SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Sistem Analizi ve Planlama
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
MESLEKİ EĞİTİM.
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Arş. Gör. Cevdet KIZIL Kadir Has Üniversitesi 21/02/2005
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Bölüm 1 Mühendislik Ekonomisi Kararları
EĞİTİM İÇERİĞİ Süreç Nedir? Neden Süreç Yönetimi?
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Avrupa Birliği Eşgüdüm Merkezi Proje Döngüsü Yönetimi
1.2.7 Kurum ve Süreç Performans Yönetimi günler
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Teknoloji ve İnovasyon için Gelişim ve İletişim Platformları Selen Kocabaş.
ETKİLEŞİMİ VE İYİLEŞTİRME TEKNİKLERİ
“Değişimi reddeden çürümenin mimarıdır,
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
“SÜREÇ YÖNETİMİ” SATIR BAŞLARI
İGEP Performans Yönetimi
KURUM KÜLTÜRÜ VE SÜREÇ YÖNETİMİ EĞİTİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
1 MALİ HİZMET BİRİMLERİ ORGANİZASYON ŞEMASI. Mali Hizmetler Teşkilat Şeması Mali Hizmetler İç kontrol alt birimiStratejik planlama alt birimi Bütçe ve.
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Süreç Yönetimi Doç.Dr. Özlem İpekgil Doğan Araş Gör. Mert Topoyan.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Süreç Yönetimi.
Bilişim sistemlerinin türleri
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
SAĞLIK SİSTEMLERİNİN VE HİZMETLERİNİN YENİDEN ÖRGÜTLENMESİ VE PLANLANMASI Prof. Dr. Haydar Sur Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi.
Süreç Yönetimi.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Bölüm 1 Mühendislik Ekonomisi Kararları
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
Matriks Organizasyon Yapısı
Planlama.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Süreç Hiyerarşisi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011

GÜNDEM Süreç nedir? Süreç Yönetimi ve süreçlerle yönetim nedir? Süreçlerin sınıflandırması Süreç Yönetim adımları; Modelleme Analiz Simülasyon Otomasyon İzleme

SÜREÇ Süreç Nedir? “Girdileri çıktı haline getiren birbiriyle ilişkili ve etkileşimli faaliyetler takımı” (ISO 9001:2000) Belirli bir girdiyi, müşterileri için belirli bir dizi faydalı çıktıya dönüştüren; tanımlanabilen, sınırları konulabilen, tekrarlanabilen, ölçülebilen, mutlaka bir sorumlusu olan, fonksiyonlar arası ve birbirine bağlı değer yaratan faaliyet dizinidir.

SÜREÇ A Süreci B Süreci C Süreci Sürecin Özellikleri Bir süreç 5 temel özelliği taşımalıdır: Tanımlanabilir, Tekrarlanabilir, Ölçülebilir, Kontrol Edilebilir, Katma Değer Yaratma özelliği A Süreci B Süreci C Süreci

SÜREÇ HİYERARŞİSİ Temel Süreçler Alt Süreçler Detay Süreçler

SÜREÇ Sürecin Kısıtları Süreç başlangıç ve bitiş noktaları Diğer süreçlerle kesişme noktaları Girdileri Çıktıları Müşterileri Tedarikçileri Bilgi akışı Kaynaklar

SÜREÇ Süreç Sahipleri Süreç sahiplerinde aşağıda belirtilen özelliklerin olması beklenmelidir: Süreci tanıyan, İyileştirme çalışmalarına yatkın, İyileştirmeye açık konuları tespit edebilen, İyileştirme ekiplerini yönlendirebilen, Fonksiyonel önyargılara sahip olmayan,

SÜREÇ YÖNETİMİ SÜREÇLERLE YÖNETİM Süreç Yönetimi’nin Tanımı Süreçlerle Yönetim’in Tanımı

SÜREÇ YÖNETİMİ “Süreçlerin düzenli olarak izlenmesi ve geliştirilmesini sağlamak için yapılan faaliyetlerdir” Süreçlerin tanımlanması, Sahiplerinin, tedarikçilerinin ve müşterilerinin belirlenmesi, İhtiyaçlarının belirlenmesi, Ölçümler alınarak performansının izlenmesi, Gerekli iyileştirmelerin yapılmasını içeren faaliyetlerin tümüdür.

SÜREÇ YÖNETİMİ İYİ YÖNETİLEN BİR SÜREÇ; Müşteri odaklı, Maliyet değil, Katma Değer yaratan, Sahibi ve sorumluları belirlenmiş, Süreçte rol alanlar tarafından açıklıkla anlaşılır, Süreçler arası bağlantılar ve ilişkiler tanımlanmış, Performansı sağlıklı ve düzenli ölçülüp, izleniyor, Sürekli gözden geçirilip iyileştiriliyor olmalıdır.

