İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

İNTERNET.
ÖZEL MARMARA İLKOKULU 1. SINIFLAR MESLEKLER ÜNİTESİ.
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
BİRLİKTE PROJE YAPALIM
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
SOSYAL BİLİMLERDE PROJE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
DÖRDÜNCÜ DÖNEM KANITA DAYALI TIP UYGULAMALARI Dr. Zeynep İnce, 2 Ocak 2013.
Etkili Sunum Teknikleri
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
E-İçerik Arama, Bulma ve Seçme
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK
BALIK KILÇIĞI.
ARAMA MOTORU KULLANIMI
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
BİLİM ADAMI OLMAK İSTERMİSİNİZ?
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
İKTİSADA GİRİŞ-I.
Bizde Hyde Park vardı da biz mi konuşmadık diyen Martılar’ın yeri MARTILAR’A FORUM KULLANMA DERSLERİ Ders 2. Kullanıcı adım var, şifreyi de biliyorum
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
Oturum aç butonuna tıklayın.
BİT’İNİ KULLANARAK BİLGİYE ULAŞMA VE BİÇİMLENDİRME
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
Bilim İnsanı Olmak İster misiniz ?
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ETwinning Avrupa okullar için topluluk Öğretmenler için Avrupa’da işbirlikçi projeler geliştirebilecekleri ve fikir paylaşabilecekleri, güvenli ve ücretsiz.
Probleme Dayalı Öğrenme
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri Çağlar Gülcek.
MED 167. Frekanslı Serilerde Standart Sapma Örnek XfX.fX-Xbarf.(X-Xbar) ,1259, ,1171, ,1510, ,1453, ,184,05.
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Rehberlik Servisi.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
   .         «Sisteme Giriş» alanı «Dil Seçeneği» alanı.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAPIYORUZ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Görev 2 7 Aralık a kadar Görev 2’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor. İkinci görev 30 puan Şablonda Görev 2 ’de belirtilen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Bilgisayar Bilimi Problem Çözme Süreci-2.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
(İki başlıktan birisini seçiniz) ya da sizin belirlediğiniz
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
ARGÜMANTASYON.
SUNUM BAŞLIĞI (Proje Adı)
Sunum transkripti:

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ “BU BENİM ESERİM” PROJE YARIŞMASI

PROJE ÇALIŞAN BİR ÖĞRENCİNİN HAYATTAKİ KAZANIMLARI NEDİR?

1.ZAMANI PLANLAMA •İki kere yıkanamazsın aynı ırmakta; üzerinde akan sular, şimdi yeni sulardır. Heraklet

2.İNTERNETİ DOĞRU KULLANMA

3.ARAŞTIRMAYI ÖĞRENME

4.OKULDAKİ KAZANIMLARI HAYATA GEÇİRME

5.PROBLEMLERE ÇÖZÜM BULMA

6.EKİP HALİNDE ÇALIŞABİLME

7.ORGANİZE ÇALIŞABİLME

8.MUHATAPLARINI İKNA EDEBİLME

9.KENDİNİ İFADE EDEBİLME

10.BİLGİSAYAR VE TEKNOLOJİ KULLANABİLME

11.FARKLI BÖLGELERDEKİ İNSANLARLA TANIŞMA

PROJE NASIL ÇALIŞILMALIDIR?

ÖĞRENCİ MERKEZLİ OLMALIDIR.

REHBER ÖĞRETMEN,ÖĞRENCİSİNİ SIRTINDA TAŞIYAN KİŞİ DEĞİL, ÖĞRENCİNE DOĞRU YOLLARI GÖSTEREN İŞARET LEVHASI OLMALIDIR.

ÖĞRENCİYE İNTERNET VE ARAŞTIRMA ORTAMI SAĞLANMALIDIR.

AKADEMİK DESTEK ALINMALIDIR.

PROJENİN HER SAFHASI ÖĞRENCİ TARAFINDA YAPILMALIDIR. Avrupa’da projenin günlüğü ve anlık fotoğrafları jüri tarafından istenmektedir.

PROJE BASAMAKLARI GENEL KONU TESPİTİ ÖĞRENCİ SEÇİMİ ARAŞTIRMA-KAYNAK-ÜNİVERSİTE RAPOR YAZMA VERİM VE FAYDALILIK PANO ÇALIŞMASI SUNUM

GENEL KONU TESPİTİ Projemizi hangi konu ve branştan seçelim.Örneğin geometri olsun.onun bir alt başlığı düzgün çokgenlerin çemberleri olsun.düzgün çokgenin iç teğet çemberinin yarıçapının,çevrel çemberin yarıçapına oranı incelenebilir.ve bu oranların trigonometrik karşılıkları yazılabilir.

