EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Çocuğunun Koçu olarak Aile
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Etkinlikleri Modeli
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Derya Duygu KARSLI
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Öğrenme Öğretme Süreci
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Bilimsel düşünme becerileri
Öğretimde Materyal Kullanımı
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Sembolik Düşünce Nedir
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
YAZILIM DEĞERLENDİRME
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Programdan Sorular.
REHBERLİK DERSİ III.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Sunum transkripti:

EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ

Bilgisayarlar okul öncesi eğitim ortamlarında yoğun olarak kullanılmaktadır. Çok erken yaşlardan itibaren bilgisayar veya televizyon ekranı karşısında vakit geçirerek pasif bir yaşam biçimi oluşturan çocuklarda fiziksel, sosyal, duygusal, zihinsel ve ahlaki alanlarda problemlerin olduğu gözlenmiştir. Oysa, Çocukların fiziksel dünyada akranları ile etkileşerek deneyim kazanmaları gerekmektedir.

4 başlık altında bu konular ele alınmıştır. Eğitsel Yazılımlar Ve Okul Öncesi Eğitimdeki Önemi Çocuklar İçin Hazırlanan Yazılımların Sahip Olması Gereken Özellikler Çocukların Gelişimlerine Ve Eğitim Programına Uygun Yazılım Seçimi Okul Öncesi Eğitim Programlarında Eğitsel Programlardan Yararlanma

EĞİTSEL YAZILIMLAR VE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDEKİ ÖNEMİ Yazılımların öğrenme ve öğretme amaçlı olarak hazırlanmalarına eğitsel yazılım denmektedir. 5 sınıfta toplanabilirler. Öğretim amaçlı yazılımlar: Belirli bir ders içeriğini, kavramı ya da beceriyi çocuklara sunma da kullanılır. Tekrar ve alıştırma amaçlı yazılımlar Benzeşim amaçlı yazılımlar: Gerçek durumlarda yapılması mümkün olmayan, tehlikeli veya pahalı durumların benzerlerinin oluşturulduğu yazılımlardır.

EĞİTSEL YAZILIMLAR VE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDEKİ ÖNEMİ Oyun amaçlı yazılımlar: Çocukların eğlenceli bir biçimde öğrenmelerini sağlayana yazılımlardır. Başvuru kaynağı amaçlı yazılımlar: Özellikle öğretmenler ve velilerin kullanabileceği bilgi amaçlı yazılımlardır. Bunların dışında okul öncesi etkinlik programında belirtilen alanları desteleyecek şekilde sanat, çizim, müzik, fen ve matematik yazılımları da vardır.

EĞİTSEL YAZILIMLAR VE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDEKİ ÖNEMİ

EĞİTSEL YAZILIMLAR VE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDEKİ ÖNEMİ Sınıf ortamında yazılımlar diğer uygun etkinliklerle desteklendiklerinde çocukların problem çözme , kavram becerileri, sözel becerileri, uzun süreli bellek ve karmaşık el becerilerinde önemli kazanımlar sağladığı saptanmıştır (Aktaş-Arnas, 2005). Bilgisayarların uygun koşullarda ve uygun yazılımlarla kullanıldığında çocukların; işbirliği, paylaşma ve sorumluluk alma becerilerini geliştirdiği, motivasyonlarını artırdığı ve daha girişimci olmalarını sağladığı belirtilmektedir (Akkoyunlu ve Tuğrul, 2003).

ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN YAZILIMLARIN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER Yaşa uygunluk Çocuk kontrolü Kısa ve net açıklamalar Zorluğu artırmak Bağımsız kullanma Sosyal gelişimi destekleme Şiddet öğeleri içermemesi Farklı kültürleri tanıtması Teknik özellikler Uygunluk

ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN YAZILIMLARIN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER Yaşa uygunluk Yazılımlar çocuğun yaşı ve gelişim düzeyine uygun olmalıdır. Yazılımda kullanılan materyaller çocukların çoğunluğu için aynı kavramlarla ilgili olmalıdır. Hedeflenen yaş grubunun anlayabileceği ve ilgisini çekecek öğeler içermelidir.

ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN YAZILIMLARIN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER Çocuk kontrolü Okul öncesi dönemde, çocukların çeşitli adımları ve farklı yolları deneyebildikleri ve kontrol edebildikleri açık uçlu yazılımlar olmalıdır. Çocuklar kendi kendilerini yönlendirebilmelidirler. Öğrenme sürecine katkı sağlamalıdır. Çocukların istedikleri zaman ana menüye dönmelerine imkan verilmelidir.

ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN YAZILIMLARIN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER Kısa ve net açıklamalar Yönergeler, kısa ve net olmalıdır ki bir sonraki adıma geçmek kolaylaştırılsın. Zorluğu artırmak Basitten zora doğru bir mantıksal süreç izlemelidir.

ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN YAZILIMLARIN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER Bağımsız kullanma Başlangıç kurulumundan sonra çocukların yazılımı kendi başlarına kullanabilir olmaları gereklidir. Sosyal gelişimi destekleme Yazılımlar çocukların sosyal etkileşimini desteklemelidir.

ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN YAZILIMLARIN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER Şiddet öğeleri içermemesi Etkinlikler, karakterler, resimler ve nesnelerin şiddet öğelerini içermemeleri gerekir. Farklı kültürleri tanıtması Evrensel bir bakış açısına sahip olmalı ve cinsiyet farklılıkları olmamalıdır. Farklı kültürlerden karakterler olması gelişimi olumlu etkilemektedir.

ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN YAZILIMLARIN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER Teknik özellikler İşlemci, hafıza, ekran çözünürlüğü gibi özellikler çocukların kullanımına uygun olmalıdır. Giriş çıkış aygıtlarının uygun olması gerekmektedir. Uygunluk Kullanılan nesneler toplumsal kültürü yansıtmalıdır. Yaşa göre içerik farklılaşmalıdır (resimlerin büyümesi ve sayısının artması, animasyonların çoğalması vb.).

ÇOCUKLARIN GELİŞİMLERİNE VE EĞİTİM PROGRAMINA UYGUN YAZILIM SEÇİMİ Hedef kitlenin (çocukların) yaş ve gelişim düzeyine uygun olmalıdır. Çocuğa açık uçlu sorular soran, çocuğun kontrolüne imkan veren, gerçek modeller sunan yazılımlar olmalıdır. Eğitsel nitelikte, çocuğa eleştirel düşünme problem çözme, yaratıcılık gibi belli becerilerin kazandırılmasına yönelik olmalıdır (Akkoyunlu ve Tuğrul, 2003).

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINDA EĞİTSEL PROGRAMLARDAN YARARLANMA İhtiyaç analizi Programın amaçlarına uygunluk İçeriğe uygunluk Değerlendirme