ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

BEBEKLER Giriş.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM.
KAVRAM HARİTALARI Doç. Dr. Ömer Faruk KESER.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4
Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BİLİŞSEL VE DİL GELİŞİMİ
8 TANRI ALGISI Hakan ZAFER Din Psikolojisi
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
Probleme Dayalı Öğrenme
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler 0-2 ay (refleks tepkiler) Ay (Birinci Devri Tepkiler) Ay (İkinci Devri Tepkiler) 8.
DİL GELİŞİMİ.
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
KESİR GÖSTERİMLERİ Kesirlerin somut modellerle gösteriminde dört değişik yol vardır. Bunlar, bölge, çizgi, küme ve alan gösterimleridir. BÖLGE MODELİ.
Lev Vygotsky.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
OYUNUN GELİŞİM ALANLARINA ETKİSİ VE ÇEŞİTLİ ÖRNEKLER
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
Sembolik Düşünce Nedir
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
GÖRME ENGELLİLER.
HOŞ GELDİNİZ MEHMET ATA KURT.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖLÇME
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Sizce Teknoloji Nedir?.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
EMPATİK İLETİŞİM Bireyler arası ilişkilerde gönderilen iletilerin duygusal yönü ve içeriği ile algılanması ve anlaşılması.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİL VE İLETİŞİM BOZUKLUKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
- Bilişsel Gelişim Kuramı
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİMİN İLKELERİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
ÖĞRENME.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

ZiHiNSEL ÖZELLiKLER

Zihinsel özellikler bireyde gelişen anlama ve yorumlamayla ilgili niteliklerdir.İlk zamanlar son derece sınırlı olan zihinsel faaliyetler,zamanlar gelişir ve olgunlaşır.Bireyin bu zihinsel gelişimi onun hem doğuştan getirdiği özelliklere hem de çevresiyle etkileşimlerine bağlıdır.

Zihinsel faaliyetlerin kapsadığı süreçler;

Algılama Gerek iç,gerekse dış dünyadan edinilen bilgilerin yorumlanması ve düzenlenmesidir.

Bellek Yaşanılanları,öğrenilenleri ve algılananları,geçmiş ve gelecekle ilişkisini,bilinçli olarak zihinde saklama gücüdür.

Muhakeme Bilgiyi belirli bir anlam çıkarma ve sonuca varma amacıyla kullanabilme yeteneğidir.

Düşünme Bilgi ve çözümlerin sebep-sonuç ilişkisi içerisinde değerlendirip yorumlanmasıdır.

Bireyin öğrenme,iş yapabilme ve uyum gücüdür. Yetenek Bireyin öğrenme,iş yapabilme ve uyum gücüdür.

Bireyde kalıtımla gelen temel zihinsel ögeler,bireyin çevre ile etkileşimi sonucu gelişim ve değişime uğrar.Bu gelişim ve değişim hem bireyin yapısına hem de çevresel faktörlere bağlı olarak gelişir.Çevre zihinsel faaliyetleri etkilerken,zihnin yapısı da çevrenin algısını etkiler.bu nedenle bireylerin zihinsel yapıları arasında farklılıklar oluşur.

Bireylerde zihinsel gelişim,farklı olsa da gelişim sürecinin ortak evreleri vardır.Birey,dünyaya ilk geldiğinde,zihinsel anlamda pek fazla davranıştan söz edilemez.İki yaşına kadar zihinsel faaliyetler gelişim içindedir ve kavramsal zekanın oluşmasının hazırlık evresidir.

İki yaşından sonra gelişen kavramsal zeka kendi içinde dört basamağa ayrılır: İlkel kavramların kazanılması(2-4 yaş) Sezgisel düşünme(4-7 yaş) Somut düşünme(7-11 yaş) Soyut düşünme(11 yaş ve üzeri)

Bebeğin ilk 2 ay içerinde gösterdiği faaliyetler,daha çok refleks niteliği taşımaktadır.

Ağlaması

Karnını doyurması

Emmesi

İlerleyen aylarda bebek çok basit hareketleri tekrarlayabilir ve bunlardan etkilenir.bu özellikler gelişerek,18-24 aylar arasında çevreyi tanıma ve çevreden gelecek etkiler hakkında muhakeme yürütmeye başladığı görülür.

İkinci yaşın sonunda ise bireyde,en önemli zihinsel değişim gerçekleşir ve çocuk sözel düşünmeye,varlıkları adlarıyla tanımaya başlar.Dil dediğimiz yeteneği kazanır.

Dil gelişimi;bireyin sözcükleri,sayıları ve simgeleri öğrenmesi ve dil kurallarına göre kullanması ve bu kullanımın gelişimidir.dil gelişim anlamsız sesler çıkarmayla başlar.Ardından hecelemeler yapılır.Daha sonra ilk basit sözcükler söylenir.

Konuşulanları basit yapıda anlamak ve telaffuz etmenin ardından,sözcük dağarcığı oluşturulur ve artık sözcükler cümle içinde kullanılmaya başlar.Dört yaşına doğru çocuk,daha karmaşık imgeler kurmaya,dilde ve düşüncede daha ince noktalara inmeye başlar.Yedi yaşına kadar çocuğun kavramları,daha çok çevresinde gördüğü nesnelerle ilişki durumundadır.

İlkokul çağındaki çocuklar,somut düşünme basamağında bulunmaktadır İlkokul çağındaki çocuklar,somut düşünme basamağında bulunmaktadır.Bu dönemde çocukların bire bir görmedikleri durum ve nesneleri algılamaları ve yorumlamaları zordur.7-11 yaşları arasında çocukların parça ve bütün kavramını anlamaya başladığı görülür.

7-11 yaşlarındaki nesnelerinin yüksekliği,ağırlığı,büyüklüğü,uzunluğu,kısalığı ve renk farklarını rahatlıkla anlayabilir ve yorumlayabilirler.Fakat soyut düşünme ve soyut kavramları algılama güçlüğü çekerler.

Birey soyut düşünme basamağına 11 yaşından sonra girer Birey soyut düşünme basamağına 11 yaşından sonra girer.Bu dönemde nesneyi ve durumu görmeden de anlayabilir ve yorumlayabilirler.Kendi düşüncelerini eleştirebilir,düşünceleri üzerinde de düşünmeye başlayabilirler.

Birey 15 yaşına geldiğindeyse artık somut olay ve nesnelere dayanmadan,bağımsız olarak soyut düşünme yeteneğine tamamen ulaşmıştır.

Sorun çözme ve yargılama yetenekleri gelişmiş,sorgulama ve yeni fikirler üretme artık daha da kolaylaşmıştır.