X.BÖLÜM KÜLTÜR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’NİN İLK LİSANSLI YEMEK KÜLTÜRÜ DERGİSİ…
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
ÇOCUK ve REKLAM Araştırma sonuçlarına göre Batı ülkelerinde her çocuk, yılda ortalama 900 saat televizyon başında kalıyor ve bu süre içinde de en az 10.
Spor Sosyolojisi Nedir? İlgili Temel Kavramlar
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İ.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ MODELLERİ Prof. Dr. RANA ÖZEN KUTANİS
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
Halk Kültürü Türkiye’deki Geleneksel giyim-kuşam-süsleme Hazırlayan:
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
İNTERNET VE İNTERNET ÜZERİNDEN PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN BAŞLAMASININ TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ BTEP 301 – KONU 6.
XII.BÖLÜM DURUMSAL FAKTÖRLER
AHLAK NEDİR?.
Bolum 4- 2.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUM İÇİ İLETİŞİM
AHİLİK KÜLTÜRÜ HAFTASI ( EKİM)
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
KURUMSAL SİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
KÜLTÜREL MİRASIN ÖNEMİ VE RESTORASYON SORUNLARI
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
TÜKETİM PSİKOLOJİSİ VE SATIN ALMA MOTİFLERİ
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
VII.BÖLÜM TUTUMLAR TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
Konu: Kırsal kalkınmada çalışma alanları ve envanter çıkarımı
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
VII.BÖLÜM TUTUMLAR TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Tüketici Kararları.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
KÜLTÜR ÇEŞİTLERİ.
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
HEDEF PAZAR.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

X.BÖLÜM KÜLTÜR

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Kültür Toplumun bir üyesi olarak insanın elde ettiği bilgiyi, inancı, sanatı, yasayı, ahlakı, alışkanlığı ve öteki gelenek ve göreneklerle ilgili yetenekleri içeren bir bütündür. Bir örgütün ya da toplumun üyeleri arasında paylaşılan anlamlar, gelenekler ve normların tümüdür. Kültür insanların ürünleri gördüğü bir lens olarak düşünülebilir. Bir kimsenin arzu ve davranışlarını en esaslı belirleyicisi kültürdür. Bireyin ve ailenin yaşam tarzının gelişmesinde bir çatı rolü oynar. Yaşantı ve deneyimlerle kazanılır. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Kültürün Özellikleri Kültür oluşturulur. Kültür öğrenilir. Kültür gelenekseldir. Kültür, toplum üyelerince paylaşılan değer ve normlar bütünüdür. Kültür zamanla değişebilir. Kültür benzerlik olduğu kadar farklılıktır da. Kültür, örgütlenme ve bütünleşmedir. Kültür uyumludur. Kültür bir ihtiyacı karşılar. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Kültürün Fonksiyonları Kültürün üç temel fonksiyonu Kültür Değerleri Makul ve onaylanmış inançlar seti Toplumun kimliğinde önemli olan çabalar, inanç ve düşünceler Normlar Kültürün davranışlara koyduğu sınırlamalar Yaptırımlar TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Kültür ve Tüketim Kalıpları TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Pazarlamada Kültürel Değerler Neyin uygun olduğunu onaylayan inançlar bütünüdür. Marka seçimini etkilerler. Kültürel değerlerin yerini alabilecek ya da onları tamamlayabilecek tüketim kalıpları oluşturmak pazarlamacılar açısından önemlidir. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Kültür değerleri TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Bazı değerlere örnekler TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Alt Kültürler Bir pazarda tam anlamıyla ve her yönüyle homojen bir kültür yoktur. Bunun nedeni bir toplumun farklı etnik kökenden inançtan gelen insanlar tarafından oluşturulması ve farklı coğrafik yapıların farklı kültür yaratmalarıdır.Bir kültürü paylaşan bir birey aynı zamanda o kültürü oluşturan alt bir kültürden de olabilir. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Alt Kültürün 3 Boyutu Irk, Milliyet, Dini İnançlardır. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Alt Kültür Bayram zamanları şeker ve çikolata reklamlarında çocukların ve gençlerin büyüklerini ziyaret edip ve ellerini öpmesi ve büyüklerin şeker ikram etmesi bizim kültürel özelliklerimizi yansıtmaktadır. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Alt Kültür Lays patates cipsi reklamında Anadolu dan bir teyzenin reklamda Anadolu insanını yansıtması gibi reklamlar bizim kültürel özelliklerimizi yansıtmaktadır. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Alt Kültür Avrupa ülkelerinde reklamlar plajda güzel kızlarla çekilirken, bizim ülkemizde cola daha çok aile sofralarında içildiği için aile sofralarında reklamlar çekiliyor. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Alt Kültür Çay reklamında Karadenizli bir kadının reklamda Karadeniz insanını yansıtması gibi reklamlar bizim kültürel özelliklerimizi yansıtmaktadır. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Gençlik Kültürü Gençlik pazarı, pazarlamacılar için dikkate alınması gereken önemli bir alt kültür oluşturur. Gençlik pazarı sadece karlı olduğu için değil, gelecekteki orta ve ileri yaş pazarlarını bu pazar beslediği tüketici davranışları bu pazarda şekillendiği içinde önemlidir. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Gençler Sosyalleşmeye yönelenler Değişiklik arayanlar Sosyo-ekonomik bakımdan içe dönük olanlar Spora dönük olanlar TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Gençler üzerinde yapılan araştırma sonuçları Her konuda bilgi edinmek istiyorlar ama konuşmuyorlar. Yeterince ilgi görmek ve bağımsız olmak istiyorlar. Olgunlaşmaktan mutluluk duymakta ama,sorumluluktan kaçınmak istiyorlar. Zevk için saatlerini hatta günlerini harcamak istemektedirler. Yeni bilgiler istemekle birlikte, sunulanların çok azını kabul etmekteler. Bireyci olmakla birlikte grup üyeliğini de istemektedirler. Tenkitlere karşı çok alıngandırlar. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Kültür Değerlerinin Ölçülmesi Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde kültür değerlerinden değişik biçimlerde yararlanılır. ABD ‘de biri Batıdaki liberal üniversitelerden,öteki Doğudaki muhafazakar üniversitelerden olmak üzere iki grup öğrenciye birer kültür değerleri envanteri ile birlikte birer özel tüketim envanteri verilmiştir. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Değerler Kültür değerleri: Lüks bir hayat Heyecan verici yaşam Özgürlük Ulusal güvenlik Özel tüketim değerleri Hızlı hizmet Güvenilir reklam Kirliliği azaltma Uygun mağaza yeri TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI