26 Kasım 2010, İnönü Üniversitesi Prof. Dr. Nebahat SARI Bologna Uzmanı YÜKSEKÖĞRETİM SİSTEMLERİNİN ULUSLARARASILAŞMASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Bologna Sürecinde Hareketlilik ve Türk Yükseköğretimi
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
BOLOGNA SÜRECİ: Atatürk Üniversitesi’de Uygulaması
ERASMUS PROGRAMI ve İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
BOLOGNA SÜRECİ VE TÜRKİYE. B OLOGNA S ÜRECI N EDIR ? Bologna Süreci, 2010 yılına kadar Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı hedefleyen bir reform sürecidir.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ: Öğrenci Konseyi Başkanlarına Yönelik Toplantı 14 Mayıs 2010 Akdeniz.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL ZİYARET VE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
AVRUPA BİRLİĞİ OFİSİ ERASMUS
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
LLP / Erasmus Bilgi Paylaşım Toplantısı Meslek Yüksek Okulu Yrd.Doç.Dr. Çetin GENÇER AB Uluslararası İlişkiler ve Erasmus Kurumsal Koordinatörü.
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
Erasmus Staj Hareketliliği Programı Akademik Yılı Verileri Akademik Yılı Programı Uygulanışı.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 04 OCAK 2011 MEHMET.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

26 Kasım 2010, İnönü Üniversitesi Prof. Dr. Nebahat SARI Bologna Uzmanı YÜKSEKÖĞRETİM SİSTEMLERİNİN ULUSLARARASILAŞMASI

İÇERİK  Uluslararasılaşma Kavramı  Bologna Süreci Kavramı  Bologna Sürecinin Tarihsel Gelişimi  AKTS ve DE Etiketleri  Genel Sekreterler ve ÖİD Başkanları

ULUSLARARASILAŞMA Bir üniversitenin amaçlarına ve eğitim, araştırma ve toplum hizmeti etkinliklerine uluslararası ve kültürlerarası boyut entegre etmesi sürecidir. Bu doğrultudaki sistematik ve sürdürülebilir çabalardır.

HAREKETLİLİK VE KÜRESELLİK Küresel olarak bir marka olmayı başaran (Oxford ve Cambridge gibi), Öğrencilerine global bir yarış için hazırlandığı bir ortam sağlayabilen, Disiplinlerarası çalışmaların ön plana çıkabildiği, ulusal ve uluslararası projelerin yürütülebildiği bir ortamı olan, Araştırma gruplarının oluşturulduğu, Çok kültürlü bir ortamın sağlandığı (farklı ülkelerden öğrencileri olan) Uluslararası akademik personelin çalıştığı Uluslar arası danışmanlıklar yapabilen ve mezunları büyük firmalarda iş bulabilen Ulusal ve uluslararası boyutta ziyaretçi sayısı yüksek üniversiteler küresel oyuncu olabilirler …. Prof. Eric Thomas, Rektör, University of Bristol, UK

ULUSLARARASILAŞMA BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA ULUSLARASILAŞMA EĞİTİMDE ULUSLARASILAŞMA

EĞİTİMDE ULUSLARARASILAŞMA ULUS ÖTESİ ÖĞRETİM ELEMANLARI ULUS ÖTESİ ÖĞRENCİLER HAREKETLİLİK EĞİTİM-ÖĞRETİM SİSTEMİNİN VE MALZEMELERİNİN ULUSLARARASILAŞMASI

ULUS ÖTESİ ÖĞRENCİLER Dünyada 2.5 milyon üniversite öğrencisi, kendi ülkesi dışındaki bir üniversitede öğrenimini sürdürmektedir. ABD, yabancı öğrenciler için en çekici ülkedir. Avrupa Ülkelerinde en fazla yabancı öğrenci İsviçre (%18.0), İngiltere (%15.0), Almanya (%12.4), Fransa (%11.5) ve Hollanda (%8.7)’da bulunmaktadır.

