Bölüm 8 Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
BÖLÜM II İŞLETME VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Bölüm 8 Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
KURUMSAL STRATEJİLER.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
STRATEJİK PAZARLAMA MATRİSLERİ
 Ülgen & Mirze 2004.
Verilerin analizi anlamlı bir şekilde yapılandırılmazsa analiz anlamını yitirir. Durum analizinde elde edilen bu verilerin anlamlı ve kullanılır hale getirilmesi.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Stratejik Düşünme ve Strateji Geliştirme
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Erlan Bakiev
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Çeşitlendirilmiş Organizasyon
14. Yatay ve dikey bütünleşme (vertical and horizontal integration)
Bölüm 12 Stratejilerinin Uygulanması-1 İşletme Yapıları ve Sistemler
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
ÇEVRE UNSURLARININ BELİRLENMESİ VE DURUM BELİRLEME MATRİSLERİ
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
STRATEJİ GELİŞTİRME Nasıl Hangi Temelde Hangi Yönde Alternatif Metot
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Hisse Senetlerinin Değerlemesi Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi 9. Hafta.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY STRATEJİ GELİŞTİRME Gelen Stratejiler Maliyet Liderliği Farklılaştırma Odaklaşma Alternatif Yönetim Geri Çekilme.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Bölüm 7 Temel Stratejiler ve Alt Grupları
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 11. Hafta Stratejik Kontrol Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 7. Hafta Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 12. Hafta Çokuluslu Şirketlerde Stratejik Yönetim ve Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
PAZARLAMA YÖNETİMİ İşletme Stratejileri Prof. Dr. Zeliha Eser.
plan modelinin ana öğeleri
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
ÜST YÖNETİM STRATEJİLERİ (KURUMSAL STRATEJİLER)
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
STRATEJİ OLUŞTURMA.
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
İÇİNDEKİLER Finansal Amaç, Finans Fonksiyonu, Finansal Çevre Finansman Nedir? Finansal Yönetimin Amaçları Firmanın Organizasyonu İşletme Örgütlerinde Biçim.
HEDEF PAZAR.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

Bölüm 8 Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler © Ülgen&Mirze 2004

Kurumsal Stratejiler (Corporate Level) Temel stratejiler, işletmelerin her yönetim düzeyinde uygulanır. Ama değişik yönetim düzeylerinde uygulanan temel stratejilerde amaç, alan ve bakış açıları farklı olabilir. Kurumsal Stratejiler (Corporate Level) Üst Yönetim düzeyinde belirlenen ve uygulanan stratejiler İş Yönetim (Rekabet) Stratejileri (Business Level) Ana iş birimleri düzeyinde belirlenen ve uygulanan stratejiler İşlevsel Stratejiler (Operational) Alt yönetim düzeyinde belirlenen ve uygulanan bölümsel stratejiler © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

KURUMSAL STRATEJİLER İŞ YÖNETİM (REKABET) STRATEJİLERİ Temel stratejiler, işletmelerin her yönetim düzeyinde uygulanır. Ancak değişik yönetim düzeylerinde uygulanan temel stratejilerde amaç, alan ve bakış açıları farklı olacaktır. KURUMSAL STRATEJİLER İŞ YÖNETİM (REKABET) STRATEJİLERİ İŞLEVSEL STRATEJİLER © Ülgen&Mirze 2004

Üst Düzey / Kurumsal Stratejiler İşletmenin uzun dönemde, karşılaştırmalı üstünlüklere sahip olarak firma değerini yükseltmek için hangi konumda bulunması, hangi iş alanlarında faaliyet göstermesi ile ilgilidir. KURUMSAL STRATEJİLER İŞ YÖNETİM (REKABET) STRATEJİLERİ İŞLEVSEL STRATEJİLER © Ülgen&Mirze 2004

Üst Düzey / Kurumsal Stratejiler Üst düzey yöneticiler, stratejik çalışmalarını 3 noktaya odaklanarak yaparlar : İşletmenin temel işi ve faaliyet konusu nedir ? İşletme, geleceği de göz önüne alarak, mevcut iş alanlarındaki etkinliklerini ve işlerini sürdürmeli ve artırmalı mıdır ? İşletme, mevcut işlerinde rekabet edebilmek için ne tür stratejiler geliştirmelidir ? İlk iki madde, işletmenin geleceğine yöneliktir. Üçüncü madde ise, işletmenin halihazırda bulunduğu pazarda nasıl rekabet edeceği ile ilgilidir. © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

Kurumsal Yönetim Stratejileri 1) ÇEŞİTLENDİRME STRATEJİSİ : Yeni iş alanlarına girmek ve oradaki fırsatlardan yararlanarak ortalamanın üzerinde getiri elde etmek isteyen işletmelerde uygulanan bir stratejidir. İşletmelerde çeşitlendirme stratejisi, farklı boyutlarda olabilir : Tek işte yoğunlaşan işletmeler, Esas iş ağırlıklı işletmeler, Orta dereceli çeşitlendirme uygulayan işletmeler, Yüksek dereceli çeşitlendirme uygulayan işletmeler. © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

