Kişisel Rehberlik Uygulamaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

ORİJİNAL YOGA SİSTEMİ İLE BAŞARIYA GİDEN YOL
Sınavlar; Öğrenci ve Veliler
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Değerler Eğitimi Özgüven.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
PROJE NEDİR? Proje; Proje; belirli bir yerde, belirli süre içinde, belirli bir bütçe ile, net olarak tanımlanan amaçların gerçekleştirilmesine yönelik.
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI KREŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
ANA BABA VE ERGENLİK.
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
REHBERLİK.
Çocuğun başarısını yükseltmede ailenin rolü
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİMİ
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
TÜKET İ C İ DAVRANIŞI TÜKET İ C İ SATIN ALMA SÜREC İ.
YAŞAM ŞEKLİ İYİ DÜŞÜN, DOĞRU KARAR VER. Kendini Tanı ! “İnsanlar kendini tanıma ve bilme yolcuğuna çıkmadıkça, diğerlerini anlayamaz ve diyalog,sevgi.
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
EVDEN KAYNAKLANAN DİSİPLİN SORUNLARI
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Sevgili Öğrencilerimiz ;
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
Baba Destek Programı 7-11 Sf:18 KONTRAT 1. Beklentiler.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Konu Kavramlar Araç gereçlerin yeri ve önemi Araç gereçlerin yeri ve önemi Araç gereçlerin yeri ve önemi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
MESLEK LİSELERİ Ç ARESİZLİK SONUCU VARILAN BİR DURAK DEĞİL, YAŞAMA A Ç ILAN BİR PENCEREDİR`
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
YÖRET YÜKSEK ÖĞRENİMDE REHBERLİĞİ TANITMA VE REHBER YETİŞTİRME VAKFI ( )
Reklamın Amaçları.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
KAYNAŞTIRMAYA HAZIRLIK
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ERGENLİKTE ARKADAŞLIK ve ANNE BABALARA ÖNERİLER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KİŞİSEL GELİŞİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
Ahlak Gelişimi Lawrence Kohlberg Carol Gilligan
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
Sunum transkripti:

Kişisel Rehberlik Uygulamaları

Marka Bağımlılığı

Marka Bağımlılığı Ergen ve çocuklar ekonomik bir pazar olarak görüldüğü için onların marka bağımlısı olmaları için büyük çaba sarfedilmektedir.

Marka Bağımlılığı Eşyalarının marka olmaması, çocuk ve ergende aşağılık hissinin oluşmasına yol açabilmektedir.

Marka Bağımlılığı Çocukların marka kavramını sağlıklı algılayabilmeleri için kalite ve uygunluk kavramlarını merkeze alabilmeleri gerekmektedir.

Marka Bağımlılığı Öğretmenler; Markayı değil öğrencinin kişiliği öne çıkarmalı Alınması gereken araç gereçte marka bildirmekten kaçınmalıdır

Marka Bağımlılığı Aileler; Belli bir miktar para verip alışverişi çocuğun yapmasını sağlamalı Bütçelerini çocuklarla paylaşmalı Kalite ve uygunluk kavramlarını çocuklarıyla tartışmalıdır

Marka bağımlılığı etkinliği Amaç Öğrencilerin marka seçimi konusunda eleştirel düşlemelerini sağlamak. Uygulanışı İkna türleri (duygusal, mantıksal, kişisel hatır) açıklanır. Bir reklam filmi izletilir. Reklam filminde geçen ikna sözlerinin belirlenmesi istenir. Reklamlarla ilgili tartışma düzenlenir.

Özgüven

Özgüven Özgüven iç ve dış özgüven olarak iki ye ayrılır.

Özgüven İç özgüveni yüksek bireyler kendilerini seven, tanıyan, kendilerine açık hedefler koyan, olumlu düşünen bireylerdir.

Özgüven Dış özgüveni yüksek insanlar iletişim becerileri yüksek, kendilerini iyi ifade edebilen, duygularını denetleyebilen kişilerdir.

Özgüven Özgüven başarılarla gelişir. Özgüveni düşük öğrenciler bir şeyi deneyip başaramaktansa denememeyi tercih ederler.

Özgüven Öğretmenler Sınıftaki her öğrencinin kendini ifade etmesine fırsat vermeli Her öğrencinin başarıyı hissedebileceği etkinlikler düzenlemeli Öğrenciyi cesaretlendirmeli Çocuğun başarısızlıklarını kişiliği ile bağdaştırmamalı

Özgüven Özgüven, demokratik ortamlarda daha iyi gelişir. Çocuğun ev dışındaki ilişkileri (alışveriş, komşu ziyareti gibi) özgüvenin gelişmesinden etkilidir.

Özgüven Etkinlikleri Amaç Öğrencilerin kendilerini ve birbirleri arasındaki farklılıkları tanımalarını sağlamak, zayıflıkların üstesinden gelmeye teşvik etmek

Özgüven Etkinliği 1 Öğrencilerden çok iyi yaptıkları bir şeyi paylaşmaları istenir. Özgüven Etkinliği 2 Öğrencilerin kendilerinin reklamlarını yapıp tanıtmaları istenir.