Türkiye üniversitelerindeki yabancı öğrenci sayısı iken, yurt dışında öğrenim gören Türk öğrenci sayısı civarındadır. ÜniversiteToplam OkuyanYeni Kayıt Anadolu Ü İstanbul Ü Ortadoğu Teknik Ü Marmara Ü Ankara Ü TÜRKİYE’DE ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER

KÜRESEL REKABET

YABANCI ÖĞRENCİ ÜLKE SEÇERKEN NELERİ GÖZETİR? Eğitim Kalitesi ve Değeri Yakın Olma Yakınlık Duyma Makul Eğitim Ücreti ve Yaşama Maliyeti Öğrenilecek Dilin Değeri Vize, Oturma İzni vb. Kolaylığı

Eğitim Kalitesi ve Akreditasyon Uluslararası Tanınırlığı Olan Bir Diploma İngilizce Programlar ve İngilizce Seçmeli Dersler İngilizce WEB Sayfası Tanıtım ve Bilgilendirme Makul Eğitim Ücretleri ve Burs Olanakları Uluslararası Öğrenci Ofisi Uluslararası Öğrenci Evi Uluslararası Öğrencilere Uygun Türkçe Öğrenme Olanakları ………. ÜNİVERSİTEYİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER İÇİN ÇEKİCİ KILMA

BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA ULUSLARARASILAŞMA AVRUPA ÇERÇEVE PROJELERİ TÜBİTAK AVRUPA İKİLİ VE ÇOKLU İŞBİRLİĞİ PROGRAMLARI (COST, ESF, BOSPHORUS, CNRS, DFG, BAS vb.) SUNY, INRA, CIRAD, RDA ve diğer ortak projeler

AB ÇERÇEVE PROGRAMLARI Avrupa Birliği’nde çok uluslu araştırma ve teknoloji geliştirme projelerinin desteklendiği başlıca Topluluk Programı’dır. İlki 1984 yılında başlayan Çerçeve Programları (ÇP) çok yıllık programlar olup, kapsamı ve programa ayrılan bütçe miktarı her bir programda artış göstermektedir. Çerçeve Programları’nın başlıca amaçları arasında, Avrupa’nın bilimsel ve teknolojik temelinin güçlendirilmesi, endüstriyel rekabetin desteklenmesi ve ülkeler arası işbirliğinin teşvik edilmesi sayılabilir. AB’nin Mart 2000’de yapılan Zirve Toplantısı’nda belirtilen ve Lizbon Stratejisi olarak adlandırılan strateji kapsamında ise, AB’nin "dünyanın en dinamik rekabetçi bilgi temelli ekonomisi" olması hedeflenmiştir. Bütünleştirilmiş bir Avrupa Araştırma Alanı oluşturmayı hedefleyen ve döneminde yürürlükte olan 6. Çerçeve Programı (6.ÇP) ve yıllarında yürürlükte olacak 7. Çerçeve Programı (7.ÇP) AB’nin bu hedefe ulaşması amacıyla şekillendirilmiştir.

Uluslararası Üniversiteler Birliği (IAU) Yükseköğretimde uluslararasılaşmaya yönelik olarak çalışmalar yürütmekte olup, bu alandaki deneyimini paylaşmak üzere Internationalization Strategies Advisory Service (ISAS- Uluslararasılaşma Stratejileri Danışma Servisi) adı altında bir danışmanlık programı başlatmıştır. Bu danışmanlık programı yoluyla, Birliğin üyesi olsun olmasın bütün yükseköğretim kurumlarına uluslararası hedeflerine ulaşmalarında ve kurumsal düzeyde uluslararasılaşma stratejilerini geliştirmelerinde destek hizmeti verilmesi amaçlanmaktadır.

BOLOGNA SÜRECİ Yükseköğretim sistemimizin uluslararasılaşması için fırsat….

BOLOGNA VE SÜREÇ Süreç: Aralarında birlik olan veya belli bir düzen veya zaman içinde tekrarlanan, ilerleyen, gelişen olay veya hareketler dizisi

BOLOGNA SÜRECİ  Bologna Süreci’nin temelleri 1998 yılında Fransa, İtalya, Almanya ve İngiltere Eğitim Bakanlarının Sorbonne’da gerçekleştirdikleri toplantı sonunda yayımlanan Sorbonne Bildirisi ile atılmıştır.  2010 yılına (2012) kadar Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı hedefleyen bir Avrupa reform sürecidir.  Süreç, tamamen her ülkenin özgür iradeleri ile katıldıkları bir oluşumdur ve ülkeler Bologna Süreci’nin öngördüğü hedefleri kabul edip etmeme hakkına sahiptirler.  Avrupa Yükseköğretim Alanında gerçekleşmesi arzulanmayan tek şey, üye ülkelerin eğitim sistemlerinin tek tip yükseköğretim sistemi haline getirilmesidir.

BOLOGNA KAPSAMINDAKİ ÜLKELER 19 Haziran 1999 (29 ülke) AvusturyaMacaristanPortekiz BelçikaİzlandaRomanya BulgaristanİtalyaSlovak Cumhuriyeti Çek CumhuriyetiLetonyaSlovenya DanimarkaLitvanyaİspanya EstonyaLüksemburgİsveç FinlandiyaMaltaİsviçre FransaHollandaİngiltere AlmanyaNorveçİrlanda YunanistanPolonya 19 Mayıs 2001 Prag Bakanlar Konferansı (+4=33 ülke) HırvatistanLihtenştayn Kıbrıs Türkiye 19 Eylül 2003 Berlin Bakanlar Konferansı (+7=40 ülke) ArnavutlukRusya FederasyonuAndora Sırbistan-KaradağBosna-HersekMakedonya Vatikan Cumhuriyeti Mayıs 2005 Bergen Bakanlar Konferansı (+5=45 ülke) ErmenistanAzerbaycanGürcistan MoldovaUkrayna 2007 Londra Bakanlar Konferansı (+1=46) Karadağ Mart 2010 Budapeşte ve Viyana Bakanlar Konferansı (+1=47) Kazakistan

Bologna Sürecinde Mevcut Durum

Salamanca Convention Göteborg Student Convention Graz Convention 2010’da EHEA’nın tamamlanması 2010 Avusturya-Macaristan 2012 Bükreş

BOLOGNA SÜRECİNİN ÖĞRETİM ELEMANLARI AÇISINDAN ÖNEMİ  Ders programı oluşturma ve güncelleme kolaylığı,  Ders içeriklerinin ulusal ve uluslararası düzeyde daha kolay anlaşılması ve tanınması,  Öğrenci merkezli eğitim sonucu daha bilinçli ve aktif öğrenci gruplarıyla ders işleme,  Farklı ülke ve üniversitelerde kısa süreli çalışma, ortak proje ve bilimsel araştırma fırsatı  ……..

BOLOGNA SÜRECİNİN ÖĞRENCİLER AÇISINDAN ÖNEMİ  Öğrenci merkezli eğitimden dolayı, eğitim hayatına daha aktif katılım,  Eğitim programları ve dersleri daha bilinçli seçme,  Öğrencilerin seçtikleri ders ve programları tamamladıklarında hangi yeterliliklere sahip olacaklarını önceden bilmeleri,  Ders kredileri, öğrenci iş yükü esaslı hesaplandığı için, ders dışındaki faaliyetlerin teşviki,  Tüm yükseköğretim kurumlarında uygulanan kalite güvencesi sayesinde, kurumlar arasında kalite farkı azalacağından, fırsat eşitliğinin geliştirilmesi,  Yeterlilikler ve kalite güvencesiyle oluşturulan programlardan mezun olan öğrencilerin istihdam olanaklarının artması,  DE ve AKTS gibi tanınma araçları sayesinde alınan eğitimin yurtdışında tanınması,  Hareketliliğin teşviki. ……..

Özgüven - Farklı ülkeler ve farklı kültürlerle tanışma - Bilgi ve tecrübe değişimi HAREKETLİLİK (DEĞİŞİM)

L'ULg, seule université belge à détenir les labels européens ECTS et Diploma Supplement Détentrice du Label ECTS et du Label DS, l'Université de Liège devient la seule université belge à posséder ces deux prestigieuses récompenses européennes et accède au club très restreint des 13 universités européennes (sur plus de 4000 institutions d'enseignement supérieur) distinguées par la Commission européenne pour l'excellence de ses pratiques en matière d'enseignement supérieur. Cet événement témoigne de la volonté de l'ULg d'une part de miser sur une internationalisation effective, d'autre part d'assurer une visibilité européenne à ses diplômés.

DE ve AKTS Etiketi Başvuruları 2009 Başvuruları 7 Üniversite DE Etiketi almıştır.  Bilkent Üniversitesi  Ege Üniversitesi  Gebze Üniversitesi  KTÜ  ODTÜ  Sabancı Üniversitesi  Sakarya Üniversitesi 2010 Başvuruları DE Etiketi Anadolu Üniversitesi İzmir Ekonomi Üniversitesi İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Marmara Üniversitesi AKTS Etiketi Karadeniz Teknik Üniversitesi Sakarya Üniversitesi

Çok değerli akademik, idari ve teknik personelimiz, sevgili öğrenciler... Bugün bizler için çok önemli bir gün. 55 yıllık köklü geçmişiyle bir çok ilki başarmış olan Üniversitemiz, bugün itibariyle bu ilklerine yeni bir ilk daha eklemenin haklı gururunu yaşamaktadır. Üstelik bu ilk, diğerlerinden çok daha önemli. Karadeniz Teknik Üniversitesi, tüm Avrupa genelinde 31 farklı ülkeden bu yıl yapılan AKTS etiket başvuru çalışmalarında başarılı bulunarak etiket ile ödüllendirilen beş Avrupa üniversitesinden biri olmuştur. Üniversitemiz, Sakarya Üniversitesi ile birlikte bu ödülü kazanan ilk TÜRK ÜNİVERSİTESİDİR. Şu ana kadar (23 üniversitesi geçen yıldan olmak üzere) toplam 29 üniversitenin sahip olduğu bu AKTS Etiketi Ödülü için ne kadar gururlansak azdır. Ödüle giden yol hiç de kolay değildi. Herbirinizin ne kadar zaman harcadığının bilinci içindeyiz. Çalışmalarınızın sonuç olarak olumlu olması ve ödül ile taçlandırılması çok önemli. Bu vesile ile, yapmış olduğunuz tüm katkıdan dolayı sizlere teşekkür eder, ödülümüzün tüm ülkemize hayırlı olması dileklerimle saygılar sunarım. Prof.Dr. İbrahim ÖZEN Rektör Karadeniz Teknik Üniversitesi

Rektörümüz Ödül Almak İçin Belçika’ya Gitti Avrupa Birliği Komisyonu tarafından Avrupa düzeyinde sadece 5 üniversitenin layık görüldüğü AKTS Etiketi Mükemmellik ödülü 5 Ekim 2010 Salı günü Belçika’nın Antwerp şehrinde Avrupa Komisyonu tarafından düzenlenecek büyük bir törenle üniversitemize verilecek. Sakarya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Durman, Üniversitemizin de kazandığı bu ödülü almak üzere 4 Ekim 2010 Pazartesi günü Belçika’ya gidecek. Üniversitelerin ders, ders içerikleri ve ders kredileri ile çağdaş eğitim sistemlerinin öngördüğü öğrenci ve öğrenme merkezli eğitimin yapılandırılması ve AB düzeyinde tanınması anlamına gelen AKTS Etiketi Mükemmellik Ödülü AB Erasmus programı kapsamında AB yükseköğretim standartlarının öngördüğü uygulamaları en iyi şekilde yerine getiren üniversitelere verilen en büyük ve en prestijli ödül olma özelliğini taşıyor. Sakarya Üniversitesi

2011 Yılı Etiket Başvuruları İçin Avrupa Komisyonunca İlan Edilen Takvim Eylül 2010: AKTS/DE 2011 etiketleri için başvuru formları hazır 15 Mayıs 2011: 2011 başvurusu için son tarih Mayıs/Haziran 2011: Ulusal ajanslar ve Bologna Uzmanlarınca etiketlerin seçilmesi ve görüş verilmesi 20 Haziran 2011: Seçilmiş başvuruların EACEA’ya gönderilmesi için son tarih Temmuz ya da Eylül 2011: Etiket başvurularının Avrupa Komisyonunca değerlendirilmesi ve seçim Kasım veya Aralık 2011: 2011 seçim sonuçlarının yayınlanması

 BEK üyesi  Diplomalar ve diploma ekleri  Kredi dönüşümleri  Uluslararası öğrenciler  Akreditasyon  Uluslarararası akademik personel  Yabancı öğrenci ve öğretim elemanları için konaklama ve oturma izni konuları  Sosyal boyut  Kültürel boyut  Bilimsel araştırmalar  Dil eğitimi için planlama  Web sayfası güncelleme  ……………………….. Genel Sekreter Öğrenci İşleri Daire Başkanı 7/10/1983 TARİH VE 124 NO’LU KHK

Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal Organizasyonu için Ulusal Ajans’a Ofis destekleri için YÖK Uluslararası İlişkiler Birimi’ne Teşekkür Ederiz.