Danışman Öğretmen: Murat AYDIN Amasya Bilim Ve Sanat Merkezi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Fiilde Kip Konusunda En iyi 3 Siteye İlişkin Sunum
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Eğitimde Video ve Animasyon Kullanımı
MADDENİN YAPISI ve ÖZELLİKLERİ
AMASYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYLARI ÇALIŞTAY
3D DEFTER VE SES.
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
LEKELERE TURP GİBİ ÇEVRECİ ÇÖZÜM!..
Bilgisayar Destekli Öğretim
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
Güvenli ve Pratik Web’de çalışma saatleri için;
Dr. İpek Gönüllü Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
FIZ 172 BİLGİSAYARA GİRİŞ II
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
7.SINIF: ELEMENTLER VE SEMBOLLERİ
SAF MADDELER NAZAN GÜLER FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
1 ZÜMRÜTOVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. 2 “En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır.
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
ASİTLERİN ÖZELLİKLERİ
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
(EBA) EĞİTİM BİLİŞİM AĞI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
MATEMATİK GEOMETRİ EĞİTİM ÇALIŞMALARIMIZ  5. Sınıftan itibaren matematiğin günlük yaşamdaki önemi üzerinde duruyoruz.  Eğitim yılının başında 5.sınıftan.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
Hazırlayan: Sınıf: No.:
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
İNTERNET ADRESLERİ.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
İNTERNET ADRESLERİ.
1.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
PERİYODİK SİSTEM -ELEMENTLERİN SINIFLANDIRILMASI-ASİTLER VE BAZLAR KİMYASAL TEPKİMELER -TÜRKİYE'DE KİMYA ENDÜSTRİSİ KAZANIM TARAMA TESTLERİ FEN KURDU ÖĞRETMEN.
SUNUM BAŞLIĞI (Proje Adı)
Sunum transkripti:

Danışman Öğretmen: Murat AYDIN Amasya Bilim Ve Sanat Merkezi İLKÖĞRETİM 7. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ MÜFREDATINDAKİ İLK 20 ELEMENTİN GELİŞTİRİLEN MÜZİK VE OYUN MATERYALLERİ EŞLİĞİNDE ÖĞRETİMİ VE ÖĞRENMEYE KATKISININ İNCELENMESİ Hazırlayanlar : Pelin YÜKSEL, Betül UÇKAN Danışman Öğretmen: Murat AYDIN Amasya Bilim Ve Sanat Merkezi amasyabilsem@hotmail.com

PROBLEM CÜMLESİ Ezber içerikli fen konu ve kavramların öğretimi zordur. Fen ve teknoloji dersindeki İlk 20 Element için geliştirilen Müzik ve Oyun Materyalleri ile bu elementlerin ad ve özelliklerinin daha kalıcı ve kolay öğretimi sağlanabilir mi?

ALT PROBLEMLER Elementlerin adları kodlanıp, özellikleri ve kullanım alanları müzik eşliğinde söylenerek eğlenceli ve öğretici hale getirilebilir mi? Şarkılı periyodik tablonun web tasarımı, sunumu, yanı sıra element oyun kartları, element takvimi, katalog şekline getirilerek eğlenceli ve öğretici çoklu ders materyali geliştirilebilir mi?

GİRİŞ Yaşadığımız dünyanın tanınması, bilimin elementleri bulması ve özelliklerini keşfetmesiyle anlam kazanmıştır. Elementler hayatın alfabesi gibidir. Konumuz Periyodik tablodaki elementlerden yola çıkarak öğrencilere ilk 20 elementi ve bazı bilim insanlarını tanıtmaktır. Bilgisayar ve kırtasiyelerde öğretici ve eğitici oyun setleri araştırıldı, ancak daha önce elementlerden yola çıkılarak yapılmış öğretici bir oyuna rastlanılmadı. Farklı oyunların yapılış ve oynanış yöntemlerinden yola çıkılarak elementlerin oyunu hazırlandı.

