Okuyucu, öğretici metni inceledikten sonra metnin yapısı, düşüncesi, anlatımı, yazılış amacıyla sezdirdiği anlamı, metnin anlamının zaman içinde değişip.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bunu okursanız iyi olur
Advertisements

Cümlede , fiillerin anlamını etkileyen kelimelere ne ad verilir?
HABER YAZILARI.
Yıldızları süpürürsün, farkında olmadan, Güneş kucağındadır, bilemezsin. Bir çocuk gözlerine bakar, arkan dönüktür, Ciğerinde kuruludur orkestra, duymazsın.
ASIL EKSİKLİK Asıl eksiklik, eksik olduğumuzu düşünmekti. Asıl eksiklik, çareyi başkasında aramaktı.
Yıldızları süpürürsün, farkında olmadan, Güneş kucağındadır, bilemezsin. Bir çocuk gözlerine bakar, arkan dönüktür, Ciğerinde kuruludur orkestra, duymazsın.
ŞAŞIP KALIYORUM İlhan Selçuk.
A) Zilin çalmasıyla yarışma başladı.
UZAKTAN UZAĞA… Öyle gülüp harap etme içimi, İçimden bir şeyler düştü, düşecek.. Bilmem, nasıl aşık ettin ki beni, Ulaşamadığım, sen kaldın bir tek..
Bu ne ? Bu kitap. Bu kitap mı? Evet , bu kitap
Aşka Dair.
Benim biricik Canım Babacığım
10.Kasım…Hissetmek lazım Hasan Ağabey…TDK
KASIM 2. HAFTASI. Kitap bize bilmediklerimizi öğretir. Görmediğimiz yerleri tanıtır.
ARKADAŞIM BADEM AĞACI ADINI AŞK KOYDUM SENİN.
Meksika'da Inka tapınaklarına ç ıkmak isteyen Avrupalı bir grup arkeolog, birka ç yerli rehberle yola koyuluyor. Dağın tepesindeki tapınaklara giden uzun.
Biraz moral bulalım.
(BELİRTEÇ) ZARF.
Dost Genç adamın biri, Dermiş babasına her gün; 'Benim de dostlarım var, sendeki dost gibi'
EKLER.
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
aynı anda aynı sessiz geceye doğru “içim sıkılıyor” demişizdir …
Dövüş ustası olanlar öfkelenmezler. Kazanma ustası olanlar korkmazlar
SÖZCÜKTE ANLAM.
AŞAĞIDAKİ CÜMLELERDEKİ ANLATIM BOZUKLUKLARINI BULUNUZ…
ADI:TUĞBA NUR SOYADI:KÖKTEN SINIF:6/B NUMARA:1101
11-14 yaş arasına yöneliktir. AYŞE GÜL 2010
ÖĞRETİCİ METİN ÖRNEKLERİNİ OKUMA
TÜRKÇE’DE SÖZCÜK YAPISI
SUSARAK Güneş altında söylenmedik söz yokmuş.. Bu yüzden geceleri söylüyorum sevdiğimi.. Ne gece ne gündüz yokmuş söylenmemiş söz.. Bende söylenmişleri.
Kahraman filin canı çok sıkılıyordu
Beni hiç sevmedi ki yüzüme gülsün.
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
9. Sınıf Dil ve Anlatım NİSAN
YAPI(PLAN).
İŞTE MASALIMIZ BAŞLIYOR.
HüLYaMa Hülyaların hep gerçek olsun Üzüntüler senden çok  çok uzak dursun Lacivertler düşmesin yüreğine Yaşamın hep beyaz gül olsun Arkadaşım,canım dostum,bacım.
YAPIM VE ÇEKİM EKLERİ.
Aşağıdakilerden hangisinde mecaz anlamlı sözcük kullanılmamıştır?
ANLAM.
DİL VE ANLATIM.
Hazırlayan: Serkan Aslan
Senin şu an benden uzak olduğun gibi.
1.soru Hangisinin yapısı diğerlerine göre farklıdır ? A.hanımeli
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
‘’de’’nin Yazımı.
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
1)Aşağıdaki tamlamalardan hangisinin çeşidi farklıdır?
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
Click Pps Series.
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
Kütüphane ile ilgili özlü sözler
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
İletişim zor bir süreç midir?
SESLİDİR Sen Hiç..? MR CAN AKIN Sen; mehtaplı yaz gecelerinde sevginin coşkusuyla, yıldızlara dokunabildin mi hiç..? Sen; güneşli ılık bahar günlerinde.
Bir zamanlar, birbirine bitişik iki çiftlikte yasayan iki erkek kardeş vardı. Günlerden bir gün bu iki kardeş arasında bir anlaşmazlık baş gösterdi. İki.
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
Düzgün ve Doğru Yapacağız, Adam Gibi Adam Olacağız.
Sevdan Beni Terketmedi sevdan beni, Aç kaldım, susuz kaldım, Hayın, karanlıktı gece, Can garip, can suskun, Can paramparça... Ve ellerim,kelepçede,
Sevdan Beni Terketmedi sevdan beni, Aç kaldım, susuz kaldım, Hayın, karanlıktı gece, Can garip, can suskun, can paramparça... Ve elerim kelepçede,
Yazılışları farklı , anlamları aynı olan kelimelere
TÜRKÇE’DE SÖZCÜK YAPISI
Yıldızları süpürürsün, farkında olmadan, Güneş kucağındadır, bilemezsin. Bir çocuk gözlerine bakar, arkan dönüktür, Ciğerinde kuruludur orkestra, duymazsın.
MADDE VE YAPISI TEST.
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

Okuyucu, öğretici metni inceledikten sonra metnin yapısı, düşüncesi, anlatımı, yazılış amacıyla sezdirdiği anlamı, metnin anlamının zaman içinde değişip değişmediğini, metnin okuyucuda uyandırdığı duyguları yorumlar.

DENEME ÖRNEĞİ-1 İnsanın, olanak varsa karısı, çocuğu, parası ve hele sağlığı olmalı, ama mutluluğunu yalnız bunlara bağlamamalı. Kendimize dükkanın arkasında, yalnız bizim için bağımsız bir köşe ayırıp orada gerçek özgürlüğümüzü, kendi sultanlığımızı kurmalıyız. Orada, yabancı hiçbir konuğa yer vermeksizin kendi kendimizle her gün başbaşa verip dertleşmeliyiz; karımız, çocuğumuz, servetimiz, adamlarımız yokmuş gibi konuşup gülmeliyiz. Öyle ki, hepsini yitirmek felaketine uğrayınca onlarsız yaşamak bizim için yeni bir şey olmasın. Kendi içine çevrilebilen bir ruhumuz var; kendi kendine yoldaş olabilir; kendi kendisiyle, çekiş dövüş, alışveriş edebilir. Yalnız kalınca sıkılır, ne yapacağımızı bilmez oluruz diye korkmamalıyız.

DENEM ÖRNEĞİ-2 Yapmaya alıştırıldığımız işlerden binde biri bile kendimizle doğrudan doğruya ilgili değil. Bakarsınız bir adam canını dişine takmış, kurşun yağmuru altında, yıkık bir kale duvarına tırmanıyor bütün hıncıyla; bir başkası, karşı tarafta, kan revan içinde, aç susuz savunuyor o kaleyi ölesiye: Kendileri için mi gösteriyorlar bu yararlığı? Uğrunda ölecekleri ve hiç görmedikleri insan belki o sırada kılım kıpırdatmadan keyif sürmektedir. Bakarsınız bir başkası, bitkin, perişan, saçı sakalı birbirine karışmış kitaplıktan çıkıyor gece yansından sonra: Bunca kitabı daha iyi, daha akıllı bir insan olmak için mi karıştırdı sanırsınız? Yok canım sen de! Ya ölecek o kitaplıkta ya öğretecek yarınki kuşaklara Platus'un dizelerini hangi düzenle kurduğunu ve falan Latince sözcüğün nasıl yazılması gerektiğini.