DÜNYA ÜZERİNDE ÖNEMLİ BOĞAZLAR-KANALLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MİKROKOSMOSTAN MAKROKOSMOSA SEYAHAT
Advertisements

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ VE ÖNLEMLER
RİSK DEĞERLENDİRME PROSEDÜRÜ-1
COĞRAFYA PERFORMANS ÖDEVİ
DÜNYAYI BİRBİRİNE BAĞLAYAN AĞLAR
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
KARA EKOSİSTEMLERİ Göl Ekosistemleri -Nehir Ekosistemleri
TÜRKİYE’DE İKLİM.

TÜRKİYE’DE BORU TAŞIMACILIĞI VE PROJELER
ŞEHİRLER VE ETKİ ALANLARI
DÜNYADAKİ DENİZ ULAŞIMINDA KULLANILAN BOĞAZ VE KANALLAR
İSMİ KONUMU İstanbul Boğazı Karadeniz - Marmara Denizi
Çevre Dostu Ulaşım Ulaşım ne işe yarar? Ulaşım Yolları
ÇANAKKALE ZAFERİ SAVAŞIN NEDENLERİ.
Işık kirliliği ve deniz kaplumbağaları
DENİZ ÇEVRESİNİN PETROL VE DİĞER ZARARLI MADDELERLE KİRLENMESİNDE ACİL DURUMLARDA MÜDAHALE VE ZARARLARIN TAZMİNİ ESASLARINA DAİR KANUN Kanun Numarası            
Erhan KALAN Mahsum ŞEN Muhammet ÇÖPÇÜ Sercan ONAT
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
GİZEM YALÇINKAYA LİSE 4 SOSYAL No: 350. Do ğ al afetler,can ve mal kaybına sebep olan do ğ al olaylardır.(Sel,deprem,yangın,heyelan,çı ğ,fırtına..vs)
SÜVEYŞ KANALI.
DÜNYA ÜZERİNDE ÖNEMLİ BOĞAZLAR VE KANALLAR.
DÜNYA ÜZERİNDE ÖNEMLİ BOĞAZLAR VE KANALLAR.
KURGU KUŞAĞI PLASTİK POŞET.
Ticaret nedir? Kral Yolu İpek Yolu Baharat Yolu
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
1 METALİK KAPLAMALARLA KORUMANIN GELECEĞİ. 2 Metallerin, metalik kaplamalarla korozyondan korunması önemini yitirme yerine gittikçe daha yaygın hale gelmektedir.
NÜKLEER ENERJİ.
TÜRKİYE’NİN JEOPOLİTİĞİ
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ GENEL BİLGİLER
Boğazlardakİ Gemİ Trafİğİnİn Çevre Üzerİndekİ Etkİlerİ
1)-Enerji Arz Güvenliği ve Talep Güvenliği - Anıl Köroğlu
ÇANAKKALE.
Sosyal Bilgiler 6.Sınıf Konusu
Sosyal Bilgiler EĞİTİM VE ÇALIŞMA HAKKI
TÜRKİYE’DE ULAŞIM.
2- Adveksiyon Sisi: Adveksiyon sisi, soğuk yer yüzeyinin üzerinde sıcak ve nemli hava kütlesinin yerleşmesi ile oluşur. Soğuk yer yüzeyine sıcak.
BAHARAT YOLU İPEK YOLU KRAL YOLU
Savaş neden yapılıyor ? Kaynak : Modeller ve Doğal Kaynaklar Yönetimi 1- Kurs Notları Milano Teknik Üniversitesi.
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
Lozan’dan Möntrö’ye Türk Boğazları
Kanal İstanbul, İstanbul'da yapılması düşünülen bir suyolu projesidir yılında dönemin başbakanı Recep Tayyip Erdoğan'ın “Çılgın Proje"si olarak.
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
KÜRESELLEŞME NEDİR?.
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI MARMARA DENİZİ KİRLİLİK RAPORU
ÇANAKKALE SAVAŞI.
TRAFİK KAZALARI VE NEDENLERİ
DENIZ YOLU YOLCU TAŞıMACıLı Ğ ı ZORUNLU MALI SORUMLULUK SIGORTASı CEM İ L GÖKTAŞ 1.
Bir devletin kalkınmasında ticaret yapılan yollara ve denizlere yakın olmasının rolü nedir?
DÜNYA ÜZERİNDEKİ ÖNEMLİ BOĞAZLAR VE KANALLAR.
TÜRKİYE’de KARAYOLU - DEMİRYOLU – DENİZYOLU taşımacılığında BUNLARI BİLİYORMUYDUNUZ?..
DENİZLER. DENİZLER HAKKINDA: Denizlerin yery ü z ü nde dağlardan, karalardan ç ok daha geniş yer kaplamaktadır. Ger ç ekten, denizler D ü nya ’ nın %
DENİZDE TRAFİK AYRIM DÜZENLERİ
AKINTILI SULARDA SEYİR (AKINTI SEYİR)
Kaptan Gemi ve Kabotaj Hakkı
KÖRFEZ/ORTADOĞU ÜLKELERİNE İHRACATIMIZ VE BÖLGEMİZDEKİ GELİŞMELER
Dünya’da ve Türkiye’de Halı Üretimi
EKONOMİ VE SOSYAL HAYAT / ZENGİNLİK KAYNAKLARI
Ticari Risk Yönetimi ve Ticari Alacak Sigortası
PETROL TANKERLERİ VE KAZALARI
Eğitimcilere başarılar diler.
Teknolojinin Çevreye Olumlu Ve Olumsuz Etkenleri
GELGİT NEDİR VE NASIL HESAPLANIR. GELGIT, AY VE GÜNEŞ’IN ETKISIYLE DENIZLERIN SÜREKLI YÜKSELIP ALÇALMASı OLAYıDıR.
TÜRKİYENİN SU VARLIĞI.
1. DÜNYA SAVAŞI. 1.DÜNYA SAVAŞI’NIN TARİHLERİ I. Dünya Savaşı, 28 Temmuz 1914'te başlayan ve 11 Kasım 1918'de sona eren Avrupa merkezli küresel savaş.
DÜNYADA ULAŞIM Zeliha IŞIK
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
YENİLENEMEZ ENERJİ KAYNAKLARI
Sunum transkripti:

