GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ
Advertisements

GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Girişimcilik.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
İŞLETME YÖNETİMİ.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
Hazırlayanlar Ahmet AKGÜN A.Salih SANIK
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
İKTİSAT Girişimcilik - Girişimciliğe Giriş -.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Değişime doğru Değiştirmek istemek Hayal kurmak Başkalarını beklememek Dinamik ilişkiler yaratmak.
Bilgi ve Yenilik İktisadı
9.BÖLÜM İŞLETMELERDE FİNANSMAN İŞLEVİ VE YENİ FİNANSMAN YÖNTEMLERİ
İşletme 1 Ders Copyright S.K.Mirze.
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Girişimcilik-1.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Pazarlama Giriş 1 1.
Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ
İNOVASYON.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
İşletmeyi neden kurarız ?
EKONOMİK YAŞAM SINIRSIZ İNSAN İHTİYAÇLARININ KIT KAYNAKLARLA
1.  Teknik, ekonomik, sosyolojik ve psikolojik bağlamlarda ve her türlü örgütlerde ge r çekleşmekte olan girişimciliğin günümüzde çok çeşitli tanımları.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Sistem Analizi Sistem Analisti
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
GİRİŞİMCİLİK.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Başlamak için sorular:
GİRİŞİMCİLİK KAVRAMI, TANIMI VE KAPSAMI 1. hafta
Girişimciliğe Başlamak… Girişimcilik ile ilgili web siteler, ilk adımlar ve dahası…
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
HAZIRLAYAN SELMA POLAT. GİRİŞİMCİLİĞİN TANIMI GİRİŞİMCİLİK ; RİSK VE BELİRSİZLİK KOŞULLARI ALTINDA, KAZANÇ ELDE ETME VE BÜYÜME AMACI İLE YENİLİKÇİ BİR.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
İŞLETMELERİN KURULUŞ YERİ SEÇİMİ
İŞLETME’DE KAYNAK YÖNETİMİ
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Pazarlama Giriş 1 1.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
GİRİŞİMCİLİK KAVRAMI, TANIMI VE KAPSAMI
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HAZIRLAYAN VE SUNAN HALE ALTAY: SEDEF ERMİŞ: LEYLA KAYA:
Sunum transkripti:

GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK ENTERPRISING AND ENTREPRENEURSHIP

GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK Girişimcilik : İnsanın düşünsel emeğinin ekonomik değere dönüşmesi olarak ifade edilmekte ve üretim faktörleri arasında yer almaktadır. Girişimcilik risk, sermayenin tedarik edilmesi, arbitraj ve üretim faktörlerinin koordinasyonu gibi konular ele alınarak açıklamaya çalışılmıştır.1982-1992 yılları arasında yapılmış olan akademik yayınlarda girişimciliğin 15 anahtar sözcüğü tespit edilmiştir: 1)Başlatma / Bulma / Yaratma 2)Yeni işletme 3)Yenilik / Yeni ürünler / Yeni pazar 4)Fırsatların peşinde koşma 5)Risk alma / Risk yönetimi / Belirsizlik 6)Kâr arzusu / Kişisel fayda 7)Üretim yolları ve kaynaklar 8)Yönetim

GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK 9) Değer yaratma 10) Büyüme arzusu 11) Girişim 12) Değişim yaratma 13) Sahiplik 14) Sorumluluk / Yetki 15) Strateji oluşturma Richard Cantillon göre girişimci, henüz belirginleşmemiş bir bedelle satmak üzere üretim girdilerini ve hizmetleri satın alan kişi olarak ifade edilmiştir. Jean Baptise Say ise girişimcinin risk üstlenme kadar üretim girdilerini örgütlenme ve yönetme niteliğine sahip olması gereği üzerinde durmuştur.

GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK A.Schumpeter ise girişimcinin yenilikçi ve dinamik olma özelliğini ise, ekonomik kalkınmada, insan kaynaklarının temel yapı taşlarından birisi olarak vurgulamıştır. Girişimciyi toplumda değişimi yaratacak kişi olarak görmüştür. Girişimcinin özellikleri :Kâr etmek için üretim faaliyetlerini bir araya getiren ve bunları organize eden kişidir. Organizasyon becerisi Atıl kapasitenin değerlendirilmesi Risk alması Fırsatları görebilmesi Tetikte olması ( İhtiyatlı araştırmadan çok ) Fırsatı değerlendirebilmesi Oyunun kuralını baştan yazmasıdır.

GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK Girişimcilikte dört temel unsur vardır: Yaratım süreci Çaba harcanması Risk Getiri Girişimci düşüncenin özellikleri: (Dört ana bileşeni vardır). 1) Yenilikçi ve yaratıcı olma 2) Risk alma 3) Öncü olma 4) Rekabetçi düşünme

GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK 1)Yenilikçi ve yaratıcı olma:Problemlere ve ihtiyaçlara yaratıcı, alışılmamış ve yeni çözümler aramayı ifade eder. Girişimciyi diğer insanlardan ayıran temel özellik, yaratıcı ve yenilikçi olması, yeni fikirleri geliştirmesi ve bu fikirleri uygulamaya koymasıdır. Schumpeter’e göre girişimci, yenilikçi ve dinamik, yaratıcı ve yıkıcılık görevini yerine getirmektedir. Bunu yapabilmesi için çok yönlü düşünebilmesi, ikna gücüne sahip olması, iyi iletişim kurması, bağımsız düşünebilen, esnek, yaratıcı, kendine güvenen, dayanıklı ve ısrarcı olmalıdır. 2) Risk alma :Bizim için önemli miktarda bir kaynağın kabul edilebilir bir risk düzeyi olan fırsatlara bağlama istekliliğini içermektedir. 3) Öncü olma :Uygulamaya ilişkin bir kavramdır. Takip eden değil, takip edilen olmalıdır. 4) Rekabetçi düşünme :İşletmeler ve tüketiciler açısından sağlıklı bir piyasa ortamı yaratır.

GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK Girişimcilik süreci: Para ya da diğer maddesel varlıklardan çok kendisinde var olan girişimcilik ruhu, rasyonel davranış yetisi ve motivasyon önemlidir. Girişimci: Hayalci, vizyon sahibi, değişim ajanı, gelecekte yaşayan, fırsatları gören Yönetici: Planlayan, geçmişte yaşayan, problemlere odaklanan, organizasyon yapan, güven arayandır. Teknisyen: İş yapan, Sorun çözen, Kolaya kaçan, Mevcutla yetinen, Bugünü yaşayan, 1) Fırsatların belirlenmesi :Yeni bir iş kurmanın ilk adımı pazarda olan açıkların düşünülmesidir. Açıklar, insanların beklentileri ve istekleri ile elde ettikleri arasındaki farktır. Girişimci düşünce yapısında dışsal baskılar fırsatların yaratılmasını zorunlu kılar.

GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK Bu baskılar : . Teknolojik gelişmeler . Yeni ürünler için para ödeme arzusu ve tüketim ekonomisi . Yeni yaşam tarzını belirleyen sosyal değerler ve ihtiyaçlar . Rekabeti etkileyen siyasi faaliyetler ve düzenleyici kurallar . Performans kriterleri . Planlama dönemleri 2) Kaynakların bulunması ve kontrolü :Önemli olan kaynakların büyüklüğü değil, mevcut kaynakların ne kadar etkin kullanıldığıdır. 3) Örgütsel yapı :İşe başlamadan önce örgütsel yapının belirlenmesi gerekir. İşletmenin adı, hukuki sorumlukları, vergiler, tescil, patent, kullanma hakkı, sosyal güvenlik gibi konular detayları ile düşünülmelidir.

GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK Girişimciliğin girdi ve çıktı bileşenleri: Girdiler :Çevresel fırsatlar, girişimci kişiler, iş fikirleri, örgütsel ortam, kaynaklar Girişimci süreç :Fırsatları belirle, ayrıntıları listele, kaynakları bul, uygulama Çıktılar :İşleyen bir girişim, değer yaratımı, kâr ve kişisel fayda, istihdam, ekonomik büyüme, başarısızlık Girişimcinin işlevleri : a) Üretim organize etme ve sağlama b) Ürün çeşitliliği sağlama c) Yeni pazarlar ve yeni satış yöntemleri yaratma d) Sermaye birikimi sağlama