Yazım Aşaması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Advertisements

KAYNAK GÖSTERME Turan KANTOS
Makale İnceleme Soruları
WORD ÖZET WORD’ü başlatmak için; Görev Çubuğu’ndan Başlat + Programlar + Word Yeni paragrafa başlarken ENTER tuşu kullanılır.
Kaynak Gösterme.
SOSYAL BİLİMLERDE PROJE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
KAZANIMLAR 4 Bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak araştırma yapma.
ÇALIŞMA GRUBU: DERS KİTAPLARI TURİZM ÖĞRENCİLERİ KURULTAYI.
Prof. Dr. Yaşar SEVİM Arş. Gör. Elif ÖZ
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI “ARAŞTIRMA PROJESİ NASIL YAZILMALIDIR”?
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Standart Dosya Planının Tam Hali
KONUNUN TESPİTİ.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Bilimsel Araştırma Yapıyorum
Prof. Dr. Hüner Şencan İstanbul Ticaret Üniversitesi
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. Emre SÜMER Aralık-2011
DİLEKÇE NASIL YAZILIR?.
TEKNİK RAPOR YAZIMI Önemli Noktalar Kurtuluş Küllü
ARAŞTIRMA TASARIMI.
ETKİLİ OKUMA.
FBBM509 - Yapay Zeka Proje Raporu – Aşama 1
Problemi Tanımlama Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
RAPOR YAZMA KURALLARI Doç.Dr.Elif GÖKÇEARSLAN ÇİFCİ
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
EPİDEMİYOLOJİK ARAŞTIRMA PLANLANMASI
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Psikolojide Akademik Yazım PSY-103
BÖLÜM 5 LİTERATÜR TARAMASI NASIL YAPILIR?BİR MAKALENİN BÖLÜMLERİELEŞTİREL OKUYUCU İÇİN KONTROL LİSTESİARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZILMASI Beşinci Bölüm Konuları.
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
TEZ İ YAYIMLAMAK VEYA YAYIMLAMAMAK! Doç. Dr. Levent DEN İ Z, Marmara Üniversitesi, Atatürk E ğ itim Fakültesi,
ANLATIMA HAZIRLIK.
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DESTEK PROGRAMLARI İL MÜDÜRLÜKLERİ EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
MAKALE YAZIM AŞAMALARI
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
KAYNAK GÖSTERİMİ Başkalarına ait ve özgün olan fikirlerin alındıkları kaynakların gösterilmesi gerekir. Bilimsel araştırmalarda kaynak gösterme, bilim.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Literatür ve Kaynakça Hazırlama
KAPAK.
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
ARAŞTIRMANIN BİÇİMSEL YAPISI
V. FEN BİLİMLERİ ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
IV. FEN BİLİMLERİ ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
Yazılı ve Sözlü Sunuş Teknikleri
ARAŞTIRMANIN AŞAMALARI
DİPNOT GÖSTERME USULLERİ
Araştırma Sürecinin Aşamaları
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Örnek Uygulama Öğr. Gör. Yasin ÇİÇEK.
Literatür ve Kaynakça Hazırlama
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Bitirme tezi nasıl yazılır
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Kaynak Gösterme Teknikleri
Kaynakların Değerlendirilmesi
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI III: METİN AKTARMALARI
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
TASARIM/BİTİRME ÇALIŞMASI BAŞLIĞI
Necmettin Erbakan Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMALARI PROJE, POSTER VE SUNUM HAZIRLAMA.
Sunum transkripti:

Yazım Aşaması

Daha önce toplanan kaynaklar düzenlenmiş ve tasnif edilmişse yazma aşaması kolaylaşmış olacaktır İlk müsvedde yazılmadan önce hipotez kontrol edilmeli ve toplanan kaynakların bu sonucu ispatladığından emin olmalıyız Plan bir kez daha gözden geçirilmelidir Her ana fikir ayrı bir bölümde toplanmış mı? Bölümler baştan sona mantki bir sıra izliyor mu? Alt bölümlerle ana bölümler, ana bölümlerle hipotez arasında ilişki kurulabilmiş mi?

İlk Müsveddenin Yazılması Kaynaklar tasnif edildikten sonra bölümler yazılmaya başlanır İlk müsveddenin yazılmasında fikir akışının düzenli olması önemlidir Üslup güzelliği ve hatasız cümleler kurmak ikinci planda gelir Üslubun ve cümlelerin düzeltilmesi daha sonra yapılabilir

Giriş ve sonuç en son yazılır, çünkü bunlarla ilgili veriler araştırma sona erince ortaya çıkar İlk yazımda dipnotların kurallara uygun olarak atılması şart değildir, kelimenin sonuna parantez içinde yazarın soyadı ve sayfa numarası yazılması yeterlidir İlk müsveddeyi yazdıktan sora metin baştan sona okunup gramer ve üslup yönünden düzeltilir Alt başlıklar ve bölümler arasındaki düşünce uyumunun sağlanıp sağlanmadığına bakılır Uyumsuzluk olan parağraflar ve başlıklar uyumlu hale getirilir

ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ Başlık Önsöz Kısaltmalar İçindekiler Tablolar Listesi Giriş Bölümler Sonuç Ekler Bibliyografya

ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ Başlık Başlık belirlemesi/netleştirmesi bazen araştırma sonuna kalabilir Kısa ve öz olmalı Konuyu tam olarak ifade etmeli Sınırlamalar okuyucuya tam olarak sunulmalı, Meselâ: Selçuklular Döneminde Ortadoğu'da Ticaret (XI-XIII. Yüzyıllar)

Başlık sayfasında şu bilgiler yer alır: Üniversite ve fakültenin adı (veya bağlı bulunduğu kuruluşun adı) Araştırmanın konusu (genellikle hipotez cümlesi) Araştırmacının adı Araştırmanın türü (ödev, seminer, bitirme tezi, doktora tezi vs) Dersin ve hocanın adı Araştırmanın yapıldığı tarih ve yer

İthaf Bazı basılı eserlere ithaf konulur, basılı olmayanlarda bulunmaz

ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ H. Yazım Aşaması 2. Önsöz Kısa bir giriş ifadesinden sonra konu çok kısa olarak takdim edilir. Konunun nasıl ve niçin seçildiği bir ya da iki paragrafta izah edilir. Çalışmada ele alınan giriş ve bölümler başlıklar halinde zikredilerek çalışma hakkında okuyucuya genel bir bilgi verilir. Araştırma esnasında kendisinden istifade edilenlere genel olarak teşekkür edilir. Burada sadece danışman hocanın ismi anılır. Önsözdeki bilgiler giriş ve sonuçta verilen bilgilerle aynı olmamalıdır. Önsöz’ün sonunda sağ altta yazarın ismi, çalışmanın yapıldığı yer ve tarih(yıl) yazılır.

İçindekiler Her araştırma bölümlerden ve alt bölümlerden oluşur Her bölüm ve alt bölümün bir başlığı ve sınıflandırma numarası olur Araştırmanın ne kadar alt başlıklara ineceği araştırmacıya bağlıdır, ancak başlıklandırma çok fazla abartılmamalıdır İçindekiler bilgisayar tarafından otomatik olarak yapılmaktadır

ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ 3. Giriş Giriş okuyucunun konuya hazırlanması amacını gerçekleştirmelidir. Genel olarak, “Konu” ve “Kaynaklar” başlıklarından oluşur. “Konu” başlığı altında konu açık ve seçik bir şekilde ortaya koyulur Konunun önemi, hukuk bilimi içerisindeki yeri, diğer ilim dalları ile bağlantısı üzerinde durulur Konunun niçin seçildiği, hangi problemi çözmek istediği, konunun ne gibi faydalar sağlayacağı anlatılır Giriş bölümünde hipotezin ne olduğu belirtilir Özellikle çalışmanın sınırı ve hedefi belirtilmelidir.

ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ 3. Giriş (Devam) “Kaynaklar” başlığı altında ise, sözkonusu konuyu doğrudan ele alan kaynak ya da makaleler, dolaylı olarak ele alan kaynak ya da makaleler, (önce Türkçe sonra diğer diller), (varsa) bunlara yönelik eleştiriler ve araştırmada istifade edilen yönleri.. Sırasıyla ele alınır. Yapılan çalışmanın bunlardan farklılığı mutlaka belirginleştirilmelidir. Girişte ayrıca konuya giriş mahiyetinde ele alınacak konunun başlangıç süreci ya da ele alınacak döneme kadar geçen süreci ele alınır. Giriş konunun özeti olmadığı gibi herhangi bir teşekkür yeri de değildir.

ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ 4. Bölümler Bölümlerin sayısı araştırmanın uzunluğuna ve karmaşıklığına göre değişir Bölümler hipotezi destekleyici olmalıdır Bölümler yaklaşık olarak aynı uzunlukta olmalıdır Her bölüm kendi içerisinde muhteva bütünlüğüne sahip olmalıdır. Bölümler arası düzen ve bağlantılar insicamlı olmalıdır. Bir bölümde ele alınan konu diğer bölümde tekrar edilmemelidir. (Konunun önceki geçtiği yere referans verilebileceği gibi bir sonraki bölüme de gönderme yapılabilir.) Ana başlıklar ve alt başlıklarda numaralandırma düzenine dikkat edilmelidir.

ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ BİRİNCİ BÖLÜM BAŞLIĞI I. A. …………………………………………………… 1. ………………………………………………. 2. ……………………………………………… a- ………………………………………… b-………………………………………… aa. ………………………………………… bb………………………………………….. cc…………………………………………. dd…………………………………………..

ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ 5. Sonuç Sonuç, özet değildir. Konunun önemine kısa bir vurgudan sonra araştırmada ulaşılan sonuç ve bulgular okuyucu ile paylaşılır. İfadeler tutarlı, net ve kendimize ait bir üslupla sunulmalıdır. Sonucu uzatmamak gerekir. Sonuçta, önsöz ve girişteki ifadeler tekrarlanmamalıdır.

ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ 5. Sonuç (Devam) Sonuç bölümlerini orijinal kılan yön, eğer ilk defa ele alınan bir konu ise ufuk açıcı ve yeni çalışmaları yönlendirici fikirler beyan etmek; daha önce ele alınan bir konu ise, öncekilerin bir kritiğini yaparak kendi bulgularımızı ve önerilerimizi okuyucunun takdirine sunmaktır. İddialı söz ve ifadelerden kaçınılır. Akademik üslup, kanaatlerin esnek bir çerçevede sunulmasını gerektirir. Bu çerçevede dilek ve temennilere de yer verilebilir.

Ekler Metinde verilmesi araştırmanın bütünlüğünü bozan veya dikkati dağıtan bilgiler ekte verilir Uzun ve ayrıntılı tablolar, anketler, belgeler, çizelgeler, kanunlar vs, uzun alıntılar Her ek ayrı bir sayfa üzerine yazılır. Ekler harf veya rakamlarla numaralandırılır. Ek A. Ek Be. Ek 1 Her ekin bir adı olmalıdır

Kaynaklar Araştırmada kullanılan bütün kaynaklar bu bölümde yer alır Kaynaklar hakkında diğer slaytta bilgi verilmektedir

İndeks Basılı olmayan çalışmaya indeks gerekmez Kitap şeklindeki çalışmalarda indeks bulunur İndekste araştırmada geçen konu, kişi ve yer adları alfabetik olarak sıralanmaktadır Böylece araştırmacı aradığı konu, kişi veya yerleri kolayca bulabilir Her adın karşısına yer aldığı sayfa numaraları yazılır Kişi, konu ve yer adları için ayrı indeksler hazırlanabilir İndeksler de bilgisayar tarafında otomatik olarak hazırlanmaktadır

Son Okuma Son okumadan önce müsveddeyi üç beş gün bir kenara bırakmak ve dinlenmiş bir kafa ile son okumayı yapmak gerekir Böylece daha tarafsız olunabilir ve hatalar daha iyi görülebilir Metin üslup yönünden düzeltilir, düzgün kelimeler seçilir, dil bilgisi hataları giderilir Fikirler açık seçik şekilde anlatılmış olmalıdır Kısa ve özlü cümleler kullanılmış olmalıdır Akıcı bir dil ve üslup olmalıdır