ÖZEL E Ğİ T İ M VE REHBERL İ K Özel e ğ itimin tanımı Engelli çocuklar ve sınıflandırılması Özel e ğ itime muhtaç bireylerin tanılanması Özel e ğ itim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
16. BÖLÜM ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
Advertisements

ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ.
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
4. Hafta: Zihin Engelliler
Uzaktan Eğitim Kuramları
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER
YUNUS ÇALIKUŞU SOSYAL BİLG.ÖĞRT(2.ÖĞRETİM) 3/B.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
7. Hafta: Sözel Dil ve Konu ş ma Sorunları Giri ş İ leti ş im-Dil-Konu ş ma Dil ve Konu ş ma Sorunlarının Tanımı Yaygınlık Oranı Nedenleri Türleri Ö ğ.
Bilgi? 1. Ö ğ renme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçekler 2. İ nsan zekâsının çalışması sonucu ortaya çıkan düşünce ürünü.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
NET(BİLEŞKE) KUVVET) İKİ VEYA DAHA FAZLA KUVVETİN BİR CİSME YAPTIĞI ETKİYİ TEK BAŞINA YAPABİLEN KUVVETE BİLEŞKE KUVVET DENİR. İRFAN ERMİŞ.
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
ÖZEL EGİTİMİN TANIMI: Özel eğitimin tanımına geçmeden bazı kavramların anlamını vermek, yapacağımız tanımların anlaşılmasını kolaylaştıracaktır.
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ SEYDİŞEHİR. SAĞLIK RAPORU ALMA Anne-babalar sağlık raporu almaya çocuklarıyla birlikte gitmeliler. Anne-babalar sağlık raporu.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER VE ÖZEL EĞİTİM
TANILAMA.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ORTOPEDİK ENGELLİ ÇOCUKLAR
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Özel Gereksinimli Çocuklar
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
OKUL ADI ADI: SOYADI: SINIFI: NO: DERS: Ö Ğ RETMEN: KONU.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
Hızlı Okuma Egzersizleri
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Örgüt yapısı ve özel eğitim
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ENGELLİ ÇOCUKLARIN KAYNAŞTIRILMASINDA DRAMANIN KULLANIMI
Sunum transkripti:

ÖZEL E Ğİ T İ M VE REHBERL İ K Özel e ğ itimin tanımı Engelli çocuklar ve sınıflandırılması Özel e ğ itime muhtaç bireylerin tanılanması Özel e ğ itim ve ö ğ retmenin rehberlik görevi

ÖZEL E Ğİ T İ M NED İ R? Beden, zihin ve sosyal gelişim özellikleri yönünden normal çocukların gelişim ve özelliklerinden ayrılan çocukların e ğ itim ve ö ğ retim işlerini kapsayan çalışmalara özel e ğ itim denir.

ENGELL İ ÇOCUKLAR VE SINIFLANDIRILMASI Zihinsel özellikleri, duyusal yetenekleri, nörolojik ve fiziksel özellikleri, sosyal davranışları ve iletişim becerileri yönünden ortalama ya da normal bir çocuktan farklı olan bunun için profesyonel yardım alması gereken çocuk engelli çocuk olarak tanımlanabilir.

ENGELL İ ÇOCUKLAR VE SINIFLANDIRILMASI 2916 sayılı ÖZEL E Ğİ T İ ME MUHTAÇ ÇOCUKLAR KANUNU ◦ Beden, zihin, ruh, duygu, sosyal ve sa ğ lık özellikleri ve durumlarındaki ola ğ andışı ayrılıkları sebebiyle normal e ğ itim hizmetlerinden yararlanamayan 4-18 yaş grubundaki çocuklardır.

ENGELLER İ N SINIFLANDIRILMASI 1. Z İ H İ NSEL ENGELL İ, ÜSTÜN ZEKALI A.Z İ H İ NSEL ENGELL İ ÇOCUKLAR ◦ Zekayı ölçtü ğ ü düşünülen ölçeklerden normal sınırların altında puan alan çocuklardır.

ENGELLER İ N SINIFLANDIRILMASI B. ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUKLAR ◦ Zeka ölçe ğ inden alan çocuklar üstün zekalı ve yetenekli kabul edilir.

ENGELLER İ N SINIFLANDIRILMASI 2. DUYUSAL ENGEL İ OLANLAR A. İ Ş İ TME ENGELL İ ÇOCUKLAR ◦ Sa ğ ırlık, a ğ ır işitme, iletimsel işitme özrü, duysal-sinirsel işitme özrü, merkezi işitme özrü, psikojenik işitme özrü, fonksiyonel işitme özrü.

ENGELLER İ N SINIFLANDIRILMASI 2. DUYUSAL ENGEL İ OLANLAR B.GÖRME ENGELL İ L İ K ◦ Her iki gözün ola ğ an görme gücünün onda birine ya da azına sahip olması durumu.

ENGELLER İ N SINIFLANDIRILMASI 3. İ LET İ Ş İ M KURAMAYAN, ANLAŞAMAYAN ÇOCUKLAR A.KONUŞMA BOZUKLU Ğ U ◦ Dilin etkin kullanımıyla ilgili. ◦ Kekemelik, ses bozuklu ğ u B.Ö Ğ RENME GÜÇLÜ Ğ Ü OLANLAR

ENGELLER İ N SINIFLANDIRILMASI 4.B İ RDEN FAZLA ENGEL İ OLANLAR  Down sendromu vb. olanlar, menenjit vb. gibi rahatsızlık geçirenler.

ÖZEL E Ğİ T İ ME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN TANILANMASI Tanılama, sorunun ne oldu ğ u, onlara nasıl e ğ itim verip nasıl yardım edilece ğ ini belirleyen bilimsel u ğ raşıdır.

TANILAMADA UYULMASI GEREKEN İ LKELER Erkenlik ilkesi Bütünlük ve derinlik ilkesi Alternatiflik ilkesi Profesyonellik ilkesi Erken müdahale ve izleme ilkesi İ şbirli ğ i ilkesi Kayıt tutma ilkesi

Ö Ğ RETMEN İ N GÖREVLER İ Sınıfı güvenli bir ortam haline getirmeli Ö ğ retmen, özel e ğ itime muhtaç olanların farklı yeteneklerini ortaya çıkarabilmeli Ö ğ retmen, kendilerini ifade etmelerine fırsat vermeli İ letişime açılmalarını sa ğ lamalı Sosyal uyumu sa ğ lamaya çalışmalı Etkileşim grupları oluşturmalı Ebeveynlerle iletişim halinde olmalı