DÜNYA ÜZERİNDE ÖNEMLİ BOĞAZLAR-KANALLAR

PANAMA KANALI 1- Panama kanalını hangi iki ülke yapmış ve hangi yılda tamamlamışlardır? Yanıt: ABD-Fransa 1914

PANAMA KANALI 2- Kanal hangi iki okyanusu birbirine bağlar? Yanıt: Büyük okyanus-Atlas okyanusu

PANAMA KANALI 3- Kanal açılmadan önce hangi boğaz kullanılıyordu? Yanıt:Macellan boğazı 4- Dünya ticaretinin % kaçı bu kanal üzerinden yapılır ve yılda kaç gemi geçer? Yanıt: %5 ve 13-14bin gemi 5- Klavuz kaptan alma zorunluluğu var mıdır ve bunun ne gibi etkisi vardır? Yanıt: vardır, olası kazada klavuz kaptan ve liman sorumludur.Klavuz kaptan yolu bilir ve kaza riskini minumuma indirir.

PANAMA KANALI 6- Kanalın uzunluğu kaç km’dir ve bir gemi kanaldan kaç saatte geçer? Yanıt:80 km, 8-10 saat 7- Kanalın ülkeye sağladığı kazanımlar nelerdir? Yanıt:Önemli istihdam (9000 kişi) ve sağladığı gelirle bölgenin refah seviyesini yükselmesini sağlar. 8- Dünya’nın en pahalı kanalının dünya ticaretine olan katkısı nedir? Yanıt:Macellan boğazı yerine bu kanalın kullanılması ulaşımda mesafeyi kısaltmış böylece nakliye masrafları azalmıştır.Bu sayede taşınan malın satış maliyeti azalmakta kar marjı artmaktadır.

PANAMA KANALI 9- Kanal deniz seviyesinden kaç m yukarıdadır ve içinden gemiler nasıl geçmektedir? Yanıt: 28m-Sıvıların dengesi kanunu ile…

SÜVEYŞ KANALI 1- Kanal hangi iki denizi birbirine bağlar? Yanıt: Kızıldeniz-Akdeniz 2- İlk kez 1869 yılında açılan bir süre kapanmış ve 2.kez 1975te kullanıma açılmıştır.Bu durumun sebebi nedir? Yanıt:Savaşlar ve Süveyş krizi .Yabancı şirket elinden alınıp 1956da millileştirilince ciddi krizler yaşanmıştır.Mısır, BM kararıyla daha sonra şirkete tazminat ödeyerek bu krizi bitirmiştir. 3- Süveyş kanalı Dünya açısından nasıl bir ilk ve tek olma özelliğine sahiptir? Yanıt: Kapakları olmayan en uzun kanaldır. 4- Diğer kanallardan güvenlik ve imkan açısından nasıl farklara sahiptir, nasıl oluyor da gece de geçişler yapılabiliyor? Yanıt:a) Kaza oranı neredeyse sıfırdır. b) Gemi trafik yönetim sistemi, elektronik sistem ve radar ağı mevcuttur. C)Kanal sefer yapan tankerlere barınma imkanı sağlar. 5- Güvenlilik açısından klavuz kaptan zorunluluğu var mıdır? Yanıt: Evet Sina Yarımadası 161 km

SÜVEYŞ KANALI 6- Kanalın açılması hangi yolun kullanımını oldukça azaltmıştır ve bu durumun dünya ticaretine nasıl bir etkisi olmuştur? Yanıt: Ümit burnu yolu artık kullanılmamaktadır.Bu sayede yol önemli oranda kısalmış, gemi nakliyat masrafları azalmış, ürünün maliyeti bu sayede azalınca satışta kar marjı yükselmiştir. 7- Kanal Mısır’a ne gibi katkılar sağlamıştır? Yanıt: Geçiş ücreti olarak yılda yaklaşık 5milyar $ gelir sağlamakta ve ülkede istihdam yaratmaktadır.Bu durum ülkenin refah seviyesinin yükselmesini sağlamaktadır. 8- Kanalı kimlerin sermayesi ile açmıştır? Yanıt:İngiliz-Fransız.100milyon$

SÜVEYŞ KANALI 9- Kanalın rekabet gücünü arttırabilmesi amacıyla neler yapılmaktadır? Yanıt: 161 km uzunluk,ortalama 11-12m derinlik ve 70-125 m genişliğe sahip bu kanalın en sığ tatlı su bölümündeki 12-14m olan genişliği, ağır tonajlı gemilerin geçebilmesi amacıyla, arttırılma çalışmaları sürdürülmektedir.

SÜVEYŞ KANALINDA TÜRLERİN GEÇİŞİ MİLLİYET HABER Balon balığının ağ ve oltalardaki balıkları yiyip misinalarını kestiğini söyleyen balıkçı Burhan İbrik, büyük zarara uğradıklarını belirtti. Sıcak denizlerin zehirli balığı olarak bilinen balon balığı, son yıllarda Akdeniz'de de görülmeye başladı. Süveyş Kanalı'nı geçerek Akdeniz'e ulaştığı belirtilen balığın çok zararını gördüklerini belirten 10 yıllık balıkçı Burhan İbrik, “Yaklaşık 1.5 yıldır bu balık bizim için büyük sorun olmaya başladı. Balon balığı ağdaki veya oltadaki balıklarımızı yiyor. Özellikle savunmasız haldeki balıklara saldırıyor. Değişik bir diş yapısı var, olta ve ağlarımızın misinalarını kesiyor” dedi. Böyle giderse yakında balon balığının denize giren insanlara da zarar vermesinden korktuğunu söyleyen İbrik, artık Akdeniz'in bilinen balıklarının azaldığını da belirtti. İbrik, “Eskiden tuttuğumuz balığın şimdi yüzde 1'ini bile tutamıyoruz. Özellikle mercan ve barbunya balığı bölgemizde çok çıkıyordu önceden. Şimdi 5 kilo tuttuğumuzda bayram ediyoruz” diye konuştu.   Kızıldeniz’den Akdeniz’e geçen Balon Balığı

