Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Marka Bağımlılığı
Marka Bağımlılığı Ergen ve çocuklar ekonomik bir pazar olarak görüldüğü için onların marka bağımlısı olmaları için büyük çaba sarfedilmektedir.
Marka Bağımlılığı Eşyalarının marka olmaması, çocuk ve ergende aşağılık hissinin oluşmasına yol açabilmektedir.
Marka Bağımlılığı Çocukların marka kavramını sağlıklı algılayabilmeleri için kalite ve uygunluk kavramlarını merkeze alabilmeleri gerekmektedir.
Marka Bağımlılığı Öğretmenler; Markayı değil öğrencinin kişiliği öne çıkarmalı Alınması gereken araç gereçte marka bildirmekten kaçınmalıdır
Marka Bağımlılığı Aileler; Belli bir miktar para verip alışverişi çocuğun yapmasını sağlamalı Bütçelerini çocuklarla paylaşmalı Kalite ve uygunluk kavramlarını çocuklarıyla tartışmalıdır
Marka bağımlılığı etkinliği Amaç Öğrencilerin marka seçimi konusunda eleştirel düşlemelerini sağlamak. Uygulanışı İkna türleri (duygusal, mantıksal, kişisel hatır) açıklanır. Bir reklam filmi izletilir. Reklam filminde geçen ikna sözlerinin belirlenmesi istenir. Reklamlarla ilgili tartışma düzenlenir.
Özgüven
Özgüven Özgüven iç ve dış özgüven olarak iki ye ayrılır.
Özgüven İç özgüveni yüksek bireyler kendilerini seven, tanıyan, kendilerine açık hedefler koyan, olumlu düşünen bireylerdir.
Özgüven Dış özgüveni yüksek insanlar iletişim becerileri yüksek, kendilerini iyi ifade edebilen, duygularını denetleyebilen kişilerdir.
Özgüven Özgüven başarılarla gelişir. Özgüveni düşük öğrenciler bir şeyi deneyip başaramaktansa denememeyi tercih ederler.
Özgüven Öğretmenler Sınıftaki her öğrencinin kendini ifade etmesine fırsat vermeli Her öğrencinin başarıyı hissedebileceği etkinlikler düzenlemeli Öğrenciyi cesaretlendirmeli Çocuğun başarısızlıklarını kişiliği ile bağdaştırmamalı
Özgüven Özgüven, demokratik ortamlarda daha iyi gelişir. Çocuğun ev dışındaki ilişkileri (alışveriş, komşu ziyareti gibi) özgüvenin gelişmesinden etkilidir.
Özgüven Etkinlikleri Amaç Öğrencilerin kendilerini ve birbirleri arasındaki farklılıkları tanımalarını sağlamak, zayıflıkların üstesinden gelmeye teşvik etmek
Özgüven Etkinliği 1 Öğrencilerden çok iyi yaptıkları bir şeyi paylaşmaları istenir. Özgüven Etkinliği 2 Öğrencilerin kendilerinin reklamlarını yapıp tanıtmaları istenir.