SÜREÇ YÖNETİMİ BAŞARISINDA LİDERLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Advertisements

MODÜL 4 Organizasyon.
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
Liderlik ve Örgütsel Adalet
LİDERLİK.
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
LİDERLİK’inEN YALIN HALİ
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Çatışma ve Çatışma Çözme
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Liderlik tarzları ve Yenilik
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
VİZYONER LİDERLİK.
Korkut KOÇAK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Bölüm 10 Takımlar.
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Girişimcilik.
Girişimcilik.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Bazıları ise, bu ikisinin sentezini tercih etmektedirler.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.

Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan YÖNETİMİN FONKSİYONLARI: YÖNELTME- LİDERLİK.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
KAMUDA HASSAS GÖREV.
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
2) NEO KLASİK (GELENEKSEL) YÖNETİM
Matriks Organizasyon Yapısı
GRUP İLETİŞİMİ.
PROJE YÖNETİMİ.
KURUMSAL İLETİŞİM.
GRUP İLETİŞİMİ.
Spor Psikolojisi Sporda Liderlik.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN YÖNETİMDE BAŞARI Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN
Sunum transkripti:

SÜREÇ YÖNETİMİ BAŞARISINDA LİDERLİK Hazırlayan:Merve Güzel

LİDERLİK NEDİR? Lider , belli koşullar altında kişisel veya grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere bir kimsenin başkalarını etkilemesi ve yönlendirmesi olarak tanımlanmaktadır. Liderlik proje yöneticisinin sahip olması gereken yeteneklerden biridir. ‘İyi bir kaptan ancak fırtınada belli olur.’ Seneca

Liderliğin bazı etkin tanımları şunları kapsar; Kılavuzluk etmek Yol göstermek Hakim olmak İlerleme sağlamak Yöneltmek Önayak olmak Başı çekmek Etkilemek Kumanda etmek İlk olmak Önde gitmek Yol açmak

Lideri başarılı yapan hususlar 4 ana grupta toplanmaktadır: Liderin kişisel özellikleri, Astların davranışları ,karakterleri ve gereksinimleri Örgütün yapısı ve misyonu, Sosyal,ekonomik ve siyasi ortamdır.

PROJE YÖNETİMİNDE LİDERLİK Proje yönetiminde devamlı motive etmemiz ve yönlendirmemiz gereken ,değişik departmanlardan gelen ve farklı çalışma kültürlerine sahip elemanlarla çalışmak zorunda kalırız.

Bu durumda karşımıza bir takım proje şartları çıkmaktadır; Gereken değişikliklere esneklik gösterebilen ve adapte olabilen İnsiyatif kullanabilen Yetenekleri zorlayıcı ve güven verici Kararlılık,enerji ve motivasyon üreten

İyi iletişim kurabilen ve dinleme becerisine sahip elemanlar barındıran Yaratıcılık ve proje konusunda teşvik eden Zamanın iyi kullanıldığı ve kendi içinde disiplinli olan Sorunların çözümünde ekibin de sürece katılmasına imkan tanıyan Vakit kaybetmeden kararların alınıp uygulanmasını sağlayan

Ekip çalışmasını teşvik eden Elemanların dikkatini projeye odaklandıran Projenin gerektirdiği teknik bilgilerin öğrenilip uygulanmasına imkan tanıyan

Projenin başarılı olması için bu şartların sağlandığı bir ortam gerekmektedir.Bu ortamı sağlayabilecek kişi de liderdir.

Proje yöneticisi , Durum ve baskın gelen çevre şartları İşin içeriği, aciliyeti ve önceliği Ekip elemanlarının çalışılan ortamın şartlarına gösterdiği tepkiye göre bir liderlik durumu belirler.

Örneğin;otokratik liderler ‘sen şunu ,sen bunu yap’ yaklaşımı ile elemanlarına ne yapmalarını söyleme eğilimi gösterirler. Ya da demokratik liderlik ile bilgi alışverişini ve dayanışmayı ön planda tutarak ‘siz lütfen şunu yapın’ yaklaşımını benimserler.

İkinci tarzda, rica görüntüsü altında kibar bir sorumluluk dağıtımı vardır. Yöneticilerin büyük bir çoğunluğu kriz durumlarında daha çabuk ve etkili sonuçlar elde elde etmek için otokratik liderlik tarzını benimserler.

Demokratik liderlik tarzında ise işler biraz daha yavaş işler ,kişilere fikirlerini açıklama ve çözüme katkıda bulunma şansı verilir.Ama bu tür bir süreç zaman kısıtlaması olan projeler için her zaman verimli olmayabilir.

Başarılı Bir Proje İçin Tüm başarılı projeler sonuç kısmının tam olarak belirlenmesiyle başlar. Proje lideri; projenin amacını ve yapısını tanımlamalı, tamamlandığında elde edilecek sonuçları,çözümlenecek olan sorunları ve başarılması gereken hedefleri belirlemelidir.

Proje lideri, projeye başlamadan önce görevinin ne olduğu ,neyi başarmak zorunda olduğunu hatırlamalıdır.

Proje yönetiminde lider; kararını ve hareketlerini sonuca göre yönlendirmek için şu sorulara yanıt bulmalıdır: Ulaşılacak olan hedefler nelerdir? Projedeki liderlik görevinin ne olduğunu bilmemiz için, projenin hedeflerini belirleyerek sorunları daha iyi tanımlayabiliriz.

Proje hangi amaç için hazırlanmaktadır? Sonuçları tanımlamanın diğer bir yolu da projenin han gi amaç için kullanılacağını bilmektir. Hangi sorunlar çözülecektir? Ulaşılacak olan sonuçların hangi sorunları çözeceği belirlenmelidir.Ayrıca ne gibi sorunların projede çözüleceğini bilmelidir.

Proje Liderinin Projeyi Başarılı Bir Biçimde Yürütebilmesi İçin Gereken Temel Unsurlar A)Liderlik rolünün belirlenmesi : Lider ne olursa olsun ekibin güvenini kazanmalıdır . Ayrıca üstlenilen liderlik görevinin rolü ve öneminin ekip üyeleri tarafından bilinmesi sağlanmalıdır.

Liderlik görevi her projenin kapsamına ,grubun büyüklüğüne ve niteliğine bağlı olarak değişir. Liderlik çoğu kez denetleme ve koordinatör görevi olmalıdır. Projenin her aşamasında kaynakların doğru kullanımı,bütçenin kontrolü ve projenin programa uygun yürütülmesi için ,lider çalışmalara doğrudan katılmalıdır.

Liderlik Rolleri Amaç Belirleyici Olarak Lider Lider , amaçların ne olması gerektiğini saptar,amaçlara ulaşılması için gereken şeylere karar verir. Planlayıcı Olarak Lider Lider , örgüt içinde yer alan kişilerin amaçlarına ulaşması için gösterecekleri davranışların planlayıcısı ve düzenleyicisidir.

Organize Edici Olarak Lider Lider,gerekli faaliyet ,karar ve ilişkileri analiz eder, işleri sınıflandırır ve yönetilebilir parçalara ayırır. Uygulayıcı Olarak Lider Lider,grup çalışmalarını koordine eder. Uzman Olarak Lider Bir grup içerisinde lider,çoğu zaman belirli bilgilerin kaynağı, özel uygulamaların mimarıdır.

Sözcü Olarak Lider Grup üyelerini başka grupların karşısında temsil eder. Kontrolör Olarak Lider Lider, grubun oluşmasında etkili olduğu gibi ,grup üyelerinin amaçlara uygunluğunu da kontrol yetkisine sahiptir. Ödüllendiren ve Cezalandıran Olarak Lider Belirli sınırlar içerisinde grup üyelerinin amaçlarına uyma derecelerine göre ceza ve ödül uygulamasını liderin üstlendiği roldür.

Hakem ve Aracı Olarak Lider Grup üyeleri arasındaki ilişkilerde bozulmanın olmasın durumunda aracı rolü üstlenir. Örnek Olarak Lider Grup üyelerine karşı örnek bir davranış sergiler. Grup Sembolü Olarak Lider Bir grubun sürekli liderliğini üstlenip,grubun sürekliliğini sağlayan kişidir.

Suç Üstlenen veya Üyelere Babalık Yapan Kişi Olarak Lider Bu durumda lider,grup üyelerinin yoğun biçimde saygı ve sevgisini kazanmaktadır.Belirli kişilerle duygu ağırlıklı ilişkiler kurabilmektedir.

Eğiten ve Öğreten Olarak Lider Lider, izleyicilerini eğitmekte ve eksikliklerini tamamlayarak geleceğin liderlerini hazırlamaktadır.

Proje Liderinin Projeyi Başarılı Bir Biçimde Yürütebilmesi İçin Gereken Temel Unsurlar B)İŞİN İZLENMESİ Proje çalışanlarının istenilen sonuçları ve süre limitini doğru anlamalarını sağlamak için verilen görevler mutlaka izlenmelidir.

C)ORGANİZASYON VE PLANLAMAYA ÖNEM VERİLMESİ Proje liderinin başarısı,çok iyi organize edilmiş işlerin programlanmasına ve görevlerin belirlenmesine bağlıdır.Her çalışanın görevini nasıl yaptığını belirlemek için kontrol listesi hazırlanmalıdır.

D)GRUBUN ÖNCELİKLERİ VE SORUNLARININ BİLİNMESİ Grup üyelerini arada bırakacak sorunları önlemek için,amirleri ile iletişim içinde bulunulmalı gerekirse görev dağılımı yeniden yapılmalıdır.

E)EKİBİN İSTEK VE GEREKSİNİMLERİNİN BELİRLENMESİ Ekibin istek ve ihtiyaçlarında onların yanında olunmalı ve çözüm bulunmalıdır. ‘Liderler bir grubu yaratabilir ya da yok edebilirler.’ . (T.Gordon)

G) ULAŞILMAK İSTENİLEN SONUCA GÖRE HAREKET EDİLMESİ F)EKİBİN KATKI VE KATILIMININ SAĞLANMASI Ekibin fikirleri,çözüm önerileri alınmalı ve yöntemler danışılmalıdır. G) ULAŞILMAK İSTENİLEN SONUCA GÖRE HAREKET EDİLMESİ Sorun çözmek,bilgi toplamak ve gecikmelerle uğraşırken projenin hedefi ve amaçları unutulmamalıdır.

TEŞEKKÜRLER… ‘ Kötümser, rüzgardan şikayet eder; İyimser, değişmesini ister; LİDER yelken açar… ’ TEŞEKKÜRLER…