ÖĞRENCİ SEÇİMİ Proje çalışmasında merkezde öğrenci olacağı için, esas olan da öğrencinin eğitimine katkıda blunmak olduğu için öğrenci seçimine dikkat etmek ve proje çalışmasında verimli bir süreç geçirmek faydalı olacaktır. Öğrencileri; Sınıf öğretmeni olduğumuz sınıftan, Dersine girdiğimiz öğrencilerden, Kulüp çalışmalarında çok aktif olmayan öğrencilerden, seçmemiz öğrenciyi ve projeyi takip etmede bize yardımcı olacaktır.

ARAŞTIRMA-KAYNAK-ÜNİVERSİTE Proje çalışmasının öğrenciye kattığı en önemli değerlerden birisi araştımayı öğretmektir.Çağımızın insan profili çok bilen değil bilgiye ulaşmasını bileni tercih etmektedir. Artık internet elimizin altında istediğimiz bilgiye ulaşabiliriz ifadesi tam olarak doğru değil.İnterneti de kullanmayı öğrenmek gerekiyor.Hangi bilgiye hangi adresten ulaşacağımızı veya arama moturlarına hangi kelimeleri gireceğimizi bilmemiz gerekiyor.

İlk önce doğru aramayı öğreneceğmize göre,Google’un arama çubuğuna internette doğru arama nasıl yapılır diye yazalım ve arattıralım.Önümüze 1.490.000 sonuç çıkacaktır . Arayacağınız konuyla ilgili anahtar kelimeler seçin. İki veya daha fazla anahtar kelime bağlarken arasına ^+^ koyun. Anahtar kelimeleri tekil yazmaya dikkat ediniz. GOOGLE AKADEMİK(Google scholar) http://scholar.google.com.tr Akademik yayınlar arasında arama yapmanızı sağlar.

RAPOR YAZMA Rapor yazmak aslında bir nevi bilimsel makale yazmaktır. Projemize başlamadan önce proje raporumuz uygulama bölümüne kadar hazır olmalı.

Elinizdeki malzemeleri proje içinde nasıl kullanacaksınız? Proje içinde bilimsel bir çalışmanın bütün özellikleri görülmelidir. Projenizde grafik, tablo ve şekil kullanmaktan çekinmemelisiniz

Proje raporu şu bölümlerden oluşur. Proje’nin adı Proje amacı Giriş Yöntem Sonuç ve tartışma Teşekkür Kaynakça

Proje adı Projemizi bilimsel olarak ifade edebilecek bir isim çok önemlidir. Çok uzun ve kavram karmaşası ortaya çıkaran,anlam bütünlüğünü bozan isimlerden kaçınılmalıdır.

Proje problemi ilginç olmalı ve çözme isteği uyandırmalıdır. Ortaya atılan problemin, öğrencinin kendisini geliştirebileceği ve çalışmaktan zevk alacağı bir konu veya modelden seçmesi esastır.

Proje amacı Proje amacı net ifade edilmelidir. Amaçlar kısmına projenin hedefleri eklenebilir.bir proje çalışırken ne amaçladığı çok önemlidir.Projenin savunmasıda amaç doğrultusunda olmalıdır.

1. Problemin anlaşılması kolay olmalıdır. Projenin amacı, iyi tanımlanmış bir problem ifadesinde saklıdır.

Fikir nereden aklınıza geldi? Projenin ne hakkında olduğu ve hangi özelikleri sağladığı, fikrin nereden ve hangi olaydan ÖĞRENCİNİN aklına geldiği detaylı bir şekilde açıklanmalıdır.

Proje çalışırken amaç sadece katkı sağlamak olduğunu,sıfırdan dünyayı keşfetmeyeciğimizi bilerek,proje amacımızı ifade etmeliyiz.

VERİM VE FAYDALILIK SONUÇLARI Yaptığımız proje verim itibariyle aynı konuda daha önce çalışılmış projeler varsa,onlardan daha verimli,daha ucuz ve daha faydalı olmalıdır.projemiz daha az enerjiyle çalışabilir ve çevreye daha az zarar verebilir.

PANO ÇALIŞMASI Pano,proje sergisi zamanında projemizi anlatmakta bize yardımcı olacak argumandır.Genelde 120x100 cm civarında bir afiş hazırlanması tavsiye edilir.

Panomuzda istediğimiz verimi alabilmek için; Pano dizaynı projemizi rahat anlatabilmeli. Proje raporumuzun anahatları olmalı Çalışmalarımıza ait fotoğraflar olmalı Tablo ve grafikler yeterli büyüklükte olmalı

SUNUM Power-point sunum; projeyi jüriye sunarken bize yardımcı olacaktır.İyi bir sunum için: Rahat okunabilir font ve punto olmalıdır. Proje raporumuzu sunuma yansıtmak. 10-15 dakika arasında bitmesine dikkat etmek.

2-3 sayfa civarı olmasına dikkat etmek. Vurucu noktaları sunumda belirtmek Sayfayı fazla doldurmaktan kaçınmak.