KOÜTF EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALARA SUNULAN HİZMET İLE İLİŞKİLİ HASTALARIN GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ GRUP MÜMKÜN MERTEBE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. Hayreddin Yekeler
Advertisements

HEKİM ADAYI OLARAK İŞARET DİLİNİN ÖĞRENİLMESİ VE ÖĞRETİLMESİ
SAĞLIĞINIZ İÇİN ÇALIŞIYORUZ
200 Yataklı Bir Hastanede Acil Servise Aynı Şikâyetle Tekrar Başvuran Hasta Sayısı ve Hastaneye Tekrar Yatış Oranları Hakan SOYSAL.
SAĞLIK BAKIM HİZMETLERİ MÜDÜRÜ
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
Onkoloji Destek Paketi
RANDEVU SEKRETERLİK HİZMETLERİ
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
EVDE SAĞLIK HİZMETİNDEN FAYDALANMAK İÇİN KİM NEREYE BAŞVURUR?
HASTANELER ARASI NAKİLLER
Prof. Dr. Öner Süzer Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
TEMMUZ 2011 HİZMET GÖSTERGELERİ TOPLAM MUAYENE SAYISI TOPLAM YATAN HASTA SAYISI 1028 YATILAN GÜN SAYISI 6502 TABURCU OLAN HASTA SAYISI 1108 ÖLEN.
Türkiye’de Hastaneye Yatan Hastalarda Nütrisyon Riski Oranları Çalışması KEPAN NRS 2002.
HASTANE ETİK KURULLARI
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
İL GENELİ YEŞİL KART HİZMETLERİ YILLARA GÖRE YEŞİL KART HARCAMALARI
Doktor Doktorların Görevleri Nelerdir?
Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK ADÜTF Biyokimya AD 2008
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Performans Dayalı Ek Ödeme Sistemi Dr. Hasan G Ü LER Genel M ü d ü r Yardımcısı.
Kuruluş Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Şubat 1995’te Prof Dr Ayşe Sevim Gökalp’in Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde göreve başlaması.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Toplumsal Duyarlılık Projesi
Dr. Mahmut Nedim Doral-Dr. Egemen Turhan
Grup Empati (F3).
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ALSANCAK NEVVAR-SALİH İŞGÖREN DEVLET HASTANESİ
Ecz. Sema ÖREN Uygulama Adı: İlaç Bilgilendirme Notları
EPİKRİZ RESMİ OLARAK GEÇERLİ BİR SAĞLIK RAPORU DEĞİLDİR.
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
GÖĞÜS CERRAHİSİ YOĞUN BAKIM İLKELERİ
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
TOBB ETÜ HASTANESİ.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ AKUPUNKTUR VE TAMAMLAYICI TIP MERKEZİNE 2014 YILINDA BAŞVURAN HASTALARIN ÖZELLİKLERİ   PROF.DR.BANU ÇAYCI GAZİ ÜNİVERSİTESİ TAMAMLAYICI.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Ayaktan Tedavilerde Ödeme
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
Kamu Hastaneleri Birliği
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
Op.Dr. Hicabi GÖKDERELİ Tümsad Genel Başkanı. Sayılarla tıp merkezleri Faal tıp merkezi : Cerrahi tıp merkezi(%36) : Dahili tıp merkezi(%64)
SPİNA BİFİDA DERNEĞİ EDİRNE TEMSİLCİĞİ Yrd. Doç. Dr. Neşe ÖZKAYIN Trakya Üniversitesi, Pediatrik Nefroloji Bilim Dalı, EDİRNE.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Hastalıklar ve Hastaneler
KAMUDA SAĞLIK TURİZMİ Uzm. Dr. Ü. Murat PARPUCU
Hakkari Üniversitesi Öğrenci Memnuniyet Anketi Sonuçları (2017 Mart)
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
Kocaelİ Ünİversİtesİ TIp Fakültesİ
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
Hastaneler ve Bina Yönetimi
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
Dönem 5 Staj Değerlendirmeleri
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Sunum transkripti:

KOÜTF EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALARA SUNULAN HİZMET İLE İLİŞKİLİ HASTALARIN GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ GRUP MÜMKÜN MERTEBE

