3.Ünite Öğrenme, Bellek, Düşünme ATATÜRK ve ZEKA,,,YARATICILIK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Sayfa üzerine tıklayın.
Motivasyon ve Motivasyon Teknikleri MERAL HORASANLI
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
4 KARE.
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖZGÜRLÜK Bir İnsanlık Değeri Yrd. Doç. Dr. Ali KUZUDİŞLİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
TEST – 1.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
DAVRANIŞLARIMIZI ETKİLEYEN KALIPLAR
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
9.Sınıf Psikoloji 4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri
Ek-2 Örnekler.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öfkeyi önlemenin yolu kendini bilmektir.
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri PSİKOLOJİK DESTEK TÜRLERİ
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
YARATICILIĞIN GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Atatürk'ün Kişilik Özellikleri
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
BİLİŞSEL GELİŞİM.
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
Zekâ Oyunları.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
ZEKA (Dilsel, Görsel, Müziksel, Matematiksel) ve YARATICILIK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 1.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

3.Ünite Öğrenme, Bellek, Düşünme ATATÜRK ve ZEKA,,,YARATICILIK 9.Sınıf Psikoloji 3.Ünite Öğrenme, Bellek, Düşünme ATATÜRK ve ZEKA,,,YARATICILIK ( 14-18 / 04 / 2014 )

ATATÜRK ve ZEKA

Bir yolcunun yolda yürüyebilmesi için ufku görmesi yeterli değil , ufkun ötesini de görmek gerekir. ATATÜRK

Atatürk ‘ ün gerçekleştirdiği eylemlere, onun bazı bilişsel özellik ve davranışlarına örnekler verilmektedir. 1.)Atatürk, bir millet bütün vasıtalarından mahrum edilse dahi kendini kurtaracak vasıtaları yaratabileceğini kanıtlamıştır. 2.)O, askerlik dehasıyla insanlık idealini kişiliğinde birleştirmiştir.

3.)Atatürk yalnızca tüm zamanların en iyi komutanlarından biri değil , aynı zamanda siyaset kuramının büyük filozoflarından biridir. 4.)Atatürk, sorunları satranç oynuyor gibi çözerdi 5.)Atatürk, görüşüne değer verdiği bazı kişiler karşı durduğu için , harf devrimini üç yıl bekletmiştir.

6.)İsviçre Medeni Kanunu örnek alınarak Türk Medeni Kanununun hazırlanması ve yürürlüğe konmasını sağlamıştır. 7.)Atatürk, bir konu üzerinde çalışırken, onu bir süre kenara bırakır, daha sonra ona tekrar dönerdi. 8.)Atatürk ‘ ün 3997 eseri özümseyerek okuduğu bilinmektedir.Onun zekasının temelinde çok geniş bir bilgi birikimi vardır.

9. )Atatürk 1913 ‘te Sofya’ya askeri ataşe olarak giderken 9.)Atatürk 1913 ‘te Sofya’ya askeri ataşe olarak giderken. ‘’bizi yeni idare kurtarır.Bu idare biçimi de cumhuriyettir ‘’ demiştir. 10.) ‘’Hattı müdafaa değil sathı müdafaa vardır’’

YARATICILIK

Yaratıcılık Nedir. Yaratıcı Düşünme Nedir Yaratıcılık Nedir? Yaratıcı Düşünme Nedir? İnsanlara bir şeyin nasıl yapılması gerektiğini söylemeyin. Yapılmasını istediğiniz şeyin ne olduğunu söyleyin ve yaratıcılıkları ile sizi nasıl hayran bırakacaklarını görün. General George S. Patton

Yaratıcılık, olmayan birşeyi hayal edebilme, bir şeyi herkesten farkli yollarla yapabilme ve yeni fikirler geliştirebilme yeteneğidir. Başka bir deyişle yaratıcılık herkesin gördüğü şeyi aynı görüp onunla ilgili farklı şeyler düşünebilmekdir. Yaratıcılık günlük olaylara ve nesnelere herkesten farklı bakabilmek ve farklı yaklaşım tarzı geliştirebilmektir. Yaratıcılık, olağan, günlük şeylerin özel olmasını, özel şeylerin de daha çok günlük hayata girip doğal şeyler olmasını sağlar.

Eğer hayatınızdaki günlük şeyleri farklı ve yeni yollarla yapıyorsanız bu sizin yaratıcılığınızı gösterir. Örneğin evinizde ya da işinizde hergün yaptığınız işleri değişik şekillerde, değişik yollarla yaparak yine aynı sonucu almanız bu işlerin yapılış şekline yaratıcılık katmış olmanız demektir. Denediğiniz her yeni şey size yeni bir şey öğretecektir. Denediğiniz yeniliklerde hatalar yapabilirsiniz. Yaratıcı olmanın riskli tarafıdır bu. Risk alarak yeni şeyler dener ve keşfedersiniz.

“Yaratıcılık nedir?” sorusuna verilebilecek pek çok cevap bulunabilir, belki de herkes kendi açısından bu cevabı verebilir. Kimisinin aklına yaratıcılık deyince Bethooven, Mozart gibi dahiler gelirken, kimisinin aklına Da Vinci, Picasso gelir. Kimisi için J.R.R Tolkien, kimisi için ise Edison yaratıcıdır. Peki ama genel anlamda yaratıcılık nedir? Yaratıcılık kimlerde bulunur? Yaratıcılık geliştirilebilir mi? Tüm bu sorulara birlikte cevap bulmaya çalışalım.Öncelikle “yaratıcılık nedir?” sorusuna bakalım.

