MERHABA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Resimlerin Kullanımı.
Genel Öğretim İlkeleri
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Eğitim Öğretimde Planlama
MERHABA.
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MERHABA.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
MERHABA.
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
MERHABA.
MERHABA PROGRAM GELİŞTİRME ÖĞRETME ÖĞRENME DURUMLARI.
MERHABA.
MERHABA.
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Öğretme Süreci
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
SINIF YÖNETİMİ.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Çalışma Yaprağı.
Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME- ÖĞRENME YAŞANTILARI)
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
Probleme Dayalı Öğrenme
Genel Öğretim İlkeleri
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

MERHABA

ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETMEÖĞRENME DURUMLARI

ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMLARI? HEDEFLERİ ÖĞRENCİYE KAZANDIRMAK İÇİN UYARICILARIN DÜZENLENMESİ ve ÇALIŞTIRILMASIDIR. ÖĞRETMEN AÇISINDAN ÖĞRETME YAŞANTILARI DÜZENEĞİ, ÖĞRENCİ AÇISINDAN ÖĞRENME YAŞANTILARI DÜZENENEĞİDİR. BİREYDEKİ DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİN OLUŞTUĞU AŞAMADIR. EĞİTİM SİSTEMİNİN SÜREÇ BOYUTUDUR. ÖĞRENCİLERE İSTENDİK HEDEFLERİ KAZANDIRMAK İÇİN YAPILAN ETKİNLİKLERİ, ÖĞRENME ZAMANINI, YÖNTEM ve TEKNİKLERİ, ÖĞRENME ORTAMININ ÖZELLİKLERİNİ, ARAÇ-GEREÇLERİ, MATERYALLERİ, ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİNİ ETKİLEYEN İPUCU-PEKİŞTİRME-KATILIM-DÖNÜT-DÜZELTME DEĞİŞKENLERİNİ, BİÇİMLENDİRME ve YETİŞTİRMEYE DÖNÜK DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARINI KAPSAYAN ETKİNLİKLERİN TÜMÜDÜR.

BİLİNENDEN BİLİNMEYENE SOMUTTAN SOYUTA YAKINDAN UZAĞA KOLAYDAN ZORA ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMLARININ BELİRLENMESİNDEKİ İLKELER ÇOCUĞA GÖRELİK BİLİNENDEN BİLİNMEYENE SOMUTTAN SOYUTA YAKINDAN UZAĞA KOLAYDAN ZORA AÇIKLIK YAŞAMA YAKINLIK EKONOMİKLİK (İŞ)YAPARAK-YAŞAYARAK ÖĞRENME AKTÜALİTE BÜTÜNLÜK MOTİVASYON HAZIRBULUNUŞLUK KATILIM PEKİŞTİRME GERİBİLDİRİM TRANSFER *ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMU HEDEFE ULAŞTIRICI NİTELİKTE OLMALIDIR. *HEDEFE EN UYGUN ÖĞRENME ORTAMI TERCİH EDİLMELİDİR. HEDEFE UYGUNLUK? *ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMU ÖĞRENCİLERİN ÖZELLİKLERİNE UYGUN OLMALIDIR. *ÖĞRENCİNİN GELİŞİM DÜZEYİ, HAZIR BULUNUŞLULUĞU, BİLİŞSEL-DUYUŞSAL YAPISI, İLGİ ve İHTİYAÇLARI, BİREYSEL FARKLARI DİKKATE ALINMALIDIR. *ÖĞRENME ORTAMI ÖĞRENCİ KATILIMI ve ETKİLEŞİMİNİ KOLAYLAŞTIRMALIDIR. ÖĞRENCİYE UYGUNLUK? *ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMU İÇERİKTEKİ BİLGİNİN ÖZELLİKLERİNE UYGUN OLMALIDIR. BİLGİNİN ZORLUK-KARMAŞIKLIK-SOMUT OLMA DERECESİ DİKKATE ALINMALIDIR. İÇERİĞE UYGUNLUK ? *ÖĞRETME ÖĞRENME DURUMUNDA YER ALAN BÜTÜN FAKTÖRLER HEDEFLENEN DAVRANIŞI ORTAYA ÇIKARMAYA YÖNELMELİDİR. *ÖĞRENME YAŞANTILARI BİRBİRİ İÇİNDE (DİKEY İLİŞKİ) VE DİĞER DERSLERLE OLAN BAĞLANTILARINDA (YATAY İLİŞKİ) BÜTÜNLÜK OLUŞTURMALIDIR. TUTARLILIK ? EKONOMİKLİK? *HEDEFLER EN AZ ZAMAN, EMEK ve PARA İLE YAKALANMALIDIR. ÖĞRETİM İLKELERİNE UYGUNLUK ? *ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMU BİLİNENDEN BİLİNMEYENE, SOMUTTAN SOYUTA, YAKINDAN UZAĞA, AKTİVİTE, AÇIKLIK ve GÜNCELLİK, BÜTÜNLÜK, HAYATA YAKINLIK GİBİ ÖĞRETİM İLKELERİNE UYGUN OLARAK DÜZENLENMELİDİR.

ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMLARININ NİTELİĞİNİ ETKİLEYEN AŞAMALAR ÖĞRETMEN DAVRANIŞI ÖĞRENCİ TEPKİSİ 1. GİRİŞ? (ÖĞRENMEYE HAZIR HALE GELME) DİKKAT ÇEKME *SORU SORMA *ÖRNEK OLAY, ANI, FIKRA SUNMA *ARAÇ-GEREÇ KULLANMA *ŞEKİL, RESİM, GRAFİK GÖSTERME *BEDEN DİLİ ve SES KONTROLÜNÜ KULLANMA * DERSE KATILMAYA İSTEKLİ OLMA * DERS DIŞI İŞLERLE İLGİLENMEME * SINIF DİSİPLİNİNİ BOZMAMA GÜDÜLEME *KONUNUN ÖNEMİNİ, ÖNCELİĞİNİ AÇIKLAMA *ÖĞRENİLECEKLERİN YAŞAMDA NE İŞE YARAYACAĞINI ANLATMA *ÖĞRENCİLERİN İSTEKLİ HALE GELMESİ * ÖĞRENME İSTEĞİNİN ARTMASI * ÖĞRENMEK İÇİN ÇABALAMA * SÖYLENENLERİ YAPMA * BAŞARMAYA İNANMA * GÜÇLÜKLERDEN YILMAMA * YENİ HEDEFLER KOYMA * DIŞSAL FAKTÖRLERE YÖNELMEME HEDEFTEN HABERDAR ETME *ÖĞRENCİLERİN NELER ÖĞRENECEĞİNİ AÇIKÇA ANLAMALARINI SAĞLAMA * BİLİNÇLİ OLMA * KENDİSİNDEN BEKLENENLERİN, SORUMLULUKLARININ ve YAPACAKLARININ FARKINDA OLMA ÖN KOŞUL BİLGİLERİ SÖYLEME *ÖNCEDEN BİLİNENLERLE YENİ ÖĞRENİLECEKLER ARASINDA İLİŞKİ KURMA * BİLDİKLERİYLE ÖĞRENECEKLERİ ARASINDA BAĞ KURMA * BİLGİYİ YAPILANDIRMA, ŞEMALAMA, SOMUTLAŞTIRMA

MASLOW’UN GEREKSİNMELER HİYERARŞİSİ ESTETİK, YARATICI ÜST DÜZEY GEREKSİNMELER MERAKINI GİDERME KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME KENDİNE SAYGI DUYMA, STATÜ KAZANMA TEMEL GEREKSİNMELER BİR GRUBA AİT OLMA, SEVME SEVİLME FİZİKSEL ve SOSYAL GÜVENLİKTE OLMA FİZYOLOJİK-BEDENSEL (Annelik, Açlık, Susuzluk, Seks) MASLOW’UN GEREKSİNMELER HİYERARŞİSİ

ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMLARININ NİTELİĞİNİ ETKİLEYEN AŞAMALAR ÖĞRETMEN DAVRANIŞI ÖĞRENCİ TEPKİSİ *ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİ YAPMA *YÖNTEM/TEKNİKLERİ KULLANMA *ARAÇ-GEREÇ/MATERYAL KULLANMA, KULLANDIRMA *BİLGİ PAYLAŞIMI/İLETİŞİM *HAZIR BULUNUŞLUK SORUNLARINI ÇÖZME *ÖĞRENCİ KATILIMINI ARTTIRMA *İPUÇLARI KULLANMA *PEKİŞTİREÇLERDEN YARARLANMA *DÖNÜT-DÜZELTME YAPMA *DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİ GERÇEKLEŞTİRME 2. GELİŞME? (DAVRANIŞ DEĞİŞME SÜRECİ) * DERSE ETKİLİ KATILMA * ETKİNLİKLERİ YAPMA * SORUMLULUKLARINI YERİNE GETİRME * ÖĞRENME ORTAMIYLA İLETİŞİM KURMA * ARAÇ-GEREÇ, MATERYAL KULLANMA * SORU SORMA, CEVAP VERME * DAVRANIŞINI DEĞİŞTİRME *ÖĞRENME EKSİK ve YANLIŞLARINI ANLAMAYA ve GİDERMEYE YÖNELİK ÇALIŞMA YAPMA *ZENGİNLEŞTİRİCİ ÖĞRENME ÇALIŞMALARI YAPMA *ÖZETLEME, TEKRARLAMA *FARKLI YÖNTEM ve TEKNİKLERLE GÖZDEN GEÇİRME *BİR SONRAKİ ÖĞRENMEYE YÖNELİK YÖNLENDİRME YAPMA * ÖZETLEME, TEKRARLAMA * ÖĞRENDİKLERİNİ ORGANİZE ETME * EKSİK ve YANLIŞLARI FARKETME, GİDERMEYE ÇALIŞMA * SONRAKİ DERSLER İÇİN SORUMLULUK ALMA 3. SONUÇ? ÖĞRENME KONTROLÜ

GELİŞME AŞAMASINDAKİ ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMU DEĞİŞKENLERİ HAREKETE GEÇİREN UYARICI ÖĞRENMENİN NASIL YAPILACAĞINI BELİRTEN *MESAJLAR, UYARILAR, HATIRLATICILAR * RESİMLER, GRAFİKLER, SORULAR, BEDEN DİLİ, YÖNERGELER, RESİMLER, MODELLER, ARAÇ-GEREÇLER * EN FAZLA DUYU ORGANINI UYARMALI * ÖĞRENCİLERİN HAZIR BULUNUŞ DÜZEYİNE UYMALI *HEDEFE ULAŞTIRACAK KAPIYI AÇMALI *BÜTÜNÜN MERAK UYANDIRAN BİR PARÇASI OLMALI İPUCU? * ÖN BİLGİLER TAMAMLANMALI * DEMOKRATİK ORTAM OLUŞTURULMALI *PEKİŞTİREÇ ve YENİ İPUÇLARI İLE DESTEKLENMELİ *UYGUN YÖNTEM-TEKNİK SEÇİLMELİ *ARAÇ-GEREÇLERİ ÖĞRENCİ DE KULLANMALI ÖĞRENMEYİ KENDİ KENDİNE EDİNME ETKİNLİKLERİ ÖĞRENCİNİN İŞE SOYUNMASI, ÖĞRENME SORUMLULUĞUNU ALARAK ÇALIŞMASI, YÖNERGELERİ UYGULAMASI, SORU SORMASI, AÇIKLAMA YAPMASI vb. KATILIM? ÖĞRENDİĞİNİ TEKRAR TEKRAR GÖSTERME İSTEĞİ PEKİŞTİREÇLERLE ÖĞRENDİĞİNİ TEKRARLAMASI, ÜST DÜZEY ÖĞRENMELERE VARMA ÇABASI *ÖDÜL VEYA CEZA EN KISA SÜREDE VERİLMELİ *FARKLI PEKİŞTİREÇLER KULLANILMALI *GÖRÜLME SIKLIĞI FARKLI YÖNTEMLERLE ve FARKLI DÜZEYLERDE OLUŞMALI PEKİŞTİRME? EKSİKLERİ BELİRLEME ve TAMAMLAMA ETKİNLİĞİ ÖĞRENME DÜZEYİNİ BELİRLEME DÖNÜT, EKSİKLERİ TAMAMLAMA DÜZELTMEDİR. DÖNÜT DÜZELTME? *AÇIK, ANLAŞILIR OLMALI *KIRICI DEĞİL, GÜDÜLEYİCİ OLMALI, UMUTLANDIRMALI

DOSTÇA KALIN