Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

CUMHURİYETİN GETİRDİKLERİ
KAZANIMLAR 14.Atatürkçü düşünce sisteminden yola çıkarak Atatürk ilke ve inkılaplarını oluşturan temel esasları belirler. 15.Atatürk ilkelerinin modern.
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
SINIF:5-d OKUL: İHLAS İ.Ö.O
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Özboyacı İlköğretim Okulu
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN HAYATI.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Atatürk, Milli Mücadele Yıllarında
Erkan AĞRİKLİ Tarih Öğretmeni
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPLARIN TEMEL KAYNAĞI
İLKE VE İNKILAPLARIN EŞLEŞTİRİLMESİ
1930’lar Türkiye’si Prof. Dr. Turgut Göksu.
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI
1924 ANAYASASI.
CUMHURİYETLE GELEN DEĞİŞİKLİKLER SUNUMU.
BAŞÖĞRETMENİMİZ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN ÖZLÜ SÖZLERİ VE FOTOĞRAFLARIYLA ÖĞRETMENLERLER GÜNÜNDE BİZLERLE....
.. HASTANEMİZE HOŞ GELDİNİZ. .. EGE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANESİNİN TARİHÇESİ 20 Mayıs 1955 günü Türkiye Büyük Millet Meclisinde kabul edilen.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük II. DÜNYA SAVAŞI SONRASI DÜNYA
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 19 Mayıs 1919 Samsun’a Çıkış
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
MUSTAFA KEMAL’ E SUİKAST GİRİŞİMİ BİR DEVRİN ANALİZİ: NUTUK
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ BÖLÜMÜ
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
ÇAĞDAŞ ÜNİVERSİTE YOLUNDA
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
SOSYAL BİLGİLER KONU TARAMA SORULARI
TÜRK KADININA SAĞLANAN HAKLAR
İNKILAP PERFORMANS ÖDEVİ
ULU ÖNDER ATATÜRK ’DEN GÜNÜMÜZE EĞİTİM
ÜNİTE:2.ADIM ADIM TÜRKİYE
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
HARF İNKILABINDAN MİLLET MEKTEPLERİNE MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZ AYDINLANIYOR
MİLLİ BAYRAMLARIMIZ.
1)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım yanlışı vardır?
Atatürkçü Düşünce Topluluğu 07 Şubat 2008 tarihinde kuruldu ve kurulduğu günden bugüne Hacettepe Üniversitesi öğrencilerini , öğretim üyelerini.
Eğitim Alanındaki Yenilikler
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK.
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPÇILIK
MİLLİ (ULUSAL ) BAYRAMLARIMIZ
ORTAK DERSLERİN UZAKTAN EĞİTİM YOLUYLA VERİLMESİ: ATAUZEM DENEYİMİ
HAZIRLAYANLAR MERVE ERDOĞAN SİMGE AKYILDIRIM
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
Ait Ders çalışma soruları.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
MİLLİ BAYRAMLARIMIZ YUNUS EMRE ÇAY YUNUS EMRE ORTAOKULU ESRA KABADAYI Yunus Emre ÇAY1.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Büyük Nutuk
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Sanat, Spor ve Atatürk
EGEMENLİK KAYITSIZ ŞARTSIZ MİLLETİNDİR.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN TARİHİ
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK.
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ I
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Darülfünundan Üniversiteye
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Anadolu’dan Haber Var
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ Mehmet DİNÇ Mehmet DİNÇ.
Karşılaştırmalı Eğitim
10 Kasım Atatürk’ü Anma Töreni Prof. Dr. Tülay Alim BARAN
ÜN İ VERS İ TE REFORMLARI Fesih Çeçen Sınıf ö ğ retmenli ğ i 4-a ÜN İ VERS İ TE REFORMLARI Fesih Çeçen Sınıf ö ğ retmenli.
MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
Sunum transkripti:

Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I Bölüm - 1

Ders Hakkında Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin amacı, üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti'nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü Düşünce'yi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir. Bu gereksinim, Cumhuriyetin ilk yıllarından bu yana duyumsanmış ve Ankara'da açılan Adliye Hukuk Mektebi'nde, okulun kurucularından Mahmut Esat Bozkurt'un ve Cemil Bilsel'in isteği doğrultusunda, 1925'te “İhtilaller Tarihi” adlı dersin okutulmasına başlanmıştır. Bu ders kapsamında, Türk İnkılâbının özelliklerinin ortaya konması ve önceki ihtilal süreçleriyle karşılaştırılması amaçlanmıştır. Böylece sistematik olmasa da söz konusu ders yükseköğretim programına girmiştir. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi - I

