Mali Hizmetler Uzman Yardımcısı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İÇ KONTROL STANDARTLARI
Advertisements

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
HASSAS GÖREV Hakan YÜKSEL Mart.
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
Genel sekreterlik Genel Sekreterlik, bir Genel Sekreter ile en çok iki Genel Sekreter Yardımcısından ve bağlı birimlerden oluşur. Genel Sekreter, üniversite.
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
YEMEK HİZMETLERİNİN SUNUMUNDA YAPILAN YOLSUZLUK
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
İç Kontrol Sistemi ve İç Kontrol Standartları
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
SUNUM PLANI İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları ve Temel İlkeleri
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Risk Yönetimi Toplantımıza
MUHASEBE EĞİTİMİ.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
Hassas Görevler hassas…çok….
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İç Kontrol Sistemi Örnek Uygulamaları ve Üniversitemizde Genel Durum
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Harcama Yetkilileri.
Risk Yönetimi KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
MUAYENE KABUL İŞLEMLERİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Ordu Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
KAMUDA HASSAS GÖREV.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Sunum transkripti:

Mali Hizmetler Uzman Yardımcısı Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı HASSAS GÖREVLER Rabia Gizem DAĞLI Mali Hizmetler Uzman Yardımcısı Temmuz 2014

SUNUM PLANI Hassas Görev Nedir? Hassas Görev Neden Tespit Edilmelidir? Hassas Görev Nasıl Tespit Edilir? Hassas Görev Belirleme ve Sonrası İş Sürekliliğinin Sağlanması Örnekler

Hassas Görev Nedir? Kamu yönetiminde yürütülen görevlerden bazıları; gerek doğası gereği ve gerekse idarenin itibarı, yolsuzluk riski, gizli bilgilerin açığa çıkması ve benzeri yönlerden diğer görevlerle kıyaslandığında çok daha büyük önem taşımaktadır. Bu türden görevleri yürüten personelin niteliği ve söz konusu görevlerin kesintisiz ve sağlıklı ifa edilebilmesi, diğer görevlere nazaran daha fazla önem arz eder. Bu tür görevler;

Hassas Görev Nedir? hassas görevdir. Birimin temel işlevini etkin biçimde yerine getirmesini etkileyebilecek riskler içeren, Zamanında ve/veya doğru bir şekilde yerine getirilmesi halinde ise karar alma süreçlerini güçlendiren, Kaynakların etkin kullanımını sağlayan, Kritik öneme sahip sınırlı sayıdaki görevler hassas görevdir.

Hassas Görev Neden Tespit Edilmelidir? Hassas görevlerin tespit edilmesi; Birimin fonksiyonlarını etkin bir şekilde ifa edebilmesi için kritik faaliyetlerinin tespit edilmesini, Tespit edilen kritik faaliyetlerin gözden geçirilmesini aksaklıklar varsa tespit edilmesini, Tespit edilen kritik faaliyetler için gerekli kontrol önlemlerinin alınmasını, temin eder. Böylece; Birim faaliyetlerinin aksamadan yürütülmesine, Kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasına ve hizmet kalitesinin artmasına yardımcı olur.

Hassas Görev Nasıl Tespit Edilir? Hassas görevler tespit edilirken birimlerin soracakları başlıca sorular şunlar olabilir. Hangi görevler gizlilik statüsündedir? Hangi alanlardaki faaliyetlerde hata veya usulsüzlük yapılması ihtimali daha fazladır? Hangi görevlerin belli bir zaman süreci içinde yerine getirilmesi önemlidir? Hangi alanlarda bilgi ve eğitim ihtiyacı çok yüksektir? Hangi görevler iç ve dış etkenlere yüksek derecede maruz kalır? 