SÜREÇLERLE YÖNETİM NEDİR Değişim mühendisliğinin ikinci aşaması süreçlerle yönetim aşamasını içermektedir. Süreçlerle yönetim; yönetim kavramlarının ve yaklaşımlarının değişen koşullara ayak uyduramaması sonucunda ortaya çıkmıştır.

FONKSİYONEL YÖNETİM Ortak hedefler belirsizdir veya yoktur. Bölümler arası iletişim ve işbirliği zayıftır, hatta kötü iletişim ve iç çekişmeler vardır. Yöneticiler sadece kendi birimlerine ait faaliyetlerin performansı ve yönetimiyle ilgilenmektedirler. Gelişmeler çoğunlukla faaliyet dahilinde kalmakta, bütüne yayılamamaktadır.

FONKSİYONEL YÖNETİMDE YAŞANAN PROBLEMLER Birim/bölüm bakış açısı çalışanları ve yönetimi bütünü görmekten alıkoyabilir. Bir sorun olduğunda birimler ortak hedeflere kilitlenmek yerine kendi hedeflerini ön plana alabilirler. Çalışanlar, görevlerinin işin bütünündeki rolü ve öneminin farkına varmayabilir. Çalışanların performansı işin bütününün performansından bağımsız olarak değerlendirilebilir.

FONKSİYONEL YÖNETİM SÜREÇLERLE YÖNETİM Dikey, Fonksiyonel Yönetim Organizasyonu Süreçlerle Çakışan Fonksiyonel Yönetim Organizasyonu Fonksiyonlarla Çakışan Süreçlerle Yönetim Organizasyonu Yatay, Süreçlerle Yönetim Organizasyonu NEDEN SÜREÇLERLE YÖNETİM? Önceliklere odaklanabilmek için, BEN yerine BİZ ilişkisini geliştirmek için, Hizmet Alan ’a odaklanmış yönetim anlayışını geliştirmek için, Kaynakları daha etkin kullanmak için, Hızlı karar alabilmek için, Sorumlulukları net olarak tanımlamak için. “Her kuruluş ne zaman ve ne kadar değişmesi gerektiğine kendi karar vermelidir.” ZAMAN

EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ Yenilik ve Öğrenme Girdiler Sonuçlar Liderlik Çalışanlar S Ü R E Ç L Temel Performans Sonuçları Çalışanlarla ilgili sonuçlar Politika & Strateji Müşterilerle ilgili sonuçlar Toplumla ilgili sonuçlar İşbirlikleri & Kaynaklar

Süreçlerin Sınıflandırılması Yönetsel Süreçler Operasyonel Süreçler Destek Süreçler

Süreçlerin Sınıflandırılması Yönetsel Süreçler Operasyonel ve destek süreçlerinin yerine getirilmesi için hemen hemen tüm kuruluşlar için ortak sayılabilecek yönetsel faaliyetlerini kapsar. Yönetsel süreçler; Yatırım yönetimi Bütçe planlama Stratejik planlama Kaynak planlaması

Süreçlerin Sınıflandırılması Operasyonel Süreçler Kuruluşların kuruluş amaçlarını, var olma nedenlerini gerçekleştirmek üzere yaptıkları faaliyetleri kapsar. Operasyonel Süreçler; İletişim &Halkla İlişkiler Satış & Pazarlama Ürün Geliştirme (ÜR&GE) Tasarım Satın Alma Stok Yönetimi Malzeme Yönetimi

Süreçlerin Sınıflandırılması Destek Süreçler Operasyonel ve yönetsel süreçlerin yerine getirilmesi için hemen hemen tüm kuruluşlar için ortak sayılabilecek, destek faaliyetlerini kapsar. Destek süreçler; Muhasebe Demirbaş İdari İşler Personel Finansman Bilgi Teknolojileri

BPM ADIMLARI Sürecin modellenmesi Modelin simüle edilmesi Sürecin işletilmesi Sürecin performansının izlenmesi Sürecin optimizasyonu Sürecin otomasyonu İş kurallarının ve kısıtlarının tanımlanması Diğer süreçlerle ve servislerle entegrasyonu

“Dünyanın en iyi eğitim görmüş, motivasyonu en yüksek insanlarını işe alın ve işe yaramaz bir sistemin içine yerleştirin, göreceksiniz; her seferinde kazanan sistem olacaktır.”

ZAMAN AYIRDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ..