AĞ TABANLI STRATEJİLER VE BİLGİ SİSTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
CRM – şirket felsefesi olarak düşünülebilir: Bu şirket felsefesini hayata geçirmek için geliştirilen araçlardan bir tanesidir. CRM.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Girişimcilik.
Gelişen global ortamda işletmeler yeni global stratejiler geliştirmek ve uygulamak zorunda kalmaktadırlar. Bilgi ve iletişim teknolojisinin çok hızlı.
A Ğ TABANLI STRATEJ İ LER ve B İ LG İ S İ STEMLER İ A Ğ TABANLI STRATEJ İ LER ve B İ LG İ S İ STEMLER İ.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
KURUMSAL STRATEJİLER.
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1.
Bilgi ve Yenilik İktisadı
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Nurşen Varır Workcube - İnsan Kaynakları Yönetimi.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İşletme 1 Ders Copyright S.K.Mirze.
14. Yatay ve dikey bütünleşme (vertical and horizontal integration)
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlemeyle ilgili en güncel eğilimlerden olan ve giderek yoğunluğu artan örgütler arasındaki ilişki ağını incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Bölüm 5 Giriş zamanlaması. Bölüm 5 Giriş zamanlaması.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

AĞ TABANLI STRATEJİLER VE BİLGİ SİSTEMLERİ 110709049 YEŞİM ORAL 130709102 NAGİHAN KIRDAROĞLU

Gelişen global ortamda işletmeler yeni global stratejiler geliştirmek ve uygulamak zorunda kalmaktadırlar. Bilgi ve iletişim teknolojisinin çok hızlı bir şekilde gelişme göstermesi, rekabet avantajını sürdürmenin yeni yollarını bulmak için işletmeleri harekete geçirmektedir. Tüm bu yenilikler, işletmelerin organizasyon yapılarında ve işlerini yürütmeleri için bir takım değişikler yapmalarını da beraberinde getirmektedir.

Ağı,bir işletmenin ilişkileri kurmasına yönelik bir işbirliği şekli olarak düşünebiliriz. Genellikle emsaller ortaklığı olarak nitelendirilmektedir. Thorelli : sistem Johanson ve Mattsson : endüstriyel pazar Miles ve Snow : dinamik ağlar

İşletme ve diğer endüstri tarafları arasındaki ilişkilerin dört temel sınıflandırılması yapılmıştır : Yukarı dikey (tedarikçi) ilişkiler Aşağı dikey (alıcı) ilişkiler Doğrudan yatay (içerdeki) ilişkiler Doğrudan olmayan yatay (dışarıdaki) ilişkiler

İşletme ve işletmenin ilişkisel unsurlar ağı Tedarikçiler Sosyokültürel unsurlar (cemiyet grupları, basın, kamuoyu oluşturucuları, dini organizasyonlar) Ekonomik unsurlar (vergi daireleri, merkez bankaları, işveren federasyonları, sendikalar, menkul kıymetler borsaları) Yukarı dikey ilişkiler Endüstrinin dışındakiler (Tamamlayıcı) Doğrudan olmayan yatay ilişkiler Doğrudan yatay ilişkiler Endüstrinin içindekiler (Rakipler) İŞLETME Aşağı dikey ilişkiler Teknolojik unsurlar (Patent ofisleri, üniversiteler, araştırma kurumları, standartlaşma kurumları) Politik/düzenleyici unsurlar (hükümetler, lobiciler, partiler, düzenleyici organizasyonlar, uluslar arası kurumlar) Alıcılar

AĞ TABABANLI STRATEJİLER Fleury, işletmenin pazarda rekabet edebilmesi için üç farklı stratejinin varlığından bahsetmektedir. Bunlar ; operasyonel mükemmeliyet ürün geliştirme müşteri yönelimli

Genelde işletmeler, teknolojiyi elde etmek, belirli pazarlara erişimi sağlamak, finansal ve politik riski azaltmak ve rekabetçi avantaj elde etmek için işbirlikleri oluştururlar. Stratejik işbirlikleri, işletmeler risklerini paylaşmayı ve kaynaklarını değiş tokuş yapmayı, yeni pazarlara ulaşmayı, sinerji ve rekabet avantajlarını elde etmeyi istediklerinde başvurmaktadır.

İşletim ve yenileme, yönetme ve öğrenme, yönlendirme ve bağlama olarak ifade edilen üç kategori, 21.yy. için ağa dayalı bir organizasyonu oluşturmada gerekli organizasyon ve altyapıyı sağlamak üzere karşılıklı olarak birbirlerine bağlı olmaktadırlar.

