Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Advertisements

İŞLETME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
REKLAMCILIK Hafta 2.
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
Global pazarlama stratejisi
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler
Tüketiciye yönelmiş pazarlama karması
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
REKLAMCILIK Hafta 3 KISIM 1.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
HAFTA III KISIM 4. Raketler 118x115 boyutlarında Işıklı ve cam çerçeveli.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Vasıtaları
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
Bölüm 14 Bilişim (Bilgi) Teknolojileri Information Technology.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
Unite 2 MİLLİ GELİR PROF. DR. TÜMAY ERTEK
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Tedarikçi Firma Sunumu
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
Reklamın Amaçları.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
Reklamlar Bir malı tanıtıp beğendirmek için yapılan çalışmalara reklam diyoruz. Reklamlar televizyon, radyo, gazete, dergi ve duvar panoları aracılığıyla.
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Teknoloji ve Tasarım Dersi
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu REKLAM TÜRLERİ Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu

REKLAM TÜRLERİ Reklamlar birçok farklı açıdan sınıflandırılabilmektedir: 1-Reklamveren yönünden reklamlar 2- Hedeflenen pazar açısından yapılan reklamlar 3-Talebe etki düzeyi yönünden reklamlar 4- İçerik açısından reklamlar 5- İşlenmiş ve ya işlenecek konu açısından yapılan reklamlar 6- Ödeme açısından Reklamlar 7- Amaç yönünden yapılan reklamlar 8- Coğrafi alan açısından reklamlar. 9- Kullanılan ortam yönünden reklamlar Bu gruplar da kendi aralarında değişik kollara ayrılır.

REKLAM TÜRLERİ 1- Reklamveren yönünden reklamlar : A- Üretici reklamları : Üretici firmalar ürettikleri malın reklamını bütün ülkeye hitap eden kitle iletişim araçlarından yararlanarak yaparlar. Bir diğer adı da genel reklamdır. B-Aracı Reklamları: Aynı malın yalnızca kendi mağazalarında satıldığını belirten ya da yalnızca belli bir coğrafi bölgede tüketicilere seslenen ancak kendisi üretici olmayan firmaların tüketicilere yönelik verdikleri reklamlara aracı reklamı ya da ‘ lokal reklam’ diyebiliriz.

REKLAM TÜRLERİ C-Hizmet reklamları : Genelde sigorta şirketleri, bankalar gibi ürettikleri hizmetleri hedef tüketicilere tanıtmak için reklam yapan işletmelerdir Genel reklam malın, lokal reklam ise malın satıldığı yeri tanıtma amacındadır. Genel reklamı yaptıran firmalar daha çok harcama yapar, ancak birim başına düşen maliyet lokal reklamlardan daha az olabilir. Aracı reklamlarda daha fazla detaya inmek mümkündür.

REKLAM TÜRLERİ 2-Hedeflenen Pazar Açısından Reklamlar A- Tüketicilere yönelik olarak yapılan reklamlar: Bütün reklamlar belli bir hedef pazarı hedef almaktadır. Bu pazar son tüketici halk ise bu reklama “tüketici reklamı” denir. Burada seslenilen kitle malı tüketen son tüketicilerdir. B-Aracılara yönelik olarak yapılan reklamlar: Eğer hedef alınan pazar aracılar ise bu tür reklama da ”aracı reklam” denir. Ör: bir mobilya firmasının bayilerine yönelik satış özendirici mesajlarını ileten reklamlar

REKLAM TÜRLERİ 3- Talebe Etki Düzeyi Yönünden Reklamlar A- Birincil talep yaratmak maksadıyla yapılan reklamlar: Bu tür reklamlarda amaç, herhangi bir mala talep yaratmak ya da var olan talebi arttırmaktır. Bu tür reklamlarda ürünün markası dikkate alınmadan ürünün reklamı yapılabilir. Örneğin; tam otomatik çamaşır makineleri için pazara ilk kez sunulan “mikromatik” deterjanlar için yapılan ilk reklamlar, birincil talebi yaratma amacında olan reklamlardır.

REKLAM TÜRLERİ B-Seçici olarak talep yaratmak için yapılan reklamlar: Seçici talep yaratmak amacında olan reklamda ise tüketicinin dikkati genelde ürün kategorisine değil, o kategori içerisinde yer alan belirli bir markaya çekilmeye çalışılır. Çünkü pazarda bu ürün kategorisine karşı bir talep vardır. Var olan talebi belirli bir markaya çekmek için o markanın diğer markalarla arasındaki fark ve üstünlükler ortaya konur.

REKLAM TÜRLERİ 4- İçerik Açısından Reklamlar A- Mal reklamları: Reklamların çoğu mallara ilişkindir. Bu tür reklamlarda belirli bir malın ya da belirli markalı bir malın satışını arttırma amacı güdülür. Bu reklamlar üreticiler ya da aracılar tarafından yapılır. Yapılan reklam malın fiyatı ve kalitesi gibi nitelikleriyle doğrudan ilgilidir. B- Kurumsal Reklamlar : Üretici firma mesaj içeriğini pazarda daha fazla prestij sağlamak ve bu yolla pazar birimlerinin firmaya karşı olan bağlılıklarını sağlamak doğrultusunda gelişir. Bu tür reklamlarda aynı zamanda tüketici gözünde o firmanın saygınlığını arttırmaya yönelik mesajlar işlenir. Örneğin; üretici işletme yeni geliştirdiği kredili satış politikasını reklamlarında işleyebilir.

C-Sosyal reklamlar: Kar amacı güden ya da gütmeyen ancak topluma belli alışkanlıklar, yararlı görüşler kazandırmak ya da dolaylı olarak eğitmek amacıyla hazırlanan reklamlardır. Zaman zaman kurumsal reklamlar sosyal içerikli mesajlarla da hazırlanabilir. Ör. Colgate’in çocukların diş sağlığına yönelik kampanyaları

REKLAM TÜRLERİ 5- İşlenmiş yada işlenecek konu açısından yapılan reklamlar A- Doğrudan davranış yaratan reklamlar: Doğrudan davranış sağlamaya yönelik reklam, muhtemel alıcıları ürünü hemen almaya ya da ürüne ilişkin daha çok bilgi sağlamaya yöneliktir.

REKLAM TÜRLERİ B- Dolaylı olarak davranış yaratan reklam:Dolaylı davranışı sağlamaya yönelik reklam, ürünü pazara tanıtmak ve benimsenmesini sağlamaya yöneliktir. Bu tür reklamlarda belirli bir marka ürüne karşı olumlu davranış oluşturulur. Böylece tüketicilerin, bu tür ürünü alma kararı vermeleri halinde reklamı yapılan markanın göz önüne alınacağı umulur. Buzdolabı, otomobil gibi sık alınmayan yüksek fiyatlı ürünlerin reklamı dolaylı davranış sağlama amacı güder.

REKLAM TÜRLERİ 6-Ödeme açısından yapılan reklamlar A-Bireysel reklamlar: üretici ve /veya aracı firmaların yaptığı ve ödemeyi tek bir firmanın üstlendiği reklamlardır. B- Ortaklaşa yapılan reklamlar : birkaç işletmenin birleşerek yaptığı reklamlardır. Ör: bir giyim markasının belli bir deterjan markasını tavsiye ettiği, yada bir çamaşır makinesi markasının kireç çözücü bir ürünü önerdiği reklamlar bu türdendir.

REKLAM TÜRLERİ 7- Amaç yönünden reklamlar A-Bilgi verici reklamlar: Piyasa için yeni olan bir ürün ya da markanın tanıtımı için yapılan reklamlardır. Ya da var olan bir ürünle ilgili fiyat değişikliği, ürünle ilgili hizmetlerin açıklanması gibi konuları işleyen reklamlardır.

REKLAM TÜRLERİ B-İkna edici reklamlar: rakip ürünlerin varlığından dolayı belli bir markanın seçilmesi, konumlandırılması ya da tüketici algılarının değiştirilmesi amacıyla yapılan reklamlardır. Günümüzde reklamların büyük bir bölümü bu kategoridedir. C-Hatırlatıcı reklamlar:ürünle ilgili tüketicilerin hafızasını tazelemek amacıyla yapılan reklamlardır. Bu tür reklamlarda sıkça rastlanan sıfatlar “ yeni”, “geliştirilmiş”, güçlendirilmiş” vb. dir.

REKLAM TÜRLERİ C- Destekleyici reklamlar: ürünü satın alanların olası kaygılarını giderebilmek amacıyla onları rahatlatan mesajlar vererek kararlarını destekleyici nitelikte yapılan reklamlardır.

REKLAM TÜRLERİ 8-Coğrafi açıdan yapılan reklamlar A-Yerel reklamlar : Daha çok perakendeciler tarafından yöre ya da bölge çapında yapılan reklamlardır. B-Ulusal reklamlar: genellikle üreticiler tarafından ve ülke sınırları içinde yapılır. Ulusal gazete, radyo ve televizyonlarda yer alan reklamlardır.

REKLAM TÜRLERİ C- Uluslararası reklamlar: Çok uluslu şirketlerin birçok ülkede yürüttükleri reklam kampanyalarıdır. Uluslar arası firmalar hitap edecekleri ülkeler için ürünü ve mesajı olduğu gibi uygulayabilir. Ürünü aynı tutup reklam mesajını değiştirebilir (Ör: Coca-Cola Ramazan ayındaki reklamlar) veya mesajını aynı tutup üründe değişiklik yapabilir (ör: Mc-donald’s’ın menülerine köfte ve ayran eklemesi)

REKLAM TÜRLERİ 9- Ortam yönünden reklamlar A-Basılı reklam ortamları ( gazeteler, dergiler, el ilanları, kataloglar, broşürler ) B-Görsel ve işitsel yayın yapan reklam ortamları (radyo, televizyon, sinema ) C-Diğer reklam ortamları (fuarlar, açık hava reklam araçları, doğrudan postalama, satış yeri reklam malzemeleri, bilgisayar multimedya, internet) vb.

KAYNAKÇA Prof. Dr. Muazzez Babacan, Nedir Bu reklam?, Beta yayın.