KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Kümeler için Ortak Rekabet Alanları Stratejisi 5 Sektör Stratejisi → Samsun Sağlık Ekipmanları Sektör Stratejisi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Advertisements

İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SAZAK Daire Başkanı Haziran 2012 Ankara.
TÜBİTAK TÜBİTAK 1513 Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı (TEYDEB)
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SOĞANCI Dış Ticaret Uzmanı Haziran 2014.
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
TGSD Başvuru Formu Dikkat Edilecek Hususlar
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Ulusal Ar-Ge Proje Destekleri
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Dairesi 3 Aralık 2010 GEBZE T.C.
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
Bölgenin sosyal, kültürel ve ekonomik gelişimine katkıda bulunmak Vizyon’ u Güçlü bir sivil toplum bilinci ve ileri teknolojiyi kullanan, rekabet gücü.
TÜRKİYE’NİN İLK, EN BÜYÜK VE EN YENİLİKÇİ TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGESİ;
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Kümelerde İnovasyon Yönetimi
Doç. Dr. Esvet AKBAŞ YYÜ Rektörlüğü PDO Koordinatörü 2013-VAN.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYALARI SEKTÖRÜ İÇİN PİLOT AKTİVİTELER 5 Haziran 2013 Ankara.
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
TİCARET, YENİLİK VE TEKNOLOJİ BİR ADIM ÖTENİZDE. Ege İhracatçı Birliklerine üye 7000’in üzerinde ihracatçı firma 12 sektörde, 181 ülkeye 7 milyar $’ın.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
Hacettepe Otomotiv Topluluğu Tanıtım Sunumu
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
BODRUM YAT İMALATI İŞ KÜMESİ ROTASINI ÇİZİYOR PROJESİ
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
FUAR DEĞERLENDİRME TOPLANTISINAHOŞGELDİNİZ. Güç Birliğinin Eseri İFEXPO.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ  Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler  Operasyonel Hizmetler  Maddi Destekler  Yurt Dışı.
FAALİYETLER VE YANSIMALARIÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİFAALİYETLER VE YANSIMALARIÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİ.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK DESTEKLER VE ÇALIŞMALAR
Sunum transkripti:

KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Kümeler için Ortak Rekabet Alanları Stratejisi 5 Sektör Stratejisi → Samsun Sağlık Ekipmanları Sektör Stratejisi 18 Ekim 2012 – Ankara

5 Sektör Stratejisi

Metodoloji Literatür Araştırması Paydaş Mülakatları Strateji Çalıştayı Ekonomik Analiz Raporları Ortak Rekabet Alanları Stratejisi Raporu Değer Zinciri Analizi Tedarik Zinciri Analizi 5 Güç Analizi Ansoff Matrisi GE Matrisi Taslak GZTF Global Pazar Verileri Proje Kapsamında Gerçekleştirilen Diğer Çalışmalardan Gelen Girdiler Literatür Araştırması Paydaş Mülakatları Strateji Çalıştayı Firma Anketleri Analiz ve Eylem Planı Sektör Strateji Raporu Çalışma Grubu Sahiplendirme Toplantısı Sektör Stratejisi Geliştirme Süreci Ara Çıktılar Paydaşların sektör firmalarına yönelik destek/ürün/hizmetleri GZTF Sektör Vizyonu Hedefler Firma Profilleri Sektörün Mevcut Durum Performansı Hedef Pazarlar Sektörün İşbirliği Seviyesi Analizi Sektörün İhtiyaç Analizi Pilot Eylem Çalışma Ziyareti Performans Göstergeleri

Samsun Sağlık Ekipmanları Sektörü Stratejisi

2011 Toplam Sektör Cirosu 53.125.850TL Mevcut Durum 2011 Toplam Sektör Cirosu 53.125.850TL

2011 yılı itibariyle SSES’de toplam 824[1] kişi istihdam edilmektedir 2011 yılı itibariyle SSES’de toplam 824[1] kişi istihdam edilmektedir. Alan çalışması sonuçları çerçevesinde çalışanların %6,5’inin 4 yıllık üniversite mezunu ve %2,9’un mühendistir. Ayrıca çalıianların yanızca %3’ü yabancı dil bilmektedir Mevcut Durum 2011 yılı itibariyle SSES’de toplam 824 kişi istihdam edilmektedir. Alan çalışması sonuçları çerçevesinde çalışanların %6,5’inin 4 yıllık üniversite mezunu ve %2,9’un mühendistir. Ayrıca çalıianların yanızca %3’ü yabancı dil bilmektedir.

Mevcut Durum Nitelikli İnsan Kaynağı İnovasyon & Performansı Ar-ge   Nitelikli İnsan Kaynağı İnovasyon & Performansı Ar-ge İhracat Altyapısı ve Performansı Stratejik Yönetim Yeteneği Marka Gücü Kurumsallık Genel Ortalama 2,3 1,8 2,4 2,6 2,1 2,2 Firma 1 3 1 2 Firma 2 Firma 3 Firma 4 Firma 5 Firma 6 Firma 7 Firma 8 4 Firma 9 5 Firma 10

Mevcut Durum

Metodoloji

Potansiyel Pazarlar İran Azerbaycan Özbekistan Hindistan Gürcistan Yemen Polonya Endonezya Cezayir Fransa Japonya Mısır Tunus Vietnam Meksika Libya ABD Fas Çin Irak Rusya Suriye Kazakistan İtalya Almanya Güney Kore Tayland G. Afrika Cumhuriyeti

Potansiyel Pazarlar

Hedef Pazarlar Orta Doğu Kuzey Afrika Asya Avrupa İran (2.80) Irak (3.10) Cezayir (3.40) Fas (1.60) Mısır (1.90) Benin Azerbaycan (3.50) Rusya (2.80) Kazakistan (2.10) Malezya Endonezya Almanya (3:00)

Samsun Sağlık Ekipmanları Sektörü Vizyon Yenilikçi ve uluslararası kalite standartlarında ürünleri ile küresel pazarda markalaşmak için işbirliğini etkili bir araç olarak benimseyen ve kullanan firmalar olmak.

Uluslararasılaştırma / Bölgelerarasılaştırma Vizyon Yenilikçi ve uluslararası kalite standartlarında ürünleri ile küresel pazarda markalaşmak için işbirliğini etkili bir araç olarak benimseyen ve kullanan firmalar olmak. Gelişim Eksenleri Gelişim Ekseni 1. Küme Yönetimi Gelişim Ekseni 2. Rekabetçilik Gelişim Ekseni 3. İnovasyon Gelişim Ekseni 4. Uluslararasılaştırma / Bölgelerarasılaştırma Stratejik Hedefler Stratejik Hedef 1. Katılımcı, şeffaf ve işbirlikçi bir anlayışla, etkin temsil ve strateji oluşturma yeteneğine sahip profesyonel bir ekip tarafından yönetilen ve kendi gelişimini izleyen bir küme olmak. Stratejik Hedef 2. Sürekli verimlilik artışı sağlamak için ortaklaşa rekabeti etkin bir araç olarak kullanmak. Stratejik Hedef 3. Bilgiye ulaşmada, küme olmanın verdiği avantajları kullanarak sürekli öğrenen, öğrendiğini hızla uygulayan ve kurumsallaşan firmalar olmak. Stratejik Hedef 4. Küresel pazarın gerektirdiği nitelik ve nicelikte inovasyon yapan kapasitede firmalar olmak. Stratejik Hedef 5. Kullanıcıların, müşterilerin, tedarikçilerin, ve üniversitenin firmaların Ar-ge süreçlerinde aktif olarak yer alması için gerekli ağları oluşturmak. Stratejik Hedef 6. Yenilikçi girişimcilerin ortaya çıkmasını sağlayacak fırsatları oluşturmak. Stratejik Hedef 7. Samsun’u ve firmaları ulusal ve uluslararası pazarda markalaştırmak. Stratejik Hedef 8. Ortak akıl ile belirlenen yeni uluslararası pazarlara girmek ve kalıcı olmak.

UR-GE Faaliyetler Yıl 1 (2012) Yıl 2 (2013) Yıl 3 (2014) Ay   Ay Maliyet ($) 9 10 11 12 1 2 3 4 5 6 7 8 Küme Web Sayfası 20.000 Ortak Tanıtım ve Pazarlama Kitleri 30.000 Dış Ticaret Eğitim Programı 10.000 Profesyonel Yöneticilik ve Stratejik Yönetim Eğitim Programı Diğer Eğitimler (Maliyet Hesabı, Proje Hazırlama vb) Ortak Marka veya Garanti Markası için Analiz ve Konsept Geliştirme (Danışmanlık) 45.000 Medica 2012 80.000 Medica 2013 Arab Health 2014 85.000 Küme Ziyareti (Avusturya, Çek Cumhuriyeti) 40.000 Alım Heyeti (Azerbaycan, Kazakistan) Alım Heyeti (Malezya, Endonezya) Alım Heyeti (Cezayir, Fas, Mısır, Benin) Alım Heyeti (AB Ülkeleri) 65.000 Alım Heyeti (İran, Irak) Alım Heyeti (Cerrahlar) İstihdam (Personel 1) 70.000 Tahmini Toplam 730.000

Avantajlar Dezavantajlar Bireysel katılımın maliyeti yaklaşık 26.000 EUR iken, ortak katılımın firma başına maliyeti 4.833 EUR’dur. (%75 URGE katkısı ile 1.208 EUR) Kendi başına daha önceki yıllarda sadece 2 firma katılabilirken, ortak stant ile 10 firma katılacaktır Medica Fuarı global ölçekteki en önemli fuar olduğundan yer bulmak için yıllarca sıra beklemek gerekmektedir. Ortak katılım için Samsun Ticaret ve Sanayi Odası’nın girişimleri ile iyi konumda 40 m2 yer bulunmuştur Küme yönetimi tarafından firmaların Almanya pazarını daha yakından tanımaları ve network oluşturmaları amacı ile ilgili kurum ve kuruluşlarla toplantılar ve ziyaretler ayarlanmıştır (Dezavantaj 1’e karşılık sunulan avantaj) Fuar katılımı, ulaşım, konaklama, organizasyon, lojistik vb işler küme yönetimi tarafından halledileceğinden firmaların bu işler için zaman ayırmasına gerek kalmamıştır Ziyaretçiler aynı stant içinde farklı çözümler sunan birçok firma ile görüşme yapma imkanına kavuşmuştur Firmalar, Samsun TSO’nun ve kümenin kurumsal kimliğini kullanabileceklerdir Küme yönetimi tarafından ziyaretçilere yönlendirme yapılacağından, kendi konuları ile ilgilenen ziyaretçilerle daha sonuç odaklı görüşmeler yapabilecektir (Dezavantaj 1’e karşılık sunulan avantaj) Üç boyutlu interaktif ekran aracılığı ile görüşmelerde ürünlerinin ve firmalarının tanıtımını daha profesyonel yapabilecektir (Dezavantaj 2’ye karşılık sunulan avantaj) Bireysel katılımda yaklaşık 200 ziyaretçi ile görüşme imkanı varken, ortak katılımda yaklaşık 100 ziyaretçi ile görüşme imkanı olacaktır Firmalar bireysel katılımda daha çok ürün sergilerken, ortak katılım standında daha az ürün sergileyebileceklerdir

İzleme ve Değerlendirme

İzleme ve Değerlendirme Samsun Sağlık Ekipmanları Sektöründe uygulanacak olan pilot projenin %25 verimlilik artışı sağlaması için proje kapanışında 0,174 değerinin yakalanması gerekmektedir.

Ekip = Yerel Uzman + Dış Uzman Firma Verilerine Dayalı Mevcut Durum Analizi Önce bireysel sonra beraber Firmaların Bireysel İş Planlarına Uygunluk İmkanların Tespiti, Önceliklendirme ve Uygulanabilir Bir İş Planı Lider Firmalarla ve Bölgesel Aktörlerle Koordinasyon