Ek konular. İşletmelerin toplam rekabet güçleri İşletmeleri bir rekabet haritasında değişik faktörlere göre karşılaştırmak için Önce o sektördeki rekabeti.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TİCARİ İŞLEMLER VE VARLIK KAYNAK YAPISINA ETKİLERİ
Advertisements

KUVVET ve HAREKET Seda Erbil
FAİZ HESAPLARI ÖMER ASKERDEN PİRİ MEHMET PAŞA ORTAOKULU
BAĞIL DEĞERLENDİRME SİSTEMİ KAÜ İÇİN BELİRLENEN NOT ARALIKLARI
İnfrared & Radyant Isıtıcı İhtiyacını Hesaplarken
HARİTA ÜZERİNDE HESAPLAMALAR
HARİTA PROBLEMLERİ.
Faiz Problemleri.
Henryson Yöntemi ile Madde Analizi
Serkan UĞUR Business Sunumu 2. Kısım Paranız nasıl geri döner?
ÖZEL HASTANELERİN SINIFLANDIRILMASI TASLAK ÇALIŞMANIN AMACI
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
TİCARİ İŞLEMLER VE VARLIK KAYNAK YAPISINA ETKİLERİ
Esneklik (elastisite) ve Uygulamaları
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
“Döner Sermaye ve Finans Akışı” Dokuz Eylül Üniversitesi
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Bağıl Değerlendirme Sistemi
FABRİKA KURULUŞ YERİNİN SEÇİMİ
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
PUANLAMA YÖNTEMİ Prof. Dr. Hülya DEMİR
FİNAL SINAV SORULARI M.FERİDUN DENGİZEK.
KARNE GÖSTERGELERİ VE HESAPLAMA YÖNTEMLERİ MALİ KRİTERLER
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Müşteri-Sektör-Rekabet
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SBS SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
1. Aşama : Mizandan Gider Dağıtım Tablosuna Geçiş.
DEĞERLEME ÖLÇÜLERİ Maliyet Bedeli (V.U.K. Md. 263).
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
SEBZELERİN GENEL EKİM – DİKİM BİLGİLERİ
MALİYET MUHASEBESİ SAYFA:230 A:5-4 SORUSU VE ÇÖZÜMÜ
Kanalların eğimi, min. ve maks. hızlar
DEÜ.İİBF-İktisat Bölümü
1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:12.
SINIF GEÇME.
BİREYSEL YAĞMURLAMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI
Prof.Dr. İbrahim LAZOL DAÜ-2012
İş değerlemesi (job evaluation) Prof. Dr. Şahin Kavuncubaşı
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
XIII.BÖLÜM YENİLİKLERİN YAYILMASI VE KONUMLANDIRMA
Beklenen Getirinin ve Riskin Ölçülmesi
100 Yetişkine İlişkin Kolesterol Değerleri
Hızlı Tüketim Ürünleri
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen.
FİZİK DERSİ SINAVI SORULARI (2)
1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:12.
Katsayılar Göstergeler
Merkezi Eğilim Ölçüleri
Life of minorities with us or alongside us?. KATILIMCI ÜLKELER ÇEK CUMHURİYETİ ( KOORDİNATÖR) TÜRKİYE (KATILIMCI ÜYE) POLONYA (KATILIMCI ÜYE) SLOVAKYA.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü LIFE Projesi-Eğitim Semineri ODTÜ, 1-2 Nisan 2004 Ankara 1 İmisyon Ölçümleri HAZIRLAYANLAR: Prof.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Kalemimizin ucu ile defterimize dokunalım
NAZ İ LL İ ZAFER ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ E Ğİ T İ M Ö Ğ RET İ M YILI SEVIYE BEL İ RLEME SINAVI SUNUSU.
MUHASEBE UYGULAMALARI
XII.BÖLÜM DURUMSAL FAKTÖRLER
ÜNİTE 17 HİSSE SENEDİ DEĞERLEMESİ
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
Tüketici Karar verme Süreci
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Havacılıkta İnsan Kaynakları Eğitimde 4. hafta, fiilen 3
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
HEDEF PAZAR.
Sunum transkripti:

Ek konular

İşletmelerin toplam rekabet güçleri

İşletmeleri bir rekabet haritasında değişik faktörlere göre karşılaştırmak için Önce o sektördeki rekabeti belirleyen temel faktörlerin, kriterlerin, ölçütlerin neler olduğuna bakmak gerekir Sonraki adımda her bir faktörün toplam rekabet gücü içindeki nisbi ağırlığı belirlenir. Üçüncü aşama, her bir işletmenin bu faktörlerden kaç puan alabileceği hesaplanmalıdır. Dördüncü aşamada, herbir faktörün nisbi ağırlığı ile puanlar çarpılıp toplanarak her bir işletmenin toplam rekabet gücü hesaplanabilir.

örnek

Pazar konumunun Belirlenmesi Ders-7

Pazar Konumu nasıl belirlenir? Birinci aşamada tüketicilerin mal niteliklerine verdikleri önem dereceleri yada ağırlıkları belirlenir. –Basit sırlama ölçeği veya ağırlıkların ortalaması –Ağırlıkların ortalamasında; tüketicilere bir mal özelliğine n, toplam kalite 100 olmak üzere verdikleri ağırlığın ne olduğu sorulur. Elde edilen bilgilerin ortalamaları alınarak her bir özelliğin toplam kalite içindeki önemi belirlenir.

bireylerÖzellik 1Özellik 2Özellik 3Özellik jToplam n ortalama

1. özellik () Çok iyi ………….kişi () İyi ……………….…kişi () Fena değil…………………..kişi () iyi değil………….kişi () Hiç iyi değil ……..…kişi En olumu yargı 5 puan En olumsuz yargı 1 puan

İkinci aşamada her markanın her bir mal özelliği itibariyle tüketiciler tarafından nasıl değerlendirildiği belirlenir. –Likert ölçeği veya markaların karşılıklı mukayesesine dayalı puanlama

1. adım BireyerTemizle me gücü Yumuşak lık KokuÇevrecili k Toplam 10,400,250,150,201,00 20,350,300,200,151,00 30,30 0,150,251,00 N ortalama0,370,280,150,201,00 En önemli iki özellik temizleme gücü (0,37) ve yumuşaklık (0,28)

Deterjanın temizleme gücü () Çok iyi temizler……60…….kişi () İyi temizler…………80………kişi () Fena değil……………20……..kişi () iyi temizlemez………20…….kişi () Hiç iyi temizlemez…20……kişi 200 kişi En olumu yargı 5 puan En olumsuz yargı 1 puan Ortalama değer = (60*5 +80*4+20*3 +20*2+ 20*1)/200 =3,7

Deterjanın yumuşaklık sağlaması () Çok iyi yumuşatır……0…….kişi () İyi yumuşatır …………0………kişi () Fena değil……………10……..kişi () iyi yumuşatmaz ………25…….kişi () Hiç yumuşatmaz 165……kişi 200 kişi En olumu yargı 5 puan En olumsuz yargı 1 puan Ortalama değer = (0*5 +0*4+10*3 +25*2+ 165*1)/200 =1,2

Aynı hesaplamalar tüm markalar için yapılır. Temizleme gücü Yumuşaklık A4,83,8 B4,53,0 C 3,71,2 D2,02,0

Mal-Pazar konumu haritası İdeal nokta A B D C Temizleme gücü Yumuşaklık

Pazar çekiciliğinin belirlenmesi

Pazarı çekici kılan faktörler belirlenir. Bu faktörlerin ağırlıkları belirlenir. Pazarlar çekicilik faktörleri açısından puanlandırılır. Her Pazar için toplam değer hesaplanır.