KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ADIN YERİNE KULLANILAN SÖZCÜKLER
Advertisements

Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
KÜÇÜK İTFAİYECİ lütfen sesi açıp Tıklayınız..
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
TEKNOLOJİ VE TASARIM AD: FATMA ERVA SOYAD:DEMİR SINIF: 8A NO: 295
ADLARIN YERİNE KULLANILAN KELİMELER “ADIL”
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Dinleme ve Öğrenme Becerileri
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OKULDA VE EVDE DAYANIŞMA
Zor insanla başa çıkma yolları
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
GAYRET EDEN BAŞARIR ,BAŞARAN KAZANIR
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
1.ÜNİTE HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
Soru işareti ?.
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
EŞ SESLİ KELİMELER.
Aile eğitimi.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
HAKLAR VE ÖDEVLER Amaç : Okuldaki haklarını bilmek.Ailedeki haklarımızı bilmek.Ailedeki ödevlerini bilmek. Haklar ve ödevler dengesini kavrama. Düzey.
İNSANLAR KONUŞA KONUŞA ELFİN AKŞAM 2-A TÜRKKONUT İLKOKULU.
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ZİHİNSEL HAZIRLIK Çevrenizdeki insanların sizinle nezaket kurallarına uygun konuşmaları hoşunuza gidiyor mu? Niçin?
Cümlenin Öğeleri Yüklem Özne Tümleç.
TEŞEKKÜR ETME Amaç : Öğrencilerin teşekkür etme davranışını geliştirmelerine yardımcı olmak. Olumlu duyguları ifade etme becerisini geliştirmek. Düzey.
Çocuklar daha kolay nasıl öğrenir?
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Mitat Zorlu 1 ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI Adı ve Soyadı: ……….…………………………………..…… No: ……… 28 Aralık 2009 Pazartesi Sevgili kuzucuklarım,
CÜMLEDE ANLAM.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMLARINDA ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
T.C MEB MUSTAFA PARS İLKOKULU EĞİTİM -ÖĞRETİM YILI
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
DUYGULARI İFADE EDEBİLME
OKUL HEYECANIM İLKÖĞRETİM HAFTASI
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
KONU : BEN DE KATILMAK İSTİYORUM KAZANIM :
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
KONU : YÜZÜMÜZ NE ANLATIYOR KAZANIM :
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
HAYIR DİYEBİLİRİM.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Hazırlayan: Rabia Ayşenur Kurnaz
Eğitim Bilimleri Fakültesi
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
Bugün neler öğreneceğiz?
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
ATATÜRK VE MÜZİK Öğrenme Alanı: A. DİNLEME- SÖYLEME- ÇALMA
Hazırlayan:Süleyman Duman s_4
5. Sınıf 3. Ünite: ADAP VE NEZAKET
Sunum transkripti:

KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:

Süreç ve işlem I. AŞAMA 1. Konuşmayı başlatmak ve sürdürmek sizce neden önemlidir? Sorusunu öğrencilere yönelterek,verilen cevapları tahtada listeleyerek önemli olduğunu vurgulayınız. Daha sonra aşağıdaki durumu öğrencilere vererek etkinliği başlatınız. 2. “Sınıfınıza yeni bir arkadaşınız geldi.Okuldaki ilk gününü geçirmekte olan arkadaşınızla,nasıl konuşmaya başlar ve ona neler söylersiniz.” -Konuşmaya nasıl başladın. -Karşındaki kişiye neler söyledin ve sordun. -Kendinle ilgili neler söyledin. Şeklinde sorular sorun. Daha sonra öğrencilere verilen senaryonun sınıf ortamında canlandırılmasını sağlayın.(Öncelikle gönüllü öğrenciler tarafından senaryonun oynanması sağlanır. Katılmakta zorlanan öğrenciler yüreklendirilirler.)

II.AŞAMA Canlandırma bittikten sonra sınıfa yeni gelen ve sınıfın öğrencisi rolündeki öğrencilere konuşmayı başlatma ve sürdürme yaklaşımlarıyla ilgili olarak aşağıdaki soruları sorun. – “Konuşmaya nasıl başladın?” – “Karşındaki kişiye neler söyledin ve sordun?” – “Kendinle ilgili neler söyledin?” Her iki öğrencinin de duygu ve düşüncelerini paylaşmalarını sağlayın. ”Konuşmaya başlamadan önce, konuşurken, kendini tanıtırken ve arkadaşını dinlerken neler düşündün ve neler hissettin?” gibi sorularla duygu ve düşüncelerini alın Sınıfa “Doğaçlamaları izlediniz. İzlediklerinizle ilgili neler sizin dikkatinizi çekti.” diye sorun. Daha sonra en uygun, olası senaryoyu canlandırmalarına yardımcı olun.