ARAŞTIRMANIN AMACI İlköğretim fen ve teknoloji müfredatında yer alan elementlerin adlarının kodlanıp özelliklerinin ve kulanım alanlarının müzik eşliğinde söylenerek şarkılı periyodik tablonun web tasarımı ve sunumu, yanı sıra element oyunu, element takvimi, katalog şeklinde eğlenceli ve öğretici çoklu ders materyali geliştirilmesidir.

YÖNTEM VE TEKNİK Proje tabanlı öğrenme yöntemine göre hazırlanmış bu eğitim setinde; kaynak tarama, web tasarım, sunum, ön ve son test, oyun ve takvim geliştirme ve gözlem yöntemlerinden yararlanılmıştır. Özellikle çoklu materyallerin özgün olmasına dikkat edilmiştir.

YÖNTEM VE TEKNİK Elementlerin özellikleri, kullanım alanları, kodlamaları, oyun setleri, nasıl oynandıkları araştırılarak, bilgi ve resimler toplandı. Gerekli bilgisayar programları ve oyun seti için kâğıt temin edildi. Elementler adları kodlanıp, şarkı sözleri ayarlandı. Şiirler tarandı. Bilgisayar ortamında resimleriyle beraber seslendirildi. Oyun seti ve takvim için resimler ve yazılar Powerpoint sunum içinde ayarlanarak, renkli çıktılarla elementler oyunu, element takvimi, kataloğu ve oyun kılavuzu oluşturuldu. Elementlerin özellikleri ve kodlanmış halleri müzik eşliğinde bestelenip, web tasarım ve sunum şeklinde görüntülü ve sesli CD oluşturuldu.

OYUN SETİMİZ

KATALOG VE TAKVİM

EK: Görüntülü ve Sesli Elementlerin Şarkısı Cd’sinin İçeriğinden Bir Bölüm Proje Materyalimiz-1 Proje Materyalimiz-2

EK: Görüntülü ve Sesli Elementlerin Şarkısı CD'sinin İçeriğinden Bir Bölüm

EK: Görüntülü ve Sesli Elementlerin Şarkısı Cd’sinin İçeriğinden Bir Bölüm

Doğru Cevaplayan Öğrenci Sayısı Yanlış Cevaplayan Öğrenci Sayısı BULGULAR UYGULAMALI ETKİNLİK: Ön Test Ve Son Test Elementlerle ilgili çoklu ders materyalimizin eğlenceli ve kalıcı öğrenmeyi tespit amaçlı ön ve son test uyguladık. Oyunumuzun faydasını tespit amaçlı on soruluk(doğru-yanlış, boşluk doldurma, test ve çoktan seçmeli) uygulama ile, oyunu oynayacak 30 öğrenci test edildi. Oyunu normal anlatım metodu ve sonrasında çoklu ders materyalimiz ile yaptığımız uygulama sonucunda hazırlanan sorulara verdikleri cevapların doğruluk düzeyi tespit edildi.   ÖN TEST SON TEST SORULAR Doğru Cevaplayan Öğrenci Sayısı Yanlış Cevaplayan Öğrenci Sayısı 1 7 23 24 6 2 22 8 3 4 5 25 20 10 26 21 9 Genel Toplam 65 235 232 68 Tablo 1: Oyun Öncesi ve Sonrası Test Sonuçları

BULGULAR Grafik 1: Oyun Öncesi Uygulama Sonuç Grafiği Çoklu materyallerimizi uyguladıktan sonra teste verilen doğru cevap sayıları artmıştır. Doğru cevap sayısının 3,5 kat arttığı, yanlış cevaplarında 3,5 kat azalığı tespit edilmiştir. Grafik 2: Oyun Sonrası Uygulama Sonuç Grafiği

SONUÇLAR VE KAZANIMLAR Bilgisayar laboratuvarında yapılan etkinlik sonucu, oluşturulan görüntülü ve sesli elementlerin şarkısı CD’si, element oyunu takvimi ve kataloğu Fen ve teknoloji derslerinin daha ilgi çekici ve akılda kalıcı hale getirdiği gözlemlenmiştir.