İSTANBUL BOĞAZI İstanbul Boğazı’nda Su Olmasaydı… 1- Boğaz hangi denizleri birbirine bağlar? Yanıt: Karadeniz-Marmara Denizi 2- Nasıl bir trafiğe sahiptir? Yanıt: Panama kanalının 4, süveyş kanalının 3 katı(yıllık 50bin gemi,%15ini tehlikeli yük taşıyanlar…) 3- Boğaz nasıl bir fiziki yapıya sahiptir? Yanıt: Eski bir akarsu vadisi olduğundan derinliği V biçimli bir profile sahiptir, keskin dönüşleri olan oldukça dar bir su yoludur. 4- Bu durum tehlike arz eder mi? Yanıt: evet arz eder. 5- Başka ne gibi doğal şartlar boğaz geçişini tehlikeli kılar? Yanıt: -Güçlü Lodos ve ters akıntılar gemilerin manevra kabiliyetini olumsuz etkiler -Sis nedeniyle görüş mesafesi kısalır. İstanbul Boğazı’nda Su Olmasaydı…

İSTANBUL BOĞAZI 8- Gemilerin geçişi boğaz için neden ciddi bir tehlike arz etmektedirler? Yanıt: Gemiler ham petrol ve Rusya’ya gitmek üzere nükleer atık taşıdıkları için 9- Olası bir kazada neler olabilir, ne gibi zararlar ortaya çıkabilir? Yanıt: Tehlikeli atıklar etrafa saçılarak çevre katliamı yaşanabilir ve gemiler kıyılardaki tarihi eserlere saraylara çarpıp tahrip edebilirler, yolcu vapurları ile çarpışabilirler. Ciddi maddi ve manevi zararlar ortaya çıkabilir.

İSTANBUL BOĞAZI 6- Tüm bu riskler karşısında klavuz kaptan bulundurma zorunluluğu var mıdır? Yanıt: Maalesef yok. Geçmişte kazaya karışan gemilerin %85’i klavuz kaptan almamaları nedeniyle seyir hataları yüzünden gerçekleşmiştir. 7- Niye yok? Yanıt: Montrö sözleşmesi gereği “mutlak serbest geçiş hakkı”nı gerekçe göstererek kaptan almamaktadırlar ayrıca her türlü teknik düzenlemeye de karşı çıkmaktadırlar. 8- Çare nedir? Yanıt: Montrö sözleşmesi günümüz şartlarına göre yeniden düzenlenmelidir ancak bu karşı taraftaki devletlerin işine gelmez. 9- Boğaz trafiğinin güvenli hale gelmesi dünya ticaretini nasıl etkiler. Yanıt: Kazalarda ciddi madi kayıplar yaşanmaktadır. Bu zararlar ortadan kalkar.

HÜRMÜZ BOĞAZI 1- Boğaz hangi denizleri birbirine bağlar? Yanıt: Basra körfezi ve Umman Denizi(Hint okyanusunda) 2- Hangi iki ülke arasında bulunur? Yanıt: İran-Birleşik Arap Emirliği 3- Büyük tonajlı gemilerin geçişi için neden uygun bir boğazdır? Yanıt: Genişliğinin en dar yerde 56 km, derinliğinin ise 115m olması sebebiyle.Özetle oldukça geniş ve derin bir boğazdır.

COĞRAFYA BİLMEK AYRICALIKTIR...