Araştırma ve Yayın Etiği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
-Demografik- Nüfus Analizi
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
Yasal Yönleri ile Açık Erişim İlkay Holt, Kütüphane Direktörü 50. Kütüphane Haftası, Panel: Bilimsel Bilgiye Erişimin Sorunları ve Açık Erişim Hareketi.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ Açıkarşiv Sistemi. Açıkerişim nedir?  Bilimsel içerikli çalışmalara internet ortamında serbest erişimin sağlanmasıdır.
Zehra TAŞKIN HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TÜRK BİLİM ADAMLARININ DEPREM LİTERATÜRÜNE KATKILARI: MARMARA.
Journal Citation Reports - Dergi Atıf Raporları -
Araştırma Görevlilerinin Öğrenci Laboratuvarlarına Katılımı
Akademik Etik İhlalleri
BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK İLKELER Emin Kansu
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
Bilgisayar ? BİL 110 Bilgisayara Giriş Öğrt. Gör. Dr. Ahmet Cengizhan Dirican Bilgisayar Müh. Böl.
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
HASTANE ETİK KURULLARI
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Araştırma Etiği (Ahlakı)
Pratik kullanım rehberi elektronik dergileri. Hoş Geldiniz! IOP Elektronik Dergiler Rehberi İletişim için İçindekiler journals.iop.org 2 journals.iop.org.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
BİLİMSEL YAZI HAZIRLANMASI
Kısa özet yazımı Dr. Oğuz Reşat Sipahi
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
Türk Tıp Fakültesi yayınlarında kurallar ve dergiler Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık Ulusal Sempozyumu Kasım 2008, Ankara Öğr. Gör.
Akademik & Bilimsel Performans Değerlendirmesi Çalıştayı InCites (Web of Science) Marmara Üniversitesi 27 Kasım, 2014 Dr. Metin TUNÇ.
BİLİMDE ETİK Yalçın Özdemir Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Bilimsel Etik ve Araştırma Etiği
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
TÜBA Hacettepe Üniversitesi Onkoloji Enstitüsü
Alıntı ve Kaynakça.
İntihal / Aşırma / Çalma / Kopyalama
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
YALIN KILIÇ TÜREL Kasım-BOTE-4-ELAZI Ğ Gizlilik ve Doğruluk Ders: bilişim etiği.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
BİLİM VE YAYIN ETİĞİ.
UZEM TANITIM.
ARAŞTIRMA ETİĞİ. BİLİM Bilimsel araştırma sonuçları bilimin kendi doğasından gelen geçicilik, değişebilirlik ve gelişebilirlik özelliklerini taşırlar.
ARAŞTIRMA ETİĞİ.
Yaşam Bilimlerinde Araştırma/Yayın Etiği ve Yasal Boşluklar Prof. Dr. Hilal Özdağ Ankara Üniversitesi Biyoteknoloji Enstitüsü
Akademik Etik İhlalleri
TEZ İ YAYIMLAMAK VEYA YAYIMLAMAMAK! Doç. Dr. Levent DEN İ Z, Marmara Üniversitesi, Atatürk E ğ itim Fakültesi,
Etik İhlaller ve Sonuçları”
Literatür ve Kaynakça Hazırlama
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYIN ve ARAŞTIRMA TEŞVİK PROJELERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA ve YAYINLARDA ETİK İLKELER
YAYIN ETİĞİ ve İSİM HAKKI
Araştırma Yöntemleri Ders1: Bilimsel Etik.
Etik İhlaller ve Sonuçları”
Ders2: Akademik yayınlarda yapılan yanlışlar
Literatür ve Kaynakça Hazırlama
BİLİŞİMDE VE AKADEMİSYENLİKTE ETİK
Teorik kavramlarımızla gerçek dünyayı anlamanın olanaklı olduğu inancı olmaksızın, dünyamızın iç uyumuna inanmaksızın, bilim denen şeyin ortaya çıkması.
Bilimsel Araştırma Etiği
Araştırma Süreci ve Etik
NİTEL ARAŞTIRMALARDA ETİK
Sunum transkripti:

Araştırma ve Yayın Etiği Prof.Dr.Şevket Ruacan Hacettepe Üniversitesi Onkoloji Enstitüsü h

BİLİM Doğayı gözlem,deney,araştırmalarla değerlendirip,akıl süzgeçinden geçirmek. Önyargı ve dogmalardan uzak kalmak. İnsanların mutluluğu,refahı,uzun ve sağlıklı yaşaması için bilimsel bilgi ve teknolojiyi uygulamak. ETİK ve DÜRÜSTLÜK

