HAZIRLAYANLAR TURGUT AYKIZ OSMAN BULUT MAZLUM DİNLER MAHMUT ÇELİK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEDMER Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı Etik Barometre Araştırması Nisan 2007 ERA Research & Consultancy.
Advertisements

TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
KÜRESEL ISINMA VE DOĞALGAZ KULLANIMI
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Finansal Tablolar Gelir Tablosu Bilanço Nakit Akım Tablosu
24 Mart 2006 TBB EKONOMİ ÇALIŞMA GRUBU. Rezerv Politikası Üzerine Türkiye’de kriz sonrası dönemde rezerv hareketleri ve kısa bir “güvence” değerlendirmesi.
2005 YILI MALİ SONUÇLARI İstanbul 1.Nisan.2005.
MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 15 OCAK 2010.
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
Atlasjet Havacılık A. Ş. 14 Mart 2001 tarihinde Öger Holding A. Ş
KalDer - Üye Memnuniyeti Araştırması TMME Araştırma, KalDer’in 2005 yılından bu yana KA Araştırma tarafından yürütülen TMME modelinin KalDer müşterileri.
KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ
MUTLU AKÜ HAMDİ GEMİYAN
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
TEMSA GLOBAL Grup Adı: YEŞİL Grup Üyeleri: Aslınur Dalkılıç
5. ÜNİTE Finansal Analiz Finansal Yönetim, 2. Baskı
FİNANSAL ANALİZ.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Uluslararası Gelişmeler, Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sektörüne Yansımaları Eylül 2009.
1 Bankalar Birliği Seminer Programları için Dr. Halit Gönenç Tarafından Hazırlanan Power Point Prezentasyonu Finansal Yönetime Genel Bir Bakış Halit Gönenç.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Sermaye Maliyeti Yatırımcı açısından sermaye maliyeti;
BÜTÇE RASYOLARI.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Çalışma Sermayesi Finansmanı
MALİ ANALİZ TEKNİKLERİ
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Duran Varlıklar Rasyosu
Atlasjet Havacılık A. Ş. 14 Mart 2001 tarihinde Öger Holding A. Ş Atlasjet Havacılık A.Ş. 14 Mart 2001 tarihinde Öger Holding A.Ş. tarafından kurulmuştur.
Bankacılık sektörü Nisan-Haziran 2011 dönemindeki gelişmeler 27 Temmuz 2011.
ÜNİTE 5 (Bölüm 2) FİNANSAL ANALİZ
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MERSİN İLİ İHRACATI 5N-1K.
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
1 Anadolu Efes Biracılık ve Malt Sanayii A.Ş. Yıllık Olağan Genel Kurul Toplantısı 22 Mayıs 2012.
Finansal Tablo Analiz Teknikleri
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
VARLIKLARIN YÖNETİMİ ÖRNEK SORULAR
Sermaye Maliyeti *Firmalar sadece özkaynaklarını projelerin
Oran Tekniği Oran tekniği, mali tablo kalemleri arasındaki ilişkilerin, yüzdeler veya birbirinin katı şeklinde ortaya konmasıdır.
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
2010 YILI BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı 26 Ekim 2009.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
TATA MOTORS.
Çalışma Sermayesi Finansmanı
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
TARİHÇE Ereğli Demir ve Çelik Fabrikaları Türk Anonim Şirketi (Erdemir), Karadeniz Ereğli'de yerleşik bulunan demirçelik fabrikasıdır. Şirket 11 Mayıs.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Türkiye’nin uluslararası lojistik sistemi ve değerlendirilmesi
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Sunum transkripti:

HAZIRLAYANLAR TURGUT AYKIZ OSMAN BULUT MAZLUM DİNLER MAHMUT ÇELİK

GÜÇLÜ YÖNLERİ Türkiyede Havayolu ulaşımında ilk olması Türkiyedeki %67 lik Pazar payını elinde tutması Avrupalı Firmaların küçüldüğü dönemde büyük bir kâr ve büyüme sağlamıştır. Araştırma Sonucu Avrupa Havacılık sektörünün 2009 yılındaki büyümesinde en büyük payı %425 ile THY’ye ait. THY rakiplerine göre maliyet avantajı konusunda bir hayli önde olması. Şirket karlı bir gelir-gider profile sahiptir. StarAlliance üyesi olması. Deneyimli Kadro ve Eğitimli Personeller. Türkiye Kargo Taşımacılığında lider olması

GÜÇLÜ YÖNLERİ Şirketin kar getiren Anadolujet, Sunexpress, Bosna Hava Yolları, THY Technic, Turkish Engine C. , TGS, THY uçuş akademisi, THY-Opet Havacılık Yakıtları gibi iştirakler ile hem kârlılığını daha çok artırma ve risklerini paylaşması gibi çözümler üretmesi son derece güçlü bir yön olarak kabul edilir. Hükümetin Desteği ile Güçlü bir finansal Yapısı Şirketin Avrupada kapasite ve trafik artışında 1.sıraya yerleşmiş olması Barcelona, Manchester United Futbol Takımlarının ve Maroussi Basket Takımının Resmi Sponsoru, ve Hollywood Yıldızlarını reklamlarda oynatması. Skytrax World Airline Awards 2010 sıralamasında „„Güney Avrupa‟nın En iyi Havayolu” ve ekonomi sınıfı uçak ikramında “Dünya‟nın En iyi Havayolu” ünvanını almış olması.

ZAYIF YÖNLERİ THY nin bilet fiyatlarının yüksek olması Marka Sadakati azdır Sosyal Sorumluluk Projelerin Yeterli olmaması. Atatürk Hava Limanındaki kapasite sorunu

FIRSATLAR Rakiplerine göre çok üstün performans sergileyen THY . Avrupanın en büyük hava yolu olma iddiasını dahada kuvvetlendirmektedir. Bu da gelecek için bir fırsattır. Ülkemizin Jeopolitik konumu. Çok büyük fırsat doğurmaktadır. Çünkü asya , ortadoğu,afrika, avrupa yı bağlayan bir coğrafyada. Her iki tarafa 3-5 saatlik uçuş süresi . Ülkemizde yapılan dış açılımlar komşu yakın ülkelerle vize bariyerinin kaldırılması süreci ortaklığın yolcu potansiyelini artması ile sonuçlanır. 3.bir havalimanın inşaatı ve sabiha Gökçen havalimanında 2.bir pistin inşaası planı ortaklık için bir fırsattır. Son Yıllarda Global olumsuzluklara rağmen büyümeyi esas alan THY olumsuz çevre koşullarını fırsata dönüştürerek daha kuvvvetli bir şekilde yoluna devam etmesi THY’nin İstanbul’da küresel ölçekte motor bakım merkezi kuracak. Bu da bakım onarımda dünya devi olmak için önemli bir fırsattır.

TEHDİTLER Düşük Maliyet yolcu sayısının artması ve rakip şirketlerin bunu kullanıp şirkette zarar vermesi Terör Saldırıları. Sektöre Yeni giren uçak firmaları Teknolojinin Gelişmesiyle Yeni uçakların çıkması Maliyetlerin artması Ekonomik Krizlerin Çıkması ile İnsanların diğer ulaşım araçlarına yönelmesi

FİNANSAL ANALİZ

FİNANSAL ANALİZ LİKİDİTE ORANLARI Cari Oran: Dönen Varlıklar/Kısa Vadeli Borçlar 2008 yıllı: 2.620.279.393 / 1.653.906.994 =1.58 2009 yıllı: 2.913.917.929 / 2.137.757.350 =1.36 Asit Test Oranı: (Dönen Varlıklar – Stoklar ) / Kısa Vadeli Borçlar 2008 yıllı: (2.620.279.393 - 98.359.291 ) / 1.653.906.994= 1.52 2009 yıllı: (2.913.971.927 – 129.080.537) / 2.137.757.350= 1,30

FİNANSAL ANALİZ FİNANSAL BORÇ ORANLARI Toplam borç Oranı: Toplam Borç / Toplam Varlık 2008 yıllı: 1,653,906,994+ 3.270.740.625 / 7.911.234.715 =%62 2009 yıllı: 2.137.757.350 + 3.244.819.668 / 8 .370.227.438=%64

FİNANSAL ANALİZ FAALİYET ORANLARI Alacak Devir Hızı: Net Satışlar/ Ticari alacaklar 2008 yıllı: 1.134.226.211 / 349.144.133=3.24 2009 yıllı: 101.961.971 / 514.527.306=0.198 Varlık Devir Hızı: Net Satışlar/ Toplam Varlık 2008 yıllı: 1.134.226.211 / 7.911.234.715 = 0.143 2009 yıllı: 101.961.971 / 8.370.227.438 = 0.078

FİNANSAL ANALİZ KARLILIK ORANLARI Net Kar Marjı: Net Kar/ Net Satışlar 2008 yıllı: 462.561.725 / 1.134.226.211=6.40 2009 yıllı: 659.625.741/ 101.961.927=6.46 Varlılık Karlılığı: Net Kar/ Toplam Varlık 2008 yıllı: 462.561.725 / 7.911.234.715 = 0.058 2009 yıllı: 659.652.741 / 8.370.227.438 = 0.078

FİNANSAL ANALİZ KARLILIK ORANLARI ÖzSermaye Karlılığı: Net Kar/ Özsermaye 2008 yıllı: 462.561.725 / 2.986.587.096=%15 2009 yıllı: 659.625.741 / 2.987.650.420=%22

SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ YOLCU İÇ DIŞ KARGO TURKISH CARGO

SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ HATLAR ANADOLUJET SUNEXPRESS DIŞ HATLAR BOSNA HAVA Y.

SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ •Türkiye „deki Havacılık Sektörünün büyümesi son 5 yıl içinde dünya ile karşılaştırıldığında daha hızlı gerçekleşmiştir. •THY‟nın 2001-2009 dönemi için ortalama ÜYK büyümesi 12.47% iken; Dünya ortalaması 3.81%‟dir. •IMF‟ye göre küresel toparlanma gelişmekte olan ülkelerde, özellikle Asya‟da tahmin edilenden daha iyi olmuştur. •THY‟nin yeni hatlar açtığı Afrika‟da, ekonomik toparlanmanın önceki küresel krizlere kıyasla daha güçlü olacağı beklenmektedir.

SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ

SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ

SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ

SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ Dış Hatlar %59 = THY %9 = Diğer Türk Havayolu firmaları %32 = Yabancı Havayolları İç Hatlar %67 = THY %33 = Diğer Türk Havayolu firmaları

SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ

SEKTÖR ANALİZİ

SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ %67’lik Pazar Payı

SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ

SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ

SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ

SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ

MÜŞTERİ ANALİZİ

MÜŞTERİ ANALİZİ Mükemmellik kültürünü yaşam biçimine dönüştürerek,ülkemizin rekabet gücünün ve refah düzeyinin yükseltilmesine katkıda bulunmak misyonu ile çalışmalarını sürdüren KalDer ve uluslararası araştırma şirketi Ka Araştırma ortak girişimi ile gerçekleştirilen,Türkiye Müşteri Memnuniyeti  Endeksi(TMME)2010 yılı 2.çeyrek sonuçları açıklandı.TMME, 2010 yılı 2.çeyrek çalışmasında ambalajlı  su, meyve suları, akaryakıt istasyonları, havayolları ve küçük ev aletleri sektörleri ölçüldü.  Buna göre Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi 2010 yılı 2. çeyreğinde havayolları arasında ilk sırayı THY alırken Atlasjet ikinci oldu. Bu ikiliyi SunExpress, Pegasus ve Onurair izledi.

MÜŞTERİ ANALİZİ THY müşteri memnuniyeti için elektronik ortamda Dilek ve şikayetleri bildirebilecek Uygulamalar geliştirmektedir. Özellikle Web 2.0 çıkmasıyla sosyal medyada Twitter ve facebook sayfallarında yazılan şikayetleri dikkate alarak en kısa zamanda dönülmektedir. Segment olarak yüksek gelirli kesime hitaben THY, daha cazip fiyatla bir alt segment için AnadoluJet hizmet vermektedir. Müşterilerin daha kolay bilet kesmesi için E-ticket ile online bilet alımı yapması . Miles&Smiles ile bilet aldığında puan kazanan kart lar ile Müşteri ilişkileri yönetimini gelişmesini sağlamaktadır.

MÜŞTERİ ANALİZİ Politika ve Hedefler THY ortaklığı hava taşımacılığı politikası aşağıdaki konular üzerinde yoğunlaştırılmıştır; Uçuş Emniyeti Ekonomi Yolcu Konforu Tarifede Etkinlik Bu nedenle; Uçuş Emniyet ve Kalite Güvence Başkanlığı, kendi sorumluluk sahasına giren Uçuş İşletme, Uçuş Eğitim ve Standartlar, Kabin, Bakım, Yer İşletme, Teknik Eğitim, Acil Durum Çalışma Grubu, Uçuş/Yer/Bakım Emniyet Müdürlükleri gibi uçuş emniyetini doğrudan etkileyen ünitelerle yakın bir işbirliği içinde bulunmaktadır; Türk Hava Yolları Uçuş Emniyet ve Kalite Güvence Başkanlığı faaliyetlerinde ana hedefler aşağıda özetlenmiştir; Ortaklığımızda Uçuş ve Yer Emniyetini en üst düzeye çıkartmak,

MÜŞTERİ ANALİZİ Türk Hava Yolları'nın tüm ünitelerinde Toplam Kalite Güvence'sinin kurulmasını ve uygulanmasını sağlamak, Risk Faktörü konusunda tüm bireyleri bilinçlendirmek, Belirlenen eksiklik ve aksaklıklara karşı düzeltici önlemleri ivedilikle almak, Standart dışı uygulamaları, herhangi bir kaza veya olaya neden olmadan tesbit etmek,meydana gelen kaza, kırım ve olaylardan gereken dersleri almak ve benzeri olayların tekerrürünü önleyebilmek için, varılan sonuçları ilgili ünitelere duyurmaktır.

TEŞEKKÜRLER...