Kurumsal Yönetim Stratejileri İlişkili Çeşitlendirme Stratejisi İşletmenin, faaliyette bulunduğu mevcut iş alanları içinde veya benzer konularda yeni işlere girişmesi İlişkisiz Çeşitlendirme Stratejisi Büyüme arzusunda olan işletmelerin daha önce faaliyette bulunduğu alanlardan çok farklı ve değişik alanlarda yeni işlere girmesi Bağımsız ve Bağımlı Çeşitlendirme Stratejileri Uygulanan çeşitlendirme stratejisi, yabancı bir işletme desteği olmadan uygulanıyorsa, bu durumda yürütülen bağımsız çeşitlendirme stratejisidir. İşletme, gireceği farklı iş alanında deneyim sahibi olan başka bir işletmeyle işbirliği yaparak uyguladığı strateji, bağımlı çeşitlendirme stratejisidir. © Ülgen&Mirze 2004

Kurumsal Yönetim Stratejileri 2) ÇEKİLME STRATEJİSİ : Bazı durumlarda, işletme üst düzey yöneticileri mevcut işlerinin bazılarından veya tamamından vazgeçmek, onları geçici veya süresiz olarak terk etmek kararı verebilir. Amaç ne olursa olsun işletme içi sayısal bir küçülme, daralma söz konusu olduğundan bu tip stratejiler olumsuz çağrışımlar yapan stratejilerdir. © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

Kurumsal Yönetim Stratejileri Tasarruf Stratejisi Belirli bir süre için büyüme ve gelişme faaliyetlerini azaltıp, tüm dikkat ve uğraşları işletme içi verimliliğin yükseltilmesine yönelten stratejilerdir. Kısmi Tasfiye Stratejisi Belirli bir bölüm veya faaliyetin terk edilmesi ile ilgili stratejidir. Tam Tasfiye Stratejisi İşletmenin tüm faaliyetlerini durdurması ve varlıklarını sona erdirmesidir. © Ülgen&Mirze 2004

Üst Düzey / Kurumsal Stratejilerin Saptanmasında ve Yönetilmesinde Kullanılan Teknikler Boston Danışma Grubu (BDG) İş Birimleri Portföy Yönetim Matrisi Hofer : İş Birimleri Portföy Yönetim Matrisi Yönlendirici Politika Matrisi (YPM) Rowe Modeli : Stratejik Durum ve Faaliyetlerin Değerlemesi © Ülgen&Mirze 2004

Boston Danışma Grubu (BDG) İş Birimleri Portföy Yönetim Matrisi değişik iş birimlerine sahip işletmelerin, bu iş birimlerini bir portföyde göreceli olarak yönetebilmeleri için bir teknik geliştirmiştir. Boston Consulting Group (BCG) olarak bilinen bu teknikte, iş birimleri; bulundukları sektörün büyüme hızı ve sahip oldukları göreceli pazar gücü göz önüne alınarak analiz edilmekte ve hangi iş birimleri için nasıl bir kurumsal strateji geliştirilebileceği konusunda kararlar alınır. © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

Hofer : İş Birimleri Portföy Yönetim Matrisi Hofer Analizi, işletmeleri içinde bulundukları yaşam evresini de göz önüne alarak inceleyen, BDG iş birimleri yönetim matrisinin daha geliştirilmiş bir şeklidir. BDG Matrisinin, gelişmekte olan yeni sektörlerde, yeni işe başlayan işletmeler için uygun olmadığı görüşünden hareket eden bu matris, işletmelerin stratejik analizini; rekabet durumları ve ürün-pazar yaşam evresi açılarından yapmaya çalışmaktadır. © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

Yönlendirici Politika Matrisi ( YPM ) Geçmişi 1970’li yıllara dayanan Yönlendirici Politika Matrisi (YPM); SHELL, GENERAL ELECTRIC ve McKINSEY tarafından geliştirilmiştir. Her üç çalışma da benzer esaslara sahip olup, üst yönetimin, değişik iş alanlarında faaliyette bulunan işletmeleri ile ilgili yatırım ve tasfiye kararlarını verebilmesine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

Stratejik Durum ve Faaliyetlerin Değerlenmesinde Kullanılan Rowe Modeli Stratejik Durum ve Faaliyetlerin Değerlenmesinde Kullanılan bu teknik A.J. Rowe ve arkadaşları tarafından geliştirilmiştir. Bu modelde, stratejik kararların verilmesi sırasında 4 değişkenin önemine dikkat çekilmektedir ; Pazarın çekiciliği Rekabet durumu İşletmenin finansal gücü Çevresel belirsizlik derecesi © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004