“bugün dünyanın çeşitli yerlerindeki okullarda fen derslerinde dünyada yaşamın kökenleri ve evrimi konusunda bilimsel kanıt, veri ve test edilebilir kuramların öğretilmediği, bunların reddedildiği ya da bilimsel olarak test edilemeyen kuramlarla karıştırıldığı görülmektedir” İnterakademi Panel 2006

Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Araştırmanın temeli dürüstlüktür. Araştırmada yanıltma kötülenmeli ve cezalandırılmalıdır. Proje başvurusundan yayına kadar her basamakta dürüstlük ve ahlak esastır. Araştırıcılar veri toplarken titizlik,tarafsızlık, önyargısızlık ve denetime açıklık sergilemelidir. Bilimsel araştırmanın temel amacı kendini yüceltme,toplumca tanınma, meslekdaşlarınca tanınma,maddi kazanç olmamalıdır. American College of Physicians,1998

Bilimin Metolojisi Bilimsel yayınlar *Sunum,makale,kitap... “Yayınlanmamış bilgi bilim değildir”. Bilimsel yayınlar *Sunum,makale,kitap... Bilimsel dergiler Hakem sistemi İndeksler *SCI,MEDLINE,PUBMED,EM,TTD...

Dünyada Bilimsel Yayınlar Yılda ortalama 250 000 makale Institute of Scientific Information Science Citation Index: ortalama 4800 dergi, 12 milyon atıf Sitasyon – atıf Türkiye:16353 makale, dünyada 19. (2005)‏

2005 YILI ÜLKELER YAYIN SIRALAMASI ABD 250 000 İngiltere 92 000 Almanya 92 000 Japonya 88 000 Çin 75 000 Fransa 62 000 Kanada 55 000 İtalya 49 000 İspanya 36 000 Hindistan 34 000 Avustralya 34 000 Hollanda 30 000 13. G.Kore 29 000 14, Rusya 26 000 15. İsviçre 20 000 16. İsveç 20 000 17. Brezilya 19 000 18. Tayvan 17 000 19. Türkiye 16 000 20. Belçika 16 000 21. Polonya 16 000 22. İsrail 15 000 23. İskoçya 13 000 24. Danimarka 11 000

BAZI ÜLKELERDE YAYIN SAYILARI G.KORE TÜRKİYE BELÇİKA İRAN 1990 1995 2000 2005

Science Citation Index Eugene Garfield (d.1925) Institute of Scientific Information Sitasyon (atıf)‏ SCI,SSCI,AHCI SCI:4000 dergi taraması İmpakt faktörü:Dergilerin atıf alma sıklığı

ETİK “İyi” – “Kötü” Ahlak:Toplumsal değerler Felsefe:Düşünsel temeller Hukuk:Toplumsal kurallar Etik:Evrensel değerler Deontoloji:Meslek kuralları

Bilimsel Yanıltma * Disiplinsiz araştırma * Bilimsel yalancılık ve Bir bilimsel araştırmanın değerini ve güvenilirliğini azaltan her türlü girişim * Disiplinsiz araştırma * Bilimsel yalancılık ve saptırma

hata yanıltma sahtekarlık zor yok 1.yanlış gözlem 2.yanlış analiz 3.yetersiz kayıt tutma 4.yöntemin ayrıntılarını açıklamama 5.çift veya dilimlenmiş yayın 6.önyargı veya çalışma sonrası tasarımı değiştirme 7.daha önceki çalışmaları görmezden gelme 8.verileri baskılama,veri noktalarını çıkarma 9.açıklanmamış çıkar ilişkisi,sahtekarlık 10.haksız yazarlık 11.haksız hakemlik,yalan tanıklık 12.casusluk,sırları açıklamak 13.kamu fonlarının kötü kullanımı 14.zorbalık,insan kayırma 15.hatalı verileri görmezden gelme 16.sahtekarlık ihbarlarını baskılama 17.bilgilendirilmiş onam alınmaması 18.aşırma 19.çarpıtma 20.uydurma 21.yasa dışı insan deneyleri saptanma kolaylığı kasıt var kolay Orta yüksek düşük impakt Lancet 2006

Bilimsel Yanıltma 1.Uydurma (2)‏ 2.Çarpıtma(1)‏ 3.Aşırma (3) (fabrikasyon)‏ 2.Çarpıtma(1)‏ (falsifikasyon)‏ 3.Aşırma (3) (plajerism,intihal)‏ 4.Çoklu yayın (duplikasyon)‏ 5.Dilimleme (salamizasyon)‏ 6.Kurum desteğini belirtmemek 7.Yazarlık haklarını değiştirmek 8.Kaynakların yanlı seçimi TÜBİTAK(2001)‏