AMAÇ KOÜTF Eğitim ve Araştırma Hastanesine başvuran hastalara sunulan hizmetin kalitesini değerlendirmek Üniversitemizde sunulan hizmetin kalitesini arttırmaya yönelik öneriler almak

PROJEMİZİN YÖNTEMİ İnternet ortamındaki hasta memnuniyet anketleri incelenerek grup üyelerinin ortak görüşleri ışığında hasta memnuniyet anketi hazırlandı. Üniversitemiz Etik kurulundan çalışma için onay alındı. Hastanemizde ayakta hizmet veren polikliniklerin listesi çıkarıldı.

Grup üyeleri dört ekibe ayrıldı. Ekipler arasında polikliniklerin dağılımı yapıldı. Çalışma yapılan poliklinikler: Cerrahi bilimler Dahili bilimler Anestezi (20 hasta) Beyin cerrahisi (20 hasta) Çocuk cerrahisi (20 hasta) Genel cerrahi (20 hasta) Göz hastalıkları(20 hasta) Kadın doğum ve hastalıkları (20 hasta) Kalp ve damar cerrahisi (20 hasta) Kulak burun boğaz (20 hasta) Ortopedi(20 hasta) Plastik cerrahi(20 hasta) Üroloji(20 hasta) Çocuk hastalıkları (30 hasta) Çocuk psikiyatrisi (30 hasta) Dermatoloji (20 hasta) Enfeksiyon hastalıkları (20 hasta) Endokrinoloji(20 hasta) Fizik tedavi ve rehabilitasyon (20 hasta) Göğüs hastalıkları (20 hasta) Hematoloji (20 hasta) Kardiyoloji (20 hasta) Nefroloji(20 hasta) Nöroloji(20 hasta) Psikiyatri(20 hasta) Romatoloji(20 hasta)

Onkoloji polikliniği hastaların genel durumlarının uygun olmaması , Göğüs cerrahisi polikliniği de çalışmanın yürütüldüğü zaman diliminde hasta sayısının az olması nedeni ile çalışma dışı bırakıldı. Çalışma kapsamında 500 hasta ile anket yapıldı. Doldurulan anket formları tüm grup üyelerince değerlendirildi.

1)Doktor tarafından muayene edildiniz mi?

2)Doktor ile iletişiminizde sorun yaşadınız mı?

3)Doktor-hasta mahremiyetine önem verildi mi?

4)Muayene olabilmek için nasıl numara aldınız ? Cerrahi bilimler Dahili bilimler

5) Hastane girişi ile muayene saati arasındaki süre nedir?

6)Gereksiz yere bekletildiğinizi düşünüyor musunuz?

7) Hekime ait aşağıdaki özellikler hekime olan güveninizi etkiler mi 7) Hekime ait aşağıdaki özellikler hekime olan güveninizi etkiler mi? a) Konuşma tarzı;

b) Kılık kıyafetinin özensiz olması;

8) Hekimin gösterdiği ilgiyi nasıl değerlendirirsiniz?

9)İhtiyaç duyduğunuzda hekiminize ulaşabiliyor musunuz? 39

10)Hekiminizin sizi bilgilendirmesi ve onayınızı alması konusundaki görüşleriniz nasıl?

11) Hastaneye başvuru sebebinizin aydınlatılması konusunda gösterilen çabayı nasıl değerlendirirsiniz?

Cerrahi bilimle puan Dahili bilimler Anestezi 7,35 Çocuk hastalıkları 8,33 Beyin cerrahisi 6,8 Çocuk psikiyatrisi 7,75 Çocuk cerrahisi Dermatoloji 6,9 Genel cerrahi 6,4 Enfeksiyon hastalıkları 5,9 Göz hastlıkları 5,85 Endokrinoloji 6,6 KHD FTR 6,55 KVC Göğüs hastalıkları 8 KBB Hematoloji 6,75 Ortopedi 8,5 Kardiyoloji Üroloji 8,1 Nefroloji 7,6 Plastik cerrahi 8,65 Nöroloji Psikiyatri 8,4 Romatoloji

ORTAK ŞİKAYETLER İnternet veya telefonla randevu alamamak Muayeneye kadar fazla bekletilmek “Randevu verilmeden 1 yıl bekletildim. Sabah 8’ den beri bekliyorum. Doktora ulaşmak sorun çözmüyor. Tamam muayene yoğun ama biraz insanlara değer ver, vakit ayır. Vatandaşa biraz daha dikkat et” Başta tuvaletler olmak üzere genel hastane temizliğinin kötü olması Randevu olan branşlarda ileri tarihli randevu verilmesi Sekreterlik hizmet kalitesinin düşük olması “Sekreterlerin hastaya karşı yaklaşımı çok kötü ve umursamaz. Bağırarak cevap veriyorlar. Bu işi yapabilecek insanların sekreter olması gerekiyor.”

Hastanenin yeri nedeni ile ulaşım sorunu Uzaktan gelen hastalara el uzatılsın!!!! “Mümkünse başka semtlere servis olsun. Sakarya’ya da olsun” Tetkik sonuçlarının geç çıkması Tetkik sonuçlarını almak için ayrı bir sistem olmaması “ tahlili alırken numara sıramı kaybediyorum” Hastanedeki bekleme yerlerinin yetersizliği Hasta sayısının fazla olması Dosyaların arşivde kaybolması

Yaşlı, engelli ve hamilelere öncelik verilmesi Çocuk psikiyatr bölümü bekleme salonuna çocukların iyi zaman geçirmesi için daha iyi dizayn edilmesi

Doktor sayısının yetersiz olması Doktorların sık değişmesi, her kontrolde farklı doktorun olması Doktorla yüz yüze yada telefonla aracısız görüşme imkanı olması talebi Profesörle hastanın görüşmesine imkan verilmesi Üniversitedeki öğretim üyeleri için ayrıcalık yapılmasının talebi İstediğin doktordan randevu almak için sistem getirilmesi

SONUÇLAR: Kocaeli üniversitesi hastanesine başvuran 500 ayaktan hastaya yapılan çalışmada genel olarak hastalarımızın hepsi muayene edilmektedirler, %90 oranında doktorlarımız ile iletişim sorunu yaşamamışlar ve hasta mahremiyetine önem verilmiş, Hastalarımızın %70’den fazlası ilk üç saat içinde muayene olabilmişler,

Hastalarımızın % 60’tan fazlası gereksiz yere bekletildiğini düşünmüyor, Hasta üzerinde hekimin konuşma tarzının dış görünüşünden daha önemli ve güven verici olduğu, Hastalarımızın % 80’den fazlasının hekimin gösterdiği ilgiden memnun olduğu ve yeterli ölçüde bilgilendirildiği, Hastaların %60’ının ihtiyaç duyduğunda hekime ulaşabildiği Hastaların %75’ten fazlasının başvuru nedenlerinin aydınlatıldığı sonucuna varılmıştır.

Çalışmamızdan elde ettiğimiz verilerin ışığında; Randevu sisteminin hastane genelinde uygulanmasının, Hastanenin temizlik ve hijyenine özen gösterilmesinin, Başta sekreterlik hizmetleri olmak üzere hastane çalışanlarının daha profersyonelce davranmaları ve gerekirse bu konuda eğitilmelerinin sağlanmasının,

Tetkik sonuçlarının verilmesinde özen gösterilmesinin, Öğretim üyeleri ile iletişimin kolaylaşmasının hizmet kalitemizi artıracağı sonucuna varılmıştır.

Poliklinikte sunulan hizmetlere 1 - 10 arasında puan verildiğinde hastane ortalamasının 7,29 olduğu sonucuna varılmıştır. ( KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ GEÇME NOTU :60 ( 10 ÜZERİNDEN 6 )’ DIR).

MAHMUT KILIÇ, EZGİ SÖNMEZ, ABDULLAH KAYALI, UTKU ÖRKİ, MEHMET FATİH GÜLÇER, MELİKE BODUR, MELEK BODUR, KÜBRA KARLIÇAYIR, GÜLNİHAL KAÇAR, TUĞÇE ATAŞ, İBRAHİM BAYYUDALQASRAWI Danışman Öğr. Üyesi: Yrd. Doç. Dr. Pınar TARKUN