SAĞLIK HİZMETLERİNDE DENETİM Prof. Dr. Recep AKDUR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Advertisements

KOCAELİ İL ÖZEL İDARESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
“Koşullanmama Hakkı” ve Öğrenme Devrimi “Sıfırıncı Hak*” (*) Termodinamiğin sıfırıncı yasası: A ve B sistemleri termodinamik dengede ve C ve D de dengede.
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
Hastanelerde Afet Yönetimi Temel Kavramlar Temel yaklaşımlar
Brüksel, 11 Aralık 2008 Süt Pazar Durumu. Market Situation, 11 December !!!Bazı üye ülkelerin verileri gizlidir ve bu tabloda yer almamaktadır!!!
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
YALIN DÖNÜŞÜMDE LİDERLİĞİN ROLÜ
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
GIDA DENETİMİNDE DENETÇİ DAVRANIŞLARI
İGEP İş Tasarımı ve Hedef Belirleme
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Prof Dr Mustafa Yıldız KOÜ Tıp Fak Psikiyatri AD Öğretim Üyesi
MARKA Nedir, Nasıl Korunur? Mustafa DALKIRAN Marka Uzmanı
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ
EBEVEYN ÖLÜMÜ VE ÖĞRENCİ PSİKOLOJİSİ Dr. Fuat TANHAN İstanbul-2008.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
EĞİTİMEĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde) davranış.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
5.3. İLETİŞİM.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
İş Etüdü konularını tartışacağız. iş etüdünün yararları,
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
NETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ NEO-KLASİK EKOL (DEVAM)
Öğretimin Planlanması
Bireysel Çalışma Yöntemi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
KURUMSAL İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Eşgüdümleme ve Kontrol
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

SAĞLIK HİZMETLERİNDE DENETİM Prof. Dr. Recep AKDUR

AKDUR, SM DENETİM Mayıs YÖNETİMİN SÜREÇLERİ/İŞLEVLERİ 1. PLANLAMA P lanning 2. ÖRGÜTLEME O rganization 3. İNSANGÜCÜ S taffing 4. YÖNLENDİRME D irection 5. EŞGÜDÜLEME Co ordination 6. DENETLEME R eporting 7. BÜTÇELEME B udgetting

AKDUR, SM DENETİM Mayıs DENETİM / KONTROL GEREKLİDİR Sektörde-örgütlerde -birimde ne olup bittiğinin bilinmesi/ farkında olunması için; işin kontrol edilmesi /denetlenmesi gerekir.

AKDUR, SM DENETİM Mayıs KİŞİ VE ÖRGÜTLERİN BAŞARILI OLUP OLMADIĞINI BİLMEK, BAŞARI ve VERİMLİLİKLERİNİ ARTTIRMAK İÇİN İZLENMELERİ ve KONTROL EDİLMELERİ GEREKİR

AKDUR, SM DENETİM Mayıs DENETİMDE/KONTROLDE İKİ YÖNTEM Teftiş - Bürokratik Denetim Çağdaş Denetim- Eğitici Denetim

AKDUR, SM DENETİM Mayıs TEFTİŞ Bir alandaki iş ve işlemlerin yürürlükteki yasalara uygun olarak yürütülüp yürütülmediğini inceleyerek, kurallara uymayan kişi ve kuruluşlar hakkında yaptırım uygulamaktır

AKDUR, SM DENETİM Mayıs TEFTİŞ Sıkı ve değişmez kuralların uygulanmasıdır Mutlak itaati esas alır Katı bir hiyerarşi içinde ve yukarıdan aşağıya doğrudur Katılım sınırlı, resmidir Asgari standartlarda başarıyı öngörür Bireysel başarı odaklıdır Geçmişe yöneliktir İcra yetkisi olmayanların işidir

AKDUR, SM DENETİM Mayıs ÇAĞDAŞ DENETİM Kişi ve kuruluşları gözlemek, üretim düşüklüğü ve sağlık sakıncaları doğuran nedenleri / sorunları saptayarak bunlar konusunda ilgilileri eğitmek ve onlara yol göstermek suretiyle gıda işleklerinin / sektörünün verimliliğini ve halk sağlığına uygunluğunu sağlamaktır.

AKDUR, SM DENETİM Mayıs ÇAĞDAŞ DENETİM Değişebilir ve esnek kural ve ölçütlere dayalıdır İkna etmeyi ve eğitimi esas alır Esnek bir hiyerarşi ve işbirliğine dayalıdır Katılım yaygın/ iki yönlü ve gayrı resmidir Standartlarda sürekli yükseltmeyi öngörür Grupsal ve sistem başarısı odaklıdır Geleceğe yöneliktir İcra yetkisi olanların ve herkesin işidir.

AKDUR, SM DENETİM Mayıs DENETİM NEDİR? 1. Yönetimin işlevlerinden birisidir 2. Verimliliği sağlama aracıdır 3. İşin istenen sonucu verip vermediğini bilmenin aracıdır 4. İstenen başarı ile gerçekleşen başarının kıyaslanmasıdır ÖZÜNDE ÖLÇME ve KIYASLAMADIR 5. Başarısızlığın nedenlerini bulma- çözme çabasıdır 6. ÖZÜNDE İLETİŞİMDİR 7. ÖZÜNDE EĞİTİMDİR 8. ÖZÜNDE SORUN BULMA ve ÇÖZMEDİR 9. ÖZÜNDE PLANDIR

AKDUR, SM DENETİM Mayıs DENETİMİN İŞLEVLERİ NEDİR? Ölçme ve kıyaslama İletişim Eğitim Sorun bulma ve çözme Planlama

AKDUR, SM DENETİM Mayıs DENETİM SÜREÇLERİ 1. Amaçların belirlenmesi 2. Ölçütlerin / Standartların belirlenmesi 3. İstenen başarının belirlenmesi (planlanması) 4. Gerçekleşen başarının ölçülmesi 5. Kıyaslama ve değerlendirme 6. Başarısızlık nedenlerini (sorun) bulma 7. Düzeltici eylemde bulunma (sorun çözme) 8. Yeniden planlama

AKDUR, SM DENETİM Mayıs AMAÇ 1. Belirle 2. Tanımla

AKDUR, SM DENETİM Mayıs ÖLÇME Tanımlamaktır; özellik ve bu özelliğin derecesini tanımlamaktır 1. Somut/ olgusal ölçü birimleri 2. Soyut/ yargısal ölçü birimleri 1. Doğrudan ölçme; büyüklüğü kendi birimleri ile ölçme olayı ve araçları 2. Dolaylı ölçme; büyüklüğü başka birimlerle ölçme olayı ve araçları

AKDUR, SM DENETİM Mayıs ÖLÇÜTLER /SATANDARTLAR 1 MUTLAK SAYILAR GÖRECELİ SAYILAR 1. Oran (ratio) 2. Orantı (proportion) 3. Hız (rate)

AKDUR, SM DENETİM Mayıs ÖLÇÜTLER/STANDARTLAR 2 1. Belirlenir, seçilir 2. Tanımlanır 3. İstenen başarı (hedefleri) belirlenir 4. Gerçekleşen başarıyı ölçülür 5. İkisi Kıyaslanır 6. Değerlendir (sapmaları ölçülür)

AKDUR, SM DENETİM Mayıs ÖLÇÜTLER /STANDARTLAR 3 1. Basit ve anlaşılır olmalı 2. Açık seçik ve nesnel olmalı 3. Akılcı ve güvenilir olmalı 4. Gerçekçi olmalı 5. Olayın zaman boyutu ile uygun olmalı

AKDUR, SM DENETİM Mayıs BAŞARI İstenen başarı Gerçekleşen başarı Kıyaslama - değerlendirme Kabul edilebilir sapmalar Başarısızlık

AKDUR, SM DENETİM Mayıs BAŞARISIZLIK / SORUN 1. Sorunları tanımla 2. Nedenlerini bul; 5M’in hangisinden ileri geldiğine karar ver. Bunun kendi içindeki nedenlerini bul. Çözümler üret, dene, uygula ve başarıya uygun 5M oluştur 3. Yeniden planla

AKDUR, SM DENETİM Mayıs DENETİM TÜRLERİ ZAMANINA GÖRE YERİNE GÖRE YAPAN KİŞİYE GÖRE

AKDUR, SM DENETİM Mayıs ZAMANINA GÖRE DENETİM TÜRLERİ 1. Ön denetim 2. Yönlendirici denetim 3. Evet / Hayır denetimi 4. Son denetim

AKDUR, SM DENETİM Mayıs YERİNE GÖRE DENETİM TÜRLERİ 1. Hizmet başı (yerinde) denetim 2. Masa başı (uzaktan) denetim

AKDUR, SM DENETİM Mayıs Yapan Kişiye Göre Denetim Türleri Hiyerarşik Denetim – Süpervision (üstün astı denetlemesi) Özdenetim /Otokontrol (kişinin kendini ve işini denetlemesi)

AKDUR, SM DENETİM Mayıs DENETİMİN İLKELERİ AMACA UYGUNLUK İLKELERİ GÜVENİLİR OLMA İLKELERİ PLANLI OLMA İLKELERİ KİŞİ VE KURUMUN BAŞARISINI YÜKSELTME İLKELERİ

AKDUR, SM DENETİM Mayıs AMACA UYGUNLUK İLKELERİ Başarının Verimliği arttırmanın ARACIDIR Sorun bulma ve çözmenin Kuruma ve kişiye uygun olmalıdır Ekonomik olmalıdır Örgütün ana hedefleri ile uyumlu olmalıdır Esnek olmalıdır Geleceğe yönelik olmalıdır

AKDUR, SM DENETİM Mayıs GÜVENİLİR OLMA İLKELERİ Nötr ve nesnel olmak zorundadır Nicel ve evrensel ölçekler kullanmalıdır Ölçütler denetlenen olaya uygun olmalıdır

AKDUR, SM DENETİM Mayıs PLANLI OLMA İLKELERİ 1. Sürekli, düzenli ve resmi bir takvime bağlanmalıdır 2. Resmi takvime bağlanmalı ve takvimi tüm taraflar bilmeli ve haber verilmelidir 3. Zamanında olmalı- ölçülen olayın zaman boyutu ile uyumlu olmalıdır

AKDUR, SM DENETİM Mayıs Kişi ve Kurumun Başarısını Yükseltme İlkeleri 1. İki eşit insan ilişkisidir 2. Cezalandırma değil eğitimdir 3. Eleştirmekten çok destekleyici olmalıdır 4. Olumsuzlardan çok olumluları ön plana çıkarır 5. Yıkıcı değil yapıcıdır 6. Açık ve basit bir iletişime dayanır 7. Basit ve anlaşılır ölçeklere dayanır 8. Tüm çalışanların görev ve sorumluluğudur, tüm trafların katılımını sağlamalıdır

AKDUR, SM DENETİM Mayıs DENETİM TÜRLERİ ZAMANINA GÖRE YERİNE GÖRE YAPAN KİŞİYE GÖRE

AKDUR, SM DENETİM Mayıs ZAMANINA GÖRE DENETİM TÜRLERİ 1. Ön denetim 2. Yönlendirici denetim 3. Evet / Hayır denetimi 4. Son denetim

AKDUR, SM DENETİM Mayıs YERİNE GÖRE DENETİM TÜRLERİ 1. Hizmet başı (yerinde) denetim 2. Masa başı (uzaktan) denetim

AKDUR, SM DENETİM Mayıs Yapan Kişiye Göre Denetim Türleri Hiyerarşik Denetim – Süpervision (üstün astı denetlemesi) Özdenetim /Otokontrol (kişinin kendini ve işini denetlemesi)

DENETİCİ- BAŞARILI OLMASI İÇİN Prof Dr. Recep AKDUR

AKDUR, SM DENETİM Mayıs DENETİCİNİN UYMASI GEREKEN KURAL KÜMELERİ ERDEMLİLİK KURALLARI İNSANLAR ARASI İLİŞKİ KURALLARI İLETİŞİME ÖZGÜ KURALLAR YETİŞKİN EĞİTİMİNE ÖZGÜ KURALLAR DENETİME ÖZGÜ KURALLAR

AKDUR, SM DENETİM Mayıs ERDEMLİLİK KURALLARI 1. Dürüstlük 2. Özerklik 3. Eşitlik 4. Yararlılık 5. Saygı

AKDUR, SM DENETİM Mayıs İnsanlar arası ilişkilerde diğer bazı kurallar İçtenlik Tutarlılık Kendine güven Önyargısızlık, nesnellik Hoşgörü ve kabullenme

AKDUR, SM DENETİM Mayıs DENETİME ÖZGÜ KURALLAR 1. Kendini tanıtma 2. Amacın anlatılması 3. Kılık kıyafet ve tavırlar 4. Tarafsızlık düşüncesi yaratma 5. Önderlik ve inisiyatif 6. Sonuçları bildirme 7. Ödüllendirme özendirme 8. Ceza 9. Süreklilik düzenlilik

DENETÇİNİN BAŞARILI OLMASI DENETİMİN İŞLEVLERİNİ BİLMESİ VE BUNLARA İLİŞKİN BİLGİ, BECERİYE SAHİBİ OLMASI GEREKİR Ölçme ve kıyaslama Eğitim İletişim Sorun bulma ve çözme Planlama

AKDUR, SM DENETİM Mayıs Denetici, iyi bir eğitici olmalıdır MUHATABININ YETİŞKİN OLDUĞUNU ASLA UNUTMAMALIDIR Öğrenme süreci daha yavaştır Benlik ve sorumluluk duygusu gelişmiştir Bilgi birikimi ve deneyimi olan insanlardır Pratik düşünür, gereksindiği konuları öğrenir

AKDUR, SM DENETİM Mayıs EĞİTİMDE AMAÇ; İNSANIN Kişinin Ailenin Örgütün Toplumun Ulusun insanlığın GELİŞTİRİLMESİDİR

AKDUR, SM DENETİM Mayıs EĞİTİM MECUT HALİYLE Kendisine Ailesine Örgütüne Toplumuna Ulusuna İnsanlığa YETERSİZ OLAN KİŞİNİN DEĞİŞTİRİLEREK YETERLİ HALE GETİRİLMESİDİR

AKDUR, SM DENETİM Mayıs YETİŞKİNİN ÖZELLİKLERİ 1. Sorumluluk duygusu gelişmiştir 2. Benlik duygusu gelişmiştir 3. Gereksinim duyduğu konuyu öğrenir 4. Pratik düşünür 5. Birikimli ve deneyimlidir 6. Sonuçları bilmek ister

AKDUR, SM DENETİM Mayıs YETİŞKİNDE ÖĞRENME SÜREÇLERİ 1. Farkına varma 2. İlgilenme 3. Değerlendirme 4. Deneme 5. Uygulama

AKDUR, SM DENETİM Mayıs GÖNDERİCİ 1.İstek düşünce 2.Süzgeçleme 3.İleti İLETİŞİM KANALI 1.Sözlü 2.Sözsüz 3.Yazılı 4.Elektronik GERİ BİLDİRİM ALICI İstek,düşünce Deşifre ileti/ yorum

AKDUR, SM DENETİM Mayıs Denetici, iletişim alanlarının farkında ve bilincinde olmalıdır İLETİŞİM ALANLARI A(-) B(-) A(+) B(-) A(-) B(+) A(+) B(+)

AKDUR, SM DENETİM Mayıs Denetici, iyi bir iletişimci olmalıdır İLETİŞİMDE ETKİLİLİĞİ ARTTIRICI DAVRANIŞLAR SERGİLEMELİDİR Gözlem İlgi ve odaklaşma Dinlemeyi bilme Empati Tekrarlama, netleştirme Özetleme, pekiştirme Geri bildirim

AKDUR, SM DENETİM Mayıs Denetici, iyi bir iletişimci olmalıdır DENETİCİ İLETİŞİMDE BAŞARIYI AZALTAN DAVRANIŞLARDAN KAÇINMALIDIR Anlatım yetersizliği Güvensizlik Öğüt verme Reddetme, küçük görme Savunma Sempati Uzaklık Zamanlama Örgüt İklimi

AKDUR, SM DENETİM Mayıs