Hassas Görev Nasıl Tespit Edilir? Hangi görevler yerine getirilmezse kaynak israfına neden olur? Hangi işler yüksek maliyetlidir? Hangi işlerin yada süreçlerin aksaması birimin dışarıdan olumsuz tepki almasına neden olur? Hangi işlerde hesap verme yükümlülüğü fazladır? Hangi işler için çok fazla mesai harcanmalıdır? Hangi alanlarda çıkacak sorunlar, birimin fonksiyonunu yerine getirmesine engel olur? Kimlerin çok fazla sorumluluğu vardır?

Hassas Görev Nasıl Tespit Edilir? Bu sorulara verilen cevaplarla tespit edilen görevlerin, hassas olup olmadığı değerlendirilirken şu soru da sorulmalıdır: «BİRİMİN FONKSİYONUNU YERİNE GETİREBİLMESİ İÇİN HANGİ İŞİN AKSAMAMASI GEREKİR?» Örneğin; Personel kayıtları gizlidir ancak görmemesi gereken bir kişinin bu kayıtları görmesi birimin fonksiyonunu yerine getirmesini engeller mı? Cevap, evet ise bu hassas görev olarak belirlenmelidir. Birimler bu sorulardan da yararlanarak yapılan işlem ve süreçlerden hangilerinin “Hassas“ olduğuna karar verirler. 

Hassas Görev Belirleme Ve Sonrası 5018 sayılı Kanunda İç Kontrol Hassas Görev Belirleme Ve Sonrası Öngörülen Eylem KOS 2.6.1 “Tüm birim yöneticileri kendi birimlerine ilişkin hassas görevleri listeleyecek ve hassas görevlere ilişkin prosedürleri belirlemek amacıyla her bir hassas görev için hazırlayacağı süreç analiz formlarını personele tebliğ ederek uygulamayı yakından takip edecektir.” kapsamında Hassas görevler listesi çıkarılır. Bu görevler gözden geçirilir. Hangi aşamalarda aksaklıkların olabileceği tespit edilir. Bu aksaklıkların önlenebilmesi veya en aza indirilebilmesi için ne gibi önlemler alınabileceğine karar verilir. Görevlerdeki etkinliğin sağlanması için alınan önlemler sürekli olarak izlenir. Bu kontrollerin hayata geçirilmesi ile birim daha güçlü bir şekilde görevlerini yerine getirmeye başlar.  

İş Sürekliliğinin Sağlanması Görevden ayrılan personelin yerine gelen kişinin görev hakkında yeterince bilgi sahibi olmaması o alanda işlerin aksamasına sebep olabilir. Bu nedenle görevden ayrılan personelin durumunu hassas olarak görmek gerekmektedir.

İş Sürekliliğinin Sağlanması Hassas görevlerin yürütülmesinde iş sürekliliğinin sağlanması esastır. Harcama yetkilileri sorumluluk alanlarındaki hassas görevlerde iş sürekliliğinin sağlanması ve hassas görevden geçici veya kesin ayrılan personelin yerine gelen kişinin görev hakkında yeterince bilgi sahibi olmasını sağlayacak tedbirleri alır. Hizmetin herhangi bir aksama olmadan sürdürülebilmesi için görevlendirilen personelin gerekli donanıma sahip olmasını sağlamaya yönelik Faaliyetlerin Sürekliliğinin Sağlanmasına Yönelik Prosedür Taslağı oluşturulmuştur.

İş Sürekliliğinin Sağlanması Görevinden ayrılan personelin ilgili harcama yetkilisinin bilgisi dahilinde bir rapor hazırlayarak yeni göreve gelen personele vermesi, sorumluluğu altındaki dosyaların da bir tutanakla teslim etmesi gerekir. Raporda; Görevle ilgili devam eden işler, Önemli ve süreli işler, Yapılması gereken işler, Devredilen evrak olup olmadığı belirtilmelidir.

