Hazırlayan: damla gündüz Türkçe öğretmenliği ii.sınıf

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3- Site konuyu geniş çaplı ele almış ve konuların anlaşılması için değişik ve anlaşılır örnekler verilmiş. Her konuya ayrı.
Advertisements

Cümlenin ögeleri(dolaylı tümlec ve edat tümleci)
HAZIRLAYAN: DERYA ERDOĞAN
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Türkçe Eğitimi için site incelemesi
UZUN ÇİZGİ EĞİK ÇİZGİ TERS EĞİK TIRNAK İŞARETİ
DOĞRUNUN YOLCULUĞU.
Kaynak Gösterme.
CÜMLENİN YAPISI (SIRALI CÜMLE)
FİİLLERDE ÇATI KONUSUNDA EN İYİ ÜÇ İNTERNET SİTESİYLE İLGİLİ SUNUM
SÖZCÜKTE GENEL VE TERİM ANLAM
TÜRKÇE İLE İLGİLİ EN GÜZEL 3 SİTE
Fatih Atmaca Türkçe Öğretmenliği
DÜZYAZI TÜRLERİ MAKALE DENEME SOHBET FIKRA
EŞİTLİK VE DENKLEMLER.
Hazırlayan: Enes Karaağaç Bilgisayar I Onuncu Grup.
Noktalama işaretleri ( NOKTA , virgül , noktalı virgül )
PARAGRAF.
CÜMLENİN ÖĞELERİNDEN ‘ÖZNE’
KOROZYON OLUŞUMU VE REAKSİYONLARI
Doğrular ve Açılar Demet ATALAY
TÜRKÇE / Düşünceyi Geliştirme Yolları
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
GARİP AKIMI (BİRİNCİ YENİ AKIMI)
Serap çalIşkan akdenİz ünİversİtesİ türkçe öğretmenlİğİ
T.C ERCİYES ÜNİVERSİTESİ ZİYA EREN EĞİTİM FAKÜLTESİ
CİN ALİ İNTERNETTE ALIŞVERİŞ YAPIYOR
ARAMA MOTORU KULLANIMI
Yazım kuralları konusunun önemli bölümlerinden birisi de –de ve –ki eklerinin yazımıdır. Bu belgede konu ayrıntılı olarak işlenmiştir. ADI: AYDIN SOYADI:
Hazırlayan: Serkan Aslan
CÜMLE ÇEŞİTLERİ YÜKLEMİNİN TÜRÜNE GÖRE 2) ÖĞELERİNİN DİZİLİŞİNE GÖRE
HAZIRLAYAN:ZEHRA ŞAHİN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ KONU:NOKTALAMA İŞARETLERİ(tırnak işareti,ünlem,kısa çizgi)
HAZIRLAYAN:AYSEL BAŞKURT 9/B 255
DİPLOMA EKİ.
E MIN YAMAN BÖTE. Blog Nedir? Web Günlüğü Paylaşım aracı Sosyalleşme aracı.
SÖZCÜK TÜRLERİ BAĞLAÇLARÜNLEMLER Eş görevli ya da birbiriyle ilgili sözcükleri, sözcük öbeklerini, özellikle tümceleri bağlamaya yarayan,
EK FİİLLER Bu slayt Türkçe Öğretmenliği Bölümü (İ.Ö) 2.sınıf öğrencisi Zafer KARAKABAK tarafından hazırlanmıştır. Ek fiiller konusu ilköğretim 8. sınıf.
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
TARTIŞMA TÜRLERİ Münazara
BİLGİSAYAR 1 HAZIRLAYAN: HAVVA ÜNAL
DİLBİLGİSİ BAKIMINDAN ANLATIM BOZUKLUKLARI MUSTAFA BULUT.
=>CÜMLEDE ANLAM<=
SÖZCÜKTE ANLAM Hazırlayan:Gökçe Hanım EMİR Numara:
SÖZCÜKTE ANLAM (Mecaz-Soyut-Somut)
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
Hazırlayan: Rıdvan Gezici Onuncu Grup Bilgisayar I Dersi Konu Hakkında: Sözcükte anlam konusunun öğrencilere nasıl anlatılacağı. Konunun içeriği ve konu.
Sözcükte Anlam/ Mecaz Anlam
ORTAOKUL EĞİTİMİ VE TÜRKÇE.   Yalnız ortaokul eğitiminde değil, her dönem eğitimde yarar sağlayan bir site. Görsel içerikleriyle anlatımı kolaylaştıran.
FATMA GEZER TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI (İÖ) BİLĞİSAYAR ÖDEVİ1.
Hazırlayan Hüseyin Tarık YILMAZ 5/G 410
ÇEMBER VE DAİRE.
1) r/turkce/sinif6/duygular?id=18c27fca0 8b603a5af48abc77c4c9bf0&s=10&n=1 Bu sitenin konu anlatımında vido ve anlatım.
ATASÖZLERİ VE DEYİMLER ÇALIŞMAKLA İLGİLİ ATASÖZLERİ
ANLATIMDA ANLATICININ TAVRI. Anlatımda Anlatıcının Tavrı : Bir olay, bir durum kar ş ısında ki ş inin takındı ğ ı davranı ş a tavır denir. Anlatıcı, konuyu.
AÇILAR KAZANIM : BU SUNUM 6.SINIF 7.ÜNİTEYE UYGUN OLARAK DÜZENLENİP BU KONUNUN İYİ ÖĞRETİLMESİNİ SAĞLAMAK AMAÇLANMIŞTIR.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ MÜRŞİDE EREN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
1.Slaytlara tasarım uygulayınız 2.Slayt geçişi uygulayınız 3.Metin kutularına animasyon uygulayınız 4.2 ve 3’üncü slayda küçük resim sesi ekleyiniz (telefon)
ÖĞRETİCİ YAZILAR 1-MAKALE 2-FIKRA 3-RÖPORTAJ 4-ELEŞTİRİ 5-GÜNLÜK
VURGU VURGU SÖZCÜK VURGUSU CÜMLE VURGUSU VURGU; SÖZCÜK VURGUSU VE CÜMLE VURGUSU DİYE İKİYE AYRILIR.
NOKTA(.): o Nokta cümlenin sonuna konur. o Türk Dil Kurumu,1932 yılında kurulmuştur. o Cümle değeri taşıyan anlatımların sonuna konur. o Bazı kısaltmaların.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR
HAZIRLAYAN:ZEHRA ŞAHİN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ KONU:NOKTALAMA İŞARETLERİ(tırnak işareti,ünlem,kısa çizgi)
Başlık Düzeni Alt Başlık. Listeli Başlık ve İçerik Düzeni Birinci madde işaretinizi buraya ekleyin İkinci madde işaretinizi buraya ekleyin Üçüncü madde.
Makale ve Deneme Makale nedir? Deneme nedir? Makale ve deneme arasındaki farklar nelerdir?
<Proje Başlığınızı buraya yazınız>
Başlık Düzeni Alt Başlık.
SLAYT.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Başlık Slaydı Düzeni Alt Başlık.
<Proje Başlığınızı buraya yazınız>
Sunum transkripti:

Hazırlayan: damla gündüz 20110954005 Türkçe öğretmenliği ii.sınıf Cümlede Anlam: Doğrudan ve Dolaylı Anlatım: Bir kişinin söylemiş olduğu cümlelerin doğrudan değiştirilmeden söylenmesi doğrudan anlatım;biçim ve içerik bakımından değiştirilerek söylenmesine dolaylı anlatım denir. Slaytlarımızda bunları göreceğiz. 12.1.2013

1 Dolaylı Anlatım Başkasına ait bir söz (genellikle bire bir anımsanmadığı için) söz söyleyenin kendi cümlesiyle aktarılır. Bu aktarımda önemli olan, sözün içeriğinin değiştirilmemesidir. Amaç, yine bir görüşü inandırıcı kılmak ya da sadece aktarımdır. 12.1.2013

2 İnternet Resim 12.1.2013

3 CÜMLEDE ANLAM DOĞRUDAN ANLATIM DOLAYLI ANLATIM 12.1.2013

4 DoĞRUDAN anlatım Bir başkasının sözlerini olduğu gibi anlatmaya “doğrudan anlatım” denir. Doğrudan anlatıma sahip cümlelerde aktarılan cümle tırnak içinde verilir. Doğrudan anlatımlı cümleleri aktaran, cümleye kendi sözlerini katmaz. Bu cümlelerin sonunda genellikle, “diyor, demiş, der” ifadeleri bulunur. 12.1.2013

KONU ÖZETİ 5 Doğrudan Anlatım: Kişinin söylediği cümlelerin değiştirilmeden söylenmesi ve yazılmasıdır. Dolaylı Anlatım: Cümlelerin biçimce değiştirilerek söylenmesidir. 12.1.2013

6 KAYNAKÇA http://der-kenar.blogspot.com/2009/04/dogrudan-anlatima-ve-dolayli-anlatima.html 12.1.2013