Yaratıcılık;. Ressamların sahip olduğu bir şey Yaratıcılık; *Ressamların sahip olduğu bir şey *Problemlere alışılmadık ya da orijinal bir yaklaşım *Uyuşmaz bilişsel unsurların ya da fikirlerin bir araya getirilmesi *Zahmete değer bir ürüne götüren süreç *Karmaşık bir sistem olan beynin kendi kendine ortaya çıkan bir özelliği *Yeni, işe yarar bir şeyin meydana getirilmesi

Orijinal ve değerli bir şey üreten süreç *Orijinal ve değerli bir şey üreten süreç *Başkalarıyla aynı şeyi görmek ama farklı bir şey düşünmek *İnsan olmanın yegane karakteristiği YARATICILIK: Yaratıcılık en basit şekliyle orijinal, sosyal faydalılığı olan ürünler veya fikirler yaratabilme yeteneği olarak tanımlanabilir.

Yaratıcılık, diğer mental fonksiyonlardan farklı bir zihinsel yeterlilik olarak düşünülebilir. Yaratıcılık, “Zeka” adı altında toplanan kompleks bir çok yetenekle ilişkisi olmasına rağmen, onlardan bağımsız gözükmektedir. Genellikle, yaratıcılık yeteneği olan kişiler zeka testlerinde normal popülasyondan daha yüksek puanlar almaktadır ve objektif gözlemciler tarafından da yaşıtlarından daha zeki olarak değerlendirilmektedirler. Fakat, IQ testlerindeki yüksek puanlar yaratıcılığı göstermiyor olabilir

Bilinçdışının günlük hayattaki beklenmedik şekilde ortaya çıkışı ise ruhsal sorunları olan insanları karakterize etmektedir. Bir çok çalışmanın gösterdiği gibi; yaratıcılık ve ruhsal sıkıntılar arasında kuvvetli bir bağ vardır. Yaratıcı kabiliyeti olan zeki insanlarda ruhsal sorunların oranı genel poülasyona göre oldukça yüksektir.

YARATICILIĞI ETKİLEYEN FAKTÖRLER a)Duygusal engeller :Utangaçlık, aptal yerine koyulma korkusu, yanlış yapma korkusu, belirsizliklere karşı hoşgörü yetersizliği ve aşırı özeleştiri bu gruba girer. b) Kültürel engeller:Toplumsal değerler bir kültürden diğerine değişmektedir. Bazıları yaratıcılığı desteklediği gibi bazıları da engellemektedir.

Hayal etmenin boşa harcanan zaman olarak kabul edilmesi, çok oyunun sadece çocuklar için olduğunun düşünülmesi, ... Kültürel engellere örnek olabilir. c) Öğrenilen engeller:Eşyaların kullanımı (fonksiyonel kalıplaşma), anlamların verilmesi, ihtimallerin beklenilmesi ve kutsallaşmış tabularla ilgili gelenek engellerini kapsamaktadır.

d) Algılama engelleri:Adetler, problemlerin önemli olan ögelerini tanımada başarısızlığa yol açabilir. Bunlara aşağıdaki engel de eklenebilir. e) Yüklü program engelleri : :Kalıplaşmış konular yığını olan ve belli süre içinde tamamlanılması gereken eğitim programları da yaratıcılığa engel olabilmektedir...

Yaratıcılık ve zihni rahatsızlıklar Genellikle yaratıcı insanlar hem arkadaş canlısı, hem de akranları tarafından sevilen kişilerdir. Sosyal aktivitelere ilgi gösterirler, risk almaya ve yeniliği araştırmaya eğilimlidirler. Bu davranışları onları daha bağımsız ve gelenek dışı yaparken, aynı zamanda onları duygusal kararsızlığa götürür. Yaratıcı bireylerin psikolojik karakterlerinden biri de zihinsel hastalıklara eğilimli olmalarıdır.

Yaratıcı insan diğer insanlardan biraz farklı, biraz çılgın ve garip davranışları olan insandır. Bütün okullar öğrencilerin ruh sağlığı ile ilgilenirler. Öğrencilerinin ruhsal çöküntülere uğramamaları ve sağlıklı bir kişilik geliştirmeleri için uğraşırlar. Yaratıcılığın söndürülmesi; yaşamdan doyumun engellenmesine ve yüksek düzeyde gerilimlere, sinir bozukluklarına neden olmaktadır. Yaratıcılığın şizofreniye değil; yaratıcılık yokluğunun sinirsel bozulmalara yol açtığına inanılmaktadır.

Yaratıcılık, şizofrenlerin ruh sağlığını yeniden kazanabilmeleri için gerekli bir kaynaktır. Sağlıklı her bireyin gizil gücü olan yaratıcılık, hastalık değil normalin türevidir .

Yaratıcı bireyin özelliklerinden birkaçı; · Başarılıdır, · Yaratıcı insan düzen gereksinmesi ile güdülüdür. BARON (1958) · Meraklıdır · Öz kanıtlama içersindedir. · Özgürdür · Yüksek üretim gücüne sahiptir

Kuşkuludur · İlgi alanları çok yönlüdür · Estetiksel yargı içindedir · İçe dönük bir yapısı olabilir · Coşkuludur · Önsezilidir · Etkileyendir.

HAZIRLAYAN HARİKA ATA