VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SES BİLGİSİ (ÜNSÜZ BENZEŞMESİ)
Advertisements

“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
AHMET NAFİZ DEMİR * * 2005 a.g.b k.g.b z.g.e a.g.b a.g.b o.l.m a.g.b
Tatilde Yapılacaklar.
3D DEFTER VE SES.
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
İLK OKUMA-YAZMAYA BAŞLAMA VE İLERLEME
İlk Okuma ve Yazma Öğretimi
MESLEK TANITIMLARI.
HAZIRLAYANLAR: Hasan KAR İ P Ali İ hsan GENÇ Ali KAYGISIZ D. Gülseren D İ VLEK Ahmet KOÇAK Özcan KILIÇ Ercan GÜNEŞ Osman ARICI Mustafa KAPTAN.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
ENGLISH FOR SUCCESS 6. , 7. ve 8. Sınıflar için by İrfan BOY
YENİ ÖĞRETİM SİSTEMİ.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ANNEM-BABAM OKULA BAŞLIYOR
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
 Bir dönemi daha geride bıraktık. 2 haftalık bir tatile girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerimizin bu süre içinde kontrollü bir şekilde tatil yapmalarını sağlamasınız.
Alfabemizde 29 harf vardır.Her harfin büyüğü ve küçüğü vardır.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
OKUMANIN İLKELERİ.
TASARRUF NE GÜZELDİR.
DİPLOMA EKİ.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.
İlk okuma yazma öğretimi
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİ
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
6. , 7. ve 8. Sınıflar için ENGLISH FOR SUCCESS ANKARA 2011.
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
KELİME KUMBARAM.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
TÜMCE(CÜMLE) Duygularımızı, düşüncelerimizi, tam olarak anlatan sözcük ya da sözcük öbeklerine TÜMCE denir.
OKUMANIN İLKELERİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
İLK OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor? TOK İ MEHMET AK İ F ERSOY OKULU.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
TÜRKÇE HARF (SES ) BİLGİSİ Hazırlayan :Güler Köse Özel Akev İlkokulu
İLKOKUMA – YAZMA ÖĞRETİMİ
TÜRKİYE’DE İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ ÖZCAN PALAVAN.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR ÖĞRETMEN MEHMET SABRİ GÜZEL İLKÖĞRETİM OKULU VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR

Müfredatın içeriği, okul çalışmaları hakkında genel bilgi, kullanılacak araç gereçler, etkinlikler

2012-2013 eğitim öğretim yılında eğitim programında bazı değişikler yapılmış ayrıca 1. sınıfa başlama yaşı, eylül ayında 66 ayını doldurmuş çocuklara zorunlu hale getirilmiştir.

Öğrencilerin kendilerini rahat hissetmeleri, okul kaygısı duymamaları için bu sene İlkokul 1. sınıfa doğrudan okuma yazma çalışmaları ile başlanmamıştır. Uyum ve hazırlık çalışmaları diye adlandırılan bu süreç 12 hafta olarak planlanmıştır. Etkinlikler Matematik, Türkçe, Hayat bilgisi, Oyun ve Fiziki Etkinlikler derslerine göre hazırlanmıştır.

Etkinlik süreleri de planlanmış ancak çevre şartları, öğrencinin hazır bulunuşluk durumu gibi etkenler göz önüne alınarak öğretmene esneklik tanınmıştır.

Türkçe derslerinde okumaya özendirici görsel okuma, hikaye yorumlama , ses benzerliği bulma gibi faaliyetlere yer verilmektedir. Ayrıca yazmaya hazırlık olarak da çizgi çalışmaları yapılmakta , küçük kasları geliştirici oyunlar oynanmaktadır. TÜRKÇE

Matematik derslerinde Karşılaştırma yapma, problem çözme, eşleştirme, günlük hayatta sayıları kullanma gibi konulara yönelik etkinlikler yapılmaktadır. MATEMATİK

HAYAT BİLGİSİ Bu ders kapsamında okula uyum, kendini ve arkadaşlarını tanıma, okul kurallarını öğrenme gibi amaçlara yönelik etkinlikler yapılmaktadır.

Oyun ve Fiziki Etkinlikler, Müzik ve Görsel Sanatlar Bu dersler öğrencilerin oynayarak, ritim tutarak, çizgi çalışmaları ve boyama yaparak kısacası eğlenerek öğrenmelerini sağlayacak etkinlikler bütünü şeklinde tasarlanmıştır.

Bu 12 haftalık sürece okul öncesi ile 1 Bu 12 haftalık sürece okul öncesi ile 1. sınıf programlarının kesişim noktası diyebiliriz.

SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİ

Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2004–2005 öğretim yılında denemeleri yapılarak, 2005–2006 öğretim yılından itibaren uygulanmak üzere bir ilk okuma yazma öğretim programı tasarısını yürürlüğe koymuştur. Programda ortaya konulmuş bulunan yöntem, “ Ses Temelli Cümle Yöntemi” olarak adlandırılmıştır.

İlk okuma-yazma öğretimine seslerle başlanması, seslerin birleştirilmesi ile anlamlı heceler, kelimeler oluşturulması ve cümlelere ulaşılması öğrencinin bilgileri yapılandırmasını kolaylaştırmaktadır. Bu yönüyle Ses Temelli Cümle Yöntemi, yapılandırıcı öğrenme yaklaşımına uygun bir yöntemdir.

İlk okuma-yazma öğretimine bitişik eğik yazı ile başlanacak ve bütün yazılar bitişik yazı ile yazılacaktır.

Bitişik eğik yazı alışkanlığı, öğrencilerin diğer yazı karakterleriyle yazılmış metinleri okumalarında problem çıkarmamaktadır. Öğrencilerin, değişik stillerde yazılmış harfleri tanımakta ve okumakta güçlük çekmediklerini deneysel çalışmalarla ispatlanmıştır.

Bu yöntemde harfler genellikle şu sıra ile verilmektedir. 1. Grup : e, l, a, t 2. Grup : i, n, o, r, m 3. Grup : u, k, ı, y, s, d 4. Grup : ö, b, ü, ş, z, ç 5. Grup : g, c, p, h 6. Grup : ğ, v, f, j

Bu sistemde harflerden anlamlı hecelere ulaşılmakta ve ardından hecelerden kelime üretilmekte ve kelimelerden metinler oluşturulmaktadır. E-l-el-el ele a-ela-ela-ela lale el ele. gibi

Ünsüz harflerin yanına “e” ekleyerek okumanız çocuğunuzun okumasını zorlaştırır. Örneğin; “b” harfine “be” demeyiniz.

Yeni öğretim yılı hepimize hayırlı olsun. OKUDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. CEMİL ATLI( sınıf öğretmeni)