sabrını taşırır

Yaratıcı Reklam Mecraları

Reklam Değerlendirmesi Son Değerlendirme Ön Değerlendirme Doğrudan Test Dolaylı Test