MARKA VİZYONU GELİŞTİRME Brand Visioning: MARKA VİZYONU GELİŞTİRME
Marka Geliştirme ve yerleştirme süreci: Brand Visioning
MARKA VİZYONU GELİŞTİRME Marka vizyonu /Brand Vision Planlanmış gelecek /Envisioned future Marka Amacı/ Brand purpose Marka amaçlarının belirlenmesi Markanın değerleri /Brand Values Marka değerlerinin belirlenmesi /Identifying a brand’s values Birincil ve İkinci değerler / Core vs peripheral values Marka ve çalışan değerlerinin sıralanması, hizalanması / Aligning brand and staff values
What is Brand Visioning? Marka vizyonu geliştirmek; uzun zamanlı bir bakış açısıyla paydaşların markadan ede edeceği faydaların belirlenmesidir.
3 unsur Geleceği planlama– and how to identify Marka amacı– and ways to elicit this Marka değerleri– and the rationale for having a clear set of values (i.e. category values and brand values) There are multiple ways to identify brand values , and there is a need to differentiate between core and peripheral values The importance of the alignment of staff and brand values
Marka vizyonunun üç bileşeni
Brand Visioning: A Process for Reaching Agreement (Adapted from Kakabadse et al. 2005)
A Technique for Identifying the Future Brand Environment
Brand Values Required to Compete: Category Values and Unique Values
Intellectual and Emotional Buy-in Matrix
The Hierarchy Value Map - Utilising a Laddering Technique
So… Açıkça belirlenmiş bir yön olmadan markadan boşa çabalarlar. Marka vizyonu çalışanlara içinde bulundukları yolculuğu daha iyi anlama fırsatı sağlar Marka amacı : marka nasıl daha iyi bir dünya yaratır Marka değerleri istenilen davranış biçimleri için rehberlik sağlar . Markanın verdiği sözleri etkili bir biçimde yerine getirmesi için , birincil değerler (core) belirlenmeli ve yönetim, ve tüm çalışanlar tarafından sürekli muhafaza edilmelidir.
The Importance of Organisational Culture on Brands
Güçlü bir örgüt kültürü paydaşların güvenini artırır ve markanın performansını geliştirir.
Örgüt kültürü geliştirmenin dört basamağı
The Competing Values Framework: Each quadrant is a cultural type reflecting assumptions, orientations & values (Source: Cameron and Quinn, 2006)
Culture and Environment Fit Matrix (Source: Jackson, 1997)
Cultural Pitfalls to Avoid
So… Sürdürülebilir rekabetçi avantaj: marka vaadi - çalışanlar Örgüt kültürü çalışanlara değerleri içselleştirmesini sağlar Kültür örgütü biçimlendirir ve markanın performansını artırır.
Başarılı olmak isteyen markalar için Yöneticiler marka vizyonunu destekleyecek bir kültür oluşturmalı, vizyonu geliştirecek faktörleri anlamalı Tüm çalışanların süreçlere dahil olması Kültür-çevre uyumu: müşteri istek ve ihtiyaçlarını karşılayacak uyumun sağlanması