UYGULAMA 2 I. AŞAM Öğrencilerinizle, aşağıda belirtilen “Konuşmayı başlatma ve sürdürme becerisinde dikkat edilecek noktalar” listesini tahtaya yazın. 1. Kiminle konuşmak istediğinize karar verin. 2. Konuşmak istediğiniz konuya karar verin. 3.Konuşmak için uygun zaman ve yeri seçin. 4.Konuşmaya, uygun kelimeler ile başlayın. (Merhaba, …………….. ………,…………..Bana yardımcı olur musun? İyi günler…….bu konu ile ilgili bilgi almak istiyorum vs. Lütfen…………………………)

5. Konuşmak istediğiniz konuyu paylaşın. (Merhaba, sizinle veya seninle bir konuda konuşabilir miyim? Lütfen……….konusunda bana yardımcı olur musun? ……………….. konu ile ilgili bilgi almak istiyorum vs.) 6.Konuşma sırasında karşı tarafın dinleyip dinlemediğine karar verin. 7.Konuşma sırasında karşı tarafın cevap vermesine imkan verin. 8.Konuşma bittikten sonra teşekkür edin.

II. AŞAMA a.Öğrencilerin yanındaki ya da farklı arkadaşıyla eşleşmelerini sağlayın Yukarıdaki bilgileri paylaştıktan sonra “Haydi çocuklar kendinizin belirleyeceği bir konu hakkında 5 dakikayı aşmayacak şekilde arkadaşınızla konuşacaksınız.” deyin. Öğrencilere düşünmeleri için 1-2 dakika zaman tanıyın. Konu bulmakta zorlanan öğrenciler olursa, Ek-1’deki konuları konuşmayı başlatma ve sürdürme açısından önerebilirsiniz. Hazırlığını tamamlayan, gönüllü öğrencilerin karşılıklı olarak konuşmalarını sağlayın.(Bu konuda çekingen davranan öğrencileri yüreklendirin ama zorlamayın.)

b. Bu uygulamanın sonunda öğrencilere: -Bir konu üzerinde konuşmak sizde neler yaşattı? (Kendini nasıl hissettin, o anda neler düşündün şeklinde de sorular sorulabilir) -Konu belirlemede ve başlamada zorlandınız mı? sorularıyla öğrencilerin duygu ve düşünceleri alın. c. öğrencilere “Bugün konuşmaya başlama ve sürdürmenin önemli bir beceri olduğunu ayrıca bu beceri için gerekli davranışları öğrendiniz. Ancak sizin ya da karşı taraf için önemli bir durum olduğunda konuşmaya başlamak ve sürdürmek zor gelebilir. Şimdi söyleyeceğim örnek durumları böyle kabul ederek konuşmaya nasıl başlayıp sürdüreceğinizi düşünün. Kullanmanız gereken bir nezaket ifadesi varsa söyleyin” deyin. Dramatize ettirerek ya da sözlü olarak söylemelerini sağlayın.  Arkadaşının doğum gününü unuttun ve onunla okulda karşılaştın. Konuşmayı nasıl başlatır ve sürdürürsün?  Hazırladığın ödevi unuttun. Konuşmayı nasıl başlatır ve sürdürürsün?  Anne ve baban ile, okulda yaşadığın önemli bir konuyu paylaşmak istiyorsun. Konuşmayı nasıl başlatır ve sürdürürsün?

EK I Yönerge: Bir kağıdın ortasına kendini anlatan bir resim çiz. Resmin güzel olup olmaması önemli değil, önemli olan kendini resminle anlatabilmen. Sonra da aşağıdaki soruların cevaplarını çizerek veya yazarak cevapla. 1. Nerede oturuyorsun? 2.Kaç kardeşsin? 3.En sevdiğin yemek hangisi? 4.En çok sevdiğin dersler hangileri? 5.Hayvan besliyor musun? Besliyorsan hangi hayvan? 6.En çok ne yapmaktan hoşlanırsın? 7.Hangi takımı tutuyorsun? 8.En sevdiğin oyun ve spor dalı hangisi? 9.En sevdiğin TV programı hangisi? 11. En sevdiğin renk ne?