MARKA VİZYONU GELİŞTİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 1 G r o w t h f r o m K n o w l e d g eG r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Stratejik Plan Şablonu
STRATEJİK YÖNLENDİRME
Özel Sektörde İnsan Kaynağının Önemi
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
Ar-Ge ve Teknoloji Geliştirme: Rekabet için stratejik yaklaşımlar
BİLİMSEL POLİTİKALARA DESTEK (8. Öncelik). Amaçlar  AB politikalarının tanımı ve uygulanması  Aşağıdaki özelliklere sahip projelere bilimsel destek.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Özellikle firmaların imajlarının, ünlerinin ve pazarlama çabalarının bu alandaki problemler yüzünden yıprandığını fark ettiklerinden beri, son yıllarda.
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
ERK İSG&İK – –
Contemporary Sufi Practices in Istanbul. Amateur musicians.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Klinik Etiğe Giriş ve Klinik Etiğin Uygulamadaki Yeri Introduction to Clinical Ethics and Role of Clinical Ethics in Practice Tıp Eğitiminde ve Klinik.
21. Yüzyılda Tıpta Kök Hücrenin Yeri. “ I magination is more Important than knowledge ” Albert Eistein.
TRANSLATION PROBLEMS and Language TEACHING
STRATEJİK PLANLAMA.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
İNOVASYON.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
COMPANY Veritabanı Örneği (Gereksinimler)
Introduction to Business Process
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
Onur Görür Ürün Grubu Pazarlama Müdürü Microsoft Türkiye.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
BM-305 Mikrodenetleyiciler Güz 2015 (6. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Kariyer Yönetimi Araçları
Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÖĞRENEN ÖRGÜTLER STRATEJİK PLANLAMA
Environmental pollution Traffic Infrastructural problems Unconscious employee Urbanization and industrialization Lack of financial sources.
KARİYER GELİŞTİRME.
Practice your writing skills
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İmg 8 spiritüel keşifler
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Organizational Communication
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yaratıcılık Ne Kadar?....
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
WHAT İS THİS? Select the shape next to the correct word.
Examples: In the Figure, the three points and coordinates are given that is obtained with CAD program. If these three points are represented by the curve.
Sunum transkripti:

MARKA VİZYONU GELİŞTİRME Brand Visioning: MARKA VİZYONU GELİŞTİRME

Marka Geliştirme ve yerleştirme süreci: Brand Visioning

MARKA VİZYONU GELİŞTİRME Marka vizyonu /Brand Vision Planlanmış gelecek /Envisioned future Marka Amacı/ Brand purpose Marka amaçlarının belirlenmesi Markanın değerleri /Brand Values Marka değerlerinin belirlenmesi /Identifying a brand’s values Birincil ve İkinci değerler / Core vs peripheral values Marka ve çalışan değerlerinin sıralanması, hizalanması / Aligning brand and staff values

What is Brand Visioning? Marka vizyonu geliştirmek; uzun zamanlı bir bakış açısıyla paydaşların markadan ede edeceği faydaların belirlenmesidir.

3 unsur Geleceği planlama– and how to identify Marka amacı– and ways to elicit this Marka değerleri– and the rationale for having a clear set of values (i.e. category values and brand values) There are multiple ways to identify brand values , and there is a need to differentiate between core and peripheral values The importance of the alignment of staff and brand values

Marka vizyonunun üç bileşeni

Brand Visioning: A Process for Reaching Agreement (Adapted from Kakabadse et al. 2005)

A Technique for Identifying the Future Brand Environment

Brand Values Required to Compete: Category Values and Unique Values

Intellectual and Emotional Buy-in Matrix

The Hierarchy Value Map - Utilising a Laddering Technique

So… Açıkça belirlenmiş bir yön olmadan markadan boşa çabalarlar. Marka vizyonu çalışanlara içinde bulundukları yolculuğu daha iyi anlama fırsatı sağlar Marka amacı : marka nasıl daha iyi bir dünya yaratır Marka değerleri istenilen davranış biçimleri için rehberlik sağlar . Markanın verdiği sözleri etkili bir biçimde yerine getirmesi için , birincil değerler (core) belirlenmeli ve yönetim, ve tüm çalışanlar tarafından sürekli muhafaza edilmelidir.

The Importance of Organisational Culture on Brands

Güçlü bir örgüt kültürü paydaşların güvenini artırır ve markanın performansını geliştirir.

Örgüt kültürü geliştirmenin dört basamağı

The Competing Values Framework: Each quadrant is a cultural type reflecting assumptions, orientations & values (Source: Cameron and Quinn, 2006)

Culture and Environment Fit Matrix (Source: Jackson, 1997)

Cultural Pitfalls to Avoid

So… Sürdürülebilir rekabetçi avantaj: marka vaadi - çalışanlar Örgüt kültürü çalışanlara değerleri içselleştirmesini sağlar Kültür örgütü biçimlendirir ve markanın performansını artırır.

Başarılı olmak isteyen markalar için Yöneticiler marka vizyonunu destekleyecek bir kültür oluşturmalı, vizyonu geliştirecek faktörleri anlamalı Tüm çalışanların süreçlere dahil olması Kültür-çevre uyumu: müşteri istek ve ihtiyaçlarını karşılayacak uyumun sağlanması