“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Erzincan Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Advertisements

T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
İÇ KONTROL STANDARTLARI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ Prof. Dr. Melek TÜZ (U. Ü
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
T.C. İçişleri Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI Abdullah ATEŞ Sibel ÖZSOYSAL
İç Kontrol Sistemi ve İç Kontrol Standartları
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
SUNUM PLANI İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları ve Temel İlkeleri
KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI UYUM EYLEM PLANI
T.C. NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
T.C. MALİYE BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ Nurtaç ARSLAN İç Kontrol Dairesi Başkan V.
İdarede yatırım, harcamaya dönük işlemler varsa
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI 27 Ekim 2009 Mehmet BÜLBÜL Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Temel Kavramlar
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Öznur OKAY Mali Hizmetler Uzmanı
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Kamu mali yönetim ve kontrol sistemini yeniden düzenleyen 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu kamu idarelerinde iç kontrol sistemlerinin.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
 5018 sayılı Kanunla, her bir kamu idaresinde geleneksel kontrol mekanizmaları yerine iç kontrol alanında yaşanan çağdaş gelişme ve uygulamalardan ve.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
SUNUM PLANI Bazı tanımlar ve kavramlar İç Kontrol,
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
KAMUDA HASSAS GÖREV.
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Sunum transkripti:

“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ Enver AKSOY Strateji Geliştirme Başkanı

SUNUM PLANI İYİ YÖNETİŞİMİN KAPSAMI İYİ YÖNETİŞİM - İÇ KONTROL İLİŞKİSİ GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞINDA İYİ YÖNETİŞİM ÇALIŞMALARI SONUÇ

İYİ YÖNETİŞİMİN KAPSAMI Bir çok ekonomik reform ve yapısal düzenlemeler içermekle birlikte; liberalleşme, demokratikleşme, şeffaflık, ekonomik ve siyasi karar alma sürecinde hesap verilebilirlik, yolsuzlukların önlenmesi, sivil toplumun önem kazanması gibi uzun vadeli global beklentilerde politika geliştirilmesini kapsamaktadır.

İYİ YÖNETİŞİMİN PRENSİPLERİ -1   TEMEL PRENSİP: Kurum ve kuruluşlar, üniversiteler ve şirketler gibi büyük ve kompleks organizasyonların yönetilmesinde görev alan yetkili personele verilen güçlerin doğru şekilde kullanılmasını sağlayan mekanizmaların hayata geçirilmesi uzun vadeli başarının yakalanması için esas teşkil etmektedir.

İYİ YÖNETİŞİMİN PRENSİPLERİ -2 katılımcılık hukukun üstünlüğü cevap verebilirlik Şeffaflık Eşitlik Etkinlik hesap verebilirlik stratejik vizyonu

İYİ YÖNETİŞİM - İÇ KONTROL İLİŞKİSİ

İYİ YÖNETİŞİM - İÇ KONTROL İLİŞKİSİ Kamu yönetimi süreçlerinde iyi yönetişim ilkelerinin dahil edilmesi Türkiye’de son yıllarda yaşanan gelişmelerdir. Kurum ve kuruluşların organizasyon yapısında köklü değişim öngören 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu” iyi yönetişim sisteminin kurulmasında önemli bir yere sahiptir. Kanun İç Kontrol Sistemi’nin kurulumunu her kamu kuruluşu için zorunlu tutmuş ve sistemin kurulumu, koordinasyonu ve teknik desteğinin sağlanmasından da Strateji Geliştirme Başkanlıklarını sorumlu tutmuştur.

İYİ YÖNETİŞİM - İÇ KONTROL SİSTEMİ İLİŞKİSİ İÇ KONTROL; idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; Etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini, Varlık ve kaynaklarının korunmasını, Muhasebe kayıtlarının doğru ve tam olarak tutulmasını, Mali bilgi ve yönetim bilgisinin zamanında ve güvenilir olarak üretilmesini sağlamak üzere idare tarafından oluşturulan; organizasyon yöntem süreç iç denetimi kapsayan mali ve diğer kontroller bütünüdür.   Bir organizasyonda iç kontrol sistemi iyi işliyorsa, iyi yönetişim uygulamaları da daha etkin hale gelmektedir

Strateji Geliştirme Başkanlığı İKS’DE SORUMLULUKLARIN PAYLAŞIMI ÜST YÖNETİCİ (Müsteşar) Sistemin «kurulması, işletilmesi, gözetilmesi ve izlenmesinden» Bakana karşı sorumluluk Harcama Birimleri Birimlerinde İç Kontrol Sisteminin «kurulması ve işletilmesi sorumluluğu» Strateji Geliştirme Başkanlığı Bakanlık İç Kontrol Sistemi koordinasyonu Birimlere danışmanlık desteği Üst Yönetime bilgi/rapor İç Denetim Birimi İç Kontrol Sistemi denetimi ve birimlere öneri Üst yönetime bilgi/rapor