AŞIRMA (İntihal,plagiarism)‏ Başkalarının fikirlerini,metodlarını, verilerini, uygulamalarını,yazılarını ve şekillerini sahiplerine bilimsel kurallara uygun biçimde atıf yapmadan kısmen veya tamamen kendisininmiş gibi sunmak. Yabancı dilden kitap, makale vb tercüme ederek kendi yazmış gibi basmak. ÜAKDSEK-2006

Çarpıtma (falcification)‏ Araştırma kayıtları ve verileri tahrif etmek Kullanılmayan yöntem,cihaz ve materyalleri kullanılmış gibi göstermek Araştırma hipotezine uygun olmayan verileri değerlendirmeye almamak İlgili teori ve varsayımlara uydurmak için veriler ve/veya sonuçlarla oynamak ÜAKDSEK-2006

SAHTECİLİK (uydurma,fabrication)‏ Sunulan veya yayınlanan belgeyi gerçeğe aykırı olarak düzenlemek veya bir belgeyi değiştirmek veya gerçeğe aykırı belgeyi bilerek kullanmak Araştırmaya dayanmayan veriler üretmek, bunları rapor etmek veya yayınlamak ÜAKDSEK-2006

Bilimsel Yanıltma - Sıklık Gerçek sıklığı saptamak olanaksız ! A.B.D. :12 yılda 200 duyuru/30 doğrulanma A.B.D. :(NIH)Araştırma projelerinde 1/2000 A.B.D. NSF Anketi:Doktora öğrencileri ve öğretim üyelerinin % 12-40’ı bilimsel yanıltmaya şahit olduklarını bildirmişlerdir. 1 000 000 nüfusa yılda 2-3 olay (Norveç)‏

% 15.5 Fon kaynaklarının baskısı altında çalışmayı değiştirme ABD Kökenli Bilim İnsanlarının Tartışmalı Araştırma Uygulamalarında Yer Almaları % 15.5 Fon kaynaklarının baskısı altında çalışmayı değiştirme % 15.3 “Hislerine dayanarak” verileri analizden çıkarma % 12.5 Başkalarının kusurlu veya tartışmalı sonuçlarını görmeme % 10.8 Yöntemlerin veya sonuçların ayrıntılarını açıklamama % 7.6 İnsan denekleri korumada küçük “kaytarmalar” % 6.0 Kendi eski çalışmalarına ters verileri sunmama % 1.7 Gizli bilgileri yetkisiz kullanma % 1.4 Yetkisiz veya atıf vermeden başkalarının fikirlerini kullanma Nature (WP),2005

COPE En Sık Yanıltma Tipleri Duplikasyon/mükerrer yayın..................58 Yazarlık ihlalleri........................................26 Etik kurul onayı ihlalleri..........................25 Bilgilendirilmiş onay.................................22 Uydurma/çarpıtma...................................19 Aşırma/plajerizm.....................................17 Etik dışı araştırma/klinik uygulama.....15 Çıkar ilişkisi.................................................8 Danışman/editör kusuru...........................9 Çeşitli..........................................................39

Bilimsel Yanıltma Darsee:uydurma (fabrikasyon)‏ Uluslararası örnekler: Darsee:uydurma (fabrikasyon)‏ Soman:hakemliğin suistimali Imanishi-Kari-Baltimore:çarpıtma (falsifikasyon)‏ Gallo:HIV keşfi (aşırma-plajerizm ?)‏

Bilimsel Yanıltma – Son Örnekler Bozweda: Güney Afrika-meme kanserinde yüksek doz kemoterapi Schön:Bell Laboratuvarları(ABD), moleküler elektronik Sudbo:Norveç,ağrı kesiciler ve oral kanser Poehlmann:ABD,beslenme,hapis Hwang Woo-suk: Güney Kore,kök hücre, sahtekarlık http://ori.dhhs.gov/.

Hwang Woo-suk

BELL Laboratuvarı Olayı Jan Hendrik Schön (32 y)‏ Moleküler transistörler 1998-2001 arasında 16 makale Nature,Science,Applied Physics Letters.. Uydurma (falsifikasyon)‏ Soruşturma sonucu görevine son verildi. Yayınlar geri çekildi.