ÖRNEK -1 x otamasyon sistemindeki personele tüm sisteme giriş yapma yetkisi verilmişse ve bu görevdeki bir aksaklık, birimin çok büyük maddi zarar, itibarin zedelenmesi, faaliyetlerini tamamlayamaması ile karşılaşmasına neden olacaksa bu personelin işi hassas olarak belirlenebilir.

ÖRNEK-2 Gelir, gider, varlık ve yükümlülüklere ilişkin mali karar ve işlemlerin mali mevzuata uygunluk açısından denetimini yapan Ön Mali Kontrol Birimi için mevzuata aykırılığın fark edilmemesi sonucu kamu zararına sebebiyet verilmesi ve üniversitenin itibarını zedelemesi gibi sonuçlar nedeniyle bu birimde çalışan personelin işini hassas görev yapabilir.

ÖRNEK-3 Muhasebe Yetkilisi Mutemedinin yürüttüğü görevlerden olan “Değerlerin geçici olarak alınması,alınan değerlerin muhafazası muhafaza edilen değerlerin iadesi” işlemleri para ve para benzeri değerlerin şahsi kullanılması ya da kamu zararına sebebiyet verme riski taşıması nedeniyle hassas görev olarak nitelendirilebilir.

ÖRNEK-4 Kütüphanede ödünç işlemi gerçekleştirilmemiş materyalin dışarıya çıkarılmaması, Kütüphanede verilen hizmetler, Bilimsel Yayın Kataloğu Veri Tabanı otomasyon programı üzerinden yürütüldüğünden materyal kayıtlarının eksiksiz yapılması ve hizmete sunulması bu birimde görevli personel için hassas görevler arasında sayılabilir.

ÖRNEK-5 Öğrenci notlarının Öğrenci bilgi sistemine girilerek değiştirilebilme olasılığı nedeniyle sisteme erişim, sistemin güvenliği, yetkili kişilerin oto kontrolü, Mezuniyet ve diploma verilmesi ile ilgili işlerde öğrencilerle veya aldıkları dersler ve ders kredileriyle ilgili eksik veya hatalı bilgiye yer verilmesi gibi riskler nedeniyle bu işlerin yürütülmesi hassas görev sayılabilir.

ÖRNEK-6 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki mal alımı, hizmet alımı ve yapım işlerinde yaklaşık maliyetin hesaplanması ve kaydedilmesi sürecinde görev alan personelin işi hassas görev olarak belirlenebilir. İhale dokümanlarının hazırlanması, ihale komisyonunca yürütülen işlemler hassas görevler arasında sayılabilir.

ÖRNEK-7 Personel Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen akademik ve idari personelin özlük dosyalarının gizli tutulması birim için hassas görev olabilir.

ÖRNEK-8 Sağlık, Kültür Spor Daire Başkanlığının düzenleyeceği mezuniyet töreni, konser, konferans, sergi vb. organizasyonlarda etkinliğin devamlılığını sağlamaya yönelik görevleri hassas görevler arasında sayılabilir.

ÖRNEK-9 Alınmamış malı alınmış, yapılmamış işi yapılmış, gerçekleştirilmemiş hizmeti gerçekleştirmiş gösteren her kişi Türk Ceza Kanunu’na göre yargılanır. Bu nedenle, Muayene Kabul Komisyonunda yürütülen görevler hassas görevlerdir.

ÖRNEK-10 Fakültelerde sınav sorularının hazırlanması, basılması, sınav salonlarına dağıtımı, sınav sonrasında toplanması görevlerini yürütecek olan personel, sınavların güvenirliliğinin sağlanması açısından hassas görev yürütmektedir.

ÖRNEK-11 Harcama Yetkililiği görevi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı için gerek bütçe büyüklüğü gerekse iş yoğunluğu açısından hassas görev olmamakla birlikte Yapı İşleri Teknik Daire Başkanlığı, Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ve İdari ve Mali İşler Daire Başkanlıkları için bütçelerinin büyüklüğü ve iş yoğunluğu dikkate alındığında hassas görevdir.

Teşekkürler…