İş ortaklıkları (joint ventures), iki veya daha fazla ortak tarafından ayrı bir varlık yaratılan iş anlaşmalarıdır. İş ortaklıkları, doğası gereği değişken organizasyon yapıları olduğu için yöneticiler açısından bazı noktalardan önem teşkil eder: a) Doğru ortak stratejinin seçilmesi b) Oluşturulan girişimlerin faaliyette bulunduğu sektörler değiştiği için girişimleri oluşturan işletmeleri destekleyerek ve koordine ederek özerkliğin değiştirilmesi.

Ağa dayalı bir organizasyon ve alt yapısı Yönlendirme ve bağlam Basit örgütsel bileşenler İnsan kaynakları yönetimi Stratejik işbirlikleri Müşteri sadakati Tedarikçi bağlılığı Ortaklık Basit teknolojik bileşenleri İnsan kaynakları sistemi Müşteri ilişkileri Bireyselleştirme İletişim alt yapısı Kullanıcı erişim araçları Yönetme ve öğrenme Planlama ve bütçeleme Performans izleme ve raporlama Organizasyon karar verme ve öğrenme Yönetim raporlama Karar destek sistemi ve araçları İş zekası sistemleri Veri ve bilgi yönetimi İşletim ve yenileme İşletim süreci Yeni ürün geliştirme Ticari girişim Kurumsal kaynak planlama Tedarik zinciri yönetimi Siparişi yerine getirme Yeni ürün geliştirme Dağıtık bilgi işleme alt yapısı

Ağ Ekonomileri Bilgi ve iletişim teknolojileri sayesinde gelişen iletişim ağlarının, özellikle de Internet’in küresel ölçekte yaygınlık kazanmasıyla birlikte “Ağ Ekonomisi” veya “yeni ekonomi” olarak da adlandırılan “e- ekonomi” ortaya çıkmıştır. Ağ ekonomisi, işletme yenilikleri, dijital üretim ve dağıtım teknolojileri, ağ tabanlı işletim modeli, ağ tabanlı yönetim modeli ve sosyal/düzenleyici sistemlerini içermektedir.

Sanal İşletme Stratejisi Bir diğer ağ tabanlı strateji, rekabetçi bir işletme yaratmak için sanal işletme modelini kullanmaktır. Sanal işletme, sanal organizasyon olarak da bilinmektedir. Sanal işletme, geleneksel örgütsel ve fiziksel yerleşimlerle sınırlanmaksızın ürün ve hizmetleri yaratmak, dağıtmak, diğer işletmelerle birleşmek için alt yapı oluşturarak, insanları varlıkları ve düşünceleri birbirine bağlamada ağları kullanan organizasyon olarak bilinmektedir.

Bir organizasyon, sanal olarak tanımlandığında, 2 farklı anlamdan bahesedilebilir : 1.bir organizasyon fiziksel veya coğrafi olarak sanal olabilir. 2.bir organizasyon çok doğrudan sahiplik düzeyi nedeniyle sanal olabileceğidir

Sanal organizasyonlar, üç unsurdan oluşmaktadır: a)Müşterilerle etkileşim b)BT varlıklarını şekillendirme c)Bilgiyi güçlendirme Bunun dışında üç aşamadan oluşur: 1)Görevler düzeyi 2)Organizasyon düzeyi 3)Organizasyon arası düzey

Sanal organizasyonlar niçin oluşturulmaktadır? İş ortaklarıyla alt yapı ve riski paylaşmak Birbirini tamamlayıcı genel yetenekleri bağlamak Olanakları ve pazarı arttırmak Yeni pazarlara erişimi kazanmak ve müşteri sadakatini paylaşmak Ürün satışından çözümlerin satışına kadar yararlanmak

İş Ekosistemleri Bir iş ekosistemi, biyolojiden geliştirilmiş bir kavramdır. İş ekosistemleri pazar konumlandırma ve endüstriyel yapının dışında 3 temel özellikle hareket etmektedir: 1.ortak yaşam 2.platform 3.birlikte evrimleşme

Bir ekosistem strateji modeli İkame ürün ve hizmetler SEKTÖR EKOSİSTEMİ Pazara yeni girenler İkame ürün ve hizmetler Endüstri 1 Endüstri 2 Endüstri 3 Endüstri 4 Tedarikçiler Müşteriler

Sonuç olarak BT ve BS’deki gelişmeler ve globalleşme ile birlikte 90’lı yılların başında internetin ticari olarak yaygınlaşmasıyla, ağ ekonomisi dönüşüme hız kazandırmıştır. Bu gelişmelerin de, aslına bakılırsa yüz yıldan fazladır gerçekleşen büyük değişmelerin son noktası olmayacağa benzemektedir.