Hazırlanan eğitim materyali ile 7 Hazırlanan eğitim materyali ile 7.sınıf Fen ve Teknoloji müfredatında yer alan “Maddenin Yapısı ve Özellikleri” ünitesindeki şu kazanımlar elde edilebilir; Bilimsel bilginin oluşturulmasında ve başkalarına açıklamak amacıyla sunumunda modellerden yararlanmanın yeri ve önemini bilir. Model üzerinde, bir elementin bütün atomlarının aynı olduğunu fark eder Model ve şekilleri kullanarak farklı elementlerin atomlarının farklı olduğunu sezer Periyodik sistemdeki ilk 20 elementi ve günlük hayatta karşılaştığı yaygın element isimlerini listeler Elementleri sembollerle göstermenin bilimsel iletişimi kolaylaştırdığını fark eder İlk 20 elementin ve yaygın elementlerin sembolleri verildiğinde isimlerini, isimleri verildiğinde sembollerini belirtir. Ayrıca oyundaki bilim insanları ile de hem hayatları hem de yol göstericilik açısından farkındalık oluşturuldu.

TARTIŞMA VE ÖNERİLER Proje tabanlı öğrenme yöntemine göre hazırlanmış bu eğitim seti öğrencilerin derslere ve hayata bakış açısında bir farkındalık oluşturarak, kendilerinin de özgün materyaller geliştirmelerinde yardımcı olacaktır.

KAYNAKÇA Dr. Tunç, T., Bağcı,N., Yörük, N., Gürsoy Köroğlu, N., Çeltikli Altınoğlu, Ü., Başdağ, G., Keleş, Ö., İpek, İ., Bakar, E., (2008), Fen ve Teknoloji Ders Kitabı, MEB Devlet Kitapları, Ankara. Dr. Tunç, T., Bağcı,N., Yörük, N., Gürsoy Köroğlu, N., Çeltikli Altınoğlu, Ü., Başdağ, G., Keleş, Ö., İpek, İ., Bakar, E., (2008), Fen ve Teknoloji Öğrenci Çalışma Kitabı, MEB Devlet Kitapları, Ankara. www.biltek.tubitak.gov.tr www.fenokulu.net www.vikipedi.com www.ks-games.com

TEŞEKKÜR EDERİM Web sitem: http://pelinyuksel95.wordpress.com/ Mail adresi: Pelin YÜKSEL artemisiaabsinthium_05@hotmail.com Betül UÇKAN betuluckan@hotmail.com

ÖN TEST VE SON TEST SORULARI Ekler Ön Test ve Son Test Soruları Soru Kartı Örneği Şans Kartı Örneği Başarı Sertifikası Örneği EKLER ÖN TEST VE SON TEST SORULARI 1)Sıvı deterjan, gübre, barut, cam ve lens yapımında kullanılan elementin adı potasyumdur. D( ) Y( ) 2)Tarihe adını kazıyan bilim insanı Marie Cuire hangi iki elementi bulmuştur? A) polonyum-radyum B) polonyum-uranyum C)uranyum-toryum D)polonyum-toryum 3)Pillerde ve ilaçlarda kullanılan element ……………….. dır. 4)Fizikte çığır açan çılgınlıklarıyla tanınan ve izafiyet teorisini bulan bilim insanı kimdir? A)Galileo B)Einstein C)Edison D)Mendel 5)Uçak ve uzay araçlarının yapımında kullanılan element nedir? A)Be B)Mg C)Fe D)Cu 6)Feza Gürsey’in annesi olup kimya alanında büyük gelişmelere öncülük eden bilim insanı kimdir? A)Remziye Hisar B)Remziye Gürsey C)Halide Edip Gürsey D)Sabiha Gökçen 7)Renkli reklam panolarının aydınlatmasında kullanılan element …………….. dır. 8)Doğada en çok sofra tuzunun yapısında bulunan element potasyumdur. D( ) Y( ) 9)Yale Üniversitesinden mezun en geç profesör türk kimyacısı kimdir? A)Remziye Hisar B)Oktay Sinanoğlu C)Cahit Arf D)Mehmet Taşçılar 10)Barut ve sülfirik asit yapımında kullanılan sembolü ‘S’ olan element …………… dir.