PARAGRAFTA ANLAM 1.SORU:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ZAMİRLER.
Advertisements

ADIN YERİNE KULLANILAN SÖZCÜKLER
Aşağıdakilerin hangisinde altı çizili sözcük soyut addır?
Cümlede , fiillerin anlamını etkileyen kelimelere ne ad verilir?
PARÇADA ANLAM.
AĞAÇLAR Cem Yurtsev Müzik: Elvis Presley - Can’t help falling in love with you Cem Yurtsev
UZAKTAN UZAĞA… Öyle gülüp harap etme içimi, İçimden bir şeyler düştü, düşecek.. Bilmem, nasıl aşık ettin ki beni, Ulaşamadığım, sen kaldın bir tek..
ORMAN HAFTASI AĞAÇLAR NASIL BÜYÜR ?.
1/20 Cümle Bilgisi A B C D İşine her sabah erkenden giderdi. Çocuklar akşama kadar bizde kalırdı. Bahçeye gözü gibi bakardı. Evinin her köşesi tertemizdi.
PARAGRAFTA ANLAM.
Aşağıdakilerden hangisi bir paragrafın ilk cümlesi olabilir
Kar ve Hüzün Ahmet Ünal ÇAM.
ŞİİRDE TEMA.
CÜMLEDE ANLAM.
HAZIRLAYAN:BURAK KAAN AKHAVUZ 5/C 477 BAHAR COLLEGE
Biz neler yazabilirmişiz,ama halk tutmazmış;ne filmler çevirebilirmişiz,ama halk böylesini istiyormuş.Ne ince nükteler yapabilirmişiz ama halk yalnız kabasından.
Cömertlikte ve yardım etmede akarsu gibi ol.
ZAMİRLER.
PARAGRAFTA ANLAM. Soru 1 Aşağıdaki cümlelerde bir paragraf oluşturulursa hangisi ilk cümle olur? A)Hatta halk arasında hikâye denilince masal akla gelir.
AŞAĞIDAKİ CÜMLELERDEKİ ANLATIM BOZUKLUKLARINI BULUNUZ…
KAFİYE VE REDİF ÖRNEKLERİ
SIFAT (ÖN AD) Varlıkları (isimleri) renk,biçim, hareket durum gibi değişik yönlerden niteleyen ; işaret,sayı,soru,belgisizlik gibi yönlerden de belirten.
EKLER.
ZAMİR NEDİR? İsmin yerini tutabilen,isim gibi kullanılabilen,isim soylu kelimelerle bazı eklere zamir denir. Ahmet’ten öğrendim. > Ondan öğrendim. Kitabı.
CAHİT KÜLEBİ Hayatı Sanatı Eserleri Seçme Şiirleri.
CÜMLEDE ANLAM.
ATATÜRK VE MÜZİK Atatürk insan hayatında müziğin çok önemli bir yeri olduğuna inanıyordu. 14 Ekim 1925'te İzmir Kız Öğretmen Okulu'nu ziyaretlerinde öğrencilerin.
9. Sınıf Dil ve Anlatım MAYIS.
1.Aşağıdaki cümlelerin hangisinde neden-sonuç ilişkisi vardır?
Kafiye ve Redifler Sorular ve Cevapları.
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
TÜRKÇE / Şiir Türleri ve Söz Sanatları
CÜMLEDE ANLAM.
Aşağıdaki fiillerden hangisi birleşik zamanlıdır?
Yalnız sana borçluyum bugün dünyada varsam:
Aşağıdakilerden hangisinde mecaz anlamlı sözcük kullanılmamıştır?
TAMLAMALAR.
CÜMLEDE ANLAM.
CÜMLEDE ANLAM.
Cümlede Anlam.
FİİLLER.
Erciyes Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği 2. sınıf
NOKTALAMA İŞARETLERİ Tırnak İşareti (“ ”) Ünlem İşareti ( ! )
‘’de’’nin Yazımı.
1. Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi soyut değildir
CÜMLEDE ANLAM 1.SORU: Aşağıdaki cümlelerin hangisinde küçümseme anlamı vardır? A.Bütün gün uğraştım ,ödevlerimi hala bitiremedim B.İnsanlara zor zamanlarında.
Paragrafta Anlam.
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
PARAGRAFTA ANLAM.
A:Asıl kök ve öz derinliklerdedir
ANLATIM TEKNİKLERİ Dört tane anlatım tekniği vardır!!! AÇIKLAMA
Bir bilgeye sormuşlar:
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde anlatım bozukluğu vardır? A- Giydiği sarı ceketten aynısı bende de var. A- Giydiği sarı ceketten aynısı bende de var.
7.SINIF TEST S.1 Nicelik bazen çok şey ifade ederken,bazen de nitelik karşısında kof bir yığın olmaktan kurtulamıyor. Altı çizili sözün cümleye kattığı.
Ebru SEVİM Meltem DEMİR Ders: Türkçe Sınıf: 5
ÖN ADLAR (SIFATLAR) Kırmızı ceket :Ceketin rengini belirtiyor.
İbrahim hakkı i.ö.o. Hazırlayan:abdulkadir otlaca.
BETİMLEME (TASVİR.
Eğlenceyi çok seven bir ağustos böceği varmış.
PARÇADA ANLAM Parçada anlam şiir ve paragraftan oluşur.
‘’-Kİ’’ EKİ VE ‘’Kİ’’ SÖZCÜĞÜNÜN (BAĞLACININ) YAZIMI
Türk Kadınlar Birliği ülkemizde her yıl çocukları için büyük fedakarlığa katla­nan annelerden birini yılın annesi seçer. Yılın annesinin kişiliğinde tüm.
SELÇUK TÜREYEN 19 MAYIS ANADOLU LİSESİ UZMAN TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ.
Tümce (Cümle) Bilgisi Bir duyguyu, bir düşünceyi, bir haberi, bir isteği tam olarak anlatan sözcük veya sözcük dizisine tümce (cümle) denir. Soru: “Okuma.
O, şiirinin yanı sıra, eleştirici denemeleriyle de Türk şiirine biçim açısından değerli tohumlar eken yenilikçi bir yazın adamı. Şiirinin dünya şiiriyle.
GENEL TEKRAR - 6 CÜMLE ÖĞELERİ - VURGU – ARASÖZ FEM DERSHANELERİ
Düşünceyi Geliştirme Yolları
AD(İSİM) ÇEŞİTLERİ.
ANLATIMDA TEMA VE KONU TEMA KONU Ana Düşünce.
TAMLAMALAR.
Sunum transkripti:

PARAGRAFTA ANLAM 1.SORU: ‘’Mutlu olma sanatını çocuklara öğretmeleri gerekirdi; felaket başımıza çöktüğünde değil;büyük bir sıkıntımız olmadığı,hayatın acılıklarının ufak tefek aksamalardan ibaret olduğu zamanlarda.’’ Aşağıdaki cümlelerden hangisi yukarıdaki paragrafın anlatmak istediği düşünce ile aynı doğrultudadır? A.  Zor günlerde, felaketlerin olduğu zamanlarda çocuklara nasıl mutlu olunması gerektiğini öğretmek gerekir. B  En kötü felaketlerden hemen sonra çocuklara mutlu olma sanatı öğretilmelidir. C.  Hayat acılıkların, ufak tefek aksamalardan ibarettir. D.  Mutlu olma sanatını öğretmek için felaketleri beklememek gerekir.

Cevap a seçeneğidir çünkü en iyi a seçeneği açıklamıştır.

2.SORU: “Derinden derine ırmaklar ağlar Uzaktan uzağa çoban çeşmesi Ey suyun sesinden anlayan bağlar Ne söyler şu dağa çoban çeşmesi. Aşağıdakilerden hangisinde kişileştirilen varlıklar doğru verilmiştir? A) ses- dağ B) çoban- su C) su-dağ D) çeşme- ırmak

Cevap d dir çünkü ırmağa ağlama çeşmeye konuşma özelliği verilmiştir.

11. Okumayı alışkanlık haline getirmek bugünkü okulun ve eğitimin başlıca amacıdır. Bütün eğitim ve öğretim kurumları, çeşitli araçlarla bu amacın gerçekleştirilmesine çalışmaktadırlar. Çünkü bu, sadece bireylerin gelişmesi için değil toplumların da gelişmesi için önemlidir. Paragrafın konusu aşağıdakilerden hangisidir? A) Eğitim öğretim durumu B) Çalışmanın faydaları C) Okuma alışkanlığı D) Kalkınmanın gerekliliği

Cevap c dir çünkü paragraf asıl sorun ve konunun okuma alışkanlığı olduğunu belirtmiştir.

5. Ağaçlar da insanlar gibidir, Seveni de olur sevmeyeni de… Kesersiniz ağlarlar, Tıpkı dövülen insan gibi. Şiirde, ağaçlarla ilgili olarak hangisinden söz edilmemiştir? A) Kin güttükleri B) Üzüldükleri C) Sevildikleri D) Acı duydukları .

Cevap a dır çünkü ağaçların kin güttükleri şiirde verilmemiştir

Nerde kaldı o güzelim günler, Ey vatanın bağrı yanık bucağı Nerde kaldı o güzelim günler, Ey vatanın bağrı yanık bucağı! Hani senin bereketli hasadın, Yeşil yurdun, şen evin, nerde? Bu dörtlükteki ana duygu aşağıdakilerden hangisidir? A) Kızgınlık      B) Özlem       C) Şaşma       D) Sevinç

cevap bursadır çünkü geçmiş günlerde olan olayların veya türlü sey lerin olmadığını bu yüzden insanın bir Özlem kaplamıştır.

‘’Mutlu olma sanatını çocuklara öğretmeleri gerekirdi; felaket başımıza çöktüğünde değil;büyük bir sıkıntımız olmadığı,hayatın acılıklarının ufak tefek aksamalardan ibaret olduğu zamanlarda.’’ Aşağıdaki cümlelerden hangisi yukarıdaki paragrafın anlatmak istediği düşünce ile aynı doğrultudadır? A:  Zor günlerde, felaketlerin olduğu zamanlarda çocuklara nasıl mutlu olunması gerektiğini öğretmek gerekir. B:  En kötü felaketlerden hemen sonra çocuklara mutlu olma sanatı öğretilmelidir. C:  Hayat acılıkların, ufak tefek aksamalardan ibarettir. D:  Mutlu olma sanatını öğretmek için felaketleri beklememek gerekir.

Cevap a dır çünkü paragrafta bahsedilen zorluklar karşısında mutlu olabileceğimizi en açık olarak a şıkkında verilmiştir.

SORULAR “Kilim,Anadolu’nun çadırından sedirine, çuvalından heybesine kadar yaygındır.Bazen çorap olur bazen kuşak...Anadolu kızı, çeyizindeki kilimiyle övünür. Anadolu delikanlısı , kilimdeki renklerde sevgilisini görür gibi olur.Kilim, Anadolu’da gönül dolusu türküdür.” 1-Metne göre Anadolu’nun kızları neyle övünür? A)Güzel olmalarıyla B)Çorap ve kuşağıyla C)Hiçbiri D)Çeyizindeki kilimiyle

cevap D dir çünkü paragrafta türk kızlarını çeyizindeki kilimiyle övündüğü söyleniyor.

13. “ Hep aydın günlerimiz olmalı, Milletçe el ele, beraber. Bütün köylerinde güzel yurdumun Okumayan, yazmayan kalmamalı. Bu vatan, cennet vatan, Kalkınmalı, kalkınmalı. “ Mısralarında dile getirilen duygular aşağıdakilerden hangisidir? A) Birlik – İyimserlik B) Yalnızlık – Pişmanlık C) Korku – Üzüntü D) Karamsarlık – Özlem

cevap a dır çünkü siirin içinde geçen ana duygular birlik ve iyimserliktir.

Biz neler yazabilirmişiz,ama halk tutmazmış;ne filmler çevirebilirmişiz,ama halk böylesini istiyormuş.Ne ince nükteler yapabilirmişiz ama halk yalnız kabasından anlıyormuş.Sanki halk en iyi sanatçılarımızı tutmamış,Nasrettin Hoca’yı,Şarlo’yu bizden önce beğenmemiş gibi.Gelin,işleri- mizi halkçı gibi değil,düpedüz halk gibi yapalım.Halkın sözde istediği gibi değil,kendi aklımızın erdiğini,gönlümüzün dilediğini söyleyelim.Zevksizliklerimizin sorumluluğunu halka değil,kendimi- ze yükleyelim. Sabahattin EYÜBOĞL Paragraftan aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz? A.Halk,Nasrettin Hoca ve Şarlo’yu beğenmiştir. B.Zevksizliğin ve sorumsuzluğun nedenlerini kendimizde aramalıyız. C.Halkın ince nüktelerden anlamasını beklememeliyiz. D.İşlerimizi halkçı gibi değil,halk gibi yapmalıyız.

Cevap a şıkkıdır çünkü şorluyu beğenmek yerine tam tersine beyenilmemiştir.

