EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !. EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Zor insanla başa çıkma yolları
EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !.
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
SINIF YÖNETİMİ 1 1.
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
REHBERLİK.
ÖĞRENCİLERLE KURULACAK İYİ İLİŞKİNİN ANAHTARLARI
ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİYE YAKLAŞTIRAN VE ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN SEBEPLER Hazırlayan: Mustafa KARA İlköğretim Müfettişi Manisa
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
MERHABA.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Sevgili Öğrencilerimiz ;
EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !. EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
ÖĞRENCİLERE YÖNELİK YAKLAŞIMLAR
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
SINIFTA İLETİŞİM Öğretmenin sınıfta yargılayıcı değil, betimleyici dil kullanması etkili iletişim için önemlidir.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
SINIF YÖNETİMİ.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
Milli Eğitim Vakfı Rehberlik Servisi. ÖĞRETMENE VEREBİLECEĞİMİZ BİR SİHİRLİ DEĞNEK VAR MI?
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ Hazırlayanlar: Ahmet ATAÇ Gülenaz SELÇUK Cihan ÇAKMAK.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ
SINIF YÖNETİMİ MODEL VE YAKLAŞIMLARI
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !. EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
YAYGIN DİN EĞİTİMİNDE SINIF YÖNETİMİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ Eğitim-Okul- Sınıf İlişkisi Sınıf Nedir?
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
1- SINIF YÖNETİMİNİN TEMELLERİ
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sınıfı İyi Yönetmenin Bazı İpuçları.
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !

ÖĞRETMENE VEREBİLECEĞİMİZ BİR SİHİRLİ DEĞNEK VAR MI?

HER ÖĞRETMENİN SEVGİ DOLU YÜREĞİDİR. SİHİRLİ DEĞNEK: HER ÖĞRETMENİN SEVGİ DOLU YÜREĞİDİR.

SABIRLI OLMAK VE İŞİNİ SEVEREK YAPMAK ÖĞRETMENİN ERDEMLERİ: SABIRLI OLMAK VE İŞİNİ SEVEREK YAPMAK

VE KONUMUZA TAM HAKİMİYET olarak algılamalıyız.) (Bunu branşımızda BİLGİ OTORİTESİ olarak algılamalıyız.)

ÖĞRENMEYİ KIŞKIRTAN İPUÇLARI!

BİR DERS ÖNCE GELECEK DERSİ TANITMAK VE MERAKLARINI UYANDIRMAK.

YA DA BAZEN, BUGÜNKÜ KONUNUN SIKICI OLDUĞUNU İTİRAF ETMEK

SINAVDA SORACAĞIMIZI SÖYLEYEREK DİKKATLERİNİ ÇEKMEK

ZEGARNIG OLGUSU: YARIM BIRAKILAN KONU ÇOK DAHA FAZLA İLGİ UYANDIRIR.

KONUYLA İLGİLİ KENDİ DENEYİM-LERİNDEN DOĞAN İPUÇLARI

ONLARA ZENGİN BİR ŞÖLEN SOFRASI SUNMAK

ÖĞRETMENLERİN İLETİŞİM BECERİLERİ BİLGİLİ NEŞELİ MUTLU İLGİLİ GÜVENİLİR İNSANCIL OLGUN DERSİNİ İYİ SUNAN SEVGİ BESLEYEN SAYGIYA SAHİP SAYGI GÖSTEREN BİREYSEL FARKLILIKLARI DİKKATE ALAN HOŞGÖRÜLÜ ANLAYIŞLI YANSIZ

ÖĞRETMENLER KENDİLERİNİ DEĞERLENDİRMEDE OBJEKTİFLER Mİ? KENDİNE GÖRE İYİ BİR ÖĞRETMEN OLMAK NE ANLAM TAŞIR?

ÖĞRENCİLERİN İSTEMEDİĞİ SINIF ORTAMI YARATILMAKTADIR. ARAŞTIMALARA GÖRE EN ÖNEMLİ ÖZELLİK : DEMOKRATİK OLMAK.

OKUL NEDEN ÖNEMLİ?

WHY SCHOOL IS IMPORTANT

ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN BİRLİKTELİĞİ: SINIF YÖNETİMİ SINIF: ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN BİRLİKTELİĞİ: DİNAMİK BİR ETKİLEŞİM ÖĞRETMEN OLMAK ÖĞRENCİ OLMAK

SİZİN NASIL BİR ÖĞRETMEN OLDUĞUNUZ KARŞINIZDAKİ ÖĞRENCİLERİN NASIL ÖĞRENCİ OLDUKLARINDAN AYRI DÜŞÜNÜLEMEZ.

İNSANLAR OYNADIKLARI ROLLERDEN ZEVK ALMALIDIRLAR. NASIL BİR ÖĞRENCİ ROLÜ VERİYORUZ ONLARA? ZEVKLİ Mİ, SIKICI MI? YARATICI MI, MONOTON MU?

GERÇEKLER: ÖĞRENCİLERİ KALABALIK SINIFLARDA PASİF, OTURAN, DİNLEYEN BİR KONUMA İTİYORUZ. NEDEN? ÖĞRETMENLER TEKDÜZE BİR ŞEKİLDE MÜFREDATI YİNELEYEN BİR ÖĞRETME MAKİNASI MI?

ÖĞRENCİ: ÖĞRENMEYİ SEVDİĞİ İÇİN DEĞİL, YÜKSEK NOT ALMAK İÇİN (YA DA BİR SINAVI GEÇMEK İÇİN) ZİHNİNE BİLGİ YÜKLEYEN BİR ÖĞRENME MAKİNASI.

BU KISIR DÖNGÜYÜ NASIL AŞABİLİRİZ?

ONA ULAŞAMASAK DA YÜKSEK BİR İDEALİMİZ OLMALI!

1. ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN İKİLEMİNİ ORTADAN KALDIRAN BİR DERS ORTAMI. * ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ, ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN OLMALI.

2. HEYECANLI, MERAKLI, CANLI, EĞLENCELİ BİR DERS ORTAMI. * DÜŞÜNEN, TARTIŞAN, KAFASI KARIŞAN, ZORLANAN, YARATAN ÖĞRENCİLER… * KENDİSİ DE ÖĞRENEN, ZEVK ALAN, GÜLEN, DÜŞÜNEN, YA DA SADECE İZLEYEN BİR ÖĞRETMEN…

3. ÖĞRENMEYİ DESTEKLEYEN ZENGİN BİR SINIF ORTAMI. * TEKNOLOJİ, GRAFİKLER, RESİMLER, AKTİVİTELER…. * ÖĞRENCİYE ÖĞRENMEYİ ÖĞRETEN VE ÖĞRENMENİN SORUMLULUĞUNU ONA BENİMSETEN BİR EĞİTİM STRATEJİSİ.

EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ TAM HEDEFE ULAŞACAKKEN !!…….

TAM OLARAK YOLUMUZA (EĞİTİME) DİKKATİMİZİ TAM OLARAK YOLUMUZA (EĞİTİME) VERİYOR MUYUZ?

BİR RESİM BİN SÖZDEN İYİDİR. Çin atasözü

GİTGİDE KARMAŞIKLAŞAN BİR DÜNYADA, BAZEN ESKİ SORULAR İÇİN YENİ YANITLARA GEREKSİNİRİZ.

Sınıf Yönetimi ve Disiplin: Sınıf Yönetimi; öğrenci davranışlarını kontrol ve disipline etme etkinliği değildir. Öğretmen otoritesinin sınıfta hakim kılınması için bir dizi kuralları uygulama faaliyeti de değildir.

Çağdaş ve modern yaklaşım ve anlayışa göre; sınıfta öğrenmeyi sağlayıcı bir sınıf ortamının meydana getirilmesi sürecidir.

Sınıf yönetiminin etkili ve başarılı olması durumunda bunun öğrenci başarısına da yansıdığı araştırmalarla sabittir.

Etkili Sınıf Yönetiminin kurulduğu sınıfta tüm etkinlikler amaçlıdır, düzenlidir ve demokratik disiplinin sağlandığı bir ortamda gerçekleştirilir.

Öğretmen otoriter, demokrat ya da vurdumduymaz bir lider olabilir.

Sınıf Yönetiminin Modelleri: Çağdaş yaklaşımlara göre; sınıf yönetiminin öğrenci merkezli olması gerekmektedir.

olarak gruplandırılmaktadır. Sınıf Yönetimi Modelleri Otoriter, Tepkisel, Önlemsel, Gelişimsel ve Bütünsel olarak gruplandırılmaktadır.

Tepkisel Model: İstenmeyen bir davranışa tepki olan sınıf yönetim modelidir. Amacı, istenmeyen durum veya davranışın değiştirilmesidir. Bu model, düzen sağlayıcı ödül-ceza etkinliklerini içerir.

Otoriter Model: Öğretmenin mutlak otoritesine dayalı bir modeldir.

Önlemsel Model: Planlama düşün-cesine bağlı, geleceği kestirme, istenmeyen davranış ve sonucu, olmadan önleme yönelimidir. Amacı; sınıf sorunlarının ortaya çıkmasına olanak vermeyici bir düzenleniş ve işleyiş oluşturarak, tepkisel modele gereksinimi azaltmaktadır.

Gelişimsel Model: Sınıf yönetiminde öğrencilerin; fiziksel, duygusal, deneyimsel gelişim düzeylerinin gerektirdiği uygulamaların gerçekleştirilmesini esas alan bir modeldir.

Bütünsel Model: Sınıf Yönetimi algılarını bütünleştiren bu modelde, sınıf yönetimine öncelik verme, gruba olduğu kadar bireye de yönelme, istenen davranışa ulaşabilmek için, istenmeyenin nedenlerini ortadan kaldırma bu sistemin özelliğidir.

SINIF YÖNETİMİ İÇİN GEREKLİ OLAN HAZIRLIKLAR: * Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi ve Etkileri: * Sınıf ustaca düzenlenmiş bir çevre olmalıdır. * Çünkü, davranış değiştirmenin çok etkili bir yolu, çevreyi değiştirmektir. * Eğitimde yeni teknolojiler, öğrenme çevresine yenilikler getirir.

* Sınıfta birkaç öğrenme etkinliği için mekanlar oluşturulmalı, her grubun farklı bir araçla çalışıyor olmasına imkan verilmeli, öğrencilerin birbirlerinden faydalanmaları sağlanmalı, sınıf eşyaları ve bölümleri buna göre düzenlenmelidir.

* Sınıf ortamı; işlevsel bir sanat ve güzellik alanı, öğrenme için güdü merkezi olmalı, öğrenci özelliklerine göre kolaylıklar sağlamalıdır. * Uyarıcı ve çeşitlenmiş ortamda öğrenme daha iyi gerçekleşmektedir ! ! ! !

* Sınıfta İlk Günler: BALAYI Sınıfın ilişki düzeninin kurulmasına ilk günden başlanmalıdır. Sınıf düzenini oluşturmada ilk birkaç gün, dönümcül (kritik) zamandır. * Sınıf düzeni, öğretmen ve öğrencinin birbirini tanımaya başladığı (balayı) ve “deneme döneminde” kurulmalıdır.

* Bu dönemde öğrenciler, neleri yapıp neleri yapamayacakları konusunda öğretmeni denerler, daha kontrollü davranırlar, gerçek davranışlarını göstermezler.

* Öğretmenin Model-Örnek Olması: Eğitsel amaçlara ulaşmanın amaçlarından biri de görgüdür. Öğrenci; bilginin somut yansıması olan görüntüler yoluyla, davranışın örneklerini izleyerek davranış kazanma ve davranış değiştirmeyi kolaylaştırabilir.

öğretmenden gelmelidir. * Öğrencinin göstermesi gereken davranışlar konusunda ona en yakın örnek görüntü, öğretmenden gelmelidir. * Öğretmenin kişisel yönelimi, öğrenci yöneliminin önemli bir değişkeni olarak belirlenmiştir.

* Öğretmenin, kendisini işine vermesi de, öğrencinin onu bu özelliği ile model alması sonucunu doğuracaktır. Öğretmenin derse bağlılığı ve ilgisi, öğrencinin de bu yönlü davranışını destekler.

* Öğretmen; sabırlı, soğukkanlı, öfkesini yenebilen, öğrenciye saygılı, olumsuz duygularını bastırabilen, duygu ve heyecanları normal durumda tutan sınıfı gerilime sokmayan tutum ve davranışlara büyük duyarlık göstermelidir.

* Sınıfta bireysel ayrılıklar ilkesi öğretmenin uyacağı en önemli eğitim ilkelerindendir.

ÖĞRETMEN – ÖĞRENCİ İLİŞKİSİ

* Öğretmen gücünü, öğrencilerle açık, içten, dürüst, (yanılabileceğini kabul eden), iyi ilişkiler kurarak, sınıfın havasını sosyal açıdan iyi yapılandırarak kullanmalıdır.

* Demokratik bir lider olarak öğretmen; öğrencilerin görüşlerini alır, yapılacak işler konusunda onlarla uzlaşır, çalışma düzenlerini seçme hakkı tanır.

DEMOKRATİK ÖĞRETMEN

Sınıfta İletişim Kurma!

Öğretmen yargılayıcı değil, betimleyici dil kullanmalıdır. İletişim sadece sözle değil, çok daha etkileyici olabilen, kısa sürede sonuç getiren, göz teması, el-kol yüz hareketleri, yürüyüş biçimi, öğrenciye yaklaşma, dokunma şekilleriyle kurulmalıdır.

* Sınıfta Korku, Kaygı: Sınıftaki korku ve kaygı kaynaklarından biri öğretmendir. * Aşırı Otoriter öğretmen öğrenciyi korkutur. Öğretmenin onları, arkadaşları önünde zor duruma sokacağını düşünmeleri öğrencilerde kaygı yaratır. * Öğretmen; her söz ve eyleminin, farklı öğrencileri nasıl etkileyeceğini önceden düşünüp uygun ve olumlu davranmalıdır.

* İstenmeyen Davranışlara Karşı Alınacak Önlemler: istenmeyen davranışları azaltmanın bir yolu, istenenlerin başlatılması, çoğaltılması, güçlendirilmesi ile olur.

* Bunun için isteneni çağrıştırıcı davranmak, istenen davranışa inandırmak, istenen davranışı güçlendirmek, kolaylaştırmak olumlu yön ve yöntemlerden bazılarıdır.

OLUMSUZ ÖĞRETMEN TUTUMLARI

* Burada benim sözüm geçer. * Son sözü söylemede ısrar. * Ses yükseltmek * Esnemek * Burada benim sözüm geçer. * Son sözü söylemede ısrar. * Olumsuz vücut dilinin kullanılması: sert duruş, sıkı bağlı kollar, sert el hareketleri. * Utandırma, bozma, gururla oynama, küçük düşürme…

* Küçümseme, alay etme, iğneleme… * Hava atma, kendini övme. * Kaba kuvvet. * Çifte standartlı olma-‘söylediğimi yapın yaptığımı değil.’

* İspatsız doğrulukta ısrar. * ‘Şunu yap sana şu var’ * ‘zaten hepiniz böylesiniz’, ’sizden beklemiyor değildim’, ’öğrenci milleti’ * Öğrenciyi yansılama. * Emretme.

* Aşırı ödüllendirme. * Meşgulüm sonra gel. * Ben sizin arkadaşınızım. (Ama biz arkadaş değil öğretmen istiyorduk!) * Çık dışarı terbiyesiz! * İşe yaramaz! Ne yaptığın beni ilgilendirmez!

* Ben öyle istiyorum, o kadar! * Ödev vermek için ödev vermek. * Madem susmayacaksınız o zaman bu cümleyi elli defa yazın! * Verilen sözün tutulmaması. * Her şeye evet demek. (ve sonra altından kalkamamak.) * Tebeşir vs. atmak.

OLUMLU ÖĞRETMEN TUTUMLARI

* Gülümseme * Güzel giyinme * Öğrenciden yana tavır. * Öğrencinin şahsi ekonomik durumunu bilmek, * ‘İnsanlar hata yapabilir’ kabullenmesiyle disiplin problemlerine yaklaşmak.

* Üzüntülü olduğunda ne olduğunu sormak * Sevincini paylaşmak. * Kusurlarını örtmek. * Ümit vermek, güven vermek. * Sen de benim gibisin, bana benzer özelliklerin var. * “Günaydın, lütfen, tabii ki, neden olmasın, özür dilerim” demek.

Sınıfı İyi Yönetmenin Bazı İpuçları * Öğrencilerin isimlerini en kısa zamanda öğrenerek her fırsatta öğrencilere isimleriyle hitap etmeli. * Öğrenciler çok etkilenip kendilerine değer verildiğini anlayacak ve kalbe köprüler ilk günlerden kurulacak.

* Öğretmen hem sıkı disiplinli hem de cana yakın ve arkadaşça olabilir. * Öğrenciler, sınıfta istediğimizi yapabileceğimiz bir öğretmen olsun yerine sınıfı disiplinde tutacak, dersin kaynamasını engelleyecek ve ONLARA öğrenmeyi öğretecek bir ÖĞRETMEN isterler.

* Sınıf Kurallarını öğrencilerle beraber belirleyin ve uygun bir yere asın. * Okulun kendine ait kuralları yanında size göre sınıfın yönetil-mesinde faydalı olabileceğini düşündüklerinizi maddeleştirip asabilirsiniz.

derse olan ilgiyi artırabilir. * Derse başlamadan önce tahtanın bir köşesine konuyla ilgili ilginç sorular yazmak ve konu ilerledikçe, yeri geldikçe soruları cevaplamak, derse olan ilgiyi artırabilir.

Öğrencileriniz şu an ne yapıyorlar * Öğrencileriniz şu an ne yapıyorlar? Problemleri, ailevi durumları ne durumda? * Öğrencilerin özel hayatı ile ilgilenmenizin öğrenmelerine faydası olacaktır.