Kontrol Ortamı Risk Değerlendirme Kontrol Faaliyetleri İÇ KONTROL STANDARTLARI Kontrol Ortamı Risk Değerlendirme Kontrol Faaliyetleri Bilgi ve İletişim İzleme Etik Değerler ve Dürüstlük Planlama ve Programlama Kontrol Stratejileri ve Yönetimleri Bilgi ve İletişim İç Kontrolün Değerlendirilmesi Misyon Organizasyon Yapısı ve Görevler Hiyerarşik Kontroller Risklerin Belirlenmesi ve Prosedürlerin Raporlama İç Denetim Hata, Usulsüzlük ve Yolsuzlukların Bildirilmesi Kayıt ve Dosyalama Sistemi Bilgi Sistemleri Kontrolleri Faaliyetlerin Sürekliliği Görevler Ayrılığı Personelin Yeterliliği ve Performansı Yetki Devri

GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞINDA İYİ YÖNETİŞİM ÇALIŞMALARI

BAKANLIK “İKS” KURULUM SÜRECİ İÇ KONTROL SİSTEMİ SGB ÖRNEĞİ BİRİMLERİN İÇ KONTROL SİSTEMLERİ YAYIMLAMA İZLEME UYGULAMA FARKINDALIK OLUŞTURMA UYGULAMA DENETİM EYLEM PLANLARI WEB YÖNERGE ÇALIŞMA EĞİTİM DANIŞMANLIK REHBER EYLEM PLANI

HAZIRLANAN DOKÜMANLAR ORGANİZASYON KİTABI Fonksiyonel Organizasyon Şeması İş Akışları-İş Tanımları-Görev Envanteri… SÜREÇ YÖNETİMİ KİTABI Temel Süreçler Süreç İlişkileri-Performans Göstergeleri… RİSK DEĞERLENDİRME RAPORU Temel Riskler-Puanlama Risk Değerlendirme-Risk Eylem Planları

SİSTEMİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ Personel hareketlerinin İç Kontrol Sistemi’nin kurulması ve işletilmesi çalışmalarını sekteye uğratmaması ve sistemin kurulumu çalışmalarını yürüten personelin devamlılığını sağlamak sistemin kurulmasında zaman ve emek kaybının önlenmesi için gereklidir. Bu sebeple İç Kontrol Sisteminin Kurulumu çalışmalarında yer alan personele yönelik “Sertifika Programı” geliştirilmiştir. Programa katılan personelin sertifika alması sağlanarak Bakanlık genelinde sisteme yönelik deneyimli çekirdek bir “İç Kontrol Ekibi” oluşturulmuştur.

PLANLAMA-PROGRAMLAMA Bakanlık üst yönetimi ve merkez ve taşra birimlerin temsilcilerinin katılımı ile çalıştaylar ve toplantılar sonucunda, 2013-2017 dönemine ait Stratejik Plan hazırlanmıştır. Stratejik Planın yıllık uygulama dilimlerini ve kapsamlı olarak faaliyet ve izleme göstergelerini içeren 2010, 2011, 2012 ve 2013 yılı Performans Programları hazırlanmıştır.

SONUÇ

SONUÇ -1 Yeni kamu yönetimi anlayışına adaptasyon konusunda 2010 yılında Bakanlık tüm kamu kuruluşları arasında iyi uygulama örneği olarak gösterilen bir noktaya gelmiştir. Nitekim, İç Kontrol Standartlarının uyumlaştırılması ve uygulanması çalışmalarında sağladığı gelişme ve ilerleme açısından bütün kamu kuruluşları içerisinde iyi uygulama örneği Bakanlık olarak Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı seçilmiştir. 2010 yılında Eğitim ve Yönetimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Derneği (EYPASAD) tarafından Bakanlığımız; “Ülkemizin En İyi Stratejik Yönetim ve Uygulama Yapan Kurumu” olarak seçilmiştir.

SONUÇ -2 Bunlarla birlikte, “SGB’de Oluşturulan İç Kontrol Standartları Uyumlaştırma Örnek Modeli” konusunda diğer kurum-kuruluşlar ile bilgi paylaşımı yapılarak destek verilmektedir. İç Kontrol Sisteminin başarılı bir şekilde hayata geçirilebilmesi için öncelikle en üst yöneticiden başlayarak sistemin tüm personel tarafından sahiplenilmesi önemli bir konudur. Bu yeni yönetim anlayışı ve sistemin kurulumu aşamasında dokümanların hazırlanması süreci tamamlanmış olsa da, etkili bir şekilde uygulanması ve yıllardır gelenek hale gelen yönetim anlayışından yeni yönetim anlayışına geçmek zaman gerektiren bir süreçtir.

SONUÇ -3 İç Kontrol Sisteminin kurulmasının en önemli amacı faaliyetlerin önünde bulundan riskli alanları tespit ederek bunların ortadan kaldırılmasına yönelik planlı faaliyetler yürütmektir. Bu nedenle risk yönetim sistemi ile ilgili olarak çalışmaların yapılması; harcama birimlerince tespit edilen risklerin konsolide edilerek Bakanlığın risk haritası çıkarılması ve risk yönetim sisteminin kurulması planlanmıştır.

TEŞEKKÜRLER enver.aksoy@tarim.gov.tr http://www.tarim.gov.tr/SGB