Gelin,işlerimizi halkçı gibi değil,düpedüz halk gibi yapalım Gelin,işlerimizi halkçı gibi değil,düpedüz halk gibi yapalım.”cümlesinde anlatılmak istenen aşağıdaki- lerden hangisidir? A.Toplumsal yaşamda herkesin yapması gereken bir iş vardır. B.Yaşamda gerçekleştirdiğimiz şeyleri halkın yaptığı gibi yapmalıyız. C.Halk,kendi işini bilir ve iyi yapar. D.Halka yönelik eleştirilerimizde dikkatli olmalıyız.

cevap yaşamda gerçekleştirdiğimiz şeylerin halkın yaptığı gibi yaparız doğrudur

Yüzyıllardır kötümserler , gözlerini ufka kaldırarak köşelerinden dünyanın kötüye gittiğinin ,doksan dokuz çeşit nedenini sayarken ,iyimserler epey yol almış pek çok iş yapmışlardır. Bu parçada aşağıdakilerden hangisi üzerinde durulmuştur? A.Kötümserler her zaman hayatta dikkatli olmuşlardır. B.İyimserler olumsuzluklar karşısında umutsuzluğa kapılmazlar,yeni yollar denerler. C.Kötümser insanlar dünyadaki olumsuzlukları daha iyi fark ederler. D.İyimser insanlar hayatta her zaman başarılı olur.

Cevap bursadır çünkü iyimserlerin özelliklerinin bu şıkda doğru verilip diğer şıklarda verilmemesidir.

Bir araştırma yapılmış. Aynı gün aynı bahçeye iki fidan dikmişler Bir araştırma yapılmış. Aynı gün aynı bahçeye iki fidan dikmişler. Birisiyle ilgilenmişler; bir bahçıvan her gün gelip sulamış onu, toprağını havalandırmış, dallarını budamış büyüdükçe. Arada sırada yapraklarını okşamış, hatta konuşmuş onunla ve öpmüş filizlerini. Diğer fidan da büyümekteymiş, yağmurlardan su, rüzgarlardan gıda alarak. İkisi de meyve vermeye başlamışlar aynı baharda. Ne var ki bahçıvanın ilgi gösterdiği ağacın meyveleri hem daha iri, hem de daha olgunmuş. Ölçümlerde de protein değerleri diğerinden daha yüksek çıkmış. Üstelik birinci ağaç, bahçıvanın geldiği kapıya eğik büyümüş sevgiyle. 1.Bu parçada vurgulanmak istenen aşağıdakilerden hangisidir? A)Bahçıvanın önemi B)Ağaç sevgisi C)Sevginin gücü D)Ağacın büyüyüşü

CEVAP C dir çünkü sevginin gücü paragrafın ana duygusudur zaten.

Çiçek açmış meyve ağaçlarıyla dopdoluydu vadi Çiçek açmış meyve ağaçlarıyla dopdoluydu vadi. Arasında değirmenler dönüyor, sular çağlıyor, ciğerlerimize çiçek kokusu doluyor... Yolunuz her adımda daha fazla güzelleşiyor. Sevimli kuşlar ve süslü böcekler arasında şarkılar dinleyerek gidiyorsunuz. 5.Paragrafta hangi duyumuzla ilgili ayrıntı yoktur? A)Görme B)İşitme C)Koklama D)Tatma

Cevap d dir çünkü tatma ait har hangi bir özellik yoktur.

Hayatımızı zevklerimize göre düzenlemek, delik bir fıçıya kalburla su doldurmaya benzer. Çünkü, arzu ve tutkularımızın sınırı yoktur. Birini tatmin edince başka biri ortaya çıkar. Bu şekilde hayat sürekli bir kölelik hâlini alır. Bu paragrafın ana fikri aşağıdakilerden hangisidir? A) Hayatımız boyunca isteklerimizi yerine getirmek için uğraşırız. B) Arzu ve isteklerimizin de bir sınırı vardır. C) Hayatımızı zevklerimize göre düzenlemek bizi isteklerimizin kölesi yapar. D) Hayatımızı düzenlemek bizim elimizdedir.

Cevap c dir çünkü paragrafta isteklerimizi sürekli yerine getirirsek isteklerimizin kölesi oluruz.

Yazarken kitapları bir yana bırakır,aklımdan çıkarırım;kendi gidişimi aksatırlar diye.Gerçekten de iyi yazarlar üstüme iyi abanır,yüreksiz ederler beni.Hani bir ressam varmış,horoz resimleri yaparmış da,uşaklarına  atölyesine hiç horoz sokmamalarını tembih edermiş,ben de öyle...     Yazarın paragraftaki ressam gibi davranmasının nedeni aşağıdakilerden hangisi olabilir? a)      Okumaya çok zaman ayırdığından yazılarını ihmal etmesi. b)      Uzun sürede kazandığı saygınlığını yitirme kaygısı. c)      Özgün eserler verememe korkusu. d)      Kendine gereğinden fazla güvenmez

CEVAP Cdir çünkü yazarken başka kitaplar okuyup hemfikir edinmek yerine kendisi yazmak istemiştir