Türkiye’de Yayın Etiği TÜBİTAK-Yayın Etiği Sempozyumu(1991)‏ YÖK-Yönetmelik Değişikliği(1995)‏ TÜBİTAK-Etik Kurulu(2001)‏ ÜAK-Doçentlik Sınavı-Etik Kurul (2001)‏ TÜBA-Bilimsel Araştırmalarda Etik ve Sorunları(2002-2008)‏ saglikeditorleri@yahoogroups.com

Bilimsel Yanıltma Farmakoloji posteri - aşırma Türkiye’den örnekler Farmakoloji posteri - aşırma Behçet çalışması (Lancet) – çoklu düzensizlik Barsak hastalığı makalesi- aşırma Cerrahi makalesi – aşırma TÜBİTAK Dergileri:Çift yayın,haksız yazarlık, dilimleme,kurum desteğini belirtmeme,

1.Örnek:Plajerizm(Aşırma)‏ Uluslararası Kongrede Poster Veriler daha önce yayınlanmış bir makaleden alıntı Kongrede ve yayında duyuru Üniversitede soruşturma

Örnek:Çoklu Düzensizlik Behçet hastalığı tedavisi ile ilgili olarak Lancet ‘te yayınlanan yazı İhbar üzerine Dekanlık’ça soruşturma Çoklu düzensizlik: * Etik Kurul kararı yok ! * Yazılı onay alınmamış ! * Yazarların imzaları sahte ! * Ortak yazarlar inkar ediyorlar !

Editörün Tutumu (Lancet)‏ Yazarlardan savunma isteniyor: * Birinci yazar davranışını savunuyor. * Diğer yazarlar metni görmediklerini ve haberleri olmadığını belirtiyorlar. * Bir yazar “Ben Lancet’i okumam” diyor. Editör ciddi etik ihlallerin kesinleştiğini belirtiyor. Makaleyi literatürden geri çekiyor (retraction)‏ “Sonuçlar yapılan usulsüzlükleri mazur gösteremez”

Retraction:Interferon alfa-2b...In Behçet’s disease On Feb19, 2000 The Lancet published an article by... ...the Dean...informs us that, according to the findings of an “Investigational Committee” : *there was no ethics committee approval, *written consent was not obtained from patients, *the signatures of all authors were forged, ...the serious ethical transgressions mean that the paper must be retracted from the published record. “In short,the end cannot justify the means.” Richard Horton The Lancet,London Vol.335,October 14,2000

PROPOSITION 1: THAT TRIALS ARE DECEITFUL In February 2000, The Lancet published the results of a randomized trial examining the efficacy of interferon in Behçet’s disease [1] ...The Lancet retracted the paper 8 months after its original publication, a matter of great personal regret to me [2]. Controlled Clinical Trials,22:593-604,2001

Fizik Olayı Kasım 2007: ODTÜ’de doktora sınavı 2 doktora öğrencisi:67 yayınları var ! Birçok makaleden yaygın alıntılar Makaleler geri çekiliyor Yazarlar sadece “iyi İngilizce’yi ödünç” aldıklarını belirtiyorlar Disiplin soruşturması açılıyor İdari mahkeme “usulden” bozuyor

65 admin withdrawals   C. Aktas (Grad Student, Math Dept, 18 Mart Univ, Canakkale)‏ 1   T. Yetkin (Instructor with PhD, Mersin Univ, Icel)‏ 3   N. Pirinccioglu (Grad Student, Dicle Univ, Diyarbakir)‏   F. Binbay (Assistant Prof., Dicle Univ, Diyarbakir)‏   I. Yilmaz (Professor, Dean, 18 Mart Univ, Canakkale)‏ 4   I. Acikgoz (Professor, Dicle Univ, Diyarbakir)‏ 5   H. Baysal (Assoc Prof., 18 Mart Univ, Canakkale)‏ 7   M. Aygun (Grad Student, 18 Mart Univ, Canakkale)‏ 10   I. Tarhan (Assoc. Prof., 18 Mart Univ, Canakkale)‏ 13   A. Havare (Assoc Prof., Mersin Univ, Icel)‏   M. Korunur (Grad Student, Dicle Univ, Diyarbakir)‏ 14   S. Aygun (Grad Student, 18 Mart Univ, Canakkale)‏ 15   O. Aydogdu (Grad Student, METU, Ankara)‏ 29   M. Salti (Grad Student, METU, Ankara)‏ 40

................................ Physics Department, Çanakkale Onsekiz MartUniversity, Çanakkale, Turkey NATURE|Vol 449|11 October 2007

Kaynak Gösterme Yararlanılan kaynakları belirtme: *tırnak içine alma *özetleme *farklı sözcüklerle açıklama (paraphrasing)‏ --------------------------- Alıntılar makul düzeyde,orijinal kaynağa uygun ve emeğe saygılı olmalı

“Deneylerin ve çalışmaların dikkatle uygulanması, dürüst ve açık olarak sunulması koşuluyla bilimde yanlış yapmak hiçbir zaman suç sayılmaz.” New England Journal of Medicine

YAZARLIK Çalışmanın tasarımı, veri toplama, analiz ve yorumuna yeterli katkı Yazının taslağını kaleme alma, entellektüel içerik yönünden gözden geçirme Yayınlanacak son metni onaylama 1 + 2 + 3. maddelerin tümü yerine getirilmelidir. (ICMJE)‏

Uygun Olmayan Yazarlık Hakkı olduğu halde adı konmayanlar Hakkı olmadığı halde adı konanlar “Gölge yazarlık,onursal yazarlık, hediye yazarlık” *Bölüm başkanı,parayı bulan, araştırıcının arkadaşı,eşi,dostu..., hastaları,kanı,idrarı sağlayan...” Hakkı olanların hepsinin adı olmalı, hakkı olmayanların hiçbirinin adı olmamalı...

Çift Yayın (Duplikasyon)‏ * Editörlere danışıp izin almadan orijinal bir çalışmanın aynen veya sonuçlarıyla başka bir yayın organında yayınlanması Dergilerin,hakemlerin,editörlerin kaynaklarını boşa harcamak Okuyucuya,araştırıcıya,bilime saygısızlık Farklı dillerde,farklı okuyucu kitlesine hitap etme gerekçesi yeterli değil ! Dergilerin telif hakkı sorunu

Kabul Edilebilir İkinci Yayın Her 2 editörün onay yazısı olması İki yayın arasında en az 1 hafta olması İkinci yayının farklı okuyucu kitlesine hitap etmesi İkinci yayının birincinin veri ve yorumları ile aynı olması İkinci yayında dip not olarak ilk yayının belirtilmesi “Poster,abstrakt,kongre bildirisi ikinci yayın sayılmaz” ICMJE

Dilimleme (salamizasyon)‏ Tek bir yazıda sunulabilecek veri,bulgu, fikirleri yapay olarak bölerek birden fazla yayın haline getirmek: *yayın sayısını arttırmaya yönelik *önceki yayını kaynak göstermemek *önceki yayından yeterli düzeyde farklılık göstermeyen yayınlar

TEZ KORSANLIĞI Tasarımı,yürütülmesi veya yazımına katkı olmadan başkasına ait tezi makale haline getirip yayınlamak. Yazarlık kriterlerine uymuyor. Hazır bir eserin makale olarak yazımı yazarlık değil ! Tez sahibinin haberi veya adı olması yeterli değil !

Bilimsel Yanıltmanın Nedenleri Yetersiz araştırma eğitimi Hızlı yükselme hırsı Tanınma arzusu (Hollywood send.)‏ Üstlerin aşırı ve oransız baskısı Fazla yayın = prestij duygusu Maddi-manevi kazanç hırsı Psikiyatrik bozukluklar Kansu,Ruacan (CBT,2001)‏

ÜAK-DOÇENTLİK SINAVI ETİK KURULU Aşırma Sahtecilik Çarpıtma Duplikasyon Dilimleme Haksız yazarlık Diğer etik ihlal türleri *Alıntılar,destek belirtmemek,insan-hayvan deneylerinde etik kurallara uymamak,hasta haklarına saygı göstermemek,jüri üyelerini yanıltıcı beyan...

UAKEK

ÜAK – Doçentlik Sınavı Etik Komisyonu 2005 Sınava Giren Aday Sayısı: 2780 Etik Komisyona Gelen Dosya: 100 İade Edilen Dosya:75 Ceza Alan Dosya: 25 2006 Sınava Giren Aday Sayısı: 3154 Etik Komisyona Gelen Dosya: 110 İade Edilen Dosya:85 Ceza Alan Dosya: 25

Üniversitelerarası Kurul Doçentlik Sınavı Etik Komisyonu 2004 Dönemi 98 dosya 23 yaptırım ------------- Bir daha girememe ---- 4 Üç yıl girememe –------ 2 İki yıl girememe –------ 3 Bir yıl girememe -------14

Toplumu bilimsel yanıltmaya karşı korumak, içme suyunun veya besinlerin temizliğini sağlamak gibi bir halk sağlığı işlemidir. Prof.Michael Farthing Editör,GUT