Bölüm - 1 Cumhuriyetin 10. Yılında (20 Haziran 1933) Darülfünun bünyesinde bir “İnkılâp Tarihi Enstitüsü” açılmıştır. Üniversite reformu ile birlikte, Darülfünun İstanbul Üniversitesine dönüştürülmüş; 4 Mart 1934'te dönemin Milli Eğitim Bakanı Yusuf Hikmet Bayur'un verdiği konferansla başlayan “İnkılâp Tarihi” dersi, 20 Mart 1934'te de Başbakan İsmet İnönü tarafından Ankara'da verilmiştir. Ayrıca dersin okutulmaya başlandığı ilk yıllarda, Türk Devrim sürecinin lider kadrosu arasında yer alan, cumhuriyetin kuruluşuna tanıklık etmiş, dönemin önemli isimlerinden Yusuf Kemal Tengirşek, Mahmut Esat Bozkurt ve Recep Peker'de bu dersin verilmesi görevini üstlenmişlerdir. İlk defa İstanbul Üniversitesi bünyesinde verilmeye başlanan bu dersin daha sonra sorumluluğu 15 Nisan 1942'de 4204 sayılı kanunla, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi'ne bağlı olarak kurulan “Türk İnkılâp Tarihi Enstitüsü”ne verilmiştir. Dersin adı “İnkılâp Tarihi ve Türkiye Cumhuriyeti”ne dönüştürülerek, fakülte ve yüksekokullarda baraj dersi niteliği kazanmıştır. Derslerin ilk başlarda konferans biçiminde verilmesi tasarlanmış; ders canlı olarak radyo tarafından yayınlanmış; ayrıca o tarihlerde çıkan gazetelerin kimilerinde, derslerde ele alınan konuların metinleri yayınlanmıştır.

Bölüm - 1 27 Mayıs 1960'tan sonraki süreçte; “Türk İnkılâp Tarihi ve Türkiye Cumhuriyeti” dersi, 20 Mart 1968'de “Türk Devrim Tarihi” olarak değiştirilmiştir. Dersin müfredatında yapılan değişiklikle birlikte ders, bütün fakültelerde iki sömestr, yüksek okullarda ise bir yıl süreyle okutulmaya başlanmıştır. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi - I

Bölüm - 1 12 Eylül 1980'den sonra Devrim sözcüğü İnkılâp olarak değiştirilmiş, süreç içinde dersin adı “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi” olarak düzenlenmiştir. 6.11.1981 tarih ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 4. ve 5. maddeleri uyarınca “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi” dersi tüm üniversitelerde okutulmaktadır. 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 4. maddesine göre yükseköğretimin amaçlarından ilki; öğrencilerin “Atatürk inkılâpları ve ilkeleri doğrultusunda Atatürk milliyetçiliğine bağlı” olarak yetiştirilmelerini sağlamaktır. Bu amaca ulaşmak için, aynı yasanın 5. maddesinde yükseköğretim kurumlarında okutulması gereken zorunlu dersler arasında Türk Dili ve yabancı dilin yanı sıra Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine de yer verilmiştir. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersi, tüm yükseköğretim kurumlarının genellikle birinci sınıflarında iki dönem haftada iki saat olmak üzere okutulmakta ve Yükseköğretim Kanunu'nun 3. maddesi uyarınca ortak zorunlu dersleri okutmakla görevli öğretim elemanları tarafından verilmektedir.

Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları Dersinin Hedefi, Amacı ve Önemi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinin amacı, Türkiye Cumhuriyeti'nin hangi koşullarda nasıl kurulduğunu anlatarak, devletin temelini oluşturan Atatürk İlkelerini benimsetmektir. Yetişen Cumhuriyet kuşağına, gençlere milli bir ruh ve nitelik taşıyan inkılâbımızı, ulusal yapısı içerisinde yerleştirmek, geliştirmek ve inkılâpçılık ilkesi kapsamında çağdaş uygarlık düzeyine çıkarmaktır. Türk İnkılâbı’nın önce evrelerinin kavranmasını sağlamak temel hedefler arasındadır. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında doğru bilgiler vererek Türk inkılabının bilinmesi ve bunun pekiştirilmesi konusunda Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devleti ile bölünmez bir bütünlük içinde Atatürk inkılâpları, ilkeleri ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda ulusal hedefler etrafında birleşerek modernleştirmek dersin hedefleri arasındadır. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi - I

Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları Dersinin Okutulmasının Amacı Yükseköğretim Kurulu yayınlarına göre, Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları dersinin okutulmasının amaçları şu başlıklarda belirtilmiştir: 1. Türk bağımsızlık savaşı, Atatürk inkılâpları ve Atatürkçü düşünce sistemi, Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek. 2. Türkiye ve Atatürk inkılâpları, ilkeleri ve Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek. 3. Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devleti ile bölünmez bir bütünlük içinde Atatürk inkılâpları, ilkeleri ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda ulusal hedefler etrafında birleştirmek. 4. Türk gençliğini Atatürkçü düşünce doğrultusunda yetiştirmek